Football is a job that buys you a Ferrari.Monkey Tonk schreef:
Ik blijf het vreemd vinden dat voetballers dat zowiezo uit zichzelf niet doen, want dan ben je wat mij betreft niet echt met je vak bezig.
Engeland en Schotland
Moderator: mods
Re: Engeland en Schotland
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Peter schreef:Haha die foto is nu al legendarisch.![]()

Tijdens het WK prees je LVG nog als iemand die het verloop van een wedstrijd vooraf perfect kon voorspellen en zijn spelers navenant prepareerde. Wat is er binnen een jaar dan met dié LVG gebeurt?zeux schreef: Als coach sta je dan betrekkelijk machteloos volgens mij en moet je vertrouwen op de 'leiders' van het team.

Je hoeft m.i. geen groot kenner te zijn om te zien dat het gemiddelde niveau van Man U te laag ligt om mee te doen om de prijzen. Ploeg en manager voldoen aan wat je minimaal zou verwachten. Meer ook niet.
Ze schijnen last minute Martial van Monaco te willen halen. Iemand met een actie, die wat kan forceren. Vraagprijs is 60 M.
Goed punt.wimpey schreef: Tijdens het WK prees je LVG nog als iemand die het verloop van een wedstrijd vooraf perfect kon voorspellen en zijn spelers navenant prepareerde. Wat is er binnen een jaar dan met dié LVG gebeurt?![]()
Hij is deze wedstrijd duidelijk outwitted door Monk.
Vandaar die woeste kop denk ik ook bij het verlaten van het stadion.
Overigens waren het de spelers die het zeiden, dat Van Gaal hun 'uittekende' hoe de wedstrijd zou gaan. Ik heb dat niet van mijzelf.
Nu werd hij volledig verrast.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Slaat natuurlijk helemaal nergens op. Voor 30 miljoen hadden ze Douglas Costa kunnen halen.wimpey schreef:Peter schreef:Haha die foto is nu al legendarisch.![]()
Echt wel! Ik zie een baviaan die in een wespennest is gaan zitten. My god, die Kop!!
![]()
Tijdens het WK prees je LVG nog als iemand die het verloop van een wedstrijd vooraf perfect kon voorspellen en zijn spelers navenant prepareerde. Wat is er binnen een jaar dan met dié LVG gebeurt?zeux schreef: Als coach sta je dan betrekkelijk machteloos volgens mij en moet je vertrouwen op de 'leiders' van het team.![]()
Je hoeft m.i. geen groot kenner te zijn om te zien dat het gemiddelde niveau van Man U te laag ligt om mee te doen om de prijzen. Ploeg en manager voldoen aan wat je minimaal zou verwachten. Meer ook niet.
Ze schijnen last minute Martial van Monaco te willen halen. Iemand met een actie, die wat kan forceren. Vraagprijs is 60 M.
IK GELOOF!!!!!!
Monk 3 - LVG 0. Ai.zeux schreef: Hij is deze wedstrijd duidelijk outwitted door Monk.
Het is gewoon niet goed genoeg na ruim een jaar werk. De voorwaarden voor voetbal aan de mondiale top zijn niet vervuld. Dan kan ie wel boos kijken, maar dat is vooral zijn pakkie an.Vandaar die woeste kop denk ik ook bij het verlaten van het stadion.
Misschien is ook voetbal management steeds meer een young man's game aan het worden. De druk, de intensiteit, het vele reizen, de stortvloed aan wedstrijden, het geïntensiveerde en veranderde medialandschap: is dat niet teveel voor een mid-60er? Luis Enrique, Guardiola, Blanc e.c. zijn 20 jaar jonger. En hoewel beslist geen betere trainers dan LVG: dan steek je die belasting makkelijker weg.
Ik denk dat LVG de klus bij Man U onderschat heeft. En dat ie bij Oranje, in een hem vertrouwd NL Umfeld, perfect op z'n plek was. Mede doordat de intervallen groter waren.
Nu draaf je weer door in je zelfbevestigende manier van denken over Van Gaal. Ook logisch als je premisse is: Van Gaal faalt. Dan moet dat bij ieder mogelijk haakje bevestigd worden. :-)wimpey schreef: Het is gewoon niet goed genoeg na ruim een jaar werk. De voorwaarden voor voetbal aan de mondiale top zijn niet vervuld. Dan kan ie wel boos kijken, maar dat is vooral zijn pakkie an.
Misschien is ook voetbal management steeds meer een young man's game aan het worden. De druk, de intensiteit, het vele reizen, de stortvloed aan wedstrijden, het geïntensiveerde en veranderde medialandschap: is dat niet teveel voor een mid-60er? Luis Enrique, Guardiola, Blanc e.c. zijn 20 jaar jonger. En hoewel beslist geen betere trainers dan LVG: dan steek je die belasting makkelijker weg.
Ik denk dat LVG de klus bij Man U onderschat heeft. En dat ie bij Oranje, in een hem vertrouwd NL Umfeld, perfect op z'n plek was. Mede doordat de intervallen groter waren.
Wel mee eens inderdaad.
Mourinho is ook nog jong. Maar die lijkt helemaal de weg kwijt te zijn hoor. Afschrijven dan maar?
Mourinho is ook nog jong. Maar die lijkt helemaal de weg kwijt te zijn hoor. Afschrijven dan maar?
IK GELOOF!!!!!!
Flauw. Feit is dat Man U het niet geweldig deed en doet. Daar speelt ook de manager een belangrijke rol in.zeux schreef: Nu draaf je weer door in je zelfbevestigende manier van denken over Van Gaal. Ook logisch als je premisse is: Van Gaal faalt. Dan moet dat bij ieder mogelijk haakje bevestigd worden. :-)
Mourinho draait soms door, dat zagen we bij Madrid ook al. Dan knappen bepaalde spelers op hem af en de fans ook.
Verschil: bij RM bestaat een traditie van mooi voetbal. Chelsea is een proletenclub.
Wat LVG betreft, gisteren was niet zijn beste dag. Van Redcafe.net:
Gekrenkt narcisme: gisteren is hij afgetroefd door Monk. Hij zou boos moeten worden op zichzelf en niet op journalisten, want die doen hun werk.
Verschil: bij RM bestaat een traditie van mooi voetbal. Chelsea is een proletenclub.
Wat LVG betreft, gisteren was niet zijn beste dag. Van Redcafe.net:
Moet hij niet doen. Geef gewoon antwoord. Desnoods voor de twintigste keer. Daar wordt hij voor betaald.If he can't tackle journalists then he's in the wrong job, not to say the wrong country. I like his no nonsense style with them, but it's the clubs own fault for putting itself in this ridiculous situation with De Gea and such, so you can't blame the journalists for asking about it. It's what everyone wants to know, for christs sake. No one is interested in his shit analysis about how Swansea "changed the system".
Gekrenkt narcisme: gisteren is hij afgetroefd door Monk. Hij zou boos moeten worden op zichzelf en niet op journalisten, want die doen hun werk.
Ik snap ook niet waarom je er geen antwoord op wilt geven. Voor 1 miljoen per maand mogen ze mij alles vragen 

IK GELOOF!!!!!!
Zo denkt hij: journalisten en supporters zijn dom.
Het is alsof de bakker geen zin heeft om te vertellen of er straks nog brood is, hij windt zich erover op dat de klanten niet willen luisteren naar zijn verhaal over de kwaliteit van het meel.
Het is alsof de bakker geen zin heeft om te vertellen of er straks nog brood is, hij windt zich erover op dat de klanten niet willen luisteren naar zijn verhaal over de kwaliteit van het meel.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik zag een staatje voorbij komen tussen de grote trainers sinds hun entree in 2013/2014 of 2014/2015.
De statstieken van van Gaal in de PL zijn vooralsnog erg, erg mager:
22W 11D 9L (52% win percentage)
Pellegrini:
55W 12D 13L (69% win percentage)
Mourinho:
52W 17D 11L (65% win percentage)
Zo'n Pardew doet het dan zelfs beter:
13W 1D 8L (59% win percentage)
De statstieken van van Gaal in de PL zijn vooralsnog erg, erg mager:
22W 11D 9L (52% win percentage)
Pellegrini:
55W 12D 13L (69% win percentage)
Mourinho:
52W 17D 11L (65% win percentage)
Zo'n Pardew doet het dan zelfs beter:
13W 1D 8L (59% win percentage)
Cherry picking yopi, in dat topic staan ook posters die zijn irritatie wel begrijpen.
Heb je de volledige perso gezien? Hij geeft credits aan swansea (en dus Monk) dat die in staat bleek hen te ontregelen. En gaf toe dat dit een (pijnlijke) les was.
Heb je de volledige perso gezien? Hij geeft credits aan swansea (en dus Monk) dat die in staat bleek hen te ontregelen. En gaf toe dat dit een (pijnlijke) les was.
Precies. Je acht het nodig het als absoluut feit neer te zetten. Ponerend (met bravoure). Jouw waarheid als de waarheid. En dat dus continu bevestigen (of bevestigd zien).wimpey schreef:Flauw. Feit is dat Man U het niet geweldig deed en doet. Daar speelt ook de manager een belangrijke rol in.zeux schreef: Nu draaf je weer door in je zelfbevestigende manier van denken over Van Gaal. Ook logisch als je premisse is: Van Gaal faalt. Dan moet dat bij ieder mogelijk haakje bevestigd worden. :-)
In mijn ogen ligt het allemaal wat genuanceerder en heb ook niet de behoefte Van Gaal in iedere post te slachten.
Ja, hij zei dat 'we' niet snel genoeg reageerden. Pluralis majestatis dus.zeux schreef:Cherry picking yopi, in dat topic staan ook posters die zijn irritatie wel begrijpen.

Geef gewoon antwoord. Wat is dat nou voor moeite?

Prachtig dit. Long toes. Struck a nerve. Or 2.zeux schreef: Precies. Je acht het nodig het als absoluut feit neer te zetten. Ponerend (met bravoure). Jouw waarheid als de waarheid. En dat dus continu bevestigen (of bevestigd zien).
In mijn ogen ligt het allemaal wat genuanceerder en heb ook niet de behoefte Van Gaal in iedere post te slachten.

Dit seizoen zie je vooralsnog hetzelfde beeld: te weinig spelers van topkwaliteit en een te laag gemiddeld niveau. Dus heeft Man U een probleem, want hun podium was een jaar of 20 de mondiale top. En van dat probleem maakt ook de belangrijkste man binnen die club deel uit. Je kunt jezelf voor de gek (blijven) houden en vinden dat ie slechts deel van de oplossing is natuurlijk. Maar dat is, helaas voor jou, niet het geval.

- peter
Er is gewoon weer slecht ingekocht ook. Depay wordt veel, heel veel, geld gehaald, maar is nog een talent. Die wisselt dus de meest fantastische momenten af met verschrikkelijke potjes (zoals gisteren). Op topniveau kan dat dus eigenlijk niet, want dan moet je hem rustiger kunnen brengen. Door het gebrek aan aanvallers speel je nu continu met dezelfde 2 a 3 spelers voorin. Gaat ze ook nog wel opbreken in de loop van het seizoen. Vergelijk het eens met de aanvallende kwaliteiten van City en in mindere mate van Chelsea. Dat verschil is enorm.
Nee, dat zie ik een stuk genuanceerder. En ook door een groep posters op RedCafé wordt daar (veel) genuanceerder over gedacht. Een absolute waarheid kan het dus al niet meer zijn. Het is dus hoogstens jouw opinie dat Van Gaal heeft gefaald. Zo ben je het seizoen in gegaan en dat wil je dus coûte que coûte bewezen zien.wimpey schreef:Prachtig dit. Long toes. Struck a nerve. Or 2.zeux schreef: Precies. Je acht het nodig het als absoluut feit neer te zetten. Ponerend (met bravoure). Jouw waarheid als de waarheid. En dat dus continu bevestigen (of bevestigd zien).
In mijn ogen ligt het allemaal wat genuanceerder en heb ook niet de behoefte Van Gaal in iedere post te slachten.Ik fakkel voor mijn gevoel de manager niet af. Maar stel, net als vorig seizoen, simpelweg vast dat Man U kwaliteit mist om mee te doen om de prijzen. Vorig seizoen kwam die voorspelling uit. Misschien irriteert dat?
![]()
Volgens mij ontken ik nergens dat Van Gaal belangrijk is voor hoe ManU speelt en presteert (nooit alleen overigens, daar komen bij een voetbalclub ook zoveel andere facetten en omstandigheden bij kijken, is per geval anders en kun je dus ook geen platte matrix overheen leggen).wimpey schreef:Dit seizoen zie je vooralsnog hetzelfde beeld: te weinig spelers van topkwaliteit en een te laag gemiddeld niveau. Dus heeft Man U een probleem, want hun podium was een jaar of 20 de mondiale top. En van dat probleem maakt ook de belangrijkste man binnen die club deel uit. Je kunt jezelf voor de gek (blijven) houden en vinden dat ie slechts deel van de oplossing is natuurlijk. Maar dat is, helaas voor jou, niet het geval.
Voor jou is een zwakke wedstrijd meteen hét bewijs voor je gelijk. Ik wil liever wat meer bewijs. Koopt hij geen spits en betere keeper, dan denk ik met jou dat hij een probleem heeft.
En dan is het de vraag: heeft hij slecht gescout, niet hard genoeg zijn best gedaan, is het dommige koppigheid (daar waar jij volgens mij uitkomt :-) ), hebben de bazen hem niet zijn zin gegeven? Allemaal vragen waar we nooit het fijne van zullen weten, omdat ManU niet in de keuken zal laten kijken.
Yep, aanval is achilleshiel. Hij heeft nog een kleine 12 uur...Peter schreef:Er is gewoon weer slecht ingekocht ook. Depay wordt veel, heel veel, geld gehaald, maar is nog een talent. Die wisselt dus de meest fantastische momenten af met verschrikkelijke potjes (zoals gisteren). Op topniveau kan dat dus eigenlijk niet, want dan moet je hem rustiger kunnen brengen. Door het gebrek aan aanvallers speel je nu continu met dezelfde 2 a 3 spelers voorin. Gaat ze ook nog wel opbreken in de loop van het seizoen. Vergelijk het eens met de aanvallende kwaliteiten van City en in mindere mate van Chelsea. Dat verschil is enorm.
Nogmaals: voor mijn gevoel fakkel ik LVG niet af. Maar die club zit nu al effe op een niveau waarop ze een jaar of 20 vanuit grote hoogte neerkeken.zeux schreef: Allemaal vragen waar we nooit het fijne van zullen weten, omdat ManU niet in de keuken zal laten kijken.
I.p.v. allerlei vragen te stellen waarop je geen antwoord krijgt, kun je ook naar feitjes kijken. Man U heeft geld als water. Je zou verwachten dat ze enkele mondiale toppers in hun team zouden hebben... Maar die zie ik eigenlijk in geen enkele linie daar rondlopen. De ROI klopt niet, de echte toppers lopen elders.
Een filosofische kwestie of de waarheid bestaat of niet.
Een voetbalwaarheid: de ranglijst liegt niet. LVG moet kampioen worden, daar is hij voor aangesteld. Lukt hem dat niet (binnen een of twee of drie jaar, afhankelijk van hoeveel geduld ze hebben), dan heeft hij gefaald.
Gezien zijn dominante karakter lijkt het me ook te gemakkelijk om anderen de schuld te geven van het matige aankoopbeleid van MU. LVG is geen meesterinkoper. Bij Barcelona kwam hij aanzetten met Hesp en Bogarde, bij Bayern met Pranjic en Braafheid.
Een voetbalwaarheid: de ranglijst liegt niet. LVG moet kampioen worden, daar is hij voor aangesteld. Lukt hem dat niet (binnen een of twee of drie jaar, afhankelijk van hoeveel geduld ze hebben), dan heeft hij gefaald.
Gezien zijn dominante karakter lijkt het me ook te gemakkelijk om anderen de schuld te geven van het matige aankoopbeleid van MU. LVG is geen meesterinkoper. Bij Barcelona kwam hij aanzetten met Hesp en Bogarde, bij Bayern met Pranjic en Braafheid.
- peter
Nee 36 uur.zeux schreef:Yep, aanval is achilleshiel. Hij heeft nog een kleine 12 uur...Peter schreef:Er is gewoon weer slecht ingekocht ook. Depay wordt veel, heel veel, geld gehaald, maar is nog een talent. Die wisselt dus de meest fantastische momenten af met verschrikkelijke potjes (zoals gisteren). Op topniveau kan dat dus eigenlijk niet, want dan moet je hem rustiger kunnen brengen. Door het gebrek aan aanvallers speel je nu continu met dezelfde 2 a 3 spelers voorin. Gaat ze ook nog wel opbreken in de loop van het seizoen. Vergelijk het eens met de aanvallende kwaliteiten van City en in mindere mate van Chelsea. Dat verschil is enorm.
Chicarito naar Leverkusen en Januzaj naar Dortmund.
Dat belooft wat.
Januzaj definitief?
- peter
Canal+ maakt melding dat Martial naar Manchester is afgereisd voor het definitief maken van de transfer. 60 miljoen voor een 19-jarig kereltje met 11 goals achter zijn naam. Koekkoek. Helemaal de weg kwijt.
-
Op zich wel humor als ie dan wat moois in het veld doet; de tabloids noemen het dan vast "Martial art".