AZ 2008 - 2009
Dat klopt, en de rest zal ze in Alkmaar een rotzorg zijn. En terecht, want wanneer wordt een kleine club als AZ nou kampioen?
Dat de druiven zuur zijn bij de grote, rijkere clubs begrijp ik wel. Maar die laten het zelf afweten.
Ik verwacht trouwens dat AZ binnenkort beter gaat voetballen. Op dit moment ontbreekt de vorm gewoon.
Dat de druiven zuur zijn bij de grote, rijkere clubs begrijp ik wel. Maar die laten het zelf afweten.
Ik verwacht trouwens dat AZ binnenkort beter gaat voetballen. Op dit moment ontbreekt de vorm gewoon.
Het stinkt aan alle kanten!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
gisteren alleen de samenvatting gezien, maar Roda was toch zeker niet verkeerd bezig daar in Alkmaar.. Jammer.
Maar dan staat de klasse van een Dembele op... Dat is nu wat je noemt het verschil maken... zeer veel individuele klasse. Kan ik van onze 3 voorspelers niet noemen.
Maar dan staat de klasse van een Dembele op... Dat is nu wat je noemt het verschil maken... zeer veel individuele klasse. Kan ik van onze 3 voorspelers niet noemen.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. 

- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Nee dat niet, maar AZ krijgt nog een stuk 2,3 lastigere uitwedstrijden dan wij vandaar. 6 punten was misschien wel haalbaar geweest.joey schreef:Verwacht jij dan dat andere titelkandidaten alles winnen, EC? Ik namelijk niet.
Duke, de organisatie staat helemaal niet zo goed. Ze lopen 75 minuten tegen een laagvlieger achter de feiten aan. Ze hebben ontzettend veel te danken dat Romero de wedstrijden van z'n leven keept. Zondag tegen Willem 2 winnen ze wel, daarna moet ik het nog maar zien.
Haha, ze kunnen niet zonder ons!
De Grave: 'Mijn kaart voor Ajax houd ik'
WOGNUM - Dirk Scheringa ziet zijn nieuwe financiële topman Frank de Grave liever in 'zijn' AZ-stadion op de tribune zitten, maar of dat gebeurt is de vraag. ''Ik houd mijn seizoenkaart voor Ajax,'' aldus De Grave.
De oud-wethouder en -minister voor de VVD zal vanaf 15 maart bij de DSB Bank in het Noord-Hollandse Wognum 'op de centen letten'. Ruim een kwart eeuw geleden begon De Grave zijn loopbaan bij de Amrobank. Hij is nu topman bij de Nederlandse Zorgautoriteit.
U heeft een flinke omweg gemaakt.
''Mijn kennis van het bankvak zal daardoor flink verouderd zijn, schat ik. Maar met alle veranderingen in de financiële wereld geldt dat op dit moment voor alle bankiers.''
Waarom koos Scheringa voor u?
''Ik heb mijn hele leven in de cijfers gezeten. Ik weet hoe ik met geld moet omgaan en kan strategisch denken. Mijn politieke achtergrond is denk ik minder van belang, al kan ik me voorstellen dat het met Gerrit Zalm goed is bevallen. Dat ik vier jaar minister van Defensie ben geweest, was voor mij echt een uitstapje. Ik ben zes jaar wethouder van Financiën geweest in Amsterdam, ik heb daar de tekorten weggewerkt en voor lastenverlichting gezorgd. Eén minpunt kon Scheringa door de vingers zien, en dat is dat ik lid ben van Ajax. Dat blijft ook zo.''
Wat gaat u doen bij de DSB Bank?
''Op de centen letten. Het is een bank met flinke commerciële ambities, maar die moeten wel op een goed fundament uitgevoerd worden. Ik denk dat ik dat in de traditie van Gerrit Zalm zal doen: voorzichtig met geld omgaan.''
Het einde van de kredietcrisis begint in Wognum?
''De bank heeft erg goede voorlopige cijfers gepresenteerd, wat een knappe prestatie is in deze tijd. Kijk maar naar andere banken. Door de crisis zie je hoe ongelooflijk belangrijk het vertrouwen van de bevolking in banken is. De DSB is een nuchtere Nederlandse bank met ambitie, en zo denk en ben ik zelf ook.'' (HET PAROOL)
Als AZ verliest van psv krijgen ze een tikkie. Aangezien het spel van ze totaal niet denderend is en Roda minimaal gelijk had moeten spelen, zou dat best invloed kunnen hebben op de rest van het seizoen.
Het is en blijft natuurlijk ijdele hoop, maar ik weiger bij de pakken neer te gaan zitten.
Het is en blijft natuurlijk ijdele hoop, maar ik weiger bij de pakken neer te gaan zitten.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Dan ga je ervan uit dat Ajax de naaste belager is. Dat moet nog blijken.Beloki schreef:Als AZ verliest van psv krijgen ze een tikkie. Aangezien het spel van ze totaal niet denderend is en Roda minimaal gelijk had moeten spelen, zou dat best invloed kunnen hebben op de rest van het seizoen.
-
-
-
Yup. Als iedereen bij Ajax fit is, kunnen we AZ op de ranglijst bijhouden, dat hebben we gezien. Zodra er een paar wegvallen is het passé.Duke schreef:Bij AZ staat de organisatie, daar kunnen ze op terugvallen, ook wanneer er niet goed gespeeld wordt. In tegenstelling tot Ajax, helaas.
Roda was gisteren zeker niet minder dan AZ, maar AZ zit op een roze wolk. Met Mendes, Zeeuw en Schaars hebben ze een aantal sterke allrounders en ze hebben een dijk van een keeper. Romero pakt punten, Stekel geeft ze weg. AZ zit fysiek en mentaal ook beter in elkaar en heeft in Schaars een onomstreden leider. En ze hebben minder blessures, hetgeen ook een kwaliteit is. Enoh en Lindgren hebben steeds wat, hun stabilisators staan er week in, week uit.
Komt nog bij dat AZ in de aanval goed bezet is. Wij niet. AZ is verder en wordt dikverdiend kampioen. Dat het niet echt aantrekkelijk is, zal ze worst wezen. En terecht. Ze hebben de voorbije 19 wedstrijden 2 keer gelijkgespeeld en 16 keer de nul gehouden. Dan ben je dus veruit de beste, eerlijk is eerlijk.
Eigenlijk is het toch ook best leuk dat een club van buiten de traditionele top 3 het nu eens echt gaat halen? Begrijp me niet verkeerd. Ik had ook liever gehad dat Ajax weer eens de titel zou pakken. Maar ik vind het toch best leuk dat een kleinere club er nu in lijkt te slagen om kampioen te worden.
Laat het maar een waarschuwing zijn voor Ajax.
Nil volentibus arduum
Wordt Ajax niet ieder jaar opnieuw gewaarschuwd dan, alleen doen ze er niet zo barveel mee.Marillion schreef:Eigenlijk is het toch ook best leuk dat een club van buiten de traditionele top 3 het nu eens echt gaat halen? Begrijp me niet verkeerd. Ik had ook liever gehad dat Ajax weer eens de titel zou pakken. Maar ik vind het toch best leuk dat een kleinere club er nu in lijkt te slagen om kampioen te worden.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Tja, daar kan ik ook niks aan doen....
Maar tot op heden moeten de clubs uit de subtop het uiteindelijk toch vaak af leggen. Dat begint nu ook te veranderen. Twente flikkerde ons uit de play-offs om de CL voorronde en nu gaat AZ er dadelijk met de hoofdprijs vandoor. Allebei club die toch echt aanzienlijk minder mogelijkheden hebben.

Maar tot op heden moeten de clubs uit de subtop het uiteindelijk toch vaak af leggen. Dat begint nu ook te veranderen. Twente flikkerde ons uit de play-offs om de CL voorronde en nu gaat AZ er dadelijk met de hoofdprijs vandoor. Allebei club die toch echt aanzienlijk minder mogelijkheden hebben.
Nil volentibus arduum
Romero speelt nog geen jaar in AZ 1, Moreno hetzelfde verhaal. Moisander en Swerts zijn er dit jaar bijgekomen. We hebben het over een achterhoede die dit jaar nieuw is en zijn nauwelijks tegendoelpunten, kwestie van organiseren.Daniel_vT schreef:Dat al een aantal jaar met elkaar speelt.
Een aantal jaar met elkaar? Pelle, Hamdaoui en Ari zitten nog geen jaren bij AZ Schaars zit er wat langer maar is voornamelijk gebleseerd geweest, m.a.w. het argument van bij elkaar zitten gaat niet op.
Stekelenburg, Vermaelen, v.d. Wiel en Vertonghen hebben dit seizoen toch regelmatig in de verdediging gestaan en spelen al heel lang bij Ajax; desondanks is de verdediging een zwak onderdeel van Ajax 1.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!