Nee moest weg. Dank voor de updateYopii schreef:Yep, is ook zo.
Talai viel mij ook op. Bastien daarentegen heeft het erg moeilijk met Schaken, de zoon van.
Garnier werkt hard, heeft goede loopacties, maar de jongens tegen wie hij speelt zijn niet mis: Pieterse/Plantinga, de top van deze lichting.
Gomez wel wat weinig dynamisch, vind ik.
Ik vind Nas wel een leuke speler, trouwens. De Baat voert zijn acties steeds te ver door.
Eerlijk gezegd heb ik totaal geen plezier in Ajax1 op dit moment, ik moet het van de jeugd hebben.
Update: met dat plezier viel het in de tweede helft wel mee, uiteindelijk is het 1-5 geworden.![]()
Deze lichting van F. is verreweg de sterkste van Nederland op dit moment, dat zag je vandaag ook goed terug. Het team leunt op een oerdegelijke defensie met Plantinga, Pieterse en Baks, en het heeft voorin Schaken op wie Ajax geen vat kreeg. F. was in deze leeftijdscategorie hofleverancier met acht (!) spelers, van wie er twee vandaag niet meededen, namelijk de oud-Ajacieden Zinhagel en De Koning, die zijn doorgeschoven. Hetzelfde geldt bij Ajax voor Simeon, trouwens.
Na een aardig begin van de tweede helft waarin Garnier een grote kans miste, verzandde het spel van Ajax in toenemende mate in goedbedoeld geploeter tegen F, dat doortastender was en de ruimtes benutte. Al met al een verdiende overwinning voor F, al viel die royaal uit. Het is en blijft een momentopname, het is jeugdvoetbal, maar teleurstellend is het wel dat Ajax, met zoveel aangekochte spelers waaronder twee buitenlanders, F. niet kon bijbenen. Hopelijk trekt dat nog bij.
Heb jij nog verder gekeken, Trab?
Vind het ook leuk om de jeugd aan het werk te zien. Uitslag viel helaas hooguit tegen het eindeVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk