Kasper Dolberg

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Yopii

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopii »

Jordi gaat spelers verkopen met marktwaarde.

Godts levert wel, al heeft hij (nog) zijn pieken en dalen. Waarom Dolberg dan niet? :confused.gif:

Gisteren was hij totaal niet dreigend voor het doel. Ajax kreeg wel wat kansjes, maar die waren niet besteed aan (vooral) de verkeerde spelers.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dolberg verkopen tegen min of meer boekwaarde levert helemaal geen transferbudget op.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Je wilt zeggen dat geen club een behoorlijk bedrag wil betalen voor deze o zo elegante spits? :hypocrite.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Nee, precies wat ik zeg. Dat het niet of nauwelijks extra budget zal opleveren als je hem verkoopt tegen de boekwaarde of misschien zelfs wel met een klein verlies. Stel dat je hem voor 8 miljoen verkoopt. Dan is het niet zo dat je pak 'm beet 5 of 6 daarvan kunt uitgeven.

Dit hoort natuurlijk ook bij de afweging die je moet maken. Het is een totaalpakket. Dolberg heeft inderdaad geen prestaties laten zien die het realistisch maken om een mooie winst op een transfer te verwachten. Dus als je hem verkoopt neem je misschien wel een verlies. Ondertussen laat hij dus af en toe zien dat er wellicht meer in zit dan er nu structureel uitkomt. Een goede trainer zou hem dus beter kunnen laten renderen.

Tel dat op bij het gegeven dat we sowieso een controlerende middenvelder nodig hebben en dat er geen eerste keeper is. Mogelijk ontstaat er nog de nodige beweging rondom centrale verdedigers en backs. Los van die controlerende middenvelder is je middenveld eigenlijk alsnog dun bezet én je moet al de transfervrije Weghorst vervangen. Dan is het echt geen goed plan om het jezelf nu nog moeilijker te maken.
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

Dolberg is geen Haaland maar in onze selectie is hij toch een van onze minst grote probleem?
IK GELOOF!!!!!!
Yopii

Bericht door Yopii »

Ik vind zijn komst juist exemplarisch voor het probleem: een speler die geen druk zet, die niet meeverdedigt, die de halve wedstrijd onzichtbaar is, die teert op zijn mooie techniek: geen enkele club in Spanje of Engeland wil zo'n speler nog, en elders is de belangstelling voor zo'n jongen beperkt.

Helaas, bij Ajax, waar een DNA-figuur zonder inzicht die TD speelde, geilt men nog op dergelijke spelers, dat zie je in de jeugdopleiding ook.

Ik hoop dat Jordi de bezem erdoor haalt.
Lionel

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: ma mei 04, 2026 1:28 pm Ik vind zijn komst juist exemplarisch voor het probleem: een speler die geen druk zet, die niet meeverdedigt, die de halve wedstrijd onzichtbaar is, die teert op zijn mooie techniek: geen enkele club in Spanje of Engeland wil zo'n speler nog, en elders is de belangstelling voor zo'n jongen beperkt.

Helaas, bij Ajax, waar een DNA-figuur zonder inzicht die TD speelde, geilt men nog op dergelijke spelers, dat zie je in de jeugdopleiding ook.

In de ideale wereld en met een onbeperkt budget heb je gelijk, Yopi.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hij staat al onder contract en er is in hem geïnvesteerd. Met die werkelijkheid hebben we te maken. Ik kan daarnaast van zo ongeveer elke speler een rij eigenschappen opnoemen waarom ze niet bij Ajax onder contract zouden moeten staan.

@Yopi: Ik begrijp dus dat jij wel van mening bent dat Ajax zo ongeveer moet beginnen met het vervangen van Dolberg, ook binnen de huidige situatie met beperkte mogelijkheden en acute problemen op meerdere posities? Dat we dus ondanks dat niet één maar twee spitsen moeten vervangen?
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Natuurlijk heb ik gelijk. :smallgrin.gif:

Maar serieus, nu lopen we er tegenaan dat deze speler geen restwaarde heeft. Waarom is hij dan gekocht? :confused.gif:

En dan dat sentimentele gedoe van Kasper komt thuis en zo... Haal je de koekoek. Als die jongen zijn potentie had waargemaakt, speelde hij nu niet bij Ajax. Hij is al tien jaar prof en nog steeds een belofte?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat doet nu toch allemaal niet meer terzake? Hij is contractspeler, heeft dus een rol in de selectie en vertegenwoordigt een bepaalde waarde. Het is niet meer relevant of Ajax hem afgelopen zomer had moeten halen. De vraag is wat we nu moeten doen met de huidige problemen en beperkingen.
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

Marillion schreef: ma mei 04, 2026 2:01 pm Dat doet nu toch allemaal niet meer terzake? Hij is contractspeler, heeft dus een rol in de selectie en vertegenwoordigt een bepaalde waarde. Het is niet meer relevant of Ajax hem afgelopen zomer had moeten halen. De vraag is wat we nu moeten doen met de huidige problemen en beperkingen.
Precies. En daarin denk ik dat Dolberg van de 11 posities een van de weinige acute problemen is.

Een keeper, twee backs, een 6, een rechtsbuiten…
IK GELOOF!!!!!!
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Tuurlijk is Dolberg een probleem, je kan er niet op bouwen...

Is heel veel geblesseerd en speelt 70% van de wedstrijden verstoppertje...
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Yopii schreef:Ik vind zijn komst juist exemplarisch voor het probleem: een speler die geen druk zet, die niet meeverdedigt, die de halve wedstrijd onzichtbaar is, die teert op zijn mooie techniek: geen enkele club in Spanje of Engeland wil zo'n speler nog, en elders is de belangstelling voor zo'n jongen beperkt.

Wat ik exemplarisch vind is dat dingen als druk zetten en meeverdedigen opeens belangrijk worden gemaakt bij een spits van Ajax.
Een spits van Ajax moet zorgen dat de ploeg kan doorvoetballen door ballen goed af te leggen en oog voor de derde man te hebben. Hij kan dat als geen ander. Is ook een goede kopper en heeft ook nog eens een geweldig schot.
Maar ja, als je zoveel spelers om je heen hebt met een slechte basistechniek en je gaat verdedigers als Itakura op het middenveld opstellen..
We zijn gewoon geen Ajax meer. Geen ploeg die kan en wil domineren. Opeens zijn energie leveren en dat soort kreten belangrijk. Liever Itakura dan Steur op het middenveld. Liever een blinde voorin die 90 minuten loopt op alle kansloze ballen die Paes uitschiet dan een echte Ajax spits.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Yopii

Bericht door Yopii »

'Dingen als druk zetten' zijn inderdaad belangrijk in het moderne voetbal. Je hebt niets aan een slapzak zonder ballen zoals Dolberg, die steeds pijntjes heeft, niet voluit kan gaan en drie goals scoort in een seizoen. Zijn medespelers de schuld geven is mij te gemakkelijk. Leg mij dan uit hoe het kan dat Mika Godts er wel zeventien heeft kunnen maken, met twaalf assists erbij, terwijl hij aan de zijkant speelt.

Zo'n speler halen is echt iets voor Ajax, waar ze gek zijn op speeltuinvoetballers. Stel je voor dat we dit seizoen startten met Gloukh, Moro en Berghuis, en dat Weghorst uit elkaar rammelt. Davy Klaassen brengt het ook allang niet meer, maar ja, echte Ajacied en zo, Mister 1-0, blabla. Misschien moeten ze in de Arena een theater beginnen, waar spelers kunstjes kunnen opvoeren zonder tegenstander. Dan worden ze er ook niet uitgelopen.
Lionel

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: ma mei 04, 2026 4:35 pm 'Dingen als druk zetten' zijn inderdaad belangrijk in het moderne voetbal. Je hebt niets aan een slapzak zonder ballen zoals Dolberg, die steeds pijntjes heeft, niet voluit kan gaan en drie goals scoort in een seizoen. Zijn medespelers de schuld geven is mij te gemakkelijk. Leg mij dan uit hoe het kan dat Mika Godts er wel zeventien heeft kunnen maken, met twaalf assists erbij, terwijl hij aan de zijkant speelt.

Zo'n speler halen is echt iets voor Ajax, waar ze gek zijn op speeltuinvoetballers. Stel je voor dat we dit seizoen startten met Gloukh, Moro en Berghuis, en dat Weghorst uit elkaar rammelt. Davy Klaassen brengt het ook allang niet meer, maar ja, echte Ajacied en zo, Mister 1-0, blabla. Misschien moeten ze in de Arena een theater beginnen, waar spelers kunstjes kunnen opvoeren zonder tegenstander. Dan worden ze er ook niet uitgelopen.
Maar hij is er nu, Yopi. Dat is een gegeven. Hoe gaan we er nu mee om?
IK GELOOF!!!!!!
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Yopii schreef:'Dingen als druk zetten' zijn inderdaad belangrijk in het moderne voetbal. Je hebt niets aan een slapzak zonder ballen zoals Dolberg, die steeds pijntjes heeft, niet voluit kan gaan en drie goals scoort in een seizoen. Zijn medespelers de schuld geven is mij te gemakkelijk. Leg mij dan uit hoe het kan dat Mika Godts er wel zeventien heeft kunnen maken, met twaalf assists erbij, terwijl hij aan de zijkant speelt.

Godts is een heel ander type speler. Die creëert zijn eigen kansen met z’n dribbels.
Maar goed, fair enough. Tuurlijk is druk zetten ook belangrijk. Wou alleen maar aangeven dat andere dingen belangrijker zijn bij een Ajax spits en dat ik denk dat hij beter tot z’n recht komt in een elftal dat wel kan domineren in balbezit. Ik heb de hoop nog niet opgegeven bij hem en denk dat wanneer hij topfit is echt een goede spits voor Ajax kan zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
LucaS

Bericht door LucaS »

Petterson scoorde ook niet veel
I think I lost my fucking headache
T82

Bericht door T82 »

LucaS schreef: ma mei 04, 2026 7:21 pm Petterson scoorde ook niet veel
Die liep 1 op 2 bij Ajax. Daar zouden we nu wel voor tekenen.
LucaS

Bericht door LucaS »

Is koffiedik kijken maar in dat Ajax zou Dolberg ook wel 1 op 2 lopen denk ik
I think I lost my fucking headache
Yopii

Bericht door Yopii »

LucaS schreef: ma mei 04, 2026 7:21 pm Petterson scoorde ook niet veel
Pettersson speelde vooral in dienst van Bergkamp, daarnaast maakte hij er zelf ook een paar.
Is koffiedik kijken maar in dat Ajax zou Dolberg ook wel 1 op 2 lopen denk ik
Toen misschien wel, maar het is niet meer 1993.

Voetbal is een spel van de tegenstoot geworden: bal afpakken en snel toeslaan. Daarbij is druk zetten cruciaal. Elke topspits vandaag de dag is fit, zet druk en maakt meters.
Maar hij is er nu, Yopi. Dat is een gegeven. Hoe gaan we er nu mee om?
Verkopen zou mijn voorkeur zijn, maar welke club wil een spits met zulke stats? :confused.gif:

Een sterke concurrent aantrekken dan maar.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Daar zit de crux natuurlijk. Het is een slecht moment om hem te verkopen én we hebben andere prioriteiten. Kijk, als Celtic nou voor hem terugkomt en dik geld op tafel legt is het een ander verhaal. Maar dat gaat niet gebeuren. Sterker nog, Hearts dreigt daar kampioen te worden dus dan is het geld op.

En dan ligt het dus meer voor de hand om Dolberg beter te laten presteren en daarnaast een volwaardige spits te halen zodat je niet volledig van hem afhankelijk bent. Het lastige nu is dat we verder alleen Weghorst hebben en die wil je eigenlijk alleen als pinchhitter gebruiken. Maar heb je er een volwaardige spits bij dan ziet die positie er ineens heel behoorlijk uit. En aangezien één goede spits halen al lastig genoeg lijkt zou dat al een hele mooie uitkomst zijn.

Tenslotte, als Ajax erin slaagt om een fatsoenlijke trainer aan te stellen zit het er dik in dat Dolberg en ook veel andere spelers beter gaan presteren. Dat gaat echt weer onze belangrijkste transfer worden.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Weghorst was ook een hopeloze aankoop. :excited.gif:

Konden we ze maar samenvoegen. :smallgrin.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ajax kennende krijgen we dan een spits met het karakter van Dolberg en de techniek van Weghorst. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Marillion schreef:Ajax kennende krijgen we dan een spits met het karakter van Dolberg en de techniek van Weghorst. :smallgrin.gif:
Kolbein Sigthorsson?
Plaats reactie