Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke »

999 schreef:Hoe betrouwbaar is dit betrouwbaar transfernieuws ?. :smallgrin.gif:
De toekomst zal het leren. Wel opvallend dat dit gerucht nog nergens anders opgedoken is. Uit de laatste berichten maakte ik op dat Utrecht voor Haller Janssen-achtige bedragen wil zien. In dit geval moet Zivkovic aardig in waarde gestegen zijn in tijdens dat seizoen in Tilburg.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

We zullen dan wel moeten bijbetalen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Duke

Bericht door Duke »

Dan nog. Meer dan 10-12 miljoen zie ik Overmars niet bijbetalen voor Haller. Vooralsnog schaar ik dit eerder onder de categorie onbetrouwbaar transfernieuws.

Salvador Dali
Sandro

Bericht door Sandro »

'Ajax wil grote aankoop snel presenteren en vindt 11 miljoen voor Dost te gortig'

Ajax streeft ernaar om op korte termijn een 'grote aankoop' voor de spitspositie te presenteren. Het liefst nog voor de eerste wedstrijd tegen FK Rostov in de play-offs voor de Champions League. Bas Dost is op dit moment te duur, want hij moet elf miljoen euro kosten.

Trainer Peter Bosz weet dat directeur spelersbeleid Marc Overmars druk bezig is. "Maar zorgvuldigheid gaat boven snelheid", stelt Bosz in gesprek met De Telegraaf. De krant stelt dat Ajax het zichzelf makkelijk kon maken door Sebastien Haller voor acht miljoen euro op te pikken bij FC Utrecht, dat twee jaar terug 2,8 miljoen euro neertelde voor zijn diensten. Zijn potentie wordt lager ingeschat en Ajax kan altijd nog op hem terugvallen.

Dan is er ook nog Bas Dost, die als prima opvolger voor Arek Milik wordt gezien. De aanvaller van VfL Wolfsburg gaat in Duitsland zijn laatste contractjaar in, maar moet elf miljoen euro kosten. Ajax vindt die transfersom te gortig. Mogelijk daalt de vraagprijs naarmate het einde van de transfermarkt in zicht komt. Daarbij komt volgens de krant dat andere grote namen vaak op dit moment nog niet voor een club uit de Eredivisie kiezen en wachten op andere aanbiedingen.

Voetbalprimeur
"Hate it or love it, the underdog's on top".
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Wel grappig, hoor. Bas Dost, wisselspeler van Wolfsburg, is blijkbaar prime-target en wordt betiteld als 'grote naam'.

Overigens is het wel erg, erg, stil voor wat betreft de buitenspeler. Ik dacht dat we nog een jongen gingen halen die wat zorgt voor diepgang op de vleugel, maar ik hoor er nooit meer wat over.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Wat die laatste zin over grote namen betreft. Moet je daar dan wel op willen wachten? Als een speler in eerste instantie geen interesse heeft om in de Eredivisie te komen spelen kan hij beter daar blijven waar hij nu zit.

Ik las over zo'n Balotelli bijvoorbeeld dat hij eerst wil weten of Ajax wel Champions League speelt. Die gast heeft dus al tijden helemaal niets meer laten zien maar zou dan wel met zo'n eis komen. Dan hoeft het voor mij niet meer. Het betekent namelijk dat het nog altijd vooral over hemzelf gaat. Hij moet in de CL spelen zodat hij weer zo snel mogelijk naar een grotere club kan. Het betekent ook dat hij eigenlijk geen zin heeft in wedstrijden tegen Willem II, Excelsior of Utrecht. In zijn positie zou hij juist voor de CL kwalificatie al moeten afkomen zodat hij zelf kan bijdragen aan een eventuele plaatsing voor dat toernooi. Dan laat je zien dat je er echt voor wil gaan.

Dost zou ik denk ik wel een interessante optie vinden. Als hij er tenminste zelf ook van overtuigd is dat Ajax voor hem echt een goede keuze is en dat het niet uit armoede is. Het zou een beetje een Luuk de Jong scenario kunnen zijn.
Nil volentibus arduum
Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 »

Peter schreef:Wel grappig, hoor. Bas Dost, wisselspeler van Wolfsburg, is blijkbaar prime-target en wordt betiteld als 'grote naam'.

Overigens is het wel erg, erg, stil voor wat betreft de buitenspeler. Ik dacht dat we nog een jongen gingen halen die wat zorgt voor diepgang op de vleugel, maar ik hoor er nooit meer wat over.
Is voor Ajax natuurlijk wel een 'grote naam', had een periode bij Wolfsburg dat alles wat hij aanraakte een doelpunt werd, maakte onder andere deze goal tegen Bayern: https://www.youtube.com/watch?v=Xk6skgzc0v4

Als Dost echte 1e keus is moeten ze er gewoon werk van maken en niet kijken op 1 of 2 miljoen meer of minder, dan kan je hem ook direct gebruiken in de CL play offs.
Lionel

Bericht door Lionel »

Cassiera en Dolberg zijn prima spitsen. Waarom Dost halen?

Een vleugelspeler en een creatieve middenvelder hebben we nodig...
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Maar durf je ook een heel seizoen in te gaan met die twee jonge gasten? Ze hebben allebei een doelpunt gemaakt en een aardig potje gespeeld. Maar dat is natuurlijk wel een dunne basis voor een heel seizoen. Het is niet ondenkbeeldig dat ze ook een periode wat minder gaan spelen.

Een korte termijn constructie zou zo gek nog niet zijn. Bijvoorbeeld Dost huren voor een jaar. Alleen zal Wolfsburg dat niet doen want dan loopt hij daarna gratis de deur uit. Een transfer zoals destijds Pantelic. Dat zou mooi zijn. Maar ga die maar eens vinden.
Nil volentibus arduum
Sandro

Bericht door Sandro »

Ik zou er nog wel een spits bij willen hebben, maar ik snap wel dat je niet meteen 'ja' zegt als je 11 mln voor Dost moet betalen. Zelf vraag ik me bijvoorbeeld af waarom hij na die uitstekende periode, die alweer een tijdje terug is, zo stil is gevallen qua scoren van doelpunten.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Duke

Bericht door Duke »

Richting einde transferperiode komt er vast nog wel wat beweging in de markt, spelers die geen toekomst meer hebben. Of je daar blij van moet worden in de positie van Ajax is een tweede.

Salvador Dali
Duke

Bericht door Duke »

Sandro_Calaaabro schreef:
'Ajax wil grote aankoop snel presenteren en vindt 11 miljoen voor Dost te gortig'

Ajax streeft ernaar om op korte termijn een 'grote aankoop' voor de spitspositie te presenteren. Het liefst nog voor de eerste wedstrijd tegen FK Rostov in de play-offs voor de Champions League. Bas Dost is op dit moment te duur, want hij moet elf miljoen euro kosten.

Trainer Peter Bosz weet dat directeur spelersbeleid Marc Overmars druk bezig is. "Maar zorgvuldigheid gaat boven snelheid", stelt Bosz in gesprek met De Telegraaf. De krant stelt dat Ajax het zichzelf makkelijk kon maken door Sebastien Haller voor acht miljoen euro op te pikken bij FC Utrecht, dat twee jaar terug 2,8 miljoen euro neertelde voor zijn diensten. Zijn potentie wordt lager ingeschat en Ajax kan altijd nog op hem terugvallen.

Dan is er ook nog Bas Dost, die als prima opvolger voor Arek Milik wordt gezien. De aanvaller van VfL Wolfsburg gaat in Duitsland zijn laatste contractjaar in, maar moet elf miljoen euro kosten. Ajax vindt die transfersom te gortig. Mogelijk daalt de vraagprijs naarmate het einde van de transfermarkt in zicht komt. Daarbij komt volgens de krant dat andere grote namen vaak op dit moment nog niet voor een club uit de Eredivisie kiezen en wachten op andere aanbiedingen.

Voetbalprimeur
Afbeelding

Volgens mij zijn we inmiddels in fase 3 beland. :smallgrin.gif:

Salvador Dali
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Als er een speler komt moet het wel met overtuiging zijn. Ik zit niet zo te wachten op iemand die eigenlijk liever niet was gekomen maar geen andere optie meer heeft.

Zo'n Dost ook. Even los van wat Wolfsburg vraagt en of wij dat willen betalen. Hij moet dan wel graag naar Amsterdam komen om de eerste spits van Ajax te willen worden. Als hij eigenlijk van mening is dat hij in een grotere competitie hoort te spelen dan mag hij daar blijven. Los van die ene serie doelpunten is hij in Duitsland uiteindelijk natuurlijk gewoon mislukt.
Nil volentibus arduum
beelzebub

Bericht door beelzebub »

Mwoah. Dost is de enige die wat mij betreft credits heeft om zo te handelen.

Die gast wilde maar al te graag naar Ajax, heeft dingen over een pyama etc geroepen en op het moment supreme 2 uur voor de transfer deadline zat de directie van Ajax bij de Chinees, terwijl Dost zich al voor lul had gezet in Heerenveen.

P.S. Mooi schema Duke, issie van jou? :biggthumpup.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Duke

Bericht door Duke »

Nee, gejat van twitter.

Salvador Dali
Alexander

Bericht door Alexander »

Wat mij betreft doen we het in de spits gewoon met Cassiera, Dolberg en Zivko. Moet voldoende zijn voor dit jaar lijkt me. Ajax kennende komt er een halve oplossing en totaal geen verbetering voor de ploeg.
999

Bericht door 999 »

Ach, dit wordt een overgangsjaar en daarna komen al die oudgedienden zoals ze belooft hebben , o.a. Zlatan, Huntelaar enz. weer terug naar AJAX ... :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...
Duke

Bericht door Duke »

Alexander schreef:Wat mij betreft doen we het in de spits gewoon met Cassiera, Dolberg en Zivko. Moet voldoende zijn voor dit jaar lijkt me. Ajax kennende komt er een halve oplossing en totaal geen verbetering voor de ploeg.
Haller kwam toch volgens jou?

Salvador Dali
Alexander

Bericht door Alexander »

Ja, ik zeg toch ook wat mij betreft?
Mano

Bericht door Mano »

Wat heb je aan een spits als hij de bal niet gaat krijgen?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Duke

Bericht door Duke »

Ajax pokert met miniem risico
Mike Verweij

De fans van Ajax smachten naar de komst van een spits en een buitenspeler. Maar de clubleiding laat zich op de knotsgekke transfermarkt logischerwijs niet opjagen.

De stijgende vorm van het elftal van Peter Bosz, de simpele zege bij Sparta (1-3) en het lichte programma in augustus – met verder Roda JC, Willem II thuis en Go Ahead Eagles uit – maken duidelijk dat Ajax op dit moment pokert met miniem risico.

Natuurlijk streven directeur voetbalzaken Marc Overmars en trainer Peter Bosz ernaar nog voor de Champions Leagueplay-off met FK Rostov een grote aankoop te presenteren, omdat plaatsing voor het prestigeuze toernooi miljoenen euro’s oplevert. ,,Maar zorgvuldigheid gaat boven snelheid”, benadrukte Bosz voor het treffen op Het Kasteel, waarin Mateo Cassierra de opengevallen plaats van Arek Milik meer dan naar behoren invulde.

Dat de trainer bij afwezigheid van de kleine Duitse dribbelaar een beroep moet doen op Daley Sinkgraven en dat een 19-jarige (Cassierra) of 18-jarige (Dolberg) op dit moment de spitspositie invult, geeft aan dat de Ajax-selectie nog niet compleet is. De supporters gruwelen bij de gedachte dat de directie ondanks de miljoenen inkomsten door de Milik-transfer op 31 augustus (weer) communiceert ’het met deze talentvolle groep te gaan doen’. Overmars en Bosz gaven echter al meerdere keren aan dat er écht versterkingen zullen komen.

Alleen legt het tweetal de lat hoog én moet er worden gehandeld op een op hol geslagen markt. Ajax had het zichzelf makkelijk kunnen maken – en de fans tot bedaren kunnen brengen – door voor ongeveer 8 miljoen euro Sebastien Haller op te halen bij FC Utrecht. De (potentie van de) Fransman wordt echter lager ingeschat dan Milik, voor wie twee jaar geleden 2,8 miljoen euro werd neergeteld.

En Bas Dost wordt of werd als goed alternatief voor de nummer 9-positie gezien, maar VfL Wolfsburg vraagt voor het laatste contractjaar van de Nederlander een afkoopsom van 11 miljoen euro (!). Dat is Ajax vanzelfsprekend te gortig, omdat het transferbedrag normaal gesproken zal zakken zodra 1 september in zicht komt.

De grote namen, waarmee Ajax achter de schermen bezig is, kiezen in dit stadium van de transferwindow vaak nog niet voor de eredivisie. De meesten wachten op een (financieel veel aantrekkelijkere) aanbieding uit een grotere competitie. Als die uitblijft, wordt Ajax in veel gevallen wel een goed alternatief. Overmars hoopt met het oog op de dubbele CL-confrontatie met FK Rostov eerder zo’n kanon over de streep te trekken. Maar hij moet in het ongunstigste geval bij het scheiden van de markt toeslaan, waarbij hij altijd nog kan terugvallen op het niveau Haller.
www.telegraaf.nl

Daar is het kanon (het is er inmiddels één geworden) van Mike weer!

Verder twee zaken die me opvallen:
Mike Verweij steunt het beleid van Overmars met volle overtuiging, en Haller is plan C.

Salvador Dali
Mano

Bericht door Mano »

Het is heel simpel.

Als Ajax zich plaatst voor CL, komt Balloteli (hoopt Overmars)
Nu een spits halen (Dost/Haller), sluit die mogelijkheid.

Misschien komt er een buitenspeler voor Rostov maar ook dat vermoed ik van niet.

Als Ajax zich niet plaatst, wordt het Dost en anders Haller.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
999

Bericht door 999 »

Mocht Overmars serieus het idee hebben opgepakt om achter Balloteli aan te gaan moet je Overmars met een schop onder zijn achterste de Arena uit jagen, is mijn mening ...
Blij met de punten ...
Mano

Bericht door Mano »

De Mijn ook. Dus misschien moet hij dat dan maar doen, kan ie eindelijk is weg!
999

Bericht door 999 »

:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...
Plaats reactie