AZ 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 05, 2009 11:31 am

Dat klopt, en de rest zal ze in Alkmaar een rotzorg zijn. En terecht, want wanneer wordt een kleine club als AZ nou kampioen?

Dat de druiven zuur zijn bij de grote, rijkere clubs begrijp ik wel. Maar die laten het zelf afweten.

Ik verwacht trouwens dat AZ binnenkort beter gaat voetballen. Op dit moment ontbreekt de vorm gewoon.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » do feb 05, 2009 11:32 am

Lijkt mij ook !
Ik hoop alleen dat PSV het uit kan stellen door volgende week te winnen van ze :eusa_pray.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do feb 05, 2009 11:39 am

Bij AZ staat de organisatie, daar kunnen ze op terugvallen, ook wanneer er niet goed gespeeld wordt. In tegenstelling tot Ajax, helaas.

En dan is 1 moment meestal genoeg om te winnen, inderdaad op zijn PSV's dus.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Rooie

Bericht door Rooie » do feb 05, 2009 11:41 am

Dat is inderdaad een grote winst dit jaar voor AZ, ze hebben vrijwel altijd maar 1 doelpunt nodig om te winnen. Dat geeft rust.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do feb 05, 2009 11:57 am

gisteren alleen de samenvatting gezien, maar Roda was toch zeker niet verkeerd bezig daar in Alkmaar.. Jammer.
Maar dan staat de klasse van een Dembele op... Dat is nu wat je noemt het verschil maken... zeer veel individuele klasse. Kan ik van onze 3 voorspelers niet noemen.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do feb 05, 2009 11:59 am

joey schreef:Verwacht jij dan dat andere titelkandidaten alles winnen, EC? Ik namelijk niet.
Nee dat niet, maar AZ krijgt nog een stuk 2,3 lastigere uitwedstrijden dan wij vandaar. 6 punten was misschien wel haalbaar geweest.

Duke, de organisatie staat helemaal niet zo goed. Ze lopen 75 minuten tegen een laagvlieger achter de feiten aan. Ze hebben ontzettend veel te danken dat Romero de wedstrijden van z'n leven keept. Zondag tegen Willem 2 winnen ze wel, daarna moet ik het nog maar zien.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do feb 05, 2009 12:07 pm

Ze krijgen wel verdraaid weinig doelpunten tegen, in tegenstelling tot ons, helaas.

Maar we blijven hopen uiteraard.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 05, 2009 12:25 pm

Haha, ze kunnen niet zonder ons!

De Grave: 'Mijn kaart voor Ajax houd ik'

WOGNUM - Dirk Scheringa ziet zijn nieuwe financiële topman Frank de Grave liever in 'zijn' AZ-stadion op de tribune zitten, maar of dat gebeurt is de vraag. ''Ik houd mijn seizoenkaart voor Ajax,'' aldus De Grave.

De oud-wethouder en -minister voor de VVD zal vanaf 15 maart bij de DSB Bank in het Noord-Hollandse Wognum 'op de centen letten'. Ruim een kwart eeuw geleden begon De Grave zijn loopbaan bij de Amrobank. Hij is nu topman bij de Nederlandse Zorgautoriteit.

U heeft een flinke omweg gemaakt.
''Mijn kennis van het bankvak zal daardoor flink verouderd zijn, schat ik. Maar met alle veranderingen in de financiële wereld geldt dat op dit moment voor alle bankiers.''

Waarom koos Scheringa voor u?
''Ik heb mijn hele leven in de cijfers gezeten. Ik weet hoe ik met geld moet omgaan en kan strategisch denken. Mijn politieke achtergrond is denk ik minder van belang, al kan ik me voorstellen dat het met Gerrit Zalm goed is bevallen. Dat ik vier jaar minister van Defensie ben geweest, was voor mij echt een uitstapje. Ik ben zes jaar wethouder van Financiën geweest in Amsterdam, ik heb daar de tekorten weggewerkt en voor lastenverlichting gezorgd. Eén minpunt kon Scheringa door de vingers zien, en dat is dat ik lid ben van Ajax. Dat blijft ook zo.''

Wat gaat u doen bij de DSB Bank?
''Op de centen letten. Het is een bank met flinke commerciële ambities, maar die moeten wel op een goed fundament uitgevoerd worden. Ik denk dat ik dat in de traditie van Gerrit Zalm zal doen: voorzichtig met geld omgaan.''

Het einde van de kredietcrisis begint in Wognum?
''De bank heeft erg goede voorlopige cijfers gepresenteerd, wat een knappe prestatie is in deze tijd. Kijk maar naar andere banken. Door de crisis zie je hoe ongelooflijk belangrijk het vertrouwen van de bevolking in banken is. De DSB is een nuchtere Nederlandse bank met ambitie, en zo denk en ben ik zelf ook.'' (HET PAROOL)

Beloki

Bericht door Beloki » do feb 05, 2009 12:53 pm

Als AZ verliest van psv krijgen ze een tikkie. Aangezien het spel van ze totaal niet denderend is en Roda minimaal gelijk had moeten spelen, zou dat best invloed kunnen hebben op de rest van het seizoen.

Het is en blijft natuurlijk ijdele hoop, maar ik weiger bij de pakken neer te gaan zitten.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Aristides

Bericht door Aristides » do feb 05, 2009 12:57 pm

Een tikkie krijgen en dan naar de ranglijst kijken, ik denk niet dat ze in Alkmaar wakker liggen van een voorsprong van ± acht punten.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 05, 2009 1:00 pm

Beloki schreef:Als AZ verliest van psv krijgen ze een tikkie. Aangezien het spel van ze totaal niet denderend is en Roda minimaal gelijk had moeten spelen, zou dat best invloed kunnen hebben op de rest van het seizoen.

Het is en blijft natuurlijk ijdele hoop, maar ik weiger bij de pakken neer te gaan zitten.
Dan ga je ervan uit dat Ajax de naaste belager is. Dat moet nog blijken.

MVH

Bericht door MVH » do feb 05, 2009 1:06 pm

Ajax gaat natuurlijk ook nog punten verspelen. Er komen bijvoorbeeld nog potjes in Utrecht en Eindhoven.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 05, 2009 1:24 pm

En Arnhem.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do feb 05, 2009 1:52 pm

Zien we taktisch het licht? Daar draait het om, wij kunnen AZ zorgeloos kampioen laten worden of in de problemen brengen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do feb 05, 2009 1:53 pm

Vedette-10- schreef:Zien we taktisch het licht? Daar draait het om, wij kunnen AZ zorgeloos kampioen laten worden of in de problemen brengen.
Open deur anyone?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do feb 05, 2009 2:01 pm

Je moet dingen niet gecompliceerder maken dan dat het is. Doe ik nooit, behalve als dat nodig is.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 05, 2009 10:43 pm

Duke schreef:Bij AZ staat de organisatie, daar kunnen ze op terugvallen, ook wanneer er niet goed gespeeld wordt. In tegenstelling tot Ajax, helaas.
Yup. Als iedereen bij Ajax fit is, kunnen we AZ op de ranglijst bijhouden, dat hebben we gezien. Zodra er een paar wegvallen is het passé.

Roda was gisteren zeker niet minder dan AZ, maar AZ zit op een roze wolk. Met Mendes, Zeeuw en Schaars hebben ze een aantal sterke allrounders en ze hebben een dijk van een keeper. Romero pakt punten, Stekel geeft ze weg. AZ zit fysiek en mentaal ook beter in elkaar en heeft in Schaars een onomstreden leider. En ze hebben minder blessures, hetgeen ook een kwaliteit is. Enoh en Lindgren hebben steeds wat, hun stabilisators staan er week in, week uit.

Komt nog bij dat AZ in de aanval goed bezet is. Wij niet. AZ is verder en wordt dikverdiend kampioen. Dat het niet echt aantrekkelijk is, zal ze worst wezen. En terecht. Ze hebben de voorbije 19 wedstrijden 2 keer gelijkgespeeld en 16 keer de nul gehouden. Dan ben je dus veruit de beste, eerlijk is eerlijk.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 06, 2009 12:02 am

Eigenlijk is het toch ook best leuk dat een club van buiten de traditionele top 3 het nu eens echt gaat halen? Begrijp me niet verkeerd. Ik had ook liever gehad dat Ajax weer eens de titel zou pakken. Maar ik vind het toch best leuk dat een kleinere club er nu in lijkt te slagen om kampioen te worden.

Laat het maar een waarschuwing zijn voor Ajax.
Nil volentibus arduum

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr feb 06, 2009 6:10 am

Marillion schreef:Eigenlijk is het toch ook best leuk dat een club van buiten de traditionele top 3 het nu eens echt gaat halen? Begrijp me niet verkeerd. Ik had ook liever gehad dat Ajax weer eens de titel zou pakken. Maar ik vind het toch best leuk dat een kleinere club er nu in lijkt te slagen om kampioen te worden.

Laat het maar een waarschuwing zijn voor Ajax.
Wordt Ajax niet ieder jaar opnieuw gewaarschuwd dan, alleen doen ze er niet zo barveel mee.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 06, 2009 11:38 am

Tja, daar kan ik ook niks aan doen.... :confused.gif:

Maar tot op heden moeten de clubs uit de subtop het uiteindelijk toch vaak af leggen. Dat begint nu ook te veranderen. Twente flikkerde ons uit de play-offs om de CL voorronde en nu gaat AZ er dadelijk met de hoofdprijs vandoor. Allebei club die toch echt aanzienlijk minder mogelijkheden hebben.
Nil volentibus arduum

Aristides

Bericht door Aristides » vr feb 06, 2009 1:33 pm

Allebei club die toch echt aanzienlijk minder mogelijkheden hebben.
maar er staat wel een team.

Daniel

Bericht door Daniel » vr feb 06, 2009 7:49 pm

Dat al een aantal jaar met elkaar speelt.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr feb 06, 2009 7:55 pm

Juist, het heeft tijd nodig. AZ was vorig jaar nog absoluut niet zover als AJAX nu is. Dus het komt allemaal goed. :ajaxsmiley.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 06, 2009 7:58 pm

Daniel_vT schreef:Dat al een aantal jaar met elkaar speelt.
Bij Ajax ook.

Edit: Neefkens. die mag je me uitleggen, hoor. AZ was vorig jaar minder ver, maar is nu opeens stukken verder. We doen net alsof er bij Ajax 10 nieuwe mensen in staan.

Aristides

Bericht door Aristides » vr feb 06, 2009 8:09 pm

Daniel_vT schreef:Dat al een aantal jaar met elkaar speelt.
Romero speelt nog geen jaar in AZ 1, Moreno hetzelfde verhaal. Moisander en Swerts zijn er dit jaar bijgekomen. We hebben het over een achterhoede die dit jaar nieuw is en zijn nauwelijks tegendoelpunten, kwestie van organiseren.

Een aantal jaar met elkaar? Pelle, Hamdaoui en Ari zitten nog geen jaren bij AZ Schaars zit er wat langer maar is voornamelijk gebleseerd geweest, m.a.w. het argument van bij elkaar zitten gaat niet op.

Stekelenburg, Vermaelen, v.d. Wiel en Vertonghen hebben dit seizoen toch regelmatig in de verdediging gestaan en spelen al heel lang bij Ajax; desondanks is de verdediging een zwak onderdeel van Ajax 1.

Gesloten