UEFA Youth League 22/23

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: UEFA Youth League 22/23

Bericht door Marillion »

Hmm..ja. Kan me daar wel iets bij voorstellen. Laten we maar eens kijken hoe hij zich gaat ontwikkelen. Ook fysiek. Voor een centrale verdediger is het op zichzelf niet vreemd als dat nog wat tijd nodig zou hebben.

Eerst een heel seizoen Jong Ajax. Later eventueel nog een seizoen Eredivisie zoals Dies Janse nu doet bij Groningen.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Overigens deed bij Chelsea een vijftienjarige mee, ene Mahdi Nicoll-Jazuli, die had geen moeite met het niveau. Hij scoorde zelfs. Leuk talent.
Yopii

Bericht door Yopii »

https://www.ajax.nl/artikelen/youth-lea ... x-kanalen/

Ook te zien om 14:00 op het open kanaal van Ziggo.
Khraa

Bericht door Khraa »

3-0 inmiddels, laatste doelpunt een kopgoal uit een corner.
Laatst gewijzigd door Khraa op wo nov 05, 2025 2:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Yopii

Bericht door Yopii »

Die Turken staan niet voor niets op de 27e plaats. :smallgrin.gif:
LucaS

Bericht door LucaS »

Relativeren is goed en terecht. Maar het blijft een prima prestatie
I think I lost my fucking headache
Yopii

Bericht door Yopii »

Op die manier kijk ik niet naar jeugdvoetbal. Je kunt spelers alleen beoordelen als de weerstand optimaal is, anders geeft het teamgemiddelde de doorslag.

Ook leiden veel clubs matig op, omdat ze net zo lief kopen. Grote namen zeggen niets.

Winnen of verliezen zegt me weinig, het gaat erom welke spelers het niveau aankunnen als de lat hoog ligt.
LucaS

Bericht door LucaS »

Ach zo. Ja dat begrijp ik wel. Ik heb alleen geen idee van het niveau van de tegenstanders en de individuele prestaties
I think I lost my fucking headache
Yopii

Bericht door Yopii »

Dat weet ik ook niet vooraf. Gisteren bleek Galatasaray o/19 erg matig.
Yopii

Bericht door Yopii »

Vandaag dus een nieuwe vuurproef. Benfica is a different cook dan Galatasaray, het boekte goede resultaten en verloor alleen dik van Chelsea.

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... eague-duel

Uitzending om 13.00 op Ziggo Sport in elk geval.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ook via Ajax.nl, handig als je geen Ziggo hebt.
Nil volentibus arduum
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ook de O19 dus niet in het thuisshirt. Dat is toch eigenlijk wel bizar hé? Benfica zorgt gewoon niet voor genoeg verschil tussen hun tenues. Dan trek je maar een vuilniszak aan of zo. Is toch niet ons probleem?
Nil volentibus arduum
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ok, ook dit gaat kansloos worden.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Nog geen bal geraakt en 1-0 achter.
Yopii

Bericht door Yopii »

En hoppa, 2-0 voor Benfica. Twee man simpel het bos in.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ons vlaggenschip moet er nog even inkomen geloof ik. :blush.gif:

Genoeg gezien. Mijn tolerantie voor slechte prestaties van Ajax is minimaal op het moment. Ook al is het jeugd.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

En 3-0

Pijnlijk maar interessant, Marillion. Je ziet precies wat er mis is. De handelingssnelheid van de spelers laat te wensen over en initiatief nemen ze niet. Ze zijn gewend aan rondspelen.

Damian van der Vaart op 10, wat een armoede. :blush.gif:

Misschien mis ik wat, maar ik zie die jongen nooit iets bijzonders doen.
Alexander

Bericht door Alexander »

Dit wordt wel echt heel treurig zo. Heb een half uurtje gekeken maar onze jungle tijgers worden helemaal zoek gespeeld.
Yopii

Bericht door Yopii »

Bouwman speelt slecht en Muzungu zakt door het ijs. Jetten laconiek, Beekman heeft het niveau niet.

Aanvallend nul doortastendheid, geen creativiteit, niets.

Misschien kan Jordi een vleugje Spanje meenemen. We lopen achter. :blush.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Yopii schreef: di nov 25, 2025 1:30 pm En 3-0

Pijnlijk maar interessant, Marillion. Je ziet precies wat er mis is. De handelingssnelheid van de spelers laat te wensen over en initiatief nemen ze niet. Ze zijn gewend aan rondspelen.

Damian van der Vaart op 10, wat een armoede. :blush.gif:

Misschien mis ik wat, maar ik zie die jongen nooit iets bijzonders doen.
Oh zeker, hier leer je van.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Uiteindelijk is het 0-4 geworden. In de tweede helft spartelde Ajax wat tegen, kreeg enkele kansjes, maar Benfica had de score verder kunnen uitbouwen.

Met name het onder de druk uit voetballen was bij Benfica veel beter, het duel winnen en dan meteen doorspelen, zeg maar. Ajax speelt niet direct genoeg, dat geldt ook voor Ajax1.

Dit team moet nu van Qarabaq uit winnen om door te gaan. Dat zal wel lukken, want Qarabaq heeft alles met grote cijfers verloren. We krijgen dus waarschijnlijk nog zo'n galavoorstelling. :blush.gif:

Johan Inan over onze talenten:
'Bounida is een paar keer kort ingevallen. Steur heeft nog geen minuut gemaakt en Bouwman speelde alleen in het begin toen Sutalo geblesseerd was', zegt de Ajax-watcher, die opmerkt dat Steur aan het einde van de zomerse transferwindow naar FC Volendam kon om daar minuten te maken in de Eredivisie. 'Dat werd tegengehouden. De verklaring was dat er plannen waren met Steur. We zijn drie maanden verder en hij heeft nog geen minuut gemaakt.'

'Het zijn allemaal loze beloftes geweest', vervolgt Inan zijn betoog. 'Je maakt afspraken met spelers. Je schetst een bepaald plan, maar dat moet je dan wel nakomen', aldus de journalist, die weet dat de bal daarvoor bij de trainer ligt. 'Maar als je een trainer tien middenvelders tot zijn beschikking geeft, is het niet heel raar - zeker als een trainer moet overleven - dat de nummers negen en tien weinig spelen.
Die jongens moeten presteren. Vandaag Bouwman, die handhaaft zich niet eens op het niveau van de UYL. Steur balt redelijk mee, maar dat is het ook. Bounida en Steur spelen niet de pannen van het dak bij JA. Af en toe iets leuks, maar dat is onvoldoende.

Dat is het gevaar van een Plan, de speler moet het waarmaken. Je kunt een niet-presterende jeugdspeler moeilijk in Ajax 1 opstellen.

Mijn indruk is dat ze bij Ajax een te hoge dunk hebben van bepaalde jeugdspelers. Toptalenten, mwah...
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Yopii schreef:Uiteindelijk is het 0-4 geworden. In de tweede helft spartelde Ajax wat tegen, kreeg enkele kansjes, maar Benfica had de score verder kunnen uitbouwen.

Met name het onder de druk uit voetballen was bij Benfica veel beter, het duel winnen en dan meteen doorspelen, zeg maar. Ajax speelt niet direct genoeg, dat geldt ook voor Ajax1.

Dit team moet nu van Qarabaq uit winnen om door te gaan. Dat zal wel lukken, want Qarabaq heeft alles met grote cijfers verloren. We krijgen dus waarschijnlijk nog zo'n galavoorstelling. :blush.gif:

Johan Inan over onze talenten:
'Bounida is een paar keer kort ingevallen. Steur heeft nog geen minuut gemaakt en Bouwman speelde alleen in het begin toen Sutalo geblesseerd was', zegt de Ajax-watcher, die opmerkt dat Steur aan het einde van de zomerse transferwindow naar FC Volendam kon om daar minuten te maken in de Eredivisie. 'Dat werd tegengehouden. De verklaring was dat er plannen waren met Steur. We zijn drie maanden verder en hij heeft nog geen minuut gemaakt.'

'Het zijn allemaal loze beloftes geweest', vervolgt Inan zijn betoog. 'Je maakt afspraken met spelers. Je schetst een bepaald plan, maar dat moet je dan wel nakomen', aldus de journalist, die weet dat de bal daarvoor bij de trainer ligt. 'Maar als je een trainer tien middenvelders tot zijn beschikking geeft, is het niet heel raar - zeker als een trainer moet overleven - dat de nummers negen en tien weinig spelen.
Die jongens moeten presteren. Vandaag Bouwman, die handhaaft zich niet eens op het niveau van de UYL. Steur balt redelijk mee, maar dat is het ook. Bounida en Steur spelen niet de pannen van het dak bij JA. Af en toe iets leuks, maar dat is onvoldoende.

Dat is het gevaar van een Plan, de speler moet het waarmaken. Je kunt een niet-presterende jeugdspeler moeilijk in Ajax 1 opstellen.

Mijn indruk is dat ze bij Ajax een te hoge dunk hebben van bepaalde jeugdspelers. Toptalenten, mwah...
Bouwman is er idd nog niet aan toe. Steur en Bounida kan je best bij het eerste halen. Die zie ik liever dan Regeer en Edvardsen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Yopii

Bericht door Yopii »

Jij je zin, Bounida doet mee. :smallgrin.gif:
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Yopii schreef: di nov 25, 2025 1:55 pm Bouwman speelt slecht en Muzungu zakt door het ijs. Jetten laconiek, Beekman heeft het niveau niet.

Aanvallend nul doortastendheid, geen creativiteit, niets.

Misschien kan Jordi een vleugje Spanje meenemen. We lopen achter. :blush.gif:
Nee joh, we hebben dé beste jeugdopleiding van Nederland, Europa en de he-le wereld.

Dat vindt men binnen de boezem van de club en op de Toekomst namelijk wel.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Yopii

Bericht door Yopii »

Ik zag het er niet aan af. :blush.gif:

Marillion hield het niet eens vol. :smallgrin.gif:
Plaats reactie