Excelsior- AFC Ajax zo 1-2 12:15

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Jinne
Site Admin

Re: Excelsior- AFC Ajax zo 1-2 12:15

Bericht door Jinne »

Ik begin nu wel uit te checken. Team kan niks.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
columbus

Bericht door columbus »

WP_Legend schreef:Ik heb het idee dat het ook gewoon weer heel erg aan fitheid ontbreekt... Na de 60e minuut zaten de meeste Ajacieden er doorheen...
Ja precies. Vind ik misschien wel het meest treurige van allemaal
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Ook gewoon weer een kutweek voor de boeg nu.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Toppie

Bericht door Toppie »

AZ uit altijd lastig volgende week 4de :excited.gif: :1evil.gif: :1evil.gif:
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Mokio zie ik werkelijk niks in. Gaaei had je deze winter moeten verkopen. Weghorst zou ik ondertussen ook afscheid van nemen.

Steur zit in een traditionele dippie.

Laat Tomiyasu en Zinchenko maar backen tot het einde van het seizoen. En laat Grim kappen met die belachelijke, onverklaarbare wissels. Als er iemand niet fit is (dus een keer in de week 95 minuten op volle intensiteit mee kan doen) moet diegene helemaal niet bij de selectie zitten.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
zeux

Bericht door zeux »

Jinne schreef: zo feb 01, 2026 2:16 pm Ik begin nu wel uit te checken. Team kan niks.
Dat heb ik ook.

Als je zo'n patroon van fouten hebt - (extreem) slechte wissels, door het ijs in de tweede helft - en je ziet daar nul verbetering in, dan wordt het wel lastig iedere keer weer naar die herhaling van fouten te kijken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Die Jinairo Johnson heb ik een paar keer bij JA gezien en speelt daar het hele jaar als centrale verdediger. Maar omdat wij er zo’n teringzooi van maken, moet hij in een heel belangrijk potje als centrale middenvelder invallen. In Ajax-1. Het is zo amateuristisch allemaal en dan morgen presenteren we onze nieuwe rechtsbuiten haha.
Toppie

Bericht door Toppie »

5 punten verloren door dat kutcluppie uit Kralingen :blush.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op zo feb 01, 2026 2:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
T82

Bericht door T82 »

Toppie schreef: zo feb 01, 2026 2:31 pm 4 punten verloren door dat kutcluppie uit Kralingen :blush.gif:
5 toch?
Toppie

Bericht door Toppie »

T82 schreef: zo feb 01, 2026 2:38 pm
Toppie schreef: zo feb 01, 2026 2:31 pm 4 punten verloren door dat kutcluppie uit Kralingen :blush.gif:
5 toch?
Sorry 5
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

en 040 vernedert 010.. hoe mooi had het kunnen zijn..
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Het is godverdorie weer een slag in het gezicht. De hele concurrentie is kut. De tweede plek ligt voor het rapen. En wij verneuken het. Wat een godvergeten amateurs.
Whitey on the moon.
Arthur

Bericht door Arthur »

Ik heb het niet gezien, maar het klinkt alsof er conditioneel niks van klopt. Dat zal denk ik een combinatie zijn van het terugdraaien van de nieuwerwetse fysieke aanpak van Farioli en deels het ontbreken van een duidelijk systeem van drukzetten waardoor de spelers veel te veel moeten lopen om gaten dicht te houden.

Hoe dan ook lijkt het me het zoveelste bewijs van het falen van de (voormalige) technische leiding.
I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Ik las dat puntengemiddelde Grim inmiddels al slechter was dan van Heitinga.
Alexander

Bericht door Alexander »

Verbaast niemand toch? Ontslagen bij laagvliegers in NL met weinig verheffend voetbal.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Alexander schreef: ma feb 02, 2026 9:10 am Verbaast niemand toch? Ontslagen bij laagvliegers in NL met weinig verheffend voetbal.
Het is op zich geen verassing, nee. Het lijkt alleen iets beter te staan dan onder Heit, maar de punten worden dus niet gepakt. En dan te bedenken dat je tegen feyenooit bijvoorbeeld nog wel de 3 punten pakte.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

We houden nauwelijks de 0. Bij Grim is het nu soms nog een helft goed, maar dan stort het in. Als je dan ook geen ster bent in wisselen dan houdt het snel op.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Ik vond de eerste helft wel goed. Excelsior kwam er niet aan te pas, Ajax had een groot aantal aanvallen en er was geen vuiltje aan de lucht.

In de tweede helft zie je gewoon dat Ajax het wel prima vind, ze denken dat ze het gaan redden met de voorsprong. Maar zodra Excelsior scoorde, zag je dat het hele team massaal de zenuwen kreeg. Er is op dat moment niemand die even de boel opstookt. Het is lethargisch, het is bang.. ik weet het niet... opeens flitst Excelsior links en rechts langs alle Ajacieden. Ongekend.
Whitey on the moon.
Alexander

Bericht door Alexander »

Mr. Ajax schreef: ma feb 02, 2026 9:27 am
Alexander schreef: ma feb 02, 2026 9:10 am Verbaast niemand toch? Ontslagen bij laagvliegers in NL met weinig verheffend voetbal.
Het is op zich geen verassing, nee. Het lijkt alleen iets beter te staan dan onder Heit, maar de punten worden dus niet gepakt. En dan te bedenken dat je tegen feyenooit bijvoorbeeld nog wel de 3 punten pakte.
Mwa, iedere tegenstander maakt goals tegen dit Ajax. Ik vind het helemaal niet beter staan dan onder Heitinga. De presentatie van Grim tov Heitinga is vele malen beter, maar daar houdt het dan helaas ook echt wel bij op.

Zondag AZ uit. De volgende verliespartij.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Heb dat gemiddelde even opgezocht omdat ik het niet kon geloven. Het is dus wel waar. 1.82 voor Heitinga over 11 wedstrijden en 1.80 voor Grim over 10 wedstrijden. Hij moet dus dit weekend winnen, want anders is het zelfs een heel stuk slechter over 11 wedstrijden.

Het is een collectieve wanprestatie, maar als Gaaei zich niet zo simpel laat uitspelen en een poot uitsteekt bij een voorzet en Mokio bij zijn man blijft, dan is er weinig aan de hand he. Het zijn je beide backs die weer helemaal door het ijs zakken. Daarom is het ook zo frustrerend dat je wacht met het presenteren van zo'n Zinchenko. We hadden hem heel goed kunnen gebruiken in de afgelopen drie/vier wedstrijden.
LucaS

Bericht door LucaS »

Mwa...de eerste drie wedstrijden onder Grim gingen verloren omdat ie toen nog dat kamikaze voetbal handhaafde. Sindsdien gaat het ook qua resultaat wel iets beter
I think I lost my fucking headache
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat we elke wedstrijd tegendoelpunten vangen is gewoon dodelijk. Niet voor niets begon Farioli met het oplossen van dat probleem. Zonder defensieve organisatie en discipline ben je nergens, zeker niet met een matige selectie. En tegenstanders weten inmiddels natuurlijk dat er wat te halen is en hoe dat te bereiken is. Daarom is er nooit een eenvoudige wedstrijd, ook kleine tegenstanders kunnen het met die wetenschap Ajax lastig maken.
Nil volentibus arduum
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

peter schreef:Heb dat gemiddelde even opgezocht omdat ik het niet kon geloven. Het is dus wel waar. 1.82 voor Heitinga over 11 wedstrijden en 1.80 voor Grim over 10 wedstrijden. Hij moet dus dit weekend winnen, want anders is het zelfs een heel stuk slechter over 11 wedstrijden.

Het is een collectieve wanprestatie, maar als Gaaei zich niet zo simpel laat uitspelen en een poot uitsteekt bij een voorzet en Mokio bij zijn man blijft, dan is er weinig aan de hand he. Het zijn je beide backs die weer helemaal door het ijs zakken. Daarom is het ook zo frustrerend dat je wacht met het presenteren van zo'n Zinchenko. We hadden hem heel goed kunnen gebruiken in de afgelopen drie/vier wedstrijden.
Klopt. Gisteren verloor je door je backs. Zo’n Mokio zou ik echt nooit meer opstellen. Krijg je een keer de kans en dan ben je te beroerd om mee te lopen met je tegenstander. En aan de bal was het ook niks. Geen tegenstander in de buurt en nog schuift hij hem in de voeten van een Excelsior speler. Mentaliteit van niks.
Gaaei heeft aanvallend tenminste nog z’n bijdrages, maar hij is weer zo dom dat hij bij een 1-2 stand nog blind naar voren blijft lopen ipv wat behoudender te spelen.
En Grim wisselt zich iedere wedstrijd uit de wedstrijd. Echt ongelofelijk hoe slecht hij wisselt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik heb gisteren niets gezien. Maar lees dat Mokio weer een slechte beurt heeft gemaakt. Over hem begin ik me onderhand af te vragen hoe goed hij eigenlijk is. Voorlopig valt hij vooral op doordat hij vaak veel te nonchalant is. Hij lijkt ook geen gevoel voor positionering of anders urgentie te hebben.

Als hij goed in de markt ligt op basis van zijn status als talent zou ik hem wel willen verkopen.
Nil volentibus arduum
zeux

Bericht door zeux »

Marillion schreef: ma feb 02, 2026 11:41 am Ik heb gisteren niets gezien. Maar lees dat Mokio weer een slechte beurt heeft gemaakt. Over hem begin ik me onderhand af te vragen hoe goed hij eigenlijk is. Voorlopig valt hij vooral op doordat hij vaak veel te nonchalant is. Hij lijkt ook geen gevoel voor positionering of anders urgentie te hebben.

Als hij goed in de markt ligt op basis van zijn status als talent zou ik hem wel willen verkopen.
Wet van Mano!

Doe in begin paar keer iets leuks en je bent voor eeuwig 'veelbelovend talent'. Met eindeloos krediet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Plaats reactie