Golf

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour »

Zomaar even voor de liefhebbers, kijken en genieten hoe het echt moet. BTW, 312 yards is carry. Dat wil zeggen 312 yards tot de plaats waarop hij neerkomt dus zonder rol. Unreal.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Ik kan niet golfen, maar het lijkt me dat hij de bal vooral heel erg goed raakt. Het ziet er allemaal soepel uit namelijk (real champions make it look easy). En de bal precies in de goede richting afslaan, helpt natuurlijk ook om de bal zo ver mogelijk te brengen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
InnerHarbour

Goed raken kunnen ze allemaal maar hij is zo soepel, zo sterk daarmee kan hij een geweldige swingsnelheid behalen en daarmee afstand. Geweldig om te zien zeker als je zelf blij bent met 180 yards. :smallgrin.gif:

hij heeft net het DB toernooi gewonnen in Boston. Vriend Joost is even op vakantie geweest lees ik hij was zo moe van 1 maal per maand een toernooitje :excited.gif: Gelukkig is hij zelf tevreden over zijn seizoen. :smallgrin.gif:
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Hij heeft de spirit niet om het uiterste uit zichzelf te halen,maar als hij dat zelf prima vindt dan neem ik hem niks kwalijk.
InnerHarbour

Ondanks dat hij niet veel meer presteert de afgelopen 2 jaar blijven de sponsors en dus de munten komen. Nieuwe Callaway deal een paar maanden geleden en nu weer de ING. In de UK of US zou hij niks bijzonders zijn maar hier is éénoog koning.
YNWA
InnerHarbour

Wat was er vandaag met Luiten aan de hand?
YNWA
zeux

Bericht door zeux »

Ben je al wezen kijken/ga je nog kijken?

Als ik het goed tel, zijn er maar 8 top-100 spelers, waarvan 4 top-50 en de hoogst geplaatste is 27.

Niet heel sterk bezet lijkt me.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Sandro

Bericht door Sandro »

Baanrecord.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

zeux schreef:Ben je al wezen kijken/ga je nog kijken?

Als ik het goed tel, zijn er maar 8 top-100 spelers, waarvan 4 top-50 en de hoogst geplaatste is 27.

Niet heel sterk bezet lijkt me.
Idd. Wat is daar aan de hand? Normaal is het altijd wel aardig bezet.
elliquido

Bericht door elliquido »

klm / air france geld...
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
zeux

Bericht door zeux »

Sandro_Calaaabro schreef:Baanrecord.
En al weer kwijt. Brandon Stone met een ronde 63.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
zeux

Bericht door zeux »

En Luiten met de eerste bogey deze week. Na 51 holes zonder. Jammer dat hij de 'clean sheet' niet 3 volle rondes vol kon houden.
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

InnerHarbour schreef:Wat was er vandaag met Luiten aan de hand?
Dat weet je nu onderhand toch wel? Het is een kakkerlak. Die choken.
Sandro

Bericht door Sandro »

Duidelijk iemand die het gisteren niet gevolgd heeft :biggrin.gif:
Sandro

Bericht door Sandro »

Dit moet hij af kunnen maken! Verrassend zeg.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Prachtige baan trouwens en met al dat publiek erbij lijkt het wel een wedstrijd op de Amerikaanse tour.
InnerHarbour

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Gelukkig heb jij meer verstand van......... :smallgrin.gif: Al mag ik ook niets zeggen, een paar maanden geleden schreef ik nog dat ik dacht day zijn seizoen als een nachtkaars aan het uitgaan was. :hypocrite.gif:

Laatste 6 holes gezien, hij speelde gewoon goed. Verrassend maar een goede overwinning voor hem.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Vooral het putten was dik in orde en dat is voor hem het belangrijkst. Hij had twee hele goede dagen en twee mindere. Bij die mindere dagen was vooral het ijzerwerk niet in orde, maar met z'n putting zat hij vier dagen lang goed en dat is de sleutel tot (zijn) succes.

Die Italiaan zat in de driving seat tot gisteren hole 18. Daar een dubbel bogey en dat leek vandaag nog door te werken. Hend ging aan kop maar vandaag ook niet goed. Ver afslaan kan hij wel maar verder is het toch niet heel geweldig allemaal.
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel »

Balen hoor, ik misgun niemand in deze sport een zege behalve natuurlijk deze kutkakkerlak .
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

InnerHarbour schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Gelukkig heb jij meer verstand van......... :smallgrin.gif: Al mag ik ook niets zeggen, een paar maanden geleden schreef ik nog dat ik dacht day zijn seizoen als een nachtkaars aan het uitgaan was. :hypocrite.gif:

Laatste 6 holes gezien, hij speelde gewoon goed. Verrassend maar een goede overwinning voor hem.
Sja, de kakkies winnen ook voornamelijk thuis... :hypocrite.gif:

Een goeie prestatie uiteraard. Maar wint hij recentelijk wel eens wat buiten Nederland, op een baan die hij niet uit zijn hoofd kent?
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Een goeie prestatie uiteraard. Maar wint hij recentelijk wel eens wat buiten Nederland, op een baan die hij niet uit zijn hoofd kent?
De KLM Open was dit jaar op een geheel andere locatie dan de beroemde baan die JAAAAAREN in gebruik is geweest voor dit toernooi en waar hij een aantal jaar terug het toernooi al eens won, hè.

Ook in het buitenland speelt Joost Luiten regelmatig een ronde die zo extreem goed is dat niemand in het veld die ronde kan overtreffen.
Vaak combineert hij zo'n geweldige ronde dan met een dag waarop het echt volledig knudde is, net zoals hij ook hier weer één behoorlijk slechte dag had.
InnerHarbour

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Een goeie prestatie uiteraard. Maar wint hij recentelijk wel eens wat buiten Nederland, op een baan die hij niet uit zijn hoofd kent?
In 2014 heeft hij het Welsh open gewonnen. Hij wint kleinere toernooien met minder prijzengeld waar de top meestal niet aanwezig is.
YNWA
zeux

Bericht door zeux »

Dit staat op de site van de Volkskrant:
De overwinning levert hem 300 duizend euro op, waarmee zijn totale verdiensten voor dit jaar uitkomen op bijna 1,3 miljoen. Hiermee staat hij op de rand van de top-tien van de Race to Dubai - het klassement van de Europese Tour - boven spelers als de Belg Thomas Pieters en de Duitser Martin Kaymer die zijn verkozen in het Europese team voor de Ryder Cup dat eind deze maand speelt tegen de VS.

Op de wereldranglijst die vandaag wordt gepubliceerd, zal hij eveneens een enorme sprong maken waardoor hij zich automatisch kwalificeert voor de majors in 2017.
Vooral die laatste zin. Klopt dat wel?
Sandro

Bericht door Sandro »

Niet volgens de officieel vastgelegde criteria om te kwalificeren. Maar daarnaast permitteert de organisatie van een major zichzelf een flinke hoeveelheid vrijheid in wie ze uitnodigen. Dit jaar mocht hij ook meedoen terwijl hij niet aan de criteria voldeed. En nu heeft hij ook nog eens een toernooioverwinning op zak. Dus grote kans dat hij mee mag doen volgend jaar (als hij zichzelf al niet op eigen kracht plaatst door top 50 te staan vlak voor een major begint).
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Jep inderdaad. 98,5% dat Joost aan die majors wel meedoet.
Plaats reactie