Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gezond verstand

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gezond verstand » vr mar 20, 2020 2:22 pm

mattie schreef:
do mar 19, 2020 3:51 pm
lees ook op andere forums dat Klaassen word genoemd als opvolger van Beek..

Hoe word daar over gedacht? :biggrin.gif: Persoonlijk denk ik een goeie om terug te halen naast al die jonge Brazilianen..
jij bent voor? Dan ben ik bij voorbaat tegen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » vr mar 20, 2020 6:30 pm

Yopii schreef:
do mar 19, 2020 4:50 pm
mattie schreef:

Hoe word daar over gedacht? :biggrin.gif: Persoonlijk denk ik een goeie om terug te halen naast al die jonge Brazilianen..

NEEEEEEE! :1evil.gif:
Ga je nou in tegen de grote meester? Dat is een primeur volgens mij (JC was gek op Davy).

Ik neig zelf naar "doe maar". Ik vind Van de Beek wel echt een fijnere voetballer, maar het is niet realistisch dat je je spelers die naar Real Madrid gaan, 100% kunt vervangen. Klaassen is een speler die er altijd vol voor ging (en echt, dat is ook veel waard, geen vanzelfsprekendheid), veel diepgang heeft, makkelijk scoort (ook in de grote wedstrijden), een Ajacied en een ideale prof/leider is. Juiste leeftijd. En hij is Nederlander. Zullen sommigen irrelevant vinden, maar ik vind het zelf wel leuk als Ajax op zijn minst een Nederlandse kern houdt.

Gold dit niet ook allemaal voor Siem? Deels wel, maar deels ook niet. Siem is sowieso fysiek veel kwetsbaarder dan Klaassen, maar daarnaast vind ik Siem ook fletser en onzichtbaarder.

Klaassen is voor mij geen "droomaankoop" (mist toch wel een beetje de fijne techniek), en als er voor Ajax veel betere opties zijn, moet Ajax daar natuurlijk voor gaan. Maar ik betwijfel eigenlijk of Ajax veel beter kan krijgen.

Het hangt natuurlijk ook af van de totale samenstelling van de selectie. Uiteraard moet er creativiteit in het elftal zitten. Wat mij betreft hoeft dat niet per se ook op 10 (liever wel), maar het gaat om de totale puzzel.
Een wet is een mening met een wapen

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mar 20, 2020 6:45 pm

Ajax Rules schreef:
vr mar 20, 2020 6:30 pm
Gold dit niet ook allemaal voor Siem? Deels wel, maar deels ook niet. Siem is sowieso fysiek veel kwetsbaarder dan Klaassen, maar daarnaast vind ik Siem ook fletser en onzichtbaarder.
Overeenkomsten tussen Siem en Klaassen is dat ze allebei niet de meest verfijnde techniek hebben die we ooit gezien hebben in de historie van Ajax, maar ook beiden in de periode dat ze heel erg in vorm waren hun team echt op sleeptouw genomen hebben en een hoop belangrijke doelpunten hebben gemaakt.

Ajax Rules schreef:
Yopii schreef:
mattie schreef:

Ga je nou in tegen de grote meester? Dat is een primeur volgens mij (JC was gek op Davy).

Ik neig zelf naar "doe maar". Ik vind Van de Beek wel echt een fijnere voetballer, maar het is niet realistisch dat je je spelers die naar Real Madrid gaan, 100% kunt vervangen. Klaassen is een speler die er altijd vol voor ging (en echt, dat is ook veel waard, geen vanzelfsprekendheid), veel diepgang heeft, makkelijk scoort (ook in de grote wedstrijden), een Ajacied en een ideale prof/leider is. Juiste leeftijd. En hij is Nederlander. Zullen sommigen irrelevant vinden, maar ik vind het zelf wel leuk als Ajax op zijn minst een Nederlandse kern houdt.
Cruijff was heel enthousiast over hoe Klaassen na een slepende blessure van langer dan een jaar zich in no time weer topfit getraind had en over de 2-1 gewonnen wedstrijd tegen FC Barcelona (hier de beelden) hoe hij Klaassen in de blessuretijd met 10 tegen 11 nog gas aan het geven was terwijl Ajax een hele 2e helft 1 speler minder gestaan had.

Cruijff deelde altijd complimenten uit aan dit type speler, omdat vedettes als Cruijff en Van Basten altijd minimaal 1 of 2 van dit soort teamgenoten nodig hadden om prijzen met hun elftal te winnen. Davy Klaassen is eigenlijk een soort van Jan Wouters die ook nog een heleboel doelpunten maakt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mar 20, 2020 6:50 pm

Ajax Rules schreef:
Klaassen een speler die er altijd vol voor ging (en echt, dat is ook veel waard, geen vanzelfsprekendheid), veel diepgang heeft, makkelijk scoort (ook in de grote wedstrijden), een Ajacied en een ideale prof/leider is. Juiste leeftijd. En hij is Nederlander. Zullen sommigen irrelevant vinden, maar ik vind het zelf wel leuk als Ajax op zijn minst een Nederlandse kern houdt.

Blijft voor mij ook wel belangrijk.
Jongens als Tagliafico en Onana zijn van harte welkom, maar wil niet dat we alleen maar met Martinezzen, Magallans en Sigthórssons voetballen. Een paar zelf opgeleide én Nederlandse jongens moeten er altijd wel meedoen.

Historicus

Bericht door Historicus » vr mar 20, 2020 8:01 pm

Als v/d Beek weg gaat, vind ik Klaassen als vervanger helemaal geen gek idee.

Verthongen heeft op de Belgische televisie gezegd dat een terugkeer naar in de planning ligt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mar 20, 2020 8:31 pm

Historicus schreef:
vr mar 20, 2020 8:01 pm

Vertonghen heeft op de Belgische televisie gezegd dat een terugkeer naar in de planning ligt.

't is altijd sympathiek als spelers dat over Ajax zeggen en hij zal het ook wel echt menen, maar je moet 't niet te lang roepen zonder daden.
Tijdens Spurs-Ajax was Vertonghen tot hij keihard tegen de kop van Alderweireld aan knalde eigenlijk de slechtste man van het veld.

Spelbeeld kantelde pas een beetje toen Spurs noodgedwongen Vertonghen moest wisselen en niet meer met 5 maar met 4 verdedigers speelde.

Historicus schreef:
vr mar 20, 2020 8:01 pm
Als de één vertrekt, mag de ander zeker komen.
Gevaar is wel dat Ajax aanhangers ze telkens 1 op 1 vergelijken, maar op haarkleur en loopvermogen na lijken ze weinig op elkaar.

Van de Beek heeft een aantal verfijnde kwaliteiten die Klaassen mist. Tegelijkertijd heeft Klaassen met het extreem gretig en secuur afmaken van doelkansen, met zijn kopduels, met al die ballen die hij afpakt en met het vuur dat hij overbrengt op teamgenoten weer eigenschappen die Van de Beek niet heeft of in ieder geval in mindere mate heeft dan Klaassen.

Lionel

Bericht door Lionel » di mar 24, 2020 1:53 pm

Ajax Rules schreef:
Yopii schreef:
mattie schreef:

Klaassen is voor mij geen "droomaankoop" (mist toch wel een beetje de fijne techniek), en als er voor Ajax veel betere opties zijn, moet Ajax daar natuurlijk voor gaan. Maar ik betwijfel eigenlijk of Ajax veel beter kan krijgen.

Het hangt natuurlijk ook af van de totale samenstelling van de selectie. Uiteraard moet er creativiteit in het elftal zitten. Wat mij betreft hoeft dat niet per se ook op 10 (liever wel), maar het gaat om de totale puzzel.
Van mij mag Klaassen ook komen hoor. Wel als Donny vertrekt inderdaad. Maar zelfs als Donny vertrekt heb je met Klaassen, Donny en Martinez een prima middenveld. Voorin hebben we genoeg creativiteit met Anthony, Tadic en Neres. Promes vind ik geen creatieve speler.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie