Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Je kan ook overdrijven IH. Nog even en de Joden kunnen geen stap meer in Nederland zetten, of ze worden gestenigd? Hij hoeft niet perse in de Schilderswijk te gaan wonen.
Dat gaat als een lopend vuurtje dat er een Israelisch Jood bij Ajax speelt. Als die jongen niet lastig gevallen gaat worden door Marokkaanse reljeugd heeft hij wel de kans om types zoals Gretta Duisenberg, Dries van Agt of God verhoed die SP'er van Bommel tegen het lijf te lopen in Amsterdam die hem op hoge toon wel eens even ter verantwoording zullen roepen over de Gazastrook. :hypocrite.gif:
YNWA
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Demosthenes schreef:
Duke schreef:Ik weet niet of ik dat met je eens ben, Marillion. Zulke goede ervaringen hebben we niet met de scoutingslijst. Ik ben allang blij dat ze niet weer met iemand van AZ of Groningen aankomen. :blush.gif:
Wat dat laatste betreft, zou ik nog even afwachten, je weet maar nooit.

Hoorde vanochtend dat er maar twee spelers uit de eredivisie op het EK te zien zijn, Milik en iemand van Willem II. Het geeft aan waar de eredivisie nu staat. Er doen 24 landen mee, totaal ruim 450 voetballers? Ruim 0,5% voetbalt in Nederland.
Haha, ja. Kun je nagaan. Op het WK van 2010 in Zuid-Afrika waren Bayern München en Ajax de twee teams met de meeste spelers vertegenwoordigd in de halve finale. Namens Ajax waren dat toen Stekelenburg, Van der Wiel, De Zeeuw, Suárez en Lodeiro.

In Brazilië was bij 't WK 2014 na Bayern München de club met de meeste halve finalisten Feyenoord...
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

InnerHarbour schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Je kan ook overdrijven IH. Nog even en de Joden kunnen geen stap meer in Nederland zetten, of ze worden gestenigd? Hij hoeft niet perse in de Schilderswijk te gaan wonen.
Dat gaat als een lopend vuurtje dat er een Israelisch Jood bij Ajax speelt. Als die jongen niet lastig gevallen gaat worden door Marokkaanse reljeugd heeft hij wel de kans om types zoals Gretta Duisenberg, Dries van Agt of God verhoed die SP'er van Bommel tegen het lijf te lopen in Amsterdam die hem op hoge toon wel eens even ter verantwoording zullen roepen over de Gazastrook. :hypocrite.gif:
Haha, geinig, maar inderdaad overdreven (naar mijn persoonlijke ervaring dan). Ik heb mijn (deels) Israelische nationaliteit nooit verborgen gehouden, en heb er toch nooit echt last van gehad. Nogmaals, dat is mijn subjectieve ervaring.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
zeux

Bericht door zeux »

InnerHarbour schreef:
Is dat niet meer jouw modus operandi: een algemeen lid van een geloofsgemeenschap verantwoordelijk houden voor de daden van een extremistisch lid van die gemeenschap?

Dus eigenlijk een gevalletje 'zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Mr. Ajax schreef:Haha, geinig, maar inderdaad overdreven (naar mijn persoonlijke ervaring dan). Ik heb mijn (deels) Israelische nationaliteit nooit verborgen gehouden, en heb er toch nooit echt last van gehad. Nogmaals, dat is mijn subjectieve ervaring.
Natuurlijk chargeer ik maar deze jongen wordt breed aangekondigd en hoewel ik geen moment twijfel aan je woorden dat je het niet verborgen houdt denk ik dat het niet hetzelfde is. Hij gaat er in het huidige anti Israël klimaat in dit land weldegelijk last van krijgen.

OH, ik zie dat hij niet komt, mooi. :biggthumpup.gif:
YNWA
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Huntelaar zou transfervrij weg mogen bij Schalke, volgens Bild. Daarmee zou de weg open liggen voor een terugkeer naar Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Plus:
Ervaren
Scoort redelijk makkelijk
Is bekend met Ajax (en de druk)

Tegen:
Voetballend erg pover
Geen makkelijke jongen als hij voorbij wordt gestreefd
Dure jongen

Zeg het maar.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik heb mijn twijfels. Vooral vanwege het feit dat hij het spel van Ajax niet vooruit gaat helpen. Dat is toch wat we zo graag willen bereiken?

Elders las ik dat Feyenoord weer bij Dost heeft geïnformeerd. Ik ken de plannen van die jongen niet. Wil hij een dik contract in een grote competitie of wil hij de zekerheid dat hij speelt. Als je dan toch iemand uit Duitsland haalt zou ik eerder bij hem informeren. Met hem zou je nog jaren vooruit kunnen en als hij het heel goed doet pak je nog een keer een transfersom terug. Als hij zou luisteren naar de aanbieding uit Rotterdam dan zal hij zeker ook luisteren naar Ajax.
Nil volentibus arduum
wimpey

Bericht door wimpey »

Als Bosz cojones heeft gaat ie hier voor liggen. Hoe wil je als team pressie spelen met Huntelaar in de spits? :excited.gif:

Hij zal z'n goals wel meepikken, maar je gaat met hem in de spits je aanvalsspel niet substantieel verbeteren.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Met wat voor spits kun je wel pressie spelen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Duke schreef:Met wat voor spits kun je wel pressie spelen?
Traoré. Jongere, fittere gasten met meer kracht en snelheid. Die Columbiaan lijkt me ook wel zo'n type.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik zou vooral een goed aanspeelpunt willen zien. Dat maakt het voetballen voor dit elftal zo veel makkelijker. Ik denk dat een speler als Klaassen ook heel goed zou renderen wanneer er in het centrum iemand loopt die een bal vast kan houden en hem kan bedienen wanneer hij er omheen beweegt. En wanneer je snel de diepte zoekt komt de bal niet 9 van de 10 keer net zo hard weer terug.

Voor die eigenschappen moet je niet bij Huntelaar zijn. Die gaat er 25 tot 30 maken maar daarvoor eist hij wel alle ballen op.
Nil volentibus arduum
wimpey

Bericht door wimpey »

Duke schreef:Met wat voor spits kun je wel pressie spelen?
Mooiste voorbeeld vind ik Benzema. Die zet zó slim druk op verdedigers. Je ziet 'm echt loeren hoe ie moet lopen om passinglijnen af te snijden. Denk niet dat ie naar Ajax komt... :smallgrin.gif:

Je hebt een gast nodig met arbeidsethos, die fysiek ook zo in elkaar steekt dat ie graag meters maakt voorin. Huntelaar is niet zo goed en een beetje een diva. Erg gefocust op z'n goaltje, geen speler die zich opoffert om vuil werk op te knappen. Die heb je juist niet nodig, denk ik. Ik vind het wel moedig dat ze voor Bosz gekozen hebben, maar dan moet je die man ook het juiste gereedschap geven om z'n visie te kunnen uitvoeren. Huntelaar lijkt me meer een staaltje crowd-pleasing.
zeux

Bericht door zeux »

Marillion schreef:
Voor die eigenschappen moet je niet bij Huntelaar zijn. Die gaat er 25 tot 30 maken maar daarvoor eist hij wel alle ballen op.
Uhm, niet om het een of ander, maar als hij er dertig scoort, komen we een flink eind in het kampioenschap. :-)

Als ik naar de laatste jaren kijk op de topscorersranglijst naar de hoogste Ajacied, dan word ik niet vrolijk.

15/16: Milik (3de), 21 goals
14/15: Milik (gedeeld 13de met 9 andere spelers), 11 goals
13/14: Klaassen en Sigthorsson (gedeeld 14de met 5 andere spelers),10 goals
12/13: Siem De Jong (gedeeld 10de met 1 andere speler), 13 goals
11/12: Siem De Jong (9de), 13 goals
10/11: El Hamdaoui (gedeeld 14e met 2 andere spelers), 13 goals

Kortom: een veelscorende spits - op welke manier dan ook - is best welkom.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat is dus maar zeer de vraag. Het is erg kort door de bocht maar je ziet dus dat we kampioen spelen zonder een echte topscorer in het elftal. De doelpunten kwamen dus van verschillende spelers af. In de jaren dat spelers als Huntelaar en Suarez het ene na het andere doelpunt maakten bleven we met lege handen achter.

Ik weet dat er in die jaren meer aspecten meetellen. Maar een topscorer is geen garantie voor een titel. Het leven gaat wel absoluut een paar keer makkelijker worden als je spits er op een lastig moment één maakt. Maar als het ten koste gaat van het veldspel krijg je daar weer andere problemen voor terug.

Eigenlijk is de conclusie simpel. We moeten een spits halen die er 30 maakt en die geweldig kan meevoetballen. Oh ja, en druk zetten. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

Siem de Jong.
IK GELOOF!!!!!!
Le T.

Bericht door Le T. »

Marillion schreef: Voor die eigenschappen moet je niet bij Huntelaar zijn. Die gaat er 25 tot 30 maken maar daarvoor eist hij wel alle ballen op.
Dat lijkt me ook nog wat optimistisch. Ook toen hij nog jong en gretig was haalde hij die aantallen niet elk seizoen, en dat was inclusief penalties. Ik neem aan dat een trainer hem nu geen penalties meer laat nemen.
Marillion schreef:Dat is dus maar zeer de vraag. Het is erg kort door de bocht maar je ziet dus dat we kampioen spelen zonder een echte topscorer in het elftal. De doelpunten kwamen dus van verschillende spelers af. In de jaren dat spelers als Huntelaar en Suarez het ene na het andere doelpunt maakten bleven we met lege handen achter.

Ik weet dat er in die jaren meer aspecten meetellen. Maar een topscorer is geen garantie voor een titel. Het leven gaat wel absoluut een paar keer makkelijker worden als je spits er op een lastig moment één maakt. Maar als het ten koste gaat van het veldspel krijg je daar weer andere problemen voor terug.

Eigenlijk is de conclusie simpel. We moeten een spits halen die er 30 maakt en die geweldig kan meevoetballen. Oh ja, en druk zetten. :smile-ajax.gif:
Dat is ook logisch. Iedereen weet dat je met 30 goals geen kampioen wordt, en de meerderheid van de goals van de overige 9 moeten komen. Dan ligt het voor de hand om een spits te zoeken die het elftal beter laat voetballen dan het elftal zo te laten voetballen dat de spits beter uit de verf komt.

Zeker bij Ajax. Ajax heeft een traditie en een spelopvatting waarbij de doelpunten over veel spelers verdeeld zijn. Kluivert kwam doorgaans niet boven de 20 uit, Petterson, Arveladze en Bergkamp als spits kwamen ook niet in de buurt van de 30. Juist als je 90 goals maakt komen er 70 van andere spelers, dankzij de rol van de spits.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Precies, het is voor de tegenstander ook lastiger te bespelen als meer spelers kunnen scoren.

Wat die penalties betreft. Ik heb een gerucht gehoord dat Ajax niet alleen Huntelaar maar ook de materiaalman van Schalke over zou willen nemen. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum
zeux

Bericht door zeux »

Marillion schreef:Dat is dus maar zeer de vraag. Het is erg kort door de bocht maar je ziet dus dat we kampioen spelen zonder een echte topscorer in het elftal. De doelpunten kwamen dus van verschillende spelers af.
Ja, daar heb ik ook even naar gekeken. Dat geeft een 'gemengd' beeld. Ik vind het voor Ajax onwaardig dat je jaren lang geen speler bij de top 10 hebt zitten.
Eigenlijk gaat het vooral voor 11/12 op dat je een flinke groep spelers hebt die op een gelijkwaardige manier scoort.

15/16:
Ajax (81 doelpunten): Milik (3) 21 goals, Klassen (11) 13 goals, El Ghazi (14) 11 goals, Fischer & Younes (25) 8 goals
PSV (88 doelpunten): De Jong (2) 26 goals, Perreira (14) 11 goals, Pröpper (18) 10 goals, Locadia, Narsingh & Van Ginkel (25) 8 goals

14/15:
Ajax (69 doelpunten): Milik (13) 11 goals, El Ghazi (26) 9 goals, Schöne (31) 8 goals, Sighthorsson (38) 7 goals
PSV (92 doelpunten): Depay (1) 22 goals, Luuk de Jong (2) 21 goals, Wijnaldum (7) 14 goals, Maher (38) 7 goals,

13/14
Ajax (69 doelpunten): Klaassen & Sighthorsson (14) 10 goals, Schöne (21) 9 goals, Siem de Jong (35) 7 goals
PSV (60 doelpunten): Locadia (7) 13 goals, Depay (8) 12 goals, Ruiz (55) 5 goals

12/13
Ajax (83 doelpunten): Siem de Jong (10) 13 goals, Fischer (19) 10 goals, Eriksen (23) 9 goals, Sighthorsson (35) 7 goals
PSV (103 doelpunten): Mertens (6) 16 goals, Lens (7) 15 goals, Wijnaldum (8) 14 goals, Matavs (14) 11 goals, Toivonen (27) 8 goals

11/12
Ajax (93 doelpunten): Siem de Jong (9) 13 goals, Suljemani (12) 11 goals, Bulykin (20) 9 goals, Janssen & Vertonghen (27) 8 goals, Eriksen, Boerrigter, Sigthorrson (34) 7 goals
PSV (87 doelpunten): Mertens (4) 21 goals, Toivonen (6) 18 goals, Matavs (8, deels bij Groningen) 14 goals, Bakkal, Lens & Wijnaldum (20, Bakkal deels Feyenoord) 9 goals,

10/11
Ajax (72 doelpunten): El Hamdaoui (14) 13 goals, Siem de Jong (17) 12 goals, Suljemani (30) 8 goals
PSV (79 doelpunten): Dzsudzsak (4) 16 goals, Toivonen (6) 15 goals, Lens (22) 10 goals, Berg & Reis (30) 8 goals

Natuurlijk kun je zeggen: Ajax is 4x kampioen geworden zonder een veelscorende spits. Maar of dat een pleidooi moet zijn om geen veelscorende spits te hebben? Dat lijkt mij niet.
Het was fijn dat we Milik hadden afgelopen jaar.
Toppie

Bericht door Toppie »

Ik heb de laatste 10 jaar het idee nog alleen spelers wil kopen uit de Bazaar van Beverwijk :blush.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Op basis van deze geruchten krijg ik de indruk dat ze uit gaan van een vertrek van Milik en vervolgens een eerste keuze en een jonge backup willen halen. Dolberg zal dan de eerste spits van Jong Ajax worden.
Nil volentibus arduum
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Denk er nog even aan het toto formulier voor EK 2016 in te vullen, georganiseerd door Sandro Calaabro.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

brigade zuid schreef:Denk er nog even aan het toto formulier voor EK 2016 in te vullen, georganiseerd door Sandro Calaabro.
Jep ik moet het inderdaad nog even doen, maar ga het zeker doen..!
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

Wat mij opvalt is dat het angstvallig stil is romdom Ajax.. Ajax mist straks Millik in de CL.. bv..
Met deze selectie heb je niks te zoeken in de voorronde hiervan..
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Je kent onze RVC he... er moet eerst verkocht worden.
Plaats reactie