Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: di sep 02, 2025 10:09 pm Ben wat ambivalent. Heeft een goed jaar gehad bij ons en ging downhill, geen killer of fanatiekeling.
In die zin zou ik graag een keertje, eenmalig maar, in de kleedkamer van Ajax willen zitten om de interactie tussen ijskonijn Dolberg en Heitinga te zien voorafgaand aan de wedstrijd: “Kesper! Mouwtjes opstropen en in de handjes tuffen en dan met een stukje togetherness simpel voetballen! kom op!”.
Inmiddels hebben we inmiddels van poster Cruijff zo onderhand wel een kratje bier verdiend, want die was ervan overtuigd dat Dolberg de absolute wereldtop zou halen en zette daar in een weddenschap bier op in, als ik het mij goed herinner. Na Nice, Sevilla, Hoffenheim en Anderlecht is die voorspelling niet helemaal uitgekomen.
Maar zonder dollen; ten opzichte van Brobbey gaan we er in de spits denk ik wat op vooruit;
Jep, het is wel zo fair dat ik met dat kratje over de brug kom.
Is een krat Hertog Jan prima, of blijven we in het Deense thema en heb je liever een Deens biermerk als Carlsberg of Tuborg?
Met een beetje fantasie kun je overigens wel een aardige opsomming van het palmares van Dolberg maken: scoorde twee maal in één EK wedstrijd (Zlatan kreeg dit nooit voor elkaar), speelde als tiener al een EL finale. Was basisspeler in de halve finale van de CL (alleen bij de return) en kreeg ook speeltijd in het beroemde Bernabeu stadion op die memorabele avond in maart 2019 toen Ajax Real Madrid met 1-4 slachtte, het Real Madrid dat net 3 keer op rij de CL had gewonnen.
Er zijn al regelmatig voetballers tot wereldtop gebombardeerd voordat ze ook maar iets dat lijkt op één van de vier bovenstaande dingen hebben gepresteerd. Maar ik zal eerlijk toegeven dat de potentie die Dolberg in mijn ogen wel heeft er gewoonweg niet uit is gekomen. Ook jij ziet wel een vooruitgang tov van Brobbey, elk technisch facet van het voetbalspel beheerst Dolberg natuurlijk veel, véél beter dan Brobbey. Dat is wel echt een aanklacht richting de jeugdopleiding aangezien Brobbey die helemaal door heeft gelopen. Dolberg is natuurlijk meer aankoop dan jeugdspeler (een koopje van 275.000 euro en daarmee één van de laatste rendabele wapenfeiten van de jeugdscouting)
En ik lees dat AR van Dolberg erg onder de indruk is.
Ajax Rules schreef: wo sep 10, 2025 6:44 pm https://www.youtube.com/watch?v=SeN6Ygcp1Xw
Tering, wat een klasse zeg. De variatie in zijn goals en de beheersing van bal, lichaam en situatie. Dit is echt heel indrukwekkend. Als hij dit nog kan (hij zegt zelf vandaag dat hij een betere speler is dan toen hij vertrok), dan is het een verschil van dag en nacht ten opzichte van Brobbey.
Er is ook een compilatie van Ajax-tv met zijn tien mooiste goals, maar die lijkt wel random gekozen. Er staan in deze compilatie nog twintig andere goals die misschien wel een plek in de top tien hadden verdiend.