James McConnell
Moderator: mods
-
Wie kent Cees de Wolf nog?
Re: James McConnell
Hij gaf zondag duidelijk aan bij Ajax te willen blijven.
Ik lees een heel grote MAAR.Fitz-Jim komt tot slot te spreken over zijn toekomst. De Ajacied spreekt zijn wens uit, maar is tegelijkertijd realistisch. 'Het liefst wil ik blijven. Alleen, als er iets voor mij komt, mag ik in principe weg. Dan mag ik verhuurd of verkocht worden, ik weet het niet precies, één van de twee. Ik houd van Ajax en speel hier heel graag. Ik heb ook het gevoel dat ik nog lang niet klaar ben hier. Ik wil dus het liefst blijven, maar ik moet wel aan spelen toekomen', besluit de 22-jarige Amsterdammer.
Dat snap ik wel. Dit zijn beslissende jaren voor zijn ontwikkeling. Overigens vond ik beeld bij deze uitspraak nog wel iets toevoegen. Fitz Jim wil gewoon graag voor Ajax spelen maar ze laten hem nogal in onzekerheid. En hij lijkt me geen hele sterke persoonlijkheid dus dan krijg je twijfels.
De sleutel ligt wel bij hemzelf. Als hij ervoor kan zorgen dat hij meer constant een hoog niveau kan halen dan speelt hij gewoon. Na Taylor is hij onze beste middenvelder. Overigens niet voor niets zijn het allebei jongens die ook zonder bal willen lopen. Er ligt nu een kans op 6 maar als halfspeler is er ook ruimte. Op beide posities is hij beter dan iemand als Klaassen. Die heeft alleen als voordeel dat hij goed gevoel heeft om aanvallend op het juiste moment op de juiste plaats op te duiken waardoor hij regelmatig scoort.
Hij moet gewoon de concurrentie aangaan.
De sleutel ligt wel bij hemzelf. Als hij ervoor kan zorgen dat hij meer constant een hoog niveau kan halen dan speelt hij gewoon. Na Taylor is hij onze beste middenvelder. Overigens niet voor niets zijn het allebei jongens die ook zonder bal willen lopen. Er ligt nu een kans op 6 maar als halfspeler is er ook ruimte. Op beide posities is hij beter dan iemand als Klaassen. Die heeft alleen als voordeel dat hij goed gevoel heeft om aanvallend op het juiste moment op de juiste plaats op te duiken waardoor hij regelmatig scoort.
Hij moet gewoon de concurrentie aangaan.
Nil volentibus arduum
Farioli betrok iedereen bij het elftal, zelfs de Mislintat mislukkingen, waardoor iedereen ervoor ging. Nu lijkt niemand te weten waar ie aan toe is. Wordt een beetje moedeloos van dit stuurloos beleid en merk dat het me allemaal steeds minder boeit. Die hele CL loting kan me ook geen moer schelen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Of hij de zoveelste middenvelder wordt moet de tijd uitwijzen. In ieder geval vond ik de hoogtepunten tegen PsV veelbelovender dan alle hoogtepunten die ik van FJ heb gezien.Bert schreef: do aug 28, 2025 10:56 amIn ieder geval staat FJ bij Ajax onder contract. Hij vertegenwoordigt dus enige waarde (of dat nu veel is of niet). Die waarde laten verdampen door hem naar de uitgang te duwen met het halen van de zoveelste middenvelder lijkt me in onze huidige situatie onverstandig.Lionel schreef: do aug 28, 2025 9:02 amIs FJ veelbelovend begonnen op basis van een potje tegen een stel amateurs uit Almelo?
Die jongen zit al jaren bij Ajax maar niemand heeft een idee van zijn beste positie en of hij daadwerkelijk op 6 uit de voeten kan.
Dat we dan een talent uit Engeland halen vind ik niet gek op dit moment. Let wel, de prioriteiten hadden anders gemoeten. Maar om nou te doen alsof deze jongen FJ in de weg gaat zitten vind ik ook wat.
We kunnen het ook omdraaien: is FJ beter dan een speler uit Engeland die vorig jaar amper heeft gespeeld en nu terugkomt van een blessure?
Waarde van een speler is ook afhankelijk van het moment van verkopen. Ik heb ook al eerder uitgelegd dat hij ervoor kan zorgen dat Taylor een paar goaltjes kan maken in de CL. Dan verdien je het verlies op FJ (welk verlies overigens?) alweer terug.
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Go Heit!”Hij kreeg tijdens de training een tik op zijn mond, verloor een tand, maar ging die pas na afloop zoeken. Dat zegt alles over hem”,
-
Als aan een gemiddelde AT’er zou worden gevraagd: schrijf een licht ironische tekst over het aantrekken van McConnell, waarbij je alle facetten van open deuren en nietzeggemde verwachtingen combineert; dan krijg je iets als:
“James heeft een echte winnaarsmentaliteit en zal voor het nodige extra gif zorgen binnen de selectie. Met hem halen wij een speler binnen die als verdedigende, controlerende middenvelder kwaliteiten toe gaat voegen aan het team."
Hij draait al enkele seizoenen mee binnen de selectie van Liverpool en weet dus wat er verlangd wordt op het allerhoogste niveau. Hij heeft veel potentie en krijgt bij ons de mogelijkheid zich goed door te ontwikkelen. Wij zijn erg blij dat hij voor Ajax heeft gekozen.”
Toch?
“James heeft een echte winnaarsmentaliteit en zal voor het nodige extra gif zorgen binnen de selectie. Met hem halen wij een speler binnen die als verdedigende, controlerende middenvelder kwaliteiten toe gaat voegen aan het team."
Hij draait al enkele seizoenen mee binnen de selectie van Liverpool en weet dus wat er verlangd wordt op het allerhoogste niveau. Hij heeft veel potentie en krijgt bij ons de mogelijkheid zich goed door te ontwikkelen. Wij zijn erg blij dat hij voor Ajax heeft gekozen.”
Toch?
Solliciteer je naar een baantje als persvoorlichter, Cees? 
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!

Ik heb wat Peaky Blinders vibes bij deze jongen. Zo'n ventje dat zich nog moet bewijzen binnen de groep. Jammer dat we Ten Hag niet langs de kant hebben staan met die mooie pet.
Nil volentibus arduum
Marillion schreef:
Ik heb wat Peaky Blinders vibes bij deze jongen. Zo'n ventje dat zich nog moet bewijzen binnen de groep. Jammer dat we Ten Hag niet langs de kant hebben staan met die mooie pet.

- Cluijffert
Misschien blijkt ie - gezien de highlights en vorige positie - wel een getalenteerde aanvallende middenvelder. Daar hopen we dan maar op.
Maar de b̶e̶o̶o̶g̶d̶e̶ gehoopte ervaren nummer 6 met leiderschapskwaliteiten die Henderson moet opvolgen, daar heb ik wat minder vertrouwen in - gezien de highlights en wedstrijden op niveau -.
Hopelijk komt ie veel aan spelen toe, want als Slot blij is, dan straalt dat ook op de soft voetbal skills van Heit af. Hoopt ie dan.
Maar de b̶e̶o̶o̶g̶d̶e̶ gehoopte ervaren nummer 6 met leiderschapskwaliteiten die Henderson moet opvolgen, daar heb ik wat minder vertrouwen in - gezien de highlights en wedstrijden op niveau -.
Hopelijk komt ie veel aan spelen toe, want als Slot blij is, dan straalt dat ook op de soft voetbal skills van Heit af. Hoopt ie dan.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
-
GangstaRiB
Het is duidelijk dat Ajax (en ook psv en Feyenoord) geen finished product kan kopen.
Of je koopt/huurt een talent met risico op flop. Of je koopt middelmaat met ervaring (Itakura). Of een dertiger die al over z’n top is, Hendo bijvoorbeeld.
Het is jammer dat de PL clubs ongeveer 3 elftallen met toppers kunnen neerzetten. Clubs zoals Ajax mogen de kruimeltjes hebben.
Of je koopt/huurt een talent met risico op flop. Of je koopt middelmaat met ervaring (Itakura). Of een dertiger die al over z’n top is, Hendo bijvoorbeeld.
Het is jammer dat de PL clubs ongeveer 3 elftallen met toppers kunnen neerzetten. Clubs zoals Ajax mogen de kruimeltjes hebben.
Whitey on the moon.
Als Taylor nog vertrekt krijgen we echt een jong middenveld. Iets als McConnel, Fitz Jim en Mokio is dan best waarschijnlijk. Los van alle kritiek die we met elkaar hebben ben ik dan tegelijkertijd ook wel heel benieuwd wat daar van terechtkomt. Gaan die jongens echt positief verrassen of zakt de boel in elkaar?
Nil volentibus arduum
- Cluijffert
Deels eens, alleen toont Psv dat dit wel degelijk mogelijk is (maar zij hadden vast ook meer van Malacia verwacht).GangstaRiB schreef: vr aug 29, 2025 4:22 pm Het is duidelijk dat Ajax (en ook psv en Feyenoord) geen finished product kan kopen.
Maar om nou voor een van de objectief belangrijkste posities in je elftal, waar je zocht naar een ervaren leider met veel ervaring in die rol en positie, te komen met een jochie met bijna geen ervaring op het hoogste niveau, pas in de leer om toe te groeien naar die positie (want eerder een aanvallende middenvelder en blijkbaar niet een goed genoeg) en dan zelfs geen optie tot koop (dus je bent echt iemand aan het opleiden voor een ander), wetende dat een gemiddelde voetballer van buiten NL tijd nodig heeft om te aarden.
Sorry Gangsta, maar een veel duidelijker voorbeeld van wanbeleid op voetbal technisch gebied is nauwelijks te geven.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
-
James McConnell
Oneens. Dit is op je rug liggen met de pootjes omhoog en dan maar kijken wat er van het bord valt. Ik verwacht van Ajax dat het in andere restaurants kijkt, waar veelbelovende gerechten te krijgen zijn, in plaats van kruimels van driesterren restaurants oppikken. Die vullen namelijk zeer zelden. Zoals bekend ben ik erg gecharmeerd van de Zuid-Amerikaanse keuken, en Ajax niet zo lang geleden ook, wat schitterende gerechten opleverde.GangstaRiB schreef:Het is duidelijk dat Ajax (en ook psv en Feyenoord) geen finished product kan kopen.
De oplossing van een vierde rangs onervaren gastje ophalen als kruimel terwijl je de twee prima hoofdgerechten van het middenveld de deur uit doet of wil doen, is bijna een garantie op hongersnood.
In plaats van dat goed praten kunnen we beter zware kritiek op de chef hebben.
-
GangstaRiB
Je kunt misschien een keer raak schieten met een parel uit Z Amerika. Maar ik constateer dat de kloof enorm groot is geworden. Een bankzitter van West Ham is blijkbaar al niet meer te betalen.
De Super League is afgeschoten, maar de PL is defacto de Super League geworden. La Liga bespeelt heel slim de Amerikaanse markt met de vele Latino’s.
We worden steeds meer een ‘feeder’ club.
Oprecht heel jammer hoor.
De Super League is afgeschoten, maar de PL is defacto de Super League geworden. La Liga bespeelt heel slim de Amerikaanse markt met de vele Latino’s.
We worden steeds meer een ‘feeder’ club.
Oprecht heel jammer hoor.
Whitey on the moon.
Tja, het is al eerder voorgesteld dat jij chef-fijnproever in Latijns-Amerika zou moeten worden voor Ajax. Soort van de Michelin-rapporteur.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: vr aug 29, 2025 5:37 pmOneens. Dit is op je rug liggen met de pootjes omhoog en dan maar kijken wat er van het bord valt. Ik verwacht van Ajax dat het in andere restaurants kijkt, waar veelbelovende gerechten te krijgen zijn, in plaats van kruimels van driesterren restaurants oppikken. Die vullen namelijk zeer zelden. Zoals bekend ben ik erg gecharmeerd van de Zuid-Amerikaanse keuken, en Ajax niet zo lang geleden ook, wat schitterende gerechten opleverde.GangstaRiB schreef:Het is duidelijk dat Ajax (en ook psv en Feyenoord) geen finished product kan kopen.
De oplossing van een vierde rangs onervaren gastje ophalen als kruimel terwijl je de twee prima hoofdgerechten van het middenveld de deur uit doet of wil doen, is bijna een garantie op hongersnood.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Tegenwoordig halen ook clubs als Brighton de parels daar vandaan. Chelsea en Real kopen ook alles wat los en vast zit.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: vr aug 29, 2025 5:37 pmOneens. Dit is op je rug liggen met de pootjes omhoog en dan maar kijken wat er van het bord valt. Ik verwacht van Ajax dat het in andere restaurants kijkt, waar veelbelovende gerechten te krijgen zijn, in plaats van kruimels van driesterren restaurants oppikken. Die vullen namelijk zeer zelden. Zoals bekend ben ik erg gecharmeerd van de Zuid-Amerikaanse keuken, en Ajax niet zo lang geleden ook, wat schitterende gerechten opleverde.GangstaRiB schreef:Het is duidelijk dat Ajax (en ook psv en Feyenoord) geen finished product kan kopen.
Jij kwam hier met Mastuono (of hoe hij ook heet). Totaal onhaalbaar. En niet alleen het laatste jaar.
De hele dynamiek is veranderd in het voetbal, onder andere doordat de onderkant van de PL ook bakken met geld heeft.
IK GELOOF!!!!!!
Tja ik ben altijd verbaasd over dat er best veel mensen enthousiast zijn over hem
I think I lost my fucking headache
FJ is een aanvallende speler en zeer zeker geen 6.
- Cluijffert
Toch apart dat FJ, seizoenenlang veruit de beste speler bij een club net onder de top, het dan toch structureel niet kan brengen…
Oh nee, wacht…
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Iedere speler gaat er weer uit zien als een prutser. Dat is altijd het geval als je technisch wanbeleid voert. Dus we kunnen nu gaan zeiken op Fitz Jim, maar Taylor vind ik dan een mooi voorbeeld. Zo’n wedstrijd als vandaag heb ik hem vorig jaar niet zien spelen.