Wat zei hij dan?Zlatan Son of God schreef:Idd Joey, Jan Mulder verwoordde het gisteren uitstekend!
Feyenoord 2008 - 2009
- Daily Blind
Dat er structueel een gebrek aan kwaliteit is bij de top 3. Te veel spelers die het niveau hebben van de subtop. En dat de trainers en spelers het vervolgens maar verschuilen aan gebrek aan inzet en werklust.
Oh het lukt even niet aangezien we niet goed genoeg zijn dan gooien we het maar op het gebrek aan inzet..
Oh het lukt even niet aangezien we niet goed genoeg zijn dan gooien we het maar op het gebrek aan inzet..
- Daily Blind
Jan, yourie heeft geen verstand. Jan Mulder echter wel. Het is soms een beetje lastig luisteren naar hem, maar zit altijd veel waarheid in. Daarnaast zei hij heel doeltreffend dat Feyenoord zich niet moet meten met PSV en AJAX maar met de subtop en dat ze dan een groote begroting hebben. Van hieruit zouden ze dan creatiever moeten zijn met het geld net zoals Groningen, Twente en Heerenveen nu doen. Kortom goed scouten en toekomstige talenten vast leggen voor weinig om daarna te kunnen verkopen voor veel.
Borst kan dan wel zeggen dat Feyenoord het geld daarvoor niet heeft, maar dat komt omdat ze nu investeren in oude rotten die veel geld kosten qua afschrijving, maar vooral door hun salaris.
Het wordt tijd dat Ajax, PSV als Feyenoord weer intensief opzoek gaan naar jong talent in het binnen (eerste divisie) en buitenland om zo de subtop een stap voor te zijn en hiermee tevens veel geld bespaart wat geinvesteerd kan worden in nog meer kwaliteits aankopen.
Borst kan dan wel zeggen dat Feyenoord het geld daarvoor niet heeft, maar dat komt omdat ze nu investeren in oude rotten die veel geld kosten qua afschrijving, maar vooral door hun salaris.
Het wordt tijd dat Ajax, PSV als Feyenoord weer intensief opzoek gaan naar jong talent in het binnen (eerste divisie) en buitenland om zo de subtop een stap voor te zijn en hiermee tevens veel geld bespaart wat geinvesteerd kan worden in nog meer kwaliteits aankopen.
Toen waren dat spelers die de mogelijk hadden de top te halen, (spelers als Bosvelt, van Bommel, Oude Kamphuis, Vennegoor enz.), nu heb ik dat gevoel minder bij spelers als pakweg Saeijs en Meeuwis.goodfella schreef:Grappig, 10 jaar terug kochten de topclubs ook de subtop leeg.
Het niveau van de spelers in de eredivise is gewoon minder dan toen.
-
- AT Toto winner 15/16
Het gaat ten eerste om het idee, ten tweede kwam Ajax toen ook aanzetten met een Bogarde. De linksbuiten van Sparta die als linksback werd gehaald.gaizka schreef:Toen waren dat spelers die de mogelijk hadden de top te halen, (spelers als Bosvelt, van Bommel, Oude Kamphuis, Vennegoor enz.), nu heb ik dat gevoel minder bij spelers als pakweg Saeijs en Meeuwis.goodfella schreef:Grappig, 10 jaar terug kochten de topclubs ook de subtop leeg.
Het niveau van de spelers in de eredivise is gewoon minder dan toen.
Opvallend idd. In de NRC hebben ze de nederlaag van Feyenoord ook in een klein hoekje weggemoffeld.brigade zuid schreef:Jammer dat het zo rustig blijft bij Fnoord. 4 Punten uit 6 wedstrijden; het zou daar zwaar crisis moeten zijn.
Heb er maar één verklaring voor: Feyenoord is officieel geen topclub meer.
-
Ach.. ik denk dat iedereen dit seizoen alvast laat lopen en zich probeert te richten op het volgende. Verbeek is een goede trainer, daar zit het probleem niet. Het probleem is dat feyenoord veel te lang vasthoud aan zogenaamde vaste krachten als Hofland, Bahia, Greene of Lucius. Die moeten ze er volgend seizoen met een noodgang uitpleuren en laat talenten maar een keer de kans krijgen. Die zijn goedkoper en 1 ding is zeker: slechter als dit kunnen ze toch niet worden.brigade zuid schreef:Jammer dat het zo rustig blijft bij Fnoord. 4 Punten uit 6 wedstrijden; het zou daar zwaar crisis moeten zijn.
-
- AT Toto winner 15/16
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hij neemt stelling tegen de commercie en heeft zijn seizoenskaart verscheurd. Wat een mafketel.Thijs schreef:Volgens mij was dit meer een genant staaltje aandachttrekkerij van 'm, hij zal wel weer een boek te promoten hebben.
Die kerel is echt de sneuheid zelve.

Mogen we nu ook al eens zeggen dat de aanwezigheid van Makaay vies tegenvalt? Ik heb het vorig seizoen ook al gezegd, maar ik knal hem er maar weer eens in.
-
Peter schreef:Mogen we nu ook al eens zeggen dat de aanwezigheid van Makaay vies tegenvalt? Ik heb het vorig seizoen ook al gezegd, maar ik knal hem er maar weer eens in.
Het is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt. Mij valt het juist mee....Ajax Rules schreef:Ja, die valt erg tegen

Wat Gerard Cox betreft. Hij schrijft al jarenlang stukjes die sterk door een 'onderbuik gevoel' worden gedreven. Wat dat betreft kon ik 'm nooit serieus nemen. Maar nu vind ik eigenlijk wel dat hij een punt heeft als je het bekijkt vanuit het perspectief van een Feyenoord supporter.
Bij de huidige directie bij Feyenoord gaat het alleen maar over geld en marketing. Met geld dat niet van de club is investeren ze in oude spelers en zo werken ze zich steeds verder in de problemen. Ik zou ook woedend zijn als het mijn club was.
Hij moet natuurlijk niet zeggen dat hij nooit meer komt want als een nieuwe directie ander beleid gaat voeren zal hij wel weer terugkomen. Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat hij hiermee de publiciteit eens opzoekt.
Nil volentibus arduum
Bij Ajax gaat het ook alleen over geld en marketing. Bij alle clubs gaat het alleen over geld en marketing. Zonder geld en marketing begin je niets. Wat je F. hooguit kunt verwijten, is dat ze al jaren práten over geld en marketing, maar dat er nooit eens geld komt door die marketing.
Gerard Cox ziet het gewoon niet meer zitten. Eigenlijk begrijp ik dat wel. Als F. morgen gaat presteren, hoor je hem meteen niet meer over geld en marketing.
Gerard Cox ziet het gewoon niet meer zitten. Eigenlijk begrijp ik dat wel. Als F. morgen gaat presteren, hoor je hem meteen niet meer over geld en marketing.
Het stinkt aan alle kanten!
Natuurlijk is geld en marketing overal belangrijk. Maar je hoort bij hun echt niet anders. Investeringsfondsen, talentpools, allerlei eeuwfeesten waar supporters dik moesten betalen, de verhalen over het nieuwe stadion. Het gaat naar buiten toe echt alleen maar over geld. En vergis je niet. Met de mogelijkheden die een club als Feyenoord heeft is het toch gewoon een schande dat ze er zo abominabel slecht voor staan?
De huidige directie maakt er volgens mij echt een bende van. De manier waarop ze aan het gokken zijn op oudere spelers voor instant succes. Een gemiddelde handelaar op de beurs neemt een stuk minder risico.
De huidige directie maakt er volgens mij echt een bende van. De manier waarop ze aan het gokken zijn op oudere spelers voor instant succes. Een gemiddelde handelaar op de beurs neemt een stuk minder risico.
Nil volentibus arduum
- Daily Blind
In de situatie van Feyenoord ook erg logisch. Er zijn te korten vanuit het verleden die weggewerkt moeten worden. Daarnaast hebik het idee dat het overige geld geinvesteerd wordt in te oude spelers en dit zouden ze juist moeten investeren in talentvolle spelers uit gescoute gebieden, zoals Heerenveen en Groningen doen.Marillion schreef:Natuurlijk is geld en marketing overal belangrijk. Maar je hoort bij hun echt niet anders. Investeringsfondsen, talentpools, allerlei eeuwfeesten waar supporters dik moesten betalen, de verhalen over het nieuwe stadion. Het gaat naar buiten toe echt alleen maar over geld. En vergis je niet. Met de mogelijkheden die een club als Feyenoord heeft is het toch gewoon een schande dat ze er zo abominabel slecht voor staan?
Als je weinig budget hebt moet je slim zijn en niet via allerlei kunstgrepen proberen om wat euro's bij elkaar te schrapen voor de korte termijn.
Door te investeren met geld van anderen werken ze zich alleen maar verder in de nesten. En als je een keer een speler uit zo'n talentpool verkoopt pak je niet de volle winst. Zo'n constructie is echt uit armoede geboren.
Ik snap best dat ze een paar oudere spelers hebben gehaald. De categorie Makaay & Van Bronckhorst was denk ik geen slecht plan. Maar verder hadden ze beter gekozen voor wat jongere spelers. Geef een aantal talenten de kans en ga slim om met het invullen van je selectie. Als je krap bij kas zit ga je dus niet dik betalen voor een matige back als Tiendalli. En je gaat ook niet geld steken in Landzaat én El Ahmadi. Maar goed, dat is meer een probleem op het technische vlak.
Wat betreft het commercieële aspect heeft de huidige leiding gewoon gefaald. Het heeft niet zoveel meer te maken met een erfenis uit het verleden want ze zitten er al een aardige tijd. Als ze er in het begin voor hadden gekozen om de boel met een goede lange termijn visie op poten te zetten dan hadden ze er nu beter voor gestaan. In plaats daarvan hebben ze er voor gekozen om met allerlei dubieuze constructies korte termijn succes te kopen. Tja, als dat dan niet lukt ben je nog verder van huis.
Door te investeren met geld van anderen werken ze zich alleen maar verder in de nesten. En als je een keer een speler uit zo'n talentpool verkoopt pak je niet de volle winst. Zo'n constructie is echt uit armoede geboren.
Ik snap best dat ze een paar oudere spelers hebben gehaald. De categorie Makaay & Van Bronckhorst was denk ik geen slecht plan. Maar verder hadden ze beter gekozen voor wat jongere spelers. Geef een aantal talenten de kans en ga slim om met het invullen van je selectie. Als je krap bij kas zit ga je dus niet dik betalen voor een matige back als Tiendalli. En je gaat ook niet geld steken in Landzaat én El Ahmadi. Maar goed, dat is meer een probleem op het technische vlak.
Wat betreft het commercieële aspect heeft de huidige leiding gewoon gefaald. Het heeft niet zoveel meer te maken met een erfenis uit het verleden want ze zitten er al een aardige tijd. Als ze er in het begin voor hadden gekozen om de boel met een goede lange termijn visie op poten te zetten dan hadden ze er nu beter voor gestaan. In plaats daarvan hebben ze er voor gekozen om met allerlei dubieuze constructies korte termijn succes te kopen. Tja, als dat dan niet lukt ben je nog verder van huis.
Nil volentibus arduum
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Klopt. Zouden ze wel moeten doen.joey schreef:Bij de topclubs selecteren ze nu eenmaal niet op fysieke kracht.
Natuurlijk is voetbaltalent het belangrijkst, maar fysieke kracht zou best een volwaardig, serieus criterium mogen worden. Het is gewoon heel erg belangrijk en wordt steeds belangrijker. Kijk morgen maar naar Aston Villa - Ajax: het zal weer één van de meest in het oog springende en beslissende factoren zijn.
Je kunt het je alleen veroorloven om fysieke power onbelangrijk te vinden wanneer je, qua technisch/tactisch talent, altijd superieur materiaal hebt lopen. Maar juist dát zit er in deze tijd niet meer in voor een club als Ajax. We zullen hier niet snel meer een gezelschap voetballers bij elkaar krijgen dat zuiver kwalitatief superieur is aan wat de topclubs hebben lopen.
Ik wil niet zeggen dat Ajax dat voortaan maar moet compenseren met beuken, schoppen en buffelen. Echter: als je kwalitatief minder bent, maar daarnáást ook nog een gemiddeld een kop kleiner én niet in staat om in stevige duels overeind te blijven... Tja, dan wordt het wel heel erg 'mannen tegen jongetjes', dus je zult er op zijn minst voor moeten zorgen dat je op de punten waarop te trainen valt (spierkracht, snelheid, loopvermogen, Ausdauer) in elk geval niet de mindere bent.
K.
Still alive...