Ajax O17

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: Ajax O17

Bericht door Trab »

Yopii schreef:Yep, is ook zo.

Talai viel mij ook op. Bastien daarentegen heeft het erg moeilijk met Schaken, de zoon van.

Garnier werkt hard, heeft goede loopacties, maar de jongens tegen wie hij speelt zijn niet mis: Pieterse/Plantinga, de top van deze lichting.

Gomez wel wat weinig dynamisch, vind ik.

Ik vind Nas wel een leuke speler, trouwens. De Baat voert zijn acties steeds te ver door.

Eerlijk gezegd heb ik totaal geen plezier in Ajax1 op dit moment, ik moet het van de jeugd hebben. :blush.gif:

Update: met dat plezier viel het in de tweede helft wel mee, uiteindelijk is het 1-5 geworden. :blush.gif:

Deze lichting van F. is verreweg de sterkste van Nederland op dit moment, dat zag je vandaag ook goed terug. Het team leunt op een oerdegelijke defensie met Plantinga, Pieterse en Baks, en het heeft voorin Schaken op wie Ajax geen vat kreeg. F. was in deze leeftijdscategorie hofleverancier met acht (!) spelers, van wie er twee vandaag niet meededen, namelijk de oud-Ajacieden Zinhagel en De Koning, die zijn doorgeschoven. Hetzelfde geldt bij Ajax voor Simeon, trouwens.

Na een aardig begin van de tweede helft waarin Garnier een grote kans miste, verzandde het spel van Ajax in toenemende mate in goedbedoeld geploeter tegen F, dat doortastender was en de ruimtes benutte. Al met al een verdiende overwinning voor F, al viel die royaal uit. Het is en blijft een momentopname, het is jeugdvoetbal, maar teleurstellend is het wel dat Ajax, met zoveel aangekochte spelers waaronder twee buitenlanders, F. niet kon bijbenen. Hopelijk trekt dat nog bij.

Heb jij nog verder gekeken, Trab?
Nee moest weg. Dank voor de update Afbeelding Vind het ook leuk om de jeugd aan het werk te zien. Uitslag viel helaas hooguit tegen het einde

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Yopii

Bericht door Yopii »

Dat is ook jeugdvoetbal, hoge pieken, diepe dalen.

Dit team speelt vandaag weer, om 18.15 in en tegen Utrecht.

Nog twee wedstrijden in de najaarscompetitie, daarbij moeten er punten gepakt worden om bij de eerste vijf te eindigen, wat recht geeft op deelname aan de kampioenspoule voorjaarscompetitie. Ajax staat vijfde, PSV zesde met maar twee punten minder. Lukt het niet, dan wordt het strijden tegen degradatie. Zaterdag tegen NAC is de laatste wedstrijd. (Dit alles volgens AS)

Teleurstellend, zou je zeggen, maar ja, we krijgen straks wel jungletijgers, dat is ook wat waard. :hypocrite.gif:
Yopii

Bericht door Yopii »

Ze hebben dus gelijk gespeeld. Dit team presteert teleurstellend, ondanks tien (!) aankopen sinds vorige zomer.

Abdalla en Simeon zijn doorgeschoven, dat wel.
LucaS

Bericht door LucaS »

Hebben we eigenlijk ooit al eens succes gehad met een dure jeugdaankoop? In de zin van onomstreden eerste elftalspeler en goed verkocht?
Frenkie de Jong zou je zo kunnen beschouwen denk ik
I think I lost my fucking headache
Khraa

Bericht door Khraa »

Christian Eriksen is de enige die ik kan bedenken.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Yopii

Bericht door Yopii »

LucaS schreef: wo okt 29, 2025 6:55 pm Hebben we eigenlijk ooit al eens succes gehad met een dure jeugdaankoop? In de zin van onomstreden eerste elftalspeler en goed verkocht?
Die zat al bij het eerste van Willem II.

Weinig succesverhalen, eerlijk gezegd. Toptalenten staan op hun zestiende al op de radar van rijkere clubs dan Ajax.
Lionel

Bericht door Lionel »

LucaS schreef: wo okt 29, 2025 6:55 pm Hebben we eigenlijk ooit al eens succes gehad met een dure jeugdaankoop? In de zin van onomstreden eerste elftalspeler en goed verkocht?
Onze Belgen? Weet niet hoe duur die waren? Dolberg?
IK GELOOF!!!!!!
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Los van het intrinsieke talent krijg ik het idee dat in de 'opleiding' vaak geen idee is hoe ze van een buitenlands talent een 'main stay' voor het eerste moeten opleiden. En zeker bij buitenlandse jongens gaat dat veel verder dan trainingsmethodiek.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Yopii

Bericht door Yopii »

Lionel schreef: vr okt 31, 2025 6:20 am
Onze Belgen? Weet niet hoe duur die waren? Dolberg?

Die Belgen zijn van een voetbalgeneratie geleden.

https://afcajax.fandom.com/nl/wiki/Germinal_Beerschot

In GBA heeft Ajax toen veel geld gestoken, het rendement was niet om over naar huis te schrijven.

De laatste jaren mislukken de meeste Scandinavische talenten, en degenen die niet voortijdig afgevoerd worden belanden hooguit in de subtop: Victor Jensen, Rasmussen, en nu Hlynsson. Die jongens zijn niet de top in hun thuisland, Ajax krijgt de beste jeugdspelers niet meer. Iedereen kende Roony Bardghji bijvoorbeeld, maar zo'n jongen is voor Ajax onhaalbaar.

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/ajax- ... oen/384680

Bij Ajax blijven ze doen wat ze altijd gedaan hebben.
LucaS

Bericht door LucaS »

Ik heb het over jeugdspelers waar soms wel een miljoen voor wordt betaald. Nada rendement volgens mij
I think I lost my fucking headache
Yopii

Bericht door Yopii »

Wel meer...

https://www.ajaxshowtime.com/index.php/ ... ie-miljoen

Zes jaar onder contract dus, om hem vervolgens met twee miljoen verlies te verkopen.

En dat is nog een speler die heeft gefigureerd in Ajax 1. Er zijn er genoeg die snel zijn afgevoerd.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/94 ... oenen.html

Na twee jaar vertrok die jongen weer, inmiddels speelt hij bij Mjällby AIF in Zweden. Zijn marktwaarde wordt geschat op zeven ton.

Ik vind het niets, die handel in pubers. Verreweg de meeste talenten mislukken. Laat zo'n jongen lekker in zijn vertrouwde omgeving. In Nederland loopt veel talent. Verbeter de jeugdopleiding en zorg dat je de beste Nederlandse talenten (en dan met name die uit onze regio) binnenhaalt.
Yopii

Bericht door Yopii »

Overigens, de o/17 wist ook niet te winnen van NAC (0-0), maar is knap vijfde geworden doordat PSV o/17 heeft verloren. De onzen mogen dus meedoen aan de kampioensstrijd. :headbang.gif:
Yopii

Bericht door Yopii »

https://x.com/AjaxYA/status/1986441108277063859

Oeps, is iets anders dan de Africa Cup. :blush.gif:
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Leeftijdsgenoten van AZ met 6-0 ingepakt vanmiddag.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Yopii

Bericht door Yopii »

Het was een bekerwedstrijd.

https://www.ajax.nl/teams/o17/

Dit team heeft het tot nu toe erg matig gedaan, plaatste zich met moeite voor de kampioenspoule. Feyenoord is vooralsnog verreweg het sterkste in deze leeftijdscategorie.

Het blijft jeugdvoetbal, het gaat op en neer.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: zo nov 30, 2025 11:46 am Het was een bekerwedstrijd.

Dit team heeft het tot nu toe erg matig gedaan, plaatste zich met moeite voor de kampioenspoule. Feyenoord is vooralsnog verreweg het sterkste in deze leeftijdscategorie.

Het blijft jeugdvoetbal, het gaat op en neer.
Helemaal mee eens. Maar let men dat dan ook onthouden als er weer wordt gesteld dat AZ lichtjaren op ons voor ligt omdat er een paar jeugdteams van hun die van ons een keertje hebben geklopt.
Yopii

Bericht door Yopii »

AZ doet weinig of niets onder voor Ajax met veel minder mogelijkheden. Dat doet het goed. Het koopt ook veel minder jeugdspelers van BVO's.

AZ scout intensief in Amsterdam, andere clubs trouwens ook. Bij F. hebben ze Ouarghi en Read, bijvoorbeeld.
Yopii

Bericht door Yopii »

Dit weekend dus de Future Cup op de Toekomst. Zie hier:

https://www.ajax.nl/future-cup
Ajax is ingedeeld in poule A samen met Paris Saint-Germain, Sporting Portugal en Future United. Poule B bestaat uit Real Madrid, Anderlecht, Olympique Lyon en Bayer 04 Leverkusen.

Speelschema zaterdag 4 april:
11:00 uur: Ajax – Sporting Portugal (hoofdveld)
11:00 uur: Future United – Paris Saint-Germain (veld 1)

12:30 uur: Real Madrid – Olympique Lyon (hoofdveld)
12:30 uur: Bayer 04 Leverkusen – Anderlecht (veld 1)

14:00 uur: Ajax – Future United (hoofdveld)
14:00 uur: Sporting Portugal – Paris Saint-Germain (veld 1)

15:30 uur: Real Madrid – Bayer 04 Leverkusen (hoofdveld)
15:30 uur: Olympique Lyon – Anderlecht (veld 1)

Speelschema zondag 5 april:
12:00 uur: Ajax – Paris Saint-Germain (hoofdveld)
12:00 uur: Future United – Sporting Portugal (veld 1)

13:30 uur: Real Madrid – Anderlecht (hoofdveld)
13:30 uur: Bayer 04 Leverkusen – Olympique Lyon (veld 1)

Speelschema maandag 6 april:
11:00 uur: Halve finale 1 (hoofdveld)
11:00 uur: Duel om plek zeven en acht (veld 1)

12:30 uur: Halve finale 2 (hoofdveld)

13:00 uur: Duel om plek vijf en zes (veld 1)

14:30 uur: Duel om plek drie en vier (hoofdveld)

16:00 uur: Finale (hoofdveld)

17:15 uur: Prijsuitreiking (hoofdveld)

Alle duels zijn live te volgen op de Ajax-kanalen.
Ajax zendt de wedstrijden zelf uit, waardoor alles te zien is. :headbang.gif:

Van Ajax wordt niet veel verwacht, het is niet de allersterkte lichting. Wel doen er interessante spelers mee die doorgeschoven zijn, zoals Owolabi en de kleine Hato.
Eloi Gomez Saus en winteraankoop Koné (gekomen van Anderlecht) zullen ontbreken, helaas. Wel van de partij is de Franse spits Garnier, die na een zwak begin zijn draai begint te vinden. (Mij lijkt hij geen toptalent, maar vooruit, het blijft een momentopname.)
Trab
AT Toto winner 04/05

Ajax O17

Bericht door Trab »

Yopii schreef:Dit weekend dus de Future Cup op de Toekomst. Zie hier:

https://www.ajax.nl/future-cup
Ajax is ingedeeld in poule A samen met Paris Saint-Germain, Sporting Portugal en Future United. Poule B bestaat uit Real Madrid, Anderlecht, Olympique Lyon en Bayer 04 Leverkusen.

Speelschema zaterdag 4 april:
11:00 uur: Ajax – Sporting Portugal (hoofdveld)
11:00 uur: Future United – Paris Saint-Germain (veld 1)

12:30 uur: Real Madrid – Olympique Lyon (hoofdveld)
12:30 uur: Bayer 04 Leverkusen – Anderlecht (veld 1)

14:00 uur: Ajax – Future United (hoofdveld)
14:00 uur: Sporting Portugal – Paris Saint-Germain (veld 1)

15:30 uur: Real Madrid – Bayer 04 Leverkusen (hoofdveld)
15:30 uur: Olympique Lyon – Anderlecht (veld 1)

Speelschema zondag 5 april:
12:00 uur: Ajax – Paris Saint-Germain (hoofdveld)
12:00 uur: Future United – Sporting Portugal (veld 1)

13:30 uur: Real Madrid – Anderlecht (hoofdveld)
13:30 uur: Bayer 04 Leverkusen – Olympique Lyon (veld 1)

Speelschema maandag 6 april:
11:00 uur: Halve finale 1 (hoofdveld)
11:00 uur: Duel om plek zeven en acht (veld 1)

12:30 uur: Halve finale 2 (hoofdveld)

13:00 uur: Duel om plek vijf en zes (veld 1)

14:30 uur: Duel om plek drie en vier (hoofdveld)

16:00 uur: Finale (hoofdveld)

17:15 uur: Prijsuitreiking (hoofdveld)

Alle duels zijn live te volgen op de Ajax-kanalen.
Ajax zendt de wedstrijden zelf uit, waardoor alles te zien is. :headbang.gif:

Van Ajax wordt niet veel verwacht, het is niet de allersterkte lichting. Wel doen er interessante spelers mee die doorgeschoven zijn, zoals Owolabi en de kleine Hato.
Eloi Gomez Saus en winteraankoop Koné (gekomen van Anderlecht) zullen ontbreken, helaas. Wel van de partij is de Franse spits Garnier, die na een zwak begin zijn draai begint te vinden. (Mij lijkt hij geen toptalent, maar vooruit, het blijft een momentopname.)
Ben wel benieuwd naar Denzel Darko. Tijd geblesseerd geweest maar is groot talent toch?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Trab op do apr 02, 2026 2:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Yopii

Bericht door Yopii »

Overigens zal bij Sporting de spits Martim Ribeiro, vaste klant daar bij de o/17, niet meedoen omdat hij met de nationale ploeg van Portugal o/16 op stap is.

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... p-bezorgen

hier wat meer info over de spelers
Yopii

Bericht door Yopii »

Wie gaat er zo kijken?

https://www.youtube.com/watch?v=hyaTpdXjvAg

Opstelling: Van der Wijst/Van Loon, Peters, Isik, Owolabi/ Bentaleb, Talai, Darko/De Baat, Garnier, Simeon
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Mooi doelpunt van Talai net. :biggthumpup.gif:

Ajax komt goed voor de dag in de eerste wedstrijd. Sporting valt me tegen. Portugese clubs hebben doorgaans toch wel een goed elftal.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Tja, dit team van Ajax heeft in de competitie veel problemen, maar vandaag gaat het goed. Het is natuurlijk ook hét toernooi voor onze jeugd.

Sporting begon aardig maar viel ver terug. Ik weet helemaal niets van dat team: hebben ze hun beste spelers meegenomen? Is dit een sterke lichting?

Je moet er niet meer van maken dan het is: een prachtige kans voor die jongens om te laten zien wat ze kunnen. Het is bij lange na nog geen seniorenvoetbal. In het verleden hebben we spelers zien uitblinken (Naci en Redan bijvoorbeeld) die het niet hebben gered. Johnson een paar jaar terug moest volgens Spaan zowat meteen in Ajax1. :smallgrin.gif:

Maar toch, die kleine Hato... kan haast niet missen of hij gaat een topper worden. De jongste van allemaal, een klasse apart. :biggthumpup.gif:
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Lekkere actie van die De Baet voorafgaand aan die goal!
Yopii

Bericht door Yopii »

Zo dadelijk om twaalf uur gaan we weer verder. De druk staat er nu op voor onze jonkies.

De tweede wedstrijd van gisteren gaf precies het probleem aan van deze o/17: het presteert wisselend en is zwak in de breedte.

Simeon heeft trouwens nog steeds niet getekend.

Van der Wijst; Van Loon, Peters, Isik, Owolabi; Darko, Bentaleb, Talai; De Baat, Garnier, Simeon.

Wissels Ajax O17:
Cloos, Bastien, Hato, Nas, Newstead, Gomes Ferreira, Tarvajarvi.

Nu tegen PSG, dat alweer erg tegenvalt.

Update: geen Van Loon, voor hem speelt Bastien. Hato voor Peters bovendien.
Plaats reactie