Godts levert wel, al heeft hij (nog) zijn pieken en dalen. Waarom Dolberg dan niet?
Gisteren was hij totaal niet dreigend voor het doel. Ajax kreeg wel wat kansjes, maar die waren niet besteed aan (vooral) de verkeerde spelers.
Moderator: mods
In de ideale wereld en met een onbeperkt budget heb je gelijk, Yopi.Yopii schreef: ma mei 04, 2026 1:28 pm Ik vind zijn komst juist exemplarisch voor het probleem: een speler die geen druk zet, die niet meeverdedigt, die de halve wedstrijd onzichtbaar is, die teert op zijn mooie techniek: geen enkele club in Spanje of Engeland wil zo'n speler nog, en elders is de belangstelling voor zo'n jongen beperkt.
Helaas, bij Ajax, waar een DNA-figuur zonder inzicht die TD speelde, geilt men nog op dergelijke spelers, dat zie je in de jeugdopleiding ook.
Ik hoop dat Jordi de bezem erdoor haalt.
Precies. En daarin denk ik dat Dolberg van de 11 posities een van de weinige acute problemen is.Marillion schreef: ma mei 04, 2026 2:01 pm Dat doet nu toch allemaal niet meer terzake? Hij is contractspeler, heeft dus een rol in de selectie en vertegenwoordigt een bepaalde waarde. Het is niet meer relevant of Ajax hem afgelopen zomer had moeten halen. De vraag is wat we nu moeten doen met de huidige problemen en beperkingen.
Wat ik exemplarisch vind is dat dingen als druk zetten en meeverdedigen opeens belangrijk worden gemaakt bij een spits van Ajax.Yopii schreef:Ik vind zijn komst juist exemplarisch voor het probleem: een speler die geen druk zet, die niet meeverdedigt, die de halve wedstrijd onzichtbaar is, die teert op zijn mooie techniek: geen enkele club in Spanje of Engeland wil zo'n speler nog, en elders is de belangstelling voor zo'n jongen beperkt.
Helaas, bij Ajax, waar een DNA-figuur zonder inzicht die TD speelde, geilt men nog op dergelijke spelers, dat zie je in de jeugdopleiding ook.
Ik hoop dat Jordi de bezem erdoor haalt.
Maar hij is er nu, Yopi. Dat is een gegeven. Hoe gaan we er nu mee om?Yopii schreef: ma mei 04, 2026 4:35 pm 'Dingen als druk zetten' zijn inderdaad belangrijk in het moderne voetbal. Je hebt niets aan een slapzak zonder ballen zoals Dolberg, die steeds pijntjes heeft, niet voluit kan gaan en drie goals scoort in een seizoen. Zijn medespelers de schuld geven is mij te gemakkelijk. Leg mij dan uit hoe het kan dat Mika Godts er wel zeventien heeft kunnen maken, met twaalf assists erbij, terwijl hij aan de zijkant speelt.
Zo'n speler halen is echt iets voor Ajax, waar ze gek zijn op speeltuinvoetballers. Stel je voor dat we dit seizoen startten met Gloukh, Moro en Berghuis, en dat Weghorst uit elkaar rammelt. Davy Klaassen brengt het ook allang niet meer, maar ja, echte Ajacied en zo, Mister 1-0, blabla. Misschien moeten ze in de Arena een theater beginnen, waar spelers kunstjes kunnen opvoeren zonder tegenstander. Dan worden ze er ook niet uitgelopen.
Godts is een heel ander type speler. Die creëert zijn eigen kansen met z’n dribbels.Yopii schreef:'Dingen als druk zetten' zijn inderdaad belangrijk in het moderne voetbal. Je hebt niets aan een slapzak zonder ballen zoals Dolberg, die steeds pijntjes heeft, niet voluit kan gaan en drie goals scoort in een seizoen. Zijn medespelers de schuld geven is mij te gemakkelijk. Leg mij dan uit hoe het kan dat Mika Godts er wel zeventien heeft kunnen maken, met twaalf assists erbij, terwijl hij aan de zijkant speelt.
Zo'n speler halen is echt iets voor Ajax, waar ze gek zijn op speeltuinvoetballers. Stel je voor dat we dit seizoen startten met Gloukh, Moro en Berghuis, en dat Weghorst uit elkaar rammelt. Davy Klaassen brengt het ook allang niet meer, maar ja, echte Ajacied en zo, Mister 1-0, blabla. Misschien moeten ze in de Arena een theater beginnen, waar spelers kunstjes kunnen opvoeren zonder tegenstander. Dan worden ze er ook niet uitgelopen.
Die liep 1 op 2 bij Ajax. Daar zouden we nu wel voor tekenen.
Pettersson speelde vooral in dienst van Bergkamp, daarnaast maakte hij er zelf ook een paar.
Toen misschien wel, maar het is niet meer 1993.Is koffiedik kijken maar in dat Ajax zou Dolberg ook wel 1 op 2 lopen denk ik
Verkopen zou mijn voorkeur zijn, maar welke club wil een spits met zulke stats?Maar hij is er nu, Yopi. Dat is een gegeven. Hoe gaan we er nu mee om?
Kolbein Sigthorsson?Marillion schreef:Ajax kennende krijgen we dan een spits met het karakter van Dolberg en de techniek van Weghorst.