Golf

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour »

Bovenin gaat er vandaag nog maar weinig veranderen. Het wordt al aardig donker, buiten de regen is de wind vanmiddag flink toegenomen, de Engelse commentatoren noemen het survivalgolf. :smallgrin.gif:
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Haha.

Ondertussen heeft Rose helaas niet een al te beste dag. Gelukkig haalt hij de cut wel gewoon.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
ferry

Bericht door ferry »

Sandro_Calaaabro schreef:Wel wat langer dan dit jaar hoor. Tel heel 2015 er maar bij. Hij probeert genoeg. Zomaar een paar dingen uit dit jaar:

1) nieuwe caddy
2) andere, snellere manier van putten
3) samenwerking met iemand die hem "beter zou leren kijken": http://www.joostluiten.com/nl-nl/nieuws ... eter-zien/
4) break up met vriendin die hem teveel afleidde
5) aan de slag met de mental coach van Rafa

Het punt is dat het allemaal geen nut heeft als je de juiste mentaliteit niet hebt.
Een mental coach kan helpen, als je fysiek er al alles aan doet om bij de top te komen, dan kan dat het missende puzzelstukje zijn. Ik heb het idee dat er bij Joost meer aan de hand is, en zijn mentaliteit lijkt inderdaad niet de juiste voor de absolute top. Ik heb het idee dat hij vooral op talent teert en extra werk om die laatste stap te maken laat liggen. Dan kan je inderdaad je vriendin dumpen en 'beter leren zien', maar het zal neit voldoende zijn.

Het zou interessant zijn om eens te zien wat zo'n McIllroy er allemaal aan doet, of Spieth ofzo.
Sandro

Bericht door Sandro »

Dan hebben we het over trainen, je goed voorbereiden op wedstrijden. Maar daarnaast vind ik hem tijdens een toernooi ook niet bepaald mentaal sterk. Soms begint hij goed op de eerste dag of eerste twee dagen, maar laat het daarna liggen. En als hij een slechte eerste dag gehad heeft dan weet je eigenlijk al genoeg, dan lijkt hij het al op te geven en wordt het daarna zeker niet beter. Je hebt spelers die groeien in een toernooi, bij hem is het omgekeerd. Dan baseer ik me even op de laatste anderhalf jaar.
InnerHarbour

Ferry schreef:Het zou interessant zijn om eens te zien wat zo'n McIllroy er allemaal aan doet.
OUR DEPUTY EDITOR ANALYZES GOLFER RORY MCILROY'S WORKOUT
YNWA
ferry

Bericht door ferry »

Dat ziet er aardig uit, al is dat natuurlijk maar een deel van zijn workout en training. Ook zijn golftraining zou interessant zijn om te zien.

En dat heeft allemaal natuurlijk alleen maar waarde als we ook weten hoe Joost traint. :-)
InnerHarbour

Joost is niet belangrijk genoeg om zijn trainingen door een externe te laten onderzoeken en dat op internet te gooien. :hypocrite.gif:
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Wie zou de meest getalenteerde golfer zijn die vandaag aan de tee staat van the Royal Troon, IH? Zou het Rose zijn? Wat hij op 17 jarige leeftijd liet zien is ongelofelijk.
ferry

Bericht door ferry »

Mooi gevecht nou tussen Mickelson en Stenson. Die Zweed leek me een beetje een dooie, maar ik heb nou een aantal interviews gezien die best leuk waren. Best een toffe gast.
Sandro

Bericht door Sandro »

Laat het Stenson worden :eusa_pray.gif:
zeux

Bericht door zeux »

Door het oog van de naald op de 18de, maar dit gaat hij redden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
InnerHarbour

Stenson dus, wat een demonstratie :biggthumpup.gif:
YNWA
ferry

Bericht door ferry »

Prachtige match hoor, golf op topniveau, absolute top, met een terechte winnaar. Leuk voor Stenson. Eindelijk een Major in de pocket.
InnerHarbour

Ferry schreef:Mooi gevecht nou tussen Mickelson en Stenson. Die Zweed leek me een beetje een dooie, maar ik heb nou een aantal interviews gezien die best leuk waren. Best een toffe gast.
Is bijzonder populair onder zijn medespelers op de tour, wat ik elke keer lees dat hij een bijzondere droge humor heeft. Fijne speler die met zijn 3-wood verder klaar dan Mickelson mat zijn driver.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Stenson gaat ook nu weer lekker op het US PGA Championship. Day doet ook goed bovenin mee.

Luiten, Rose en Rafa halen alledrie net aan de cut. De belangrijkste slachoffers zijn McIlroy, Johnson en Garcia.
Sandro

Bericht door Sandro »

Rafa 5e geworden op de PGA tour, zo vlak na zn 5e plek in Rio. Er had nog meer ingezeten maar helaas niet zo'n sterke laatste ronde. Waar Luiten alweer loopt te mekkeren dat hij zo moe is, gaan de echte golfers dus gewoon door.
InnerHarbour

De toernooien in Denemarken en Zwitserland de komende 2 weken haalt Luiten zijn neus voor op, nee die gaat 'vlammen' op de de ultieme nouveau riche baan, de Dutch op 8 september. :excited.gif:
YNWA
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Spijk toch? Zouden die niet een keer de Ryder cup organiseren?
InnerHarbour

Ja, ja in hun dromen.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

De ryder cup van 2018 wilden ze. Rotterdam zag het al helemaal zitten en sponsorde de bid. Eigenlijk waren alle bobo's op sportgebied enthousiast, want we moeten als Nederland natuurlijk laten zien dat we zoiets kunnen organiseren zodat we later een keer de OS naar NL kunnen halen :excited.gif:
ferry

Bericht door ferry »

Ik had het even gemist, maar de 'selectie' voor de Ryder Cup is bekend gemaakt, en Rafa is van de partij hoor! :-)

Zie DIT artikel in The Guardian.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

De Belg Thomas Pieters er ook al bij.
ferry

Bericht door ferry »

Ja, Clarke heeft er geen problemen mee om een zwik rookies mee te nemen. Als Luiten een goed jaar had gehad had ie ook mee gekund. Maar jah... Als...
InnerHarbour

De Ryder Cup gaat deze keer naar de US.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Ferry schreef:Ik had het even gemist, maar de 'selectie' voor de Ryder Cup is bekend gemaakt, en Rafa is van de partij hoor! :-)
Dat is een rookie die volledig terecht geselecteerd is, maar er zitten er ook een aantal bij waarvan ik me afvraag waarom die erbij zitten. Maar goed, ik ben geen captain uiteraard. Daarnaast zijn sommige ervaren spelers niet in vorm....wordt heel erg lastig zo.
Plaats reactie