Roda JC - Ajax 07-02-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel

Re: Roda JC - Ajax 07-02-2018

Bericht door Lionel »

Het lijkt me toch dat ze voorlopig die rechtsback opstellen en Veltman en De Ligt centraal tot Wober terug is. Dan heb je vier spelers voor 3 plekken want onze linksback is een fan-tas-tische aankoop!
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ja, die jongen doet het uitstekend. Zeker voor een speler die net binnen is. Nog altijd zonde dat die investering afgelopen zomer niet mocht worden gedaan. Dat had zomaar een paar puntjes kunnen schelen.
Nil volentibus arduum
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

brigade zuid schreef:Ziyech nog steeds gepikeerd, zegt net dat hij geen zin had om te juichen omdat ze kritisch zijn.
Dat noemen ze Marokkaans temperament :hypocrite.gif:
Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand »

Peter schreef:Wel lekker dit. Met Keizer had je met de wissels Zeefuik en Siem de Jomg in de spits weer tegen puntverlies aangelopen.

Waarom werd Ziyech gewisseld?
En daar leg je de vinger ook wel op de zere plek. Keizer had aanmerkelijk zwakkere spelers in z'n selectie, toch zag het er leuker uit dan onder Ten Hag.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
wimpey

Bericht door wimpey »

Jöhnk schreef:
Wouter schreef:
Sandro schreef:Klasse, ik blijf van hem genieten.
Ik krijg wel de indruk dat Ziyech liever bij PSV of Feyenoord had gespeeld.
Waarom zou je in godsnaam voor PSV of Feyenoord willen spelen?
Omdat Vitesse-fans meer met die clubs hebben dan met Ajax? In NL is Ajax de kortste weg en het beste adres voor een move naar een topcompetitie. Maar dat weet Wouter ook.
Voetbal ziet er beter uit dan onder de hobbyist. Het enige wat je Ten Hag kunt verwijten is dat hij Huntelaar opstelt. Maar ja, Dolberg loopt op krukken, dus je moet wat.
Cassie en Siem speelden onder de hobbyist ook al niet. Dat zal z'n redenen hebben.

In de samenvatting zag ik weer een beslissende Taglia. En ik zie het briljante in het spel van de postbode niet? :confused.gif: Ik zie te weinig van Ajax om z'n progressie te beoordelen, maar van wat ik gezien heb vond ik het wat te vrijblijvend.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Frenkie heeft enorm veel inzicht. Staat verdedigend ook gewoon zijn mannetje, komt goed voor z'n man, anticipeert, onderschept. Had ik helemaal niet van hem verwacht.

Was gisteren over beide backs zeer tevreden. Nico is een winner en heeft er alweer 3 assists in de wedstrijden op zijn naam, en Kristensen deed het ook prima. :biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

@Wimpey: Klopt, onze postbode gaat in mijn ogen per wedstrijd minder spelen. Tegen PSV werkte het heel aardig maar inmiddels is het nieuwtje er wel vanaf.
Nil volentibus arduum
Alexander

Bericht door Alexander »

Hij is natuurlijk ook een middenvelder. Wil hem graag zien op de positie van Schone. Leuke en sympathie jongen die Lasse, maar hij kan het tempo echt niet meer bijbenen. En dan kan Wober ook gewoon spelen, dat verdiend die jongen ook.
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Precies, Frenkie is ook geen verdediger, door naar het midden en Veltman of Wober naast De Ligt. Trouwens, geef Ten Hag eens ff tijd man. Hij is net 4 weken bezig.
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Ik moet eerlijk zegen dat het veldspel er gisteren bij tijd en wijle niet slecht uit zag.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

@EC: Ik zie niemand om het ontslag van Ten Hag vragen. We kunnen ondertussen natuurlijk wel kritisch zijn op wat er niet goed gaat.

Ik was over delen van het veldspel gisteren overigens ook niet ontevreden. Hopelijk zet die lijn door.
Nil volentibus arduum
999

Bericht door 999 »

El Clavo schreef:Precies, Frenkie is ook geen verdediger, door naar het midden en Veltman of Wober naast De Ligt. Trouwens, geef Ten Hag eens ff tijd man. Hij is net 4 weken bezig.
Inderdaad, wat een gepiep allemaal.Ten Hag moet/mag de grote achterstand op Psv niet verder op laten lopen en moet tegelijkertijd dat 8 maanden geklooi van Keizer weer recht zien te trekken.Het kan allemaal nog beter, maar gedeeltes van de wedstrijd zie je echt beter voetbal dan onder Keizer.
Blij met de punten ...
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Ten Hag is geen tovenaar die van deze jongens allemaal Barcelona materiaal gaat maken. Maar wat ik gister zag (en ja het is Roda maar) stemde mij heel vrolijk. 2 opkomende backs met rendement, hoe lang is dat geleden?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Nu speelt daarbij natuurlijk wel mee dat deze trainer die backs ook daadwerkelijk tot zijn beschikking heeft. Dit is ander niveau als Zeefuik en Dijks.
Nil volentibus arduum
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Is ook zo hoor, er is goed logisch ingekocht.
Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 »

Alexander schreef:Hij is natuurlijk ook een middenvelder. Wil hem graag zien op de positie van Schone. Leuke en sympathie jongen die Lasse, maar hij kan het tempo echt niet meer bijbenen. En dan kan Wober ook gewoon spelen, dat verdiend die jongen ook.
Dat valt mij ook op bij Schone, tempo begint een probleem te worden.

Ajax lijkt in ieder geval de scouting een stuk beter op orde te hebben, prima aankoop is onze linksback!
wimpey

Bericht door wimpey »

Marillion schreef:Nu speelt daarbij natuurlijk wel mee dat deze trainer die backs ook daadwerkelijk tot zijn beschikking heeft. Dit is ander niveau als Zeefuik en Dijks.
De vorige trainer accepteerde teveel. Hij liet Younes aanmodderen, zag ik Kluivert een betere rechtsbuiten dan in Neres, liet zich Dijks welgevallen. Hij verloor met z'n wisselbeleid aan gezag. Kortom: hij riep het over zichzelf af.
Gezond verstand

Alsof Ten Hag even Tagliafico en Kristensen er door heeft gedrukt ..... Keizer riep ook dat hij er een linksback bij wilde. Bovendien, wisselbeleid? Bij Utrecht geen wissels, gisteren Schone laten staan terwijl die enorm aan het falen was en de niet creatieve Siem de Jong inbrengen voor de creatieve Ziyech. Vooralsnog zie ik in de wissels van Ten Hag geen enkele verbetering ten opzichte van Keizer om het maar mild te zeggen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
999

Bericht door 999 »

Keizer verloor de wedstrijd meestal door zijn wisselbeleid ...
Blij met de punten ...
Gezond verstand

flauwekul, dat is 2 keer gebeurd. En Ten Hag speelde gelijk tegen Utrecht door niet te wisselen.
Fans van andere clubs
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Twee keer waardoor we Europees voetbal misliepen. Cruciaal.
999

Bericht door 999 »

Gezond verstand schreef:flauwekul, dat is 2 keer gebeurd. En Ten Hag speelde gelijk tegen Utrecht door niet te wisselen.
Niks geen flauwekul, je begint te piepen over het wisselbeleid van Ten Hag, ik wijs je er op dat we door Keizer zijn wissels gedrag gewoon cruciale wedstrijden hebben verloren .. Meer kan ik er niet van maken ...
Blij met de punten ...
wimpey

Bericht door wimpey »

999 schreef:Keizer verloor de wedstrijd meestal door zijn wisselbeleid ...
Lijkt me oprecht een fijne man. En oprecht een trainer van het niveau Bassie, Wouters, Blind. Een twijfelaar. Onbegrijpelijk dat de directie hem die plek gaf. Ze hadden 'm in huis, konden hem een jaar beoordelen en tóch mocht ie het doen.

Die Sar wordt nog wel eens wakker, lijkt me: "wat als ik Bergkamp, Hennie e.c. er nou een half jaar eerder uit had gegooid en Bosz aan z'n contract had gehouden....". :aai.gif:
Yopii

Bericht door Yopii »

Keizer was veel te lief, denk ik. Spelers moeten een beetje bang voor een trainer zijn of in elk geval respect voor hem hebben.

Tactisch maakte hij ook geen sterke indruk. Over zijn wissels heb ik het dan niet eens.

Ten Hag lijkt veel beter te weten wat hij doet. Het bevalt mij ook dat hij buiten Nederland ervaring heeft opgedaan. Het Nederlandse voetbal loopt zo achter dat een talentvolle trainer hier op de opleiding of in de praktijk te weinig meekrijgt.
999

Bericht door 999 »

Te lief door onkunde lijkt me ...
Blij met de punten ...
Plaats reactie