Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke »

Yopi schreef:Zie je wel. MU heeft een prima selectie.
Wat een geniale post, Yopi. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
elliquido

Bericht door elliquido »

Programma's ; voor chelsea de komende 2 wedstrijden cruciaal :hypocrite.gif:

Ze hebben allemaal een gelijkwaardig programma, Allemaal WBA en Sunderland, Hull of CP. Liverpool of Everton

32 18.04.2015 Manchester United home
33 26.04.2015 Arsenal away
34 29.04.2015 Leicester City away
35 03.05.2015 Crystal Palace home
36 10.05.2015 Liverpool home
37 18.05.2015 West Bromwich Albion away
38 24.05.2015 Sunderland home

Man united

33 18.04.2015 Chelsea away
34 26.04.2015 Everton away
35 02.05.2015 West Bromwich Albion home
36 09.05.2015 Crystal Palace away
37 17.05.2015 Arsenal home
38 24.05.2015 Hull City away

Arsenal

33 26.04.2015 Chelsea home
34 04.05.2015 Hull City away
35 11.05.2015 Swansea City home
36 17.05.2015 Manchester United away
37 20.05.2015 Sunderland home
38 24.05.2015 West Bromwich Albion home
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
beelzebub

Bericht door beelzebub »

Ik moet zeggen dat Arsenal op z'n Ajax(behalve dit jaar) aan het draaien is na de winter.

Als als als... Chelsea 2x verliest van United en Arsenal dan wordt het nog spannend. Maar Mou z'n ploegen kennende wordt het twee keer gelijk en blijft het gat daar.

Ben ook benieuwd of Liverpool City nog van de vierde plek kan afstoten. Die lijken het echt kwijt met hun relatief oude ploeg.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Weer een fijne overwinning van de Liverpool mannen. :biggthumpup.gif:
YNWA
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Met een eerste doelpunt van een vlieggewicht van 1.50m
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Chelsea-Man Utd dus 1-0. Balen, want ik had dat laffe antivoetbal van Mourinho graag afgestraft zien worden. Wat een aanfluiting als je in een topper thuis je ploeg zo laat spelen. Een bus voor de 16 en gokken op de omschakeling. Zum kotsen. Mourinho op zijn ergst. 1 brok voetbalvervuiling. :kots:

Man Utd vond ik het overgrote deel van de wedstrijd best wel verdienstelijk spelen ondanks dat de ploeg enkele basiskrachten miste (Blind, Carrick, Rojo, Jones). Die trouwens naar mijn idee vrij redelijk werden vervangen. Alleen de switch Falcao-Rooney leek niet echt goed uit te pakken in het aanvalsspel. Man Utd kwam ondanks die blauwe muur in de eerste helft geregeld goed door tot randje 16, maar creerde dan verder bitter weinig, op een grote kans voor Rooney na.

Na een fraaie counter met de 1-0 door Hazard kon Chelsea nog meer achterover leunen, maar zag ik Man Utd met veel dwingender teamspel in de 2e helft toch een aantal goede kansen en mogelijkheden creeren in al die drukte in de 16. Chelsea zette daar volgens mij slechts 1 enorme kans tegenover. Wat mij betreft had Man Utd qua spel en kansen dan ook zeker recht op minimaal een punt gehad. Maar ja, je krijgt niet altijd wat je verdient. Hoe dan ook, al met al lijkt het er inmiddels toch wel op dat Van Gaal Man Utd definitief en structureel op de rails heeft staan. Dit gedegen veldspel is geen toeval meer. De basis is gelegd, nu verder uitbouwen.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:
InnerHarbour

Heeft United verloren? Ach wat jammer nou. :smallgrin.gif:
YNWA
Zuidema

Bericht door Zuidema »

InnerHarbour schreef:Heeft United verloren? Ach wat jammer nou. :smallgrin.gif:
Nou nee. Jammer dat Chelsea met zulk voetbal wint.
ferry

Bericht door ferry »

Zuidema schreef:Chelsea-Man Utd dus 1-0. Balen, want ik had dat laffe antivoetbal van Mourinho graag afgestraft zien worden. Wat een aanfluiting als je in een topper thuis je ploeg zo laat spelen. Een bus voor de 16 en gokken op de omschakeling. Zum kotsen. Mourinho op zijn ergst. 1 brok voetbalvervuiling. :kots:
Hear, hear! Afschuwelijk voetbal. Het verbaast me ook dat ze dat in Engeland niet helemaal affikken, dat anti-voetbal.

United verdiende meer, maar kon voorin geen vuist maken. Het veldspel was prima.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Het traditionele Engelse voetbalpubliek zit volgens mij niet of nauwelijks meer in het stadion als het om de Premier League gaat. Het is voor veel mensen niet te betalen.
Nil volentibus arduum
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Op RedCafé zie ik een poll dat het overgrote deel van de Man Utd-fans Mourinho als coach wilden hebben, toen Ferguson vertrok. En hij is nog steeds hun favoriet. Omdat hij een geweldig tacticus is en wint en wint en wint. Slechts enkelen vinden ook de wijze waarop kennelijk belangrijk, walgen van zijn mentaliteit en zien hem daarom liever nooit komen.

Over vanmiddag: Mourinho had zijn taktiek tot in de detail op Man Utd afgestemd en zijn ploeg daarop voorbereid in de trainingen. Het ging volgens hem ook exact zoals hij verwacht had, waardoor het tactisch eigenlijk geen erg moeilijke match was. Zie ook:

http://www.bbc.com/sport/0/football/32368686

En Louis heeft na de wedstrijd overduidelijk weer eens een bar slecht humeur:

http://www.bbc.com/sport/0/football/32369922

https://www.youtube.com/watch?v=kXLRSCh5ldg
Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk »

Zuidema schreef: Over vanmiddag: Mourinho had zijn taktiek tot in de detail op Man Utd afgestemd en zijn ploeg daarop voorbereid in de trainingen. Het ging volgens hem ook exact zoals hij verwacht had, waardoor het tactisch eigenlijk geen erg moeilijke match was.
Wedstrijd niet gezien, maar kan me goed voorstellen dat Mourinho, met zijn LvG achtergrond, deze wedstrijd tegen een United in vorm als een soort schaakmeestertest beschouwde. Geen detail zal hem ontsnapt zijn in de voorbereiding. Zeker niet dat United tegen de betere teams prima voor de dag komt omdat juist die ruimte weggeven. Alleen was dit niet het United van de laatste weken. Het leek me vooraf dat United door de blessures nu juist kwetsbaar was. Voor een meer interessante wedstrijd had Chelsea druk moeten zetten om de (oude) zwaktes bloot te leggen. De balans was, althans op papier, weg. Een gammele verdediging, een minder georganizeerd middenveld, geen speerpunt in de aanval. Het had op een pijnlijk verlies uit kunnen draaien. Wat dat betreft heeft van Gaal een 'eervolle' nederlaag zonder gezichtsverlies deels te danken aan zijn voormalige pupil.

Ik heb niet zo'n probleem met de afwachtende speelwijze van Chelsea, want de ploeg kan ook aantrekkelijk spelen en doet dat vaak. Waar hebben we die twee constrasterende speelstijlen van een ploeg ook alweer eerder gezien? Was er niet een trainer die daar prat op ging? Ergens op een WK?

Opvallend dat er voor van Persie geen plaats was. Zou wel eens een lange weg terug kunnen zijn voor de man van de fraaie zweefduik.

edit - samenvatting gezien. Lijkt me geen toeval dat Chelsea er bovenop zat bij Falcao als die werd aangespeeld bij de middellijn. Zijn balverlies leidde tot de goal (die trouwens een copie was van Mata's goal verleden week tegen City). Niet de eerste keer dat dit Falcao overkomt. HIj is onthutsend zwak aan de bal als hij die moet vasthouden met een man in zijn rug. In plaats van zich sterk te maken gaat hij liggen, en mag vanaf de grond toekijken hoe Chelsea scoort. Dan begrijp je als spits niet hoe belangrijk je binnen het geheel bent.

Verder moeilijk te zeggen aan de hand van een samenvatting, maar het leek met toch een stap terug. Balverlies op het middenveld - met een doelpunt en een bal op de lat als gevolg - was een van de kwalen eerder in het seizoen.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo apr 19, 2015 7:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Le T.

Bericht door Le T. »

Ferry schreef:Hear, hear! Afschuwelijk voetbal. Het verbaast me ook dat ze dat in Engeland niet helemaal affikken, dat anti-voetbal.

United verdiende meer, maar kon voorin geen vuist maken. Het veldspel was prima.
De Nederlandse gewoonte om het doel en het middel door elkaar te halen kennen ze daar niet, het gaat om winnen, en de vraag naar de manier waarop blijft keurig binnen dat kader. Terecht ook natuurlijk, de kritiek op de speelwijze blijft dan ook binnen dat kader. Ik heb daar ook geen moeite mee, ik hoop alleen dat de negatieve speelwijze de verliezende blijkt, helaas deed dat het gisteren toevallig niet.

Waar ik wel moeite mee heb is dat scheidsrechters niet optreden tegen de aanverwante tactieken, het altijd omsingelen van de scheidsrechter, het tijdrekken, het organiseren van opstootjes om het ritme te breken, het heilige ontzag voor spelvervuilers als Terry die daardoor veel minder rood krijgen dan ze verdienen. Geef de aanvoerder nou gewoon 2 keer geel voor het vervelend doen van zijn team, dan is het snel afgelopen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Monkey Tonk schreef: edit - samenvatting gezien.
Mocht je de volledige wedstrijd nog terug willen zien: op RedCafé is een topic met een rijtje videolinkjes per wedstrijd. Ook beschikbaar voor de kijkers buiten de UK. Voor deze wedstrijd, zie onderaan page 97:

http://www.redcafe.net/threads/manchest ... 23/page-97
Lijkt me geen toeval dat Chelsea er bovenop zat bij Falcao als die werd aangespeeld bij de middellijn. Zijn balverlies leidde tot de goal (die trouwens een copie was van Mata's goal verleden week tegen City). Niet de eerste keer dat dit Falcao overkomt. HIj is onthutsend zwak aan de bal als hij die moet vasthouden met een man in zijn rug. In plaats van zich sterk te maken gaat hij liggen, en mag vanaf de grond toekijken hoe Chelsea scoort. Dan begrijp je als spits niet hoe belangrijk je binnen het geheel bent.
Ben ik met je eens. Toch gaat er na dat balverlies achterin ook wel erg veel mis. Smalling die Fabregas in het centrum compleet vrij laat komen, McNair die totaal niet bedacht is op de doorstekende Hazard. Dat Hazard scoort door de benen van De Gea is een abc-tje in zo'n situatie. Wel klasse trouwens dat hij op snelheid de precisie weet te houden. Nou is Chelsea natuurlijk erg sterk in de omschakeling, maar hier is Man Utd dus niet bepaald alert en adequaat bezig. Dat is trouwens niks nieuws, Man Utd is in balbezit inmiddels behoorlijk sterk aan het worden, maar controlerend/verdedigend kan het nog steeds erg kwetsbaar zijn. Zeker met een paar invallers in dat werkveld.
Verder moeilijk te zeggen aan de hand van een samenvatting, maar het leek met toch een stap terug. Balverlies op het middenveld - met een doelpunt en een bal op de lat als gevolg - was een van de kwalen eerder in het seizoen.
Dat was inderdaad een blooper van Herrera en je kan het aan Chelsea wel overlaten om daar (bijna) van te profiteren. Maar ik vond dat toch meer een incident in de wedstrijd, niet echt representatief. Misschien een stap terug? Lastig om goed in te schatten. Het hoge % balbezit is in ieder geval niet echt een graadmeter, Chelsea liet Man Utd bewust de bal. Het veldspel was inderdaad wel minder vloeiend en flitsend dan in voorgaande wedstrijden, maar dat kwam ook door het erg defensieve werk van Chelsea.

Desondanks zag ik een verzwakt Man Utd toch geregeld gaten in die muur creeren tot de rand 16. En in de tweede helft zelfs meermalen diep in de 16. Het lijkt me al met al dan toch geen stap terug. Gezien de moeilijkheidsgraad van deze wedstrijd (veel invallers, muur van gewapend beton, bloedlinke counterploeg). Waarbij weinig werd weinig weggeven en er zelfs nog redelijk wat kansen werden gecreeerd met vaak behoorlijk veldspel. Het blijft alleen wel koffiedik kijken wat er gebeurd was als Chelsea inderdaad direct druk had gezet op Man Utd en met aanvallend spel had willen overrompelen. Maar ja, Mourinho is nou eenmaal geen Cruijff. Helaas.
InnerHarbour

Gister eens die Shaw als linksback zien spelen en het werd meteen duidelijk dat Delay naaktfoto's van Lowietje moet hebben met een andere vrouw of mischien wel een man, wie weet. :hypocrite.gif:

Het is anders onverklaarbaar dat die slak als linksback opgesteld wordt. Maar goed het is al onverklaarbaar dat die spelvertager niet gewoon bij IJselmeervogels in de Topklasse speelt. Zo zie je maar wat een achternaam en een paar lessen inlikken bij de media, beide gekregen van je vader, kan doen.
YNWA
InnerHarbour

Vanmiddag weer echte mannenvoetbal in de halve finale FA Cup op Wembley. :hypocrite.gif:

Liverpool tegen Villa om 4 uur Nederlandse tijd voor de liefhebbers. De niet-liefhebbers worden tegen die tijd gewekt bij Ajax-Nac dat ze naar huis kunnen. :smile-ajax.gif:
YNWA
Zuidema

Bericht door Zuidema »

InnerHarbour schreef: Het is anders onverklaarbaar dat die slak als linksback opgesteld wordt.
Shaw vond ik aanvallend vooral in de 2e helft verrassend goed bezig gistermiddag. Kwam toen bijvoorbeeld een paar keer erg sterk door naar de achterlijn. Blind vind ik opbouwend, in het combinatiewerk en in het positie kiezen wel beter en dat werkt op de flank best wel goed in combinatie met de veel diepgaande Young. Maar Blind blijft inderdaad in het pure verdedigen kwetsbaar, vooral op snelheid. Zie daarin ook bar weinig verbetering vergeleken met Ajax.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo apr 19, 2015 11:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk »

Zuidema schreef: Ben ik met je eens. Toch gaat er na dat balverlies achterin ook wel erg veel mis. Smalling die Fabregas in het centrum compleet vrij laat komen, McNair die totaal niet bedacht is op de doorstekende Hazard. Dat Hazard scoort door de benen van De Gea is een abc-tje in zo'n situatie. Wel klasse trouwens dat hij op snelheid de precisie weet te houden. Nou is Chelsea natuurlijk erg sterk in de omschakeling, maar hier is Man Utd dus niet bepaald alert en adequaat bezig. Dat is trouwens niks nieuws, Man Utd is in balbezit inmiddels behoorlijk sterk aan het worden, maar controlerend/verdedigend kan het nog steeds erg kwetsbaar zijn. Zeker met een paar invallers in dat werkveld.
De verdediging stond uit zijn voegen (schrijf ik ook op het conto van de invallers). Dat zag de verdediger die de bal afnam in een oogopslag. Dwz dat Falcao het ook had moeten zien. Je weet dat je met een verzwakte verdediging speelt.

Qua organizatie leek het me een mindere wedstrijd, maar in het groeiproces telde ik deze eigenlijk vantevoren al niet. Teveel missende spelers. Bedankt voor de wedstrijdlink, trouwens.

Mourinho heeft de wedstrijd verder prima ingeschat. Mooi figuur. Gaat zijn eigen weg en heeft verder overal schijt aan. Spelers die voor hem gespeeld hebben lopen met hem weg. Zegt veel. Ik zag zijn team eerder in het seizoen een prima eerste helft spelen met aanvallend, attractief voetbal. En dan vraagt een journalist achteraf waarom de tweede helft anders was. "We gave them the ball..." Wat? "We gave them the ball." De achterliggende gedachte ('want ze doen er toch niks mee') bleef onuitgesproken. ;)
InnerHarbour

Kwart over één, Invernes-Celtic, Scottish FA Cup, aanradertje. :biggthumpup.gif:
YNWA
wimpey

Bericht door wimpey »

Monkey Tonk schreef: Mourinho heeft de wedstrijd verder prima ingeschat. Mooi figuur. Gaat zijn eigen weg en heeft verder overal schijt aan. Spelers die voor hem gespeeld hebben lopen met hem weg. Zegt veel.
Eens. Chelsea speelde om niet te verliezen en won. Van Gaal heeft het lastig tegen teams van Mourinho. De idealist tegen de cynicus.

Die kans van Rooney had erin gemoeten. Verder dwong Man U qua kansen niet veel af. En Chelsea loerde op fouten als die van Falcao en Herrera.

Ik vond Hazard weer een genot. Begon weifelend, maar dat ventje is niet van de bal te krijgen. :biggthumpup.gif:
InnerHarbour

Terwijl jullie je dood zitten te vervelen was Invernes-Celtic een heerlijke strijd. 5 goals na verlenging en Invernes naar de finale van de Schotse FA cup. Ben klaar voor de mannen van Liverpool FC. :smile-ajax.gif:

BTW, die Feyenoord hooligan zat op de bank kwam er in de verlening in begrijp niet wat er zo bijzonder is aan die gozer.
YNWA
Lionel

Bericht door Lionel »

De ene zaazaalvoetballer van 1.50 met de assist op de andere zaalvoetballer van 1.50.
IK GELOOF!!!!!!
Lionel

Bericht door Lionel »

Echte man die Benteke!
IK GELOOF!!!!!!
zeux

Bericht door zeux »

Daar zwijnde villa...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

De mannen van Liverpool doen het goed!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Plaats reactie