Wat een geniale post, Yopi.Yopi schreef:Zie je wel. MU heeft een prima selectie.

Moderator: mods
Wat een geniale post, Yopi.Yopi schreef:Zie je wel. MU heeft een prima selectie.
Nou nee. Jammer dat Chelsea met zulk voetbal wint.InnerHarbour schreef:Heeft United verloren? Ach wat jammer nou.
Hear, hear! Afschuwelijk voetbal. Het verbaast me ook dat ze dat in Engeland niet helemaal affikken, dat anti-voetbal.Zuidema schreef:Chelsea-Man Utd dus 1-0. Balen, want ik had dat laffe antivoetbal van Mourinho graag afgestraft zien worden. Wat een aanfluiting als je in een topper thuis je ploeg zo laat spelen. Een bus voor de 16 en gokken op de omschakeling. Zum kotsen. Mourinho op zijn ergst. 1 brok voetbalvervuiling.![]()
Wedstrijd niet gezien, maar kan me goed voorstellen dat Mourinho, met zijn LvG achtergrond, deze wedstrijd tegen een United in vorm als een soort schaakmeestertest beschouwde. Geen detail zal hem ontsnapt zijn in de voorbereiding. Zeker niet dat United tegen de betere teams prima voor de dag komt omdat juist die ruimte weggeven. Alleen was dit niet het United van de laatste weken. Het leek me vooraf dat United door de blessures nu juist kwetsbaar was. Voor een meer interessante wedstrijd had Chelsea druk moeten zetten om de (oude) zwaktes bloot te leggen. De balans was, althans op papier, weg. Een gammele verdediging, een minder georganizeerd middenveld, geen speerpunt in de aanval. Het had op een pijnlijk verlies uit kunnen draaien. Wat dat betreft heeft van Gaal een 'eervolle' nederlaag zonder gezichtsverlies deels te danken aan zijn voormalige pupil.Zuidema schreef: Over vanmiddag: Mourinho had zijn taktiek tot in de detail op Man Utd afgestemd en zijn ploeg daarop voorbereid in de trainingen. Het ging volgens hem ook exact zoals hij verwacht had, waardoor het tactisch eigenlijk geen erg moeilijke match was.
De Nederlandse gewoonte om het doel en het middel door elkaar te halen kennen ze daar niet, het gaat om winnen, en de vraag naar de manier waarop blijft keurig binnen dat kader. Terecht ook natuurlijk, de kritiek op de speelwijze blijft dan ook binnen dat kader. Ik heb daar ook geen moeite mee, ik hoop alleen dat de negatieve speelwijze de verliezende blijkt, helaas deed dat het gisteren toevallig niet.Ferry schreef:Hear, hear! Afschuwelijk voetbal. Het verbaast me ook dat ze dat in Engeland niet helemaal affikken, dat anti-voetbal.
United verdiende meer, maar kon voorin geen vuist maken. Het veldspel was prima.
Mocht je de volledige wedstrijd nog terug willen zien: op RedCafé is een topic met een rijtje videolinkjes per wedstrijd. Ook beschikbaar voor de kijkers buiten de UK. Voor deze wedstrijd, zie onderaan page 97:Monkey Tonk schreef: edit - samenvatting gezien.
Ben ik met je eens. Toch gaat er na dat balverlies achterin ook wel erg veel mis. Smalling die Fabregas in het centrum compleet vrij laat komen, McNair die totaal niet bedacht is op de doorstekende Hazard. Dat Hazard scoort door de benen van De Gea is een abc-tje in zo'n situatie. Wel klasse trouwens dat hij op snelheid de precisie weet te houden. Nou is Chelsea natuurlijk erg sterk in de omschakeling, maar hier is Man Utd dus niet bepaald alert en adequaat bezig. Dat is trouwens niks nieuws, Man Utd is in balbezit inmiddels behoorlijk sterk aan het worden, maar controlerend/verdedigend kan het nog steeds erg kwetsbaar zijn. Zeker met een paar invallers in dat werkveld.Lijkt me geen toeval dat Chelsea er bovenop zat bij Falcao als die werd aangespeeld bij de middellijn. Zijn balverlies leidde tot de goal (die trouwens een copie was van Mata's goal verleden week tegen City). Niet de eerste keer dat dit Falcao overkomt. HIj is onthutsend zwak aan de bal als hij die moet vasthouden met een man in zijn rug. In plaats van zich sterk te maken gaat hij liggen, en mag vanaf de grond toekijken hoe Chelsea scoort. Dan begrijp je als spits niet hoe belangrijk je binnen het geheel bent.
Dat was inderdaad een blooper van Herrera en je kan het aan Chelsea wel overlaten om daar (bijna) van te profiteren. Maar ik vond dat toch meer een incident in de wedstrijd, niet echt representatief. Misschien een stap terug? Lastig om goed in te schatten. Het hoge % balbezit is in ieder geval niet echt een graadmeter, Chelsea liet Man Utd bewust de bal. Het veldspel was inderdaad wel minder vloeiend en flitsend dan in voorgaande wedstrijden, maar dat kwam ook door het erg defensieve werk van Chelsea.Verder moeilijk te zeggen aan de hand van een samenvatting, maar het leek met toch een stap terug. Balverlies op het middenveld - met een doelpunt en een bal op de lat als gevolg - was een van de kwalen eerder in het seizoen.
Shaw vond ik aanvallend vooral in de 2e helft verrassend goed bezig gistermiddag. Kwam toen bijvoorbeeld een paar keer erg sterk door naar de achterlijn. Blind vind ik opbouwend, in het combinatiewerk en in het positie kiezen wel beter en dat werkt op de flank best wel goed in combinatie met de veel diepgaande Young. Maar Blind blijft inderdaad in het pure verdedigen kwetsbaar, vooral op snelheid. Zie daarin ook bar weinig verbetering vergeleken met Ajax.InnerHarbour schreef: Het is anders onverklaarbaar dat die slak als linksback opgesteld wordt.
De verdediging stond uit zijn voegen (schrijf ik ook op het conto van de invallers). Dat zag de verdediger die de bal afnam in een oogopslag. Dwz dat Falcao het ook had moeten zien. Je weet dat je met een verzwakte verdediging speelt.Zuidema schreef: Ben ik met je eens. Toch gaat er na dat balverlies achterin ook wel erg veel mis. Smalling die Fabregas in het centrum compleet vrij laat komen, McNair die totaal niet bedacht is op de doorstekende Hazard. Dat Hazard scoort door de benen van De Gea is een abc-tje in zo'n situatie. Wel klasse trouwens dat hij op snelheid de precisie weet te houden. Nou is Chelsea natuurlijk erg sterk in de omschakeling, maar hier is Man Utd dus niet bepaald alert en adequaat bezig. Dat is trouwens niks nieuws, Man Utd is in balbezit inmiddels behoorlijk sterk aan het worden, maar controlerend/verdedigend kan het nog steeds erg kwetsbaar zijn. Zeker met een paar invallers in dat werkveld.
Eens. Chelsea speelde om niet te verliezen en won. Van Gaal heeft het lastig tegen teams van Mourinho. De idealist tegen de cynicus.Monkey Tonk schreef: Mourinho heeft de wedstrijd verder prima ingeschat. Mooi figuur. Gaat zijn eigen weg en heeft verder overal schijt aan. Spelers die voor hem gespeeld hebben lopen met hem weg. Zegt veel.