Voorbereiding Ajax 2025/2026
Moderator: mods
Re: Voorbereiding Ajax 2025/2026
Tjonge, het is niet best...
Mokio Bouwman leuk... Rosa, Berghuis, Godts is echt niet veel...
Mokio Bouwman leuk... Rosa, Berghuis, Godts is echt niet veel...
Wat is dat toch met die backs die op 2 meter van de centrale verdedigers gaan staan. Op de PlayStation werkt dat misschien maar niet als je op je eigen helft staat op een echt veld.
IK GELOOF!!!!!!
Pasveer maakt er ook een beetje een potje van vandaag...
Ik heb er niet veel van gezien, maar dit was wel echt een voorbereidingswedstrijd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Bij Godts moet ik altijd aan Overmars denken. Die kreeg van Sjaak Swart te horen dat hij eens een schaar moest maken. Overmars: 'Hoezo schaar, ik ren er gewoon langs'. Dat 'er gewoon langs rennen' is een kwestie van timing. Er gewoon langsrennen kon hij ook omdat hij Frank de Boer achter zich had die hem snel aanspeelde. Overmars had dan wel weer een goede eindpass en een behoorlijk schot.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, maar uiteindelijk moet die bal in het doel. Bij Godts ziet het er leuk uit maar het leidt meestal nergens toe.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, maar uiteindelijk moet die bal in het doel. Bij Godts ziet het er leuk uit maar het leidt meestal nergens toe.
Ik vind Godts vlees noch vis.... Niet buitengewoon snel, geen fantastische voorzet... Hij komt ook zelden iemand voorbij...
Als daar nou een goed bod voor zou komen....
Na Ajax PSV vorig seizoen 3-2,en blessure heeft Godts niets meer laten zienWP_Legend schreef: wo jul 16, 2025 3:50 pm Ik vind Godts vlees noch vis.... Niet buitengewoon snel, geen fantastische voorzet... Hij komt ook zelden iemand voorbij...
Ik heb het idee dat hij snelheid en souplesse heeft ingeboet na zijn blessure... Misschien was hij in mijn geheugen in het begin beter dan dat hij in werkelijkheid was, maar ik was in zijn eerste wedstrijden onder de indruk.
Was dat geen schijn? Bij debuterende spelers is alles leuk, ze zijn onbevangen, enz. Pas later ga je hun tekortkomingen zien.
Berghuis weer op het middenveld. Moro linksbuiten. Regeer rechtsback. Brobbey afwezig?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Regeer back? Dat is wel naar het zin van de heren technici, want ik meen me te herinneren dat daar wat discussie over was met Farioli.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
berghuis zoekt vaak Weghorst..
Moro kan passeren en is snel
Moro kan passeren en is snel
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Zou Berghuis door hebben dat zijn man gescoord heeft?
IK GELOOF!!!!!!
Onder Farioli kregen we bijna geen goal tegen uit een corner. Nu vallen ze weer als rijpe appels in de voorbereiding.Lionel schreef:Zou Berghuis door hebben dat zijn man gescoord heeft?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
haal maar een goede rechtsbuiten...
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Gewoon alle ballen op Gaaei.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Heeft iemand de wedstrijd gezien? Hoe deed Moro het?
Niks van gezien maar via de feed van AS een beetje gevolgd. Kreeg de indruk dat Moro vanaf links lekker bezig was, veel werd opgezocht en ook aan de basis stond van een aantal aanvallen (waaronder de 1-1).Trab schreef: za jul 19, 2025 4:29 pm Heeft iemand de wedstrijd gezien? Hoe deed Moro het?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Thanks Mr Ajax 

Moro is echt een heerlijke speler. Met hem en Godts heb je wel echt twee handenbinders en dan is Traore er ook nog.
Ik vind het middenveld echt het grootste probleem dus ik hoop echt dat Gloukh het wordt. Zijn we meteen van Berghuis af, hopelijk pakt hij dan zijn biezen. Gloukh en Berghuis op 1 middenveld is zelfmoord.
Al lijkt mij Gloukh de 1 op 1 vervanger van Taylor.
Ik vind het middenveld echt het grootste probleem dus ik hoop echt dat Gloukh het wordt. Zijn we meteen van Berghuis af, hopelijk pakt hij dan zijn biezen. Gloukh en Berghuis op 1 middenveld is zelfmoord.
Al lijkt mij Gloukh de 1 op 1 vervanger van Taylor.
IK GELOOF!!!!!!
De samenvatting: https://www.youtube.com/watch?v=uJIwRuD0wyc
Ziet er al een stuk beter uit dan tegen Paok.
Ziet er al een stuk beter uit dan tegen Paok.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ben nog niet helemaal onder de indruk.Veel van de aanvallen stranden buiten de 16, verdedigend worden er grote kansen weggegeven. Berghuis mag van mij er wel uit blijven. 10 keer liever Fitz-Jim, alhoewel die vorig jaar op een bepaald moment wel pupillenfouten maakte.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Fitz Jim moet nu laten zien dat hij stappen heeft gezet, bepalender kan worden en vooral dat hij nu wel 90 minuten volle bak kan gaan. Maar in principe zie ik hem natuurlijk 14x liever dan Berghuis, die imo gewoon echt klaar is. Die moet lekker nog een seizoen of twee gaan afbouwen in de MLS ofzo.Khraa schreef: zo jul 20, 2025 9:43 am Ben nog niet helemaal onder de indruk.Veel van de aanvallen stranden buiten de 16, verdedigend worden er grote kansen weggegeven. Berghuis mag van mij er wel uit blijven. 10 keer liever Fitz-Jim, alhoewel die vorig jaar op een bepaald moment wel pupillenfouten maakte.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Fitz-Jim vind ik echt niks. Scoort amper, geeft geen assist, een lichtgewicht, geen passeeractie. Wel lekker ijverig en als het loopt kan hij lekker mee voetballen. Het liefste houd je hem en dump je Berghuis inderdaad.Khraa schreef: zo jul 20, 2025 9:43 am Ben nog niet helemaal onder de indruk.Veel van de aanvallen stranden buiten de 16, verdedigend worden er grote kansen weggegeven. Berghuis mag van mij er wel uit blijven. 10 keer liever Fitz-Jim, alhoewel die vorig jaar op een bepaald moment wel pupillenfouten maakte.
Ik ben benieuwd wat de komst van Gloukh betekent voor het eventuele aanblijven van Taylor of dat we nu flink lappen voor Gloukh omdat Taylor al bijna rond is met een nieuwe club.
Uiteindelijk is iedere trainer afhankelijk van het materiaal en van individuele klasse. De komst van Moro betekent bijvoorbeeld dat de rechtsback van de tegenpartij rugdekking nodig heeft. Vorig jaar of het jaar ervoor had je daar Akpom of Berghuis. Dan red je het als back natuurlijk wel.
Met Traore, Godts en Moro heb je drie leuke pingelaars die in theorie zouden kunnen rouleren op de vleugels. Zet daar (Gloukh) iemand met een steekpass achter en je voetbalt al een stuk makkelijker zonder dat je veel hoeft te trainen op patronen.
We moeten het werk van (goede) trainers niet onderschatten maar ook zeker niet overschatten. Slot was namelijk geen kampioen geworden met Traore in plaats van Salah of met Youri Baas in plaats van Van Dijk.
IK GELOOF!!!!!!
-
Wie kent Cees de Wolf nog?
Met toch wel weer de nodige zorg de tegengoals van gisteren bekeken. De ene direct uit een corner (Berghuis voelde zich kennelijk te goed om een beetje mee te verdedigen), de tweede indirect uit een corner. Dacht dat we daar inmiddels wel zo’n beetje vanaf zouden zijn.