Moet ik dit opvatten als: ik neem eem sollicitant niet aan; maar over een paar weken komt ie onaangekondigd weer langs om dat eens te bespreken?Dubbel schreef:Zo te lezen is Cruijff naar de RVC gegaan en heeft iets gezegd van 'jullie wilden niet met Ling in zee en laten we dat met hem erbij eens bespreken'. Op zich had ie dat misschien van te voren wel even aan moeten kondigen. Is wel gebruikelijk. Mooi van Ten Have dat hij het toch heeft toegelaten. Hopelijk kunnen ze het topic Ling nu afsluiten. Wel interessant dat juist Edgar wegloopt. Wordt hij er persoonlijk op aangekeken?
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Tsjeu was daar op uitnodiging van de RVC of een belangrijk deel daarvan. Cruyff heeft z'n nek uitgestoken, Ling is beschadigd door uitlatingen in de media. Van mij mogen ze dan best even verhaal komen halen. Zeker als het in algemene zin over de voortgang van het verandering proces is zoals Ling aangeeft. Alsof het zo'n heiligschennis is om op uitnodiging van een van de RVC leden aan een vergadering deel te nemen. Misschien ziet Cruyff wel een andere rol voor Ling bij Ajax. Cruyff had het alleen wel even vooraf moeten melden. Arme Ten Have, eerst Cruyff er niet bij, toen Olfers weer niet en zijn ze er eens allemaal dan loopt een derde halverwege weg. Worden boeiende memoires.
jij vindt Cruijff de RVC of een belangrijk deel van de RVC? Ling was toch echt alleen door Cruijff uitgenodigd, en door niemand anders. Tenzij er nieuwe informatie naar buiten is gekomen?Dubbel schreef:Tsjeu was daar op uitnodiging van de RVC of een belangrijk deel daarvan.
Ik ben blij dat Ling geen AD geworden is zeg. Alles aan het handje van Cruijff, bah. Als ie ballen had gehad dan had hij de uitnodiging van Cruijff om mee te gaan naar die vergadering naast zich neergelegd. "Sorry Johan, ze moeten me niet en ik heb genoeg andere werkzaamheden om me mee bezig te houden. Life goes on."
Als hij er alleen maar was om over die sollicitatie te steggelen dan ben ik dat met je eens. Geen idee wat er allemaal is gezegd en waarom Edgar het niet trok. Zouden ze al een datum hebben geprikt om met de hele RVC op cursus te gaan?Ferry schreef:jij vindt Cruijff de RVC of een belangrijk deel van de RVC? Ling was toch echt alleen door Cruijff uitgenodigd, en door niemand anders. Tenzij er nieuwe informatie naar buiten is gekomen?Dubbel schreef:Tsjeu was daar op uitnodiging van de RVC of een belangrijk deel daarvan.
Ik ben blij dat Ling geen AD geworden is zeg. Alles aan het handje van Cruijff, bah. Als ie ballen had gehad dan had hij de uitnodiging van Cruijff om mee te gaan naar die vergadering naast zich neergelegd. "Sorry Johan, ze moeten me niet en ik heb genoeg andere werkzaamheden om me mee bezig te houden. Life goes on."
Ling heeft voor documenten bij een 'sollicitatie' voor directeur 4500 euro uitgegeven. Zegt ie. 

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Arno Vermeulen nu bij Studio Sport. Blijkt inderdaad 'verhaal halen' over die sollicitatie te zijn.Dubbel schreef: Als hij er alleen maar was om over die sollicitatie te steggelen dan ben ik dat met je eens. Geen idee wat er allemaal is gezegd en waarom Edgar het niet trok. Zouden ze al een datum hebben geprikt om met de hele RVC op cursus te gaan?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Wat een patjepeeërsgedrag. 'Verhaal halen'. Dat geeft precies aan op welke toon deze 'fluwelen' revolutie zich voltrekt.Zeux schreef:Arno Vermeulen nu bij Studio Sport. Blijkt inderdaad 'verhaal halen' over die sollicitatie te zijn.
RvC wil Ling niet? Ha, nou, dan zullen we eens zien of ze hun redenen in zijn gezicht durven herhalen. Confronteren!
Het is ordinair. Dat is het: ordinair.
K.
Still alive...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Nu neem ik alles wat die Arno Vermeulen zegt met een korreltje zout. Die heeft nooit bronnen en kreeg opeens wat informatie toen de vorige directie er nog zat. Zijn campagne jegens Kamp Cruijff kwam toen een tikkie geforceerd over.
Ach het is weer typisch Ajax dit. Beleid wordt er vast niet meer gemaakt.
Ach het is weer typisch Ajax dit. Beleid wordt er vast niet meer gemaakt.
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Die arme Ling moest een ambtenaar omkopen om een bewijs van goed gedrag te krijgen. Als 'm dat maar 4500 euro heeft gekost kan ie goed onderhandelen.
Zeux schreef:Ling heeft voor documenten bij een 'sollicitatie' voor directeur 4500 euro uitgegeven. Zegt ie.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
Bron: Nos.nlEen reconstructie:
Dinsdag 13 september 2011:
De Raad van Commissarissen van Ajax komt bijeen. Deze RvC telt vijf leden: Steven ten Have (voorzitter), Paul Römer, Marjan Olfers, Edgar Davids en Johan Cruijff. Ook de huidige directie - Jeroen Slop en Henri van der Aat - is bij de vergadering aanwezig.
Cruijff komt binnen met Tscheu La Ling, Wim Jonk en Dennis Bergkamp aan zijn zijde. Er ontstaat onmiddellijk beroering en er is onmiddellijk irritatie voelbaar.
Voorzitter Ten Have opent de vergadering, maar schorst hem daarna ook meteen. Hij wijst erop dat de aanwezigheid van Ling, Jonk en Bergkamp niet in overeenstemming is met de statuten en verzoekt daarom de heren de zaal te verlaten. Cruijff verheft daarop zijn stem, begint aanvankelijk vooral Ten Have te attaqueren, noemt hem een 'rare eikel' en vraagt hem 'wat hij nou wel niet denkt te doen'.
Vervolgens raakt ook Edgar Davids geïrriteerd. Hij zegt dat Ling weg moet en trekt tevens van leer tegen Cruijff. Davids zegt dat Cruijff zijn 'muil moet houden' en dreigt de vergadering te verlaten als Cruijff daar geen gehoor aan geeft.
Daarop valt Cruijff uit tegen de voltallige RvC. Woorden in de trant van "Wat weten jullie nou van voetbal, jullie moeten gewoon de voorstellen die ik doe uitvoeren" en "Jullie hebben me nog niet één goed argument gegeven waarom Ling geen directeur kan worden, dus ik wil dat we nu Ling gaan benoemen" vliegen over tafel. Bij zijn tirade schuwt Cruijff enkele krachttermen niet.
Davids verlaat geïrriteerd de vergadering en Ten Have schorst daarop de vergadering. Er wordt officieel niet verder vergaderd. Dat neemt niet weg dat de strijdende partijen nadien nog twee uur bijeen zitten. Het is onbekend wat daar besproken is.
Diezelfde avond is Johan Cruijff te gast bij Pauw & Witteman waar hij met geen woord rept over de woordenwisseling van die middag.
Woensdag, een dag later, komt Cruijff met Ling de tribune op om 'hun' Ajax tegen Olympique Lyon te zien spelen.
Cruijff laat donderdag, twee dagen later, via zijn zaakwaarnemer aan de NOS weten 'niet zelf uit de school te klappen en al helemaal niet over dingen die door anderen uit de school zijn geklapt'.
Davids twittert diezelfde dag: "Van horen zeggen leert men liegen".
De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Tsja.. de NOS lijkt geen onbetrouwbare bron. Verbazingwekkend dat Jonk en Bergkamp hier zich dus ook weer voor lenen. Lijkt mij dat het zo niet verder kan. Leuk zo twee van die ex-voetballers in de RvC...
Denk wel dat het verhaal op nos.nl het verhaal van Vermeulen is. Komt grotendeels overeen met zijn uiteenzetting bij Studio Sport. Alleen staan er online meer smeuïge quotes in...Jabu schreef:Tsja.. de NOS lijkt geen onbetrouwbare bron. Verbazingwekkend dat Jonk en Bergkamp hier zich dus ook weer voor lenen. Lijkt mij dat het zo niet verder kan. Leuk zo twee van die ex-voetballers in de RvC...
Wat een fucking puinhoop.
En ja, áls deze weergave klopt, hoop ik dat Cruyff alleen nog ooit in Nederland komt om voetbalveldjes te openen en eventueel als levend icoon ergens op een tribune te zitten. Laat hem dan met zijn fikken van voetbalclubs afblijven.
NOS betrouwbaar? Mwah, Vermeulen heeft duidelijk partij gekozen.
Aha. Slop en Van der Aat erbij. Dat verklaart veel. Waarom zaten die twee er eigenlijk bij?
Aha. Slop en Van der Aat erbij. Dat verklaart veel. Waarom zaten die twee er eigenlijk bij?
Het stinkt aan alle kanten!
Au! Als dat verhaal klopt dan is het wel einde oefening denk ik.
Cruijff. Om een Engelse uitdrukking te kiezen: He'd start an argument in a phone box.
joey schreef:NOS betrouwbaar? Mwah, Vermeulen heeft duidelijk partij gekozen.
Directie is aanwezig bij vergaderingen van RvC. Staat gewoon in lid 5.9 (pag 6) van het reglement van de Raad van commissarissen van Ajax.Ook de huidige directie - Jeroen Slop en Henri van der Aat - is bij de vergadering aanwezig.
Raar gedoe inderdaad. Vreemd dat Ling nog opduikt, laat hij maar een gesloten boek blijven.
En inderdaad, Arno Vermeulen is zeker niet objectief. Aan de andere kant: lekker boeiend allemaal! Laat Frank de Boer maar lekker schuiven. In de mensen die het nu op technisch vlak voor het zeggen hebben heb ik veel vertrouwen. Het is alleen al een heerlijk gezicht om Bergkamp op de bank te zien zitten.
En inderdaad, Arno Vermeulen is zeker niet objectief. Aan de andere kant: lekker boeiend allemaal! Laat Frank de Boer maar lekker schuiven. In de mensen die het nu op technisch vlak voor het zeggen hebben heb ik veel vertrouwen. Het is alleen al een heerlijk gezicht om Bergkamp op de bank te zien zitten.
- Ajaciedjuh
Telesport
BOZE DAVIDS VERLAAT VERGADERING
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – Edgar Davids is dinsdag boos weggelopen uit de vergadering met de raad van commissarissen van Ajax, toen hij geconfronteerd werd met Tscheu La Ling en enige eerder gedane uitlatingen. Naast de vijf commissarissen waren zowel de directeuren Henri van der Aat en Jeroen Slop aanwezig als de coaches Wim Jonk en Dennis Bergkamp. Johan Cruijff, die de door zijn collega-commissarissen afgewezen Ling graag ziet als directeur bij Ajax, had de oud-speler meegenomen naar de vergadering. Beiden wilden uitleg van de andere vier commissarissen (Steven ten Have, Davids, Marjan Olfers en Paul Römer) waarom Ling in hun ogen niet geschikt is. Volgens Cruijff en Ling waren de tot dusver aangevoerde argumenten niet steekhoudend. Twee van de vier commissarissen (Davids en Römer) waren zelfs tegen de benoeming zónder met de ex-international gesproken te hebben, terwijl hij nota bene door Ajax was benaderd.
De aanwezige commissarissen voelden zich overvallen door Cruijff en Ling en over en weer vielen harde woorden. Davids beende boos weg, nadat hij verklaarde Bergkamp uitgebreid gesproken te hebben over Ling en andere technische zaken, terwijl de aanwezige Bergkamp dit ontkende.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Wat een zegen zal het voor Ajax zijn als Cruijff met zijn kliek eindelijk eens oprot. De dag komt steeds dichterbij.
I think I lost my fucking headache
De RvC controleert de directie. Een vergadering van de RvC wordt dan ook vrijwel altijd bijgewoond door de directie. Sterker nog, de bij de RvC vergaderingen die ik heb mogen bijwonen, werden de agenda en de bijbehorende stukken opgesteld door de directie. De vraag is dan ook niet wat de directie bij die vergadering deed, maar wat Ling, Bergkamp en Jonk daar in hemelsnaam onaangekondigd te zoeken hadden.joey schreef:NOS betrouwbaar? Mwah, Vermeulen heeft duidelijk partij gekozen.
Vreselijk om ook vroegere idolen Bergkamp en Jonk in zulke enge mannetjes te zien veranderen.
Als je ziet wat ze vorig jaar geflikt hebben kan dit ook niet verbazen. Zo'n Jonk wordt dan handlanger van Cruijff en kan daardoor een paar carrierestappen overslaan en wordt van modaal verdienende spitsentrainer ineens een leidinggevende die 2 keer de Balkenendenorm verdient. Wiens brood men eet...Jabu schreef:Tsja.. de NOS lijkt geen onbetrouwbare bron. Verbazingwekkend dat Jonk en Bergkamp hier zich dus ook weer voor lenen. Lijkt mij dat het zo niet verder kan.
Hij begon met objectief kijken, en moest constateren dat dat hele technische plan een amateuristisch vodje was zonder nieuwe ideeen. Daarmee is hij aan één kant van de discussie komen te staan, hoe absurd dat ook eigenlijk is. Maar dat maakt hem niet onbetrouwbaar, ik heb hem niet op veel onzin kunnen betrappen.joey schreef:NOS betrouwbaar? Mwah, Vermeulen heeft duidelijk partij gekozen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Telt het wel nu de eigen Telegraaf ook een artikel publiceert over het 'verhaal halen'?joey schreef:NOS betrouwbaar? Mwah, Vermeulen heeft duidelijk partij gekozen.
Buiten dat het gebruikelijk is dat de directie aanwezig is, wat bedoel je met de opmerking 'dat verklaart veel'? Wat zou dat verklaren? Cruijff komt met een afgewezen sollicitant en twee volgelingen die zich blijkbaar overal voor lenen onverwacht de vergadering binnenstormen. Daar doe je nonchalant over en de aanwezigheid van de directie zou veel verklaren?joey schreef:Aha. Slop en Van der Aat erbij. Dat verklaart veel. Waarom zaten die twee er eigenlijk bij?
Het treurigste hieraan vind ik: het einde is nog lang niet in zicht. Niemand zal het lef hebben om Cruijff de deur te wijzen (is ook lastig aangezien Bergkamp en Jonk al in functie zijn), en ik zou bij god niet weten wie nu algemeen directeur dient te worden.
Merk wel dat het me allemaal ietsje minder doet dan de vorige keren, dit bestuurlijke geëtterbak. Of dat met 15 mei te maken heeft of met algehele crisismoeheid weet ik niet.
Merk wel dat het me allemaal ietsje minder doet dan de vorige keren, dit bestuurlijke geëtterbak. Of dat met 15 mei te maken heeft of met algehele crisismoeheid weet ik niet.
@Jabu: het verklaart waarom dit naar buiten is gekomen. Slop en Van der Aat moeten hopen dat de huidige RVC verdwijnt, anders zijn hun dagen bij Ajax geteld. Ze hebben twee dagen gewacht of de zaak niet vanzelf zou exploderen en toen dat niet gebeurde hebben ze medestander Vermeulen ingeschakeld. (Slop en VdA of een van de twee.)
Maar ik heb geen zin om er nog woorden aan vuil te maken. Desnoods maken ze elke dag ruzie, als ze er maar voor zorgen dat de jeugdopleiding beter wordt.
Maar ik heb geen zin om er nog woorden aan vuil te maken. Desnoods maken ze elke dag ruzie, als ze er maar voor zorgen dat de jeugdopleiding beter wordt.
Het stinkt aan alle kanten!
Het lijkt me bijzaak hoe e.e.a. naar buiten is gekomen. Zo smerig als de campagne tegen vd Boog kan het iig nooit worden.