N.E.C. 2007 - 2008
Het zag eruit als buitenspel, er stond alleen een speler op de achterlijn en Babos was weg (hoe zeg je dat in het geval van de keeper, voor of achter de bal
)

Laatst gewijzigd door Frank op zo feb 10, 2008 4:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Ontketend N.E.C. overklast AZ: 5 - 2
N.E.C. won zondagmiddag in een zonovergoten McDOS Goffertstadion met liefst 5-2 van AZ. Na de snelle openingstreffer van Mendes da Silva in de tweede minuut kwam N.E.C. helemaal los. Tussen de 11e en de 24e minuut scoorde N.E.C. liefst vier goals (Bobson, Holman, Van Beukering en Wisgerhof). Na rust scoorde invaller Drost 5-1 en zette El Hamdaoui enkele minuten voor tijd de 5-2 eindstand op het scorebord.
Voor aanvang van de wedstrijd werd het publiek in het McDOS Goffertstadion, waar een splinternieuwe grasmat lag, getrakteerd op een optreden van de 83-jarige zangeres Lily de Vos en gitarist Jan Gerrits, die het clublied meer dan 40 jaar geleden voor het eerst had opgenomen en nu in een nieuwe uitvoering ten gehore bracht.
Trainer Mario Been koos voor dezelfde elf spelers die vorige week Heracles Almelo met 0-2 hadden verslagen.
In de eerste minuten van de wedstrijd lag het initiatief overduidelijk bij AZ. De mannen van trainer Louis van Gaal tikten de bal rustig rond en N.E.C. kon er alleen maar naar kijken. Na drie minuten resulteerde dat al in de 0-1. Na een actie van Poulsen stond Mendes da Silva volledig vrij en kon hij de bal simpel achter Gabor Babos inschieten: 0-1.
Daar waar je zou verwachten dat deze goal bevrijdend zou werken voor het geplaagde AZ en verlammend voor N.E.C. was het precies andersom. N.E.C. nam het initiatief over en bleef vechten voor elke meter.
Na 11 minuten resulteerde dat in de gelijkmaker. Youssef El-Akchaoui won een duel aan de zijkant en tikte de bal door op Kevin Bobson die goed doorging op links. Hij sneed het strafschopgebied in en schoot de bal met een punter in de verre hoek achter Waterman: 1-1.
Nauwelijks drie minuten later was het opnieuw raak voor N.E.C. Brett Holman, die woensdag nog in Australie had gespeeld, stoomde op en kon van buiten het strafschopgebied aanleggen. Hij raakte de bal perfect en schoot hem in de kruising: 2-1.
N.E.C., dat dit seizoen tot nu toe moeilijk tot scoren kwam, was nu uiterst efficient. Twee kansen betekenden twee doelpunten.
In de twintigste minuut werd er opnieuw gescoord. Jeremain Lens, die door N.E.C. gehuurd wordt van AZ, brak door aan de rechterkant en werd in het strafschopgebied neergehaald door Pocognoli. Arbiter Wegereef was resoluut en wees naar de penaltystip. Clubtopscorer Jhonny van Beukering benutte het buitenkansje feilloos en scoorde zijn achtste goal van het seizoen: 3-1.
N.E.C. ging maar door en vier minuten later was het opnieuw raak. Youssef El-Akchaoui nam een vrije trap vanaf de rechterkant. Aanvoerder Peter Wisgerhof stond volledig vrij en kopte de bal al vallend achter Waterman: 4-1.
Ongekende weelde voor N.E.C. en absoluut verdiend.
Na rust bracht AZ met Ari en Jenner twee verse krachten in een poging nog iets van de wedstrijd te maken. N.E.C. begon logischerwijs ongewijzigd, maar moest na zes minuten noodgedwongen een wissel toepassen.
Routenier Patrick Pothuizen kwam na een duel op het middenveld ongelukkig terecht en moest het veld verlaten met een achillespeesblessure. Jeroen Drost was zijn vervanger.
N.E.C. bleef vrij eenvoudig overeind tegen de Alkmaarders, die het wel probeerden, maar niet leken te kunnen. Gabor Babos kwam geen enkel moment in de problemen en zag Jeroen Drost in de 68ste minuut de 5-1 maken. Drost profiteerde van slecht uitverdedigen van AZ en schoot een afgeslagen bal na een corner raak: 5-1.
Het publiek in de kolkende Goffert genoot volop en zelfs de wave ging meerdere malen over de tribunes.
In de slotfase werd N.E.C. wat nonchalant en scoorde El-Hamdaoui nog de 5-2, maar die treffer had geen enkele waarde meer.
Al met al was het een fantastische middag in De Goffert. Het publiek zag N.E.C. strijden, goed voetballen en liefst vijf keer scoren. Alle spelers speelden prima, maar McDOS Man of the Match Bas Sibum, Jeremain Lens en Brett Holman behoorden tot de uitblinkers.
Na een slechte eerste seizoenshelft is N.E.C. nu bezig aan een uitstekend tweede deel. Volgende week kan de ploeg een belangrijke stap zetten als het weet te winnen van Excelsior, dat op bezoek komt.
Door: Frans Ariaans
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
- Ramona
NEC blaakt ineens van zelfvertrouwen
10 feb 2008, 21:02 - NIJMEGEN - Nederland heeft 16 miljoen bondscoaches en wereldwijd zijn er wel 2 miljard mensen die menen dat ze verstand van voetbal hebben.
NEC speelt in Nijmegen een eredivisiewedstrijd tegen AZ.Een aantal NEC-spelers viert het doelpunt dat Jhonny van Beukering (m) zojuist gemaakt heeft. ANP PHOTO
Toch blijft het een merkwaardig en vaak onverklaarbaar spelletje.
Neem NEC. De Nijmeegse club was 2,5 week geleden nog in de greep van de paniek en leek rijp voor degradatie. Maar na de galavoorstelling gistermiddag tegen AZ (5-2) durven ze in De Goffert zelfs alweer zachtjes over Europees voetbal te praten.
Ook Mario Been heeft de afgelopen maand aan den lijve ondervonden hoe onvoorspelbaar het leven kan zijn voor een voetbaltrainer. Na het bekerdebacle tegen FC Zwolle, half januari, stelde hij ten einde raad zijn portefeuille ter beschikking, gistermiddag ontving hij na de derde zege op rij een staande ovatie. "Effe kijken of ik geen sms'je van Henk Kesler heb gekregen", grinnikte hij.
Een paar meter verderop probeerde Louis van Gaal zijn zoveelste teleurstelling weg te slikken. Zijn ploeg verloor gistermiddag al voor de zesde keer in 2008 een competitiewedstrijd. De man, die zo graag weer bondscoach wil worden, moet onderhand voor zijn huidige job gaan vrezen. "Zelf zal ik de handdoek nooit gooien", verzekerde hij zijn toehoorders na het verlies bij NEC. "Maar je weet natuurlijk nooit hoe het management en de directie hiermee omgaan."
Van Gaal smaakte gistermiddag nog wel het genoegen dat hij zijn jonge vakbroeder in de andere dug-out wist te verschalken met een tactische manoeuvre. Voor het eerst dit seizoen speelde AZ met drie in plaats van met twee spitsen. Voor Been de zaak kon rechtzetten, stonden de bezoekers al op voorsprong. Poulsen mocht zomaar door de Nijmeegse defensie wandelen en bediende Mendes da Silva die de bal slechts in het lege doel hoefde te schuiven: 0-1.
NEC had een paar minuten nodig om de domper te verwerken. Maar daarna volgde een wonderbaarlijke wederopstanding. De thuisploeg speelde een kwartier lang nagenoeg foutloos en scoorde in die vijftien minuten viermaal. De gelijkmaker kwam van Bobson na knap voorbereidend werk van El-Akchaoui. Vervolgens kogelde Holman de bal met zijn linker in de kruising. Daarna tikte Pocognoli de ongrijpbare Lens aan, waarna Van Beukering de strafschop verzilverde. En ten slotte mocht Wisgerhof volkomen ongehinderd een vrije trap van El-Akchaoui achter doelman Waterman koppen: 4-1, en de 11.000 toeschouwers wreven zich ongelovig in de ogen.
Het duel was pas 23 minuten oud, maar de beslissing was allang gevallen. AZ scoorde in de slotfase nog wel een keer, maar had dat vooral te danken aan NEC-aanvoerder Wisgerhof die wat al te veel risico nam bij het uitverdedigen. Het kon geen kwaad, omdat invaller Drost twintig minuten eerder al het laatste restje twijfel had weggenomen door de vijfde Nijmeegse goal voor zijn rekening te nemen.
Bron: http://www.gelderlander.nl/
voetbalprimeur.nlNoors talent moet NEC overtuigen
Edvard Skagestad zal deze week een kans krijgen een contract bij NEC af te dwingen. Het negentienjarige talent legt bij de ploeg van Mario Been (foto) een proefperiode af.
Skagestad staat momenteel onder contract bij Follo Fotball, dat actief is in de Noorse tweede divisie. De verdedigende middenvelder, die tevens op de rechtsbackpositie uit de voeten kan, speelt ook bij Noorwegen voor spelers onder negentien jaar.
laat ik een wilde gok doen... die wordt afgetest.. :-)
En oh ja Ramoon... ik zei toch dat het goed zou komen... je moet niet altijd zo negatief zijn jij..

Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Ik was gisteren niet aanwezig... zat bij mijn doodzieke tante die niet zo heel lang meer te leven heeft... dus echt een heel fijne dag heb ik niet gehad, maar dat doet niets af op deze geweldige overwinning...
Nu volgende week excelsior oprollen en je staat er ineens een stukkie zonniger voor...
Nu volgende week excelsior oprollen en je staat er ineens een stukkie zonniger voor...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
- Ramona
Ja, BanJovi de super optimist...

N.E.C. aanvoerder Peter Wisgerhof dankt publiek
Uitgegeven op 11 februari 2008 17:12
Bij monde van aanvoerder Peter Wisgerhof wil de selectie van N.E.C. graag het aanwezige publiek in het McDOS Goffertstadion tijdens de wedstrijd van gisteren tegen AZ danken voor hun support.
‘Het was gelukkig voor iedereen een fantastische middag. Ook wij zijn blij dat we het N.E.C. publiek zo’n wedstrijd hebben kunnen laten zien. Op het veld was het echt geweldig om het enthousiasme vanaf de tribunes te horen en te zien.
De paar supporters die na de wedstrijd tegen FC Zwolle bij onze kleedkamer verhaal kwamen halen, brachten nu bijvoorbeeld een kratje bier met de mededeling dat ze vaak kritisch zijn, maar ook zeker hun waardering willen laten blijken als het goed gaat.
Kortom, voor iedereen was het een topdag en we hopen dat er, mede door jullie support, nog vele zullen volgen!'
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php
De zonnige kant van El-Akchaoui
Door: William | Gepubliceerd: Gisteren 10:38
Zoals gistermiddag, toen de linkspoot bij de klinkende zege op AZ (5-2) met zijn onverzettelijkheid weer het voortouw nam en daarnaast bij drie Nijmeegse doelpunten betrokken was. Het eerste NEC-doelpunt van Kevin Bobson - de gelijkmaker gisteren - kwam in feite geheel op het conto van El-Akchaoui. De Dordtenaar had een slimme loopactie, zette daarna goed door, en stuurde Bobson vervolgens met een prachtige pass (met rechts!) alleen op AZ-keeper Waterman af. De voorbereidende actie op de 1-1 van Bobson was exemplarisch voor het sterke seizoen van 'El-Ak'.
''Ik denk dat ik inderdaad tevreden mag zijn over mijn prestaties. Ik merk dat ik met zelfvertrouwen speel. Maar niet alleen ik, de hele ploeg doet het momenteel goed. We hebben nu drie overwinningen op rij, dat hadden we nodig. De gifbeker lijkt eindelijk helemaal leeg'', zei de linksachter na de mooie Nijmeegse middag.
El-Ak mocht gisteren behalve bij de gelijkmaker nog twee keer de complimenten in ontvangst nemen. Zowel de 4-1 van Wisgerhof als de 5-1 van Drost viel uit een keurig aangesneden vrije trap van de linkspoot. ''En dat waren niet de enige ballen die voor gevaar zorgden'' , wist El-Akchaoui. ''We waren constant dreigend. De eerste vijf minuten waren zwaar, AZ was beter, maar na wat omzettingen begon het bij ons te lopen. We stonden compact en iedereen heeft geweldig gevochten.''
De derde NEC-overwinning op rij, na FC Utrecht en Heracles Almelo, heeft het zelfvertrouwen in het Nijmeegse kamp een flinke opkikker gegeven. De Dordtenaar hoopt dat de herwonnen durf niet van tijdelijke aard is. ''Deze reeks geeft vertrouwen. Ik durf eindelijk weer teletekst aan te zetten. We stijgen een paar plaatsen en dat moeten we door zien te zetten'', aldus El-Akchaoui.
De verdediger ziet zelf in ieder geval volop aanknopingspunten om het moeizame seizoen van een onbezorgd en stralend slot te voorzien. ''Iedereen keek lange tijd naar beneden, maar waarom zouden we nu niet omhoog kijken'', stelde de linkspoot. ''Ik wil volgend seizoen graag Europees voetbal spelen met NEC. Nee, ik laat me niet meeslepen in de euforie van deze zege. Maak de berekening maar, het kan. Waarom zouden we de play-offs niet kunnen halen en op die manier Europa in? Ik wil alleen maar zeggen dat we naar boven moeten durven kijken.''
De Europese hoop uitspreken is misschien een tikkeltje brutaal. Het gat met plaats negen (FC Utrecht) is immers vrij groot (negen punten), maar een voetballer die lekker in zijn vel zit, straalt nu eenmaal bravoure uit. En El-Akchaoui heeft het momenteel goed bij NEC, zo toont hij vaak zat. Het tweede seizoen in Nijmeegse dienst is de bevestiging van zijn kwaliteiten. Het rumoer is verstomd, hij krijgt louter complimenten. De rariteiten, momenten van kortsluiting, behoren tot het verleden. El-Ak laat alleen nog maar de zonnige kant zien.
El-Akchaoui: ''Het is fijn dat mensen niet steeds over die paar momenten beginnen. Vorig seizoen is geweest, ik heb nu wel laten zien dat we daar niet meer op terug hoeven te kijken. Ik wil gewoon lekker voetballen en dat is dan ook hetgene wat ik dit jaar doe.''
Bron: De Gelderlander
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/
- Ramona
Leuk stukje van een sympathieke gast...en m.n. geplaatst hier om zijn laatste opmerking...
Interview Tim Janssen
Door: Chiron | Gepubliceerd: Gisteren 19:03
Tim Janssen werd op 31 augustus, de laatste dag van het inmiddels beruchte transferwindow, samen met Krisztián Vadócz gepresenteerd. Waar de Hongaar de grote onbekende was werd de jonge Brabander al direct gezien als een absolute versterking en tekende voor drie jaar. Ruim een half jaar later is Vadócz spil van het Nijmeegse elftal en heeft Tim Janssen een tot nu toe teleurstellend seizoen: ''Na zo’n half jaar heb ik eigenlijk helemaal niets te zeggen.'' Tijd voor een gesprek met de nummer 19 van NEC.
De carrière van Tim Janssen begon zoals die van zoveel voetballertjes in grote steden. De jonge Tim wilde graag voetballen en koos voor de club die in de buurt was. ''Ik begon met voetballen bij ESV in mijn geboorteplaats Eindhoven, al toen ik acht jaar was werd ik gescout door PSV.'' Als zoon van oud-prof Willy Janssen (PSV en NAC) had hij veel aan zijn vader in die jaren. ''Mijn vader en ik hadden het vaak over voetbal natuurlijk, uiteraard was hij soms kritisch, ik stoorde mij daar echter niet aan. Hij vond vooral dat ik aan mijn techniek moest werken maar een balletje hooghouden vond ik nooit zo interessant, ook omdat ik het niet geweldig kon natuurlijk.''
Bij PSV zat Tim in een talentvolle lichting die regelmatig wat won, toch hebben aardig wat spelers het betaald voetbal gehaald. ''Marcel de Jong van Roda JC, Jens Janse van Willem II, Sjors Paridaans van Eindhoven en de bekendste zijn natuurlijk Otman Bakkal en Ibrahim Afellay. Met die laatste had ik op het veld altijd een goede klik, ik als diepste spits en hij als nummer 10 daar vlak achter. In de C1 scoorde ik nog 67 doelpunten in 22 wedstrijden. Vanaf dat moment zat ik eigenlijk ook altijd wel in de vertegenwoordigende jeugdelftallen, dat begon bij Oranje -14.''
Destijds was Tim Janssen ook altijd eerste keus voor de spitspositie in die elftallen, maar een bekend probleem stak de kop op. De jeugdopleiding bij PSV zit wel goed in elkaar, er stromen alleen ontzettend weinig spelers door na het eerste. Tim heeft wel niet echt een idee hoe dat komt: ''Ik weet alleen dat we tot en met de B-junioren altijd beter waren of gelijkwaardig aan Ajax alleen vanaf dat moment maken die jongens vooral individueel zo’n ongelooflijke ontwikkeling door. Als team konden we het nog wel bolwerken tegen ze maar per speler werden ze ineens zoveel beter. Ik speelde altijd in de Nederlandse elftallen, Ryan Babel zat op de bank. Iedereen weet wel hoe dat is afgelopen.''
Na het toernooi om het bekende Eindhovense jeugdtoernooi de Otten Cup mocht Tim Janssen steeds vaker met de selectie meetrainen, kansen kreeg hij niet. Wel maakte hij in een oefenduel met Crystal Palace zijn officieuze debuut. ''Na anderhalf jaar bij Jong PSV heb ik gevraagd of ik verhuurd kon worden. Ik dacht mijzelf elders beter te kunnen ontwikkelen dan bij Jong PSV. FC Zwolle huurde mij en met zeven goals in elf wedstrijden ging het zeker niet slecht.'' Toen sloeg het noodlot toe voor de jonge aanvaller. De nachtmerrie voor vrijwel iedere voetballer werd ook voor Tim Janssen waarheid: hij scheurde zijn kruisbanden af. ''Dat was echt een rare tijd. Je kan gewoon echt geen bal meer aanraken en voordat je weer helemaal fit bent ben je er zolang uitgeweest. Uiteindelijk viel het qua tijd nog best mee, ik was er relatief snel van genezen.''
Mede daardoor bleef Tim al die tijd ook vrij positief. Toch heeft één ding hem wel pijn gedaan. ''Ik revalideerde in Geldrop maar heb al die tijd nooit iets van PSV gehoord. Natuurlijk was ik verhuurd, maar ik was nog steeds PSV’er, had daar toen al elf jaar gespeeld. Dat heeft mij heel erg teleurgesteld. Toen ik weer fit was kon ik weer bij Jong PSV aansluiten maar trainen met 6 á 7 man vond ik niks. Ik heb me toen laten verhuren aan Eindhoven waar ik weer wedstrijdritme kreeg. Ik werd daar gelijk in de basis gezet maar had nog niet de kracht om wedstrijden uit te spelen. Mede daardoor maakte ik ook slechts zes goals in een half seizoen. Na dat seizoen was er interesse van RKC Waalwijk, PSV wilde dat ik mijn contract zou verlengen maar ik vond dat ik me elders beter zou kunnen ontwikkelen omdat ik voelde dat ik bij PSV weinig kans zou krijgen.
In Waalwijk kwam de lange aanvaller op twintigjarige leeftijd in de Eredivisie terecht. Hij maakte voor het grote publiek vooral furore door als invaller makkelijk zijn doelpunten mee te pakken. Hij startte bijna net zo vaak wel als niet in de basis. ''De trainer vond dat ik nog te weinig duelkracht bezat, vooral omdat we onderin speelden was dat erg belangrijk. Het is voor vrijwel iedere speler moeilijk voetballen als het slecht gaat met het hele team. Ondanks tien goals (een aantal wat de afgelopen jaren door vrijwel geen enkele NEC’er is gehaald) van Tim Janssen degradeerde RKC toch. Logischerwijs was er belangstelling voor de aanvaller maar RKC wilde hem niet laten gaan: ''Ik wilde gewoon Eredivisie spelen. Eerste divisie (ook al is het bovenin) zag ik niet zitten. Daarnaast werden er toen ook spelletjes gespeeld door de clubleiding met mij en andere spelers die weg wilden.''
Op vrijdag 31 augustus reed Janssen naar een wedstrijd van RKC Waalwijk toen hij een telefoontje kreeg. ''De clubs waren er toch nog uitgekomen. Ik kon direct omdraaien en nog diezelfde middag stond ik met een NEC-shirt aan.'' Ondanks de interesse van Roda JC die ook een bod uitbrachten op de spits en wat andere, minder serieuze clubs koos Tim voor NEC. ''Roda kwam er sowieso niet uit met RKC en NEC wilde mij erg graag hebben. Daarnaast stond NEC bij mij bekend als een frisse club met veel jonge spelers en een trainer die die jongens ook aanwijsbaar beter maakt. Heel wat van de jongens kende ik ook vanuit jeugdelftallen dus de keuze was niet moeilijk.''
Op de vraag of Tim tevreden is met het afgelopen jaar krijgen we een duidelijk antwoord: ''Nee, totaal niet. Natuurlijk gaat het met team slecht, maar vooral ook met mij zelf. Eigenlijk ben ik, behalve met die kruisband, er nooit lang uitgeweest. Dit jaar begon het met een enkelblessure. Ik heb in die tijd wel veel gespeeld, telkens met last. Met pijn spelen vind ik helemaal niet erg, maar ik kon niet alles geven en speelde met beperkingen. Juist op de beslissende momenten is dat belangrijk. Ik deed het voor de ploeg, voor de trainer, want er zaten genoeg jongens in de lappenmand. Toen het eenmaal beter ging met de enkel kwam er een andere blessure voor in de plaats. De blessure komt vanuit mijn rug, maar het gaat om een zenuw. Ik heb constant last in mijn bil, soms trekt de pijn zelfs door tot aan mijn voet.''
Tegen FC Zwolle was dan ook een dieptepunt voor de spits. Hij kreeg weer een kans als centrumspits maar kon nog geen deuk in een pakje boter schieten. ''Toen ik zag dat er iemand gewisseld zou worden dacht ik telkens dat ik het was. Ik kon niet aanzetten, niet schieten, helemaal niks. Het zal er inderdaad hebben uitgezien dat ik niet wilde, maar ik kon gewoon niet. Ik wilde me juist zo graag bewijzen na zo’n half jaar helemaal niets lukte.'' Mario Been was in de media woest op zijn team en noemde hen nep-vedettes en pseudo-winnaars. De trainer bood zelfs zijn ontslag aan. ''Nee, ik voelde me niet aangesproken door wat de trainer zei. Ik wist dat ik had gebracht wat ik kon brengen en dat was inderdaad niet veel. Begrijp me trouwens goed, ik zoek niet naar excuses maar naar oorzaken. Ik heb tot nu toe eigenlijk helemaal geen recht van spreken.''
Volgens vele supporters waren de slechte prestaties van Janssen ook oorzaak van het systeem. Hij speelde veelvuldig als rechteraanvaller of zelfs als aanvallende middenvelder. ''Centrumspits is gewoon mijn positie, het liefst met een nummer 10 en spelers aan de buitenkanten. Ik merk wel dat ik hier voetballend progressie boek. Als middenvelder heb ik dit jaar soms passes gegeven waarvan ik zelf niet wist dat ik het kon.''
Over de toekomst wil de 21-jarige aanvaller het niet hebben, hij is er simpelweg niet mee bezig. ''Ik ben geen planner, maar heb natuurlijk wel dromen. Ik ben daarin heel reeël. Ik keek en kijk graag naar Ruud van Nistelrooy. Ik herken daarin wel een beetje mijzelf. Niet alleen qua speelstijl, ook qua beleving. Natuurlijk met minder kwaliteit. Qua voetbal hebben we ook wel iets van elkaar weg. We zijn beide niet de meest technische maar scoren, hoewel ik dat nu eigenlijk nog niet kan zeggen hier, normaliter makkelijk. Door dit slechte halve jaar wil ik alleen maar fit worden en het goed doen met NEC.''
Elke voetballer van 23 jaar en jonger in Nederland kijkt stiekem met een scheef oog naar de Olympische Spelen. Een toernooi wat voor Foppe de Haan en Jong Oranje een bekroning moet worden op een succesvolle periode waar Tim Janssen vrijwel altijd aanwezig was. ''Nu zit ik er al een tijdje niet meer bij, voornamelijk door de blessures. Voorheen irriteerde het me dat ik er niet bij zat maar zoals ik al zei: ik wil me op één ding richten nu, hoewel ik wel denk dat ik nog wat kan toevoegen aan het elftal, we missen daar nog steeds een echte spits.''
Ten slotte wilde Tim Janssen nog rechtstreeks een woordje aan de supporters richten: ''Ik denk dat jullie van dit elftal nog lang niet alles hebben gezien en dat geldt ook voor mijzelf. En het klinkt als een cliché: steun van de supporters geeft je toch vaak net dat extra beetje adrenaline, kan je net over het dode punt heenhelpen. Toch begrijp ik de supporters heel goed, maar van gefluit gaat niemand beter voetballen. Ik hoop dat we de komende tijd bewijzen tot wat deze ploeg in staat is.''
Bron: http://www.forzanec.nl/
- Ramona
Voorbeschouwing NEC- Excelsior
N.E.C. wil goede serie voortzetten
Wedstrijdsponsor: Van Kessel Ventilatie BV
Wedstrijdselectie: wordt vrijdagmiddag bekend gemaakt.
N.E.C. ontvangt zaterdagavond op de 25e speeldag van het seizoen Excelsior. De Rotterdammers staan achttiende en laatste in de eredivisie, maar zijn zeker nog niet kansloos. Het verschil met N.E.C., dat driemaal achter elkaar won en nu dertiende staat, is slechts vijf punten.
Het is voor trainer Mario Been nog geen onverdeeld genoegen geweest, wedstrijden tegen zijn oude ploeg Excelsior. De eerste in Rotterdam werd pas in de laatste minuut gelijkgespeeld (1-1), daarna werd zelfs twee keer verloren (thuis 0-1 op 17 maart 2007, en dit seizoen 0-2, door doelpunten van Sebastiaan Steur en Johan Voskamp).
Vervolg
Aan de andere kant, wie de laatste weken goed speelt en weet te winnen van FC Utrecht, Heracles Almelo en AZ, die mag tegen Excelsior geen genoegen nemen met minder dan drie punten. Daar zal Been absoluut op hameren: die negen punten worden minder waard als daar vanavond geen vervolg aan komt. Zeker ook omdat N.E.C. de komende weken twee zware uitwedstrijden voor de kiezen krijgt, met bezoekjes aan team-in-vorm SC Heerenveen en aan Feyenoord.
Noodzaak
In ieder geval begint N.E.C. met een ingespeeld team aan de wedstrijd; tegen Heracles Almelo en AZ verschenen bijvoorbeeld dezelfde elf spelers aan de aftrap. Wellicht zal Been niet meer dan noodzakelijk gaan schuiven. Die noodzaak betreft dan Patrick Pothuizen. De routinier kwam verkeerd neer na een duel zondag. De blessure aan zijn achillespees viel uiteindelijk erg mee, maar zaterdag komt wellicht toch te vroeg. Verder weten de N.E.C.-spelers zich in 2008 veel beter te beheersen, waardoor ook schorsingen niet hoeven te worden opgevangen.
Vervanger
Gelukkig toonde Jeroen Drost zich zondag al een goede vervanger van Pothuizen. Zelfs dat ‘Potje’ regelmatig een doelpunt scoort, was de Fries niet ontgaan: tegen AZ maakte Drost heel fraai zijn allereerste eredivisiedoelpunt in zijn carrière.
Onderling
De eerste eredivisiewedstrijd tegen Excelsior leverde op 22 november 1970 een daverende 5-0 overwinning op, maar de laatste twintig jaar gaat het minder soepel. In de weinige onderlinge eredivisiewedstrijden trekt Excelsior zelfs aan het langste eind met twee overwinningen, twee gelijke spelen en een nederlaag. In de eerste divisie doet N.E.C. het in die periode wel veel beter tegen de Rotterdammers: zes overwinningen, twee gelijke spelen en slechts twee nederlagen.
Relaxed
Wedstrijden tegen de spreekwoordelijke ‘kleintjes’ hebben N.E.C. in het verleden meer dan eens voor onoplosbare problemen gesteld. Veel supporters zullen het regelmatig met eigen ogen hebben gezien. Met de juiste instelling moet het surplus dat N.E.C. aan voetbaltalent zeker bezit, vanavond gewoon naar boven komen. Dan krijgen we nog een leuk en misschien zelfs relaxed competitie-einde.
J.v.E.
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php
Olsson alweer inzetbaar voor NEC
Door: William | Gepubliceerd: Eergisteren 19:20
Jonas Olsson is opmerkelijk snel hersteld van zijn ingescheurde enkelbanden. De verdediger van NEC heeft slechts twee weken niet mee kunnen trainen, terwijl er werd verwacht dat hij ongeveer anderhalve maand uitgeschakeld zou zijn.
Woensdag maakte Olsson echter alweer zijn rentree op het trainingsveld en trainde hij moeiteloos mee met zijn ploeggenoten. Twee weken geleden raakte hij in het competitieduel met FC Utrecht nog geblesseerd, maar desondanks is Olsson zelf niet verrast over het snelle herstel.
''Ik heb altijd gezegd dat ik snel herstel'', zegt Olsson tegen de Gelderlander. ''Dinsdag stond ik voor het eerst weer op veld. Een dag later heb ik voluit getraind. En het ging goed. Sneller dan verwacht. Maar als de trainer me zaterdag tegen Excelsior nodig heeft, sta ik er.''
Bron: Voetbalprimeur.nl
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/
Wat een bikkel...

- Ramona
Alleen niet in de basis, maar Potje...
Been: dé wedstrijd van het jaar
Door: William | Gepubliceerd: Gisteren 13:12
NEC-trainer Mario Been noemt de wedstrijd zaterdag tegen Excelsior de belangrijkste wedstrijd van het jaar.
''Bij winst kom je een beetje weg van de anderen. Bij verlies sta je er weer tussen. Dat zou doodzonde zijn'', aldus Been, die met Excelsior kampioen werd in de eerste divisie.
''Excelsior gokt op één of twee kansen. Ze zijn aan het overleven. Dat vraagt discipline bij ons. Ik heb er meer vertrouwen in dat we het spel kunnen maken met Sibum en Vadocz in de ploeg. Het gevoel is goed, maar niemand wint zomaar van Excelsior.''
Mario Been in aktie tijdens de vrijdagtraining.
Bron: Omroep Gelderland
NEC met Pothuizen, zonder Olsson
Door: William | Gepubliceerd: Gisteren 13:08
Verdediger Patrick Pothuizen staat zaterdag bij NEC in de basis in de thuiswedstrijd tegen Excelsior, de hekkensluiter in de eredivisie. De routinier is hersteld van zijn achillespeesblessure.
Patrick Pothuizen op de vrijdagtraining.
De Zweed Jonas Olsson is ook weer fit, maar begint op de bank. Het is voor het eerst in zeker anderhalf jaar dat de verdediger wordt gepasseerd.
Jonas Olsson op de vrijdagtraining.
Het eerdere treffen dit seizoen tussen Excelsior en NEC eindigde in 2-0 voor de Rotterdammers.
Opstelling: Babos; Muslu, Wisgerhof, Pothuizen, El-Akchaoui; Sibum, Holman, Vadocz; Lens, Van Beukering, Bobson.
Bron: Omroep Gelderland
Voorbeschouwing NEC- Excelsior
Zaterdagavond treft de equipe van Mario Been zijn oude ploeg in wat hij nu al dé wedstrijd van het jaar noemt. Wanneer er gewonnen wordt van de Kralingers is het gat dermate groot dat men in Nijmegen niet meer voor rechtstreekse degradatie hoeft te vrezen.
En waarom zou NEC niet winnen van Excelsior? De afgelopen drie wedstrijden gingen gewonnen en ook het spel was zeker het aanzien waard in het Goffertstadion. Maar ook kent iedereen de status van NEC als helper in nood en is ook de uitwedstrijd dit seizoen, een kansloos 2-0 verlies, niet vergeten. De kracht van Excelsior ligt dit jaar in de counter. Waar vorig jaar Luigi Bruins en Andwélé Slory alles bepaalden in het elftal draait het nu vooral om spits Geert den Ouden. De scheidsrechter-in-spé maakte al elf goals en is daarmee clubtopscorer, zijn meespelen wordt echter pas tijdens de warming-up besloten. Een andere grote man bij de hekkensluiter is AZ-huurling Kees Luijckx. De multifunctionele voetballer is ontzettend belangrijk en kan een contractverlenging in Alkmaar tegemoet zien. Het grootste gevaar voor de Jong-Oranjeklant is echter zijn ego. Luijckx weet zelf namelijk ook dat hij heel goed kan voetballen. De laatste weken pakt Excelsior met regelmaat punten en dat is toch voornamelijk te danken aan de sluitpost. Waar de voorwaartsen zuinig omspringen met de spaarzame kansen is het doelman Graafland die zijn doel verrassend schoon houdt de afgelopen weken.
NEC's doelman werd afgelopen zondag maarliefst twee keer verslagen maar wat maakt het uit als zijn teamgenoten dat kunstje vijf keer laten zien? De doelman steekt de laatste weten overigens in een uitstekende vorm en redde in de beruchte januari-maand enkele zekere doelpunten. Waar het probleem daarvoor lag in het maken van goals lijkt de Nijmeegse aanval eindelijk op dreef. Jeremain Lens, Brett Holman en Jhon van Beukering scoorden afgelopen drie wedstrijden allen tweemaal. Met negen goals in drie wedstrijden blijkt het scorend vermogen terug in Nijmegen en dat biedt perspectief tegen het elftal met de zwakste verdediging van de Eredvisie. Mario Been zal starten met dezelfde elf als tegen AZ, dus zonder Jonas Olsson. De Zweed is supersnel hersteld van zijn enkelkwetsuur maar moet genoegen nemen met een plaatsje op de bank. Patrick Pothuizen behoudt daardoor zijn basisplaats.