F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Monkey Tonk

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » zo jun 19, 2016 4:11 pm

Red Bull weer met een slechte bandenstrategie. Gaan als eerste voor 2-stop, op een onbekend circuit, en de concurrentie kiest massaal voor 1-stop. Weggegooide race voor beide coureurs. Gokken op een stop minder lijkt zowiezo beter, want daarmee zijn de laatste vier races gewonnen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo jun 19, 2016 4:29 pm

brigade zuid schreef:Had ie maar eerder een tijd neer moeten zetten. Altijd wat met Max.
Tja, kwa klaagvermogen blijft hij de Mercedessen een straatlengte voor.

Sandro

Bericht door Sandro » zo jun 19, 2016 4:32 pm

Monkey Tonk schreef:Red Bull weer met een slechte bandenstrategie. Gaan als eerste voor 2-stop, op een onbekend circuit, en de concurrentie kiest massaal voor 1-stop. Weggegooide race voor beide coureurs. Gokken op een stop minder lijkt zowiezo beter, want daarmee zijn de laatste vier races gewonnen.
Dat klinkt een beetje als: bij roulette was het de laatste vier keer rood, dus het zal de volgende keer ook wel rood worden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

ferry

Bericht door ferry » zo jun 19, 2016 4:46 pm

Tja, het was een beetje een saaie race. Rosberg was na een goede start meteen weg, Hamilton had wat problemen met de afstelling van z'n auto, dus een gevecht om de 1e plaats is er nooit geweest.
Red Bull heeft eruit gehaald wat erin zat vandaag denk ik. Qua vermogen doen de Red Bulls nog altijd flink onder voor de Mercedessen. Volgende keer maar weer een circuit met veel bochten graag. :-)
Max Verstappen reed vandaag lange tijd op de tiende positie, maar hij wist in de slotrondes nog Felipe Massa en Nico Hülkenburg te verschalken. Daardoor wist hij op het voor Red Bull lastige circuit van Bakoe toch nog de achtste positie binnen te halen.

,,De start was lastig, maar het einde was goed", zegt Verstappen op zijn website. ,,Op de super zachte en de zachte banden ging het niet zo lekker, maar op de medium banden vloog ik over de baan. Al na twee ronden merkte ik dat mijn banden begonnen te slijten, dus van daaruit moesten we wel wat doen, want ik was twee à drie seconden te langzaam. Daarom kwam ik ook op tijd binnen", zo vertelt de Nederlander.

Verstappen verklaart uiteindelijk nog tevreden te zijn met de einduitslag. ,,Ik had niet verwacht dat ik nog achtste zou worden. Op het einde liep ik ook nog enorm in op Ricciardo. Qua snelheid moet je jezelf toch vergelijken met je teamgenoot en dat zat vandaag wel goed. Je wil altijd verder vooraan eindigen, maar dat was vandaag niet mogelijk. We hebben er het maximale uitgehaald."

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo jun 19, 2016 5:45 pm

Heeft dus niks met gokken te maken, de red Bull komt simpelweg te kort op dit circuit.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jun 19, 2016 6:20 pm

Is het überhaupt wel mogelijk om met een Red Bull wereldkampioen te worden?

Sandro

Bericht door Sandro » zo jun 19, 2016 6:24 pm

brigade zuid schreef:Is het überhaupt wel mogelijk om met een Red Bull wereldkampioen te worden?
Sebastian zegt: "ja hoor". :hypocrite.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

ferry

Bericht door ferry » zo jun 19, 2016 6:34 pm

Vraag het Sebastian in 2016 nog een keer :smallgrin.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma jun 20, 2016 5:03 am

Iniesta schreef:Heeft dus niks met gokken te maken, de red Bull komt simpelweg te kort op dit circuit.
Alleen ging het op de medium banden opeens prima. RB geeft op basis van de laatste twee races (te koud, en te warm) ook toe dat ze de banden beter moeten leren begrijpen. Met alle technologie die er in zo'n auto gaat, lijkt me dat kleine beetje extra om het rubber te doorgronden geen slecht idee.

De strategie voor Baku was oorspronkelijk 1-stop. De snelle slijtage veranderde dat. Wat daarbij niet werd genoemd is dat de banden ook niet best waren bij andere teams, maar dat die banden 'terugkwamen' naarmate er langer op doorgereden werd. Wat dat betreft zullen we nooit weten of RB te vroeg handelde, of dat het echt, als enige, aan de auto lag.

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma jun 20, 2016 11:54 am

Wellicht gokten ze na de bandproblenen dat er nog een safety car situatie zou ontstaan, dan zaten ze in een perfecte situatie.

ferry

Bericht door ferry » ma jun 20, 2016 1:14 pm

Red Bull staat voor raadsel
4 uur geleden Joe van Burik
De eerste Grand Prix in Azerbeidzjan had voor Red Bull Racing een puntenfestijn moeten worden. Max Verstappen keek handenwrijvend uit naar de vele inhaalmogelijkheden en Daniel Ricciardo rook een overwinning. Bandenproblemen gooiden echter roet in het eten.

„Al na twee ronden merkte ik dat mijn banden begonnen te slijten”, analyseerde Verstappen op Verstappen.nl het probleem. „De superzachte band werkte voor ons gewoon niet.

Red Bull-teambaas Christian Horner erkende na Grand Prix van Europa in Baku voor een raadsel te staan. „Het is heel gek wat we met die banden hebben. Het lijkt wel alsof we iets over het hoofd hebben gezien na de laatste paar Grands Prix”, stelde de Brit.

„De superzachte en zachte banden sleten zó snel dat we er geen goede tijden op konden rijden. Terwijl het in de kwalificatie wel lekker ging. Dit is een teleurstellend resultaat, zeker nadat Daniel vanaf de eerste startrij vertrok.”

Ricciardo
De Australiër zelf: „Ik had verwacht dat dit dé race van het seizoen zou worden, maar het was best wel saai. En normaal doen we het goed in races onder hoge temperaturen, maar hier lukte het gewoon niet. Gelukkig hebben we een groot team met veel mensen en kennis. We kunnen vast snel weer een stap in de juiste richting zetten.”
ad.nl

Tja, lijkt inderdaad op gebrekkige kennis van het materiaal.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jul 02, 2016 2:31 pm

Weer een p9 in de quali. Wanneer gaat dat kutjong weer eens een goede kwalificatie neerzetten?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 02, 2016 2:55 pm

Daar heeft hij het inderdaad lastig. Ik weet niet of ik het mag zeggen maar het staat daarin volgens mij 5-0 voor Ricciardo.

Hopelijk kan hij het in de race herstellen.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za jul 02, 2016 3:34 pm

Ze gingen te laat over op droog weer banden. Hij kon zo maar een rondje op die banden rijden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

ferry

Bericht door ferry » za jul 02, 2016 5:20 pm

Dit is pas zijn 4e(?) GP met dit team en deze auto, en hij zit dichtbij Ricciardo (P7), dus hij staat ongeveer waar je zou mogen verwachten lijkt me.

Hij moet wel oppassen met dit soort praatjes. Dat krijgt veel aandacht en leidt alleen maar af.

beelzebub

Bericht door beelzebub » za jul 02, 2016 11:23 pm

Nu al de tweet van de dag. Burn. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo jul 03, 2016 2:31 pm

Haha. Weer een Mercedes touche. Max 2e.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

ferry

Bericht door ferry » zo jul 03, 2016 2:32 pm

Verstappen 2e! Wat een geweldige race! Mooie strijd tussen de Mercedessen ook. Zo is het echt leuk om naar te kijken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 03, 2016 2:47 pm

Geweldige prestatie! :biggthumpup.gif:

Mooie bevestiging van zijn kwaliteiten als coureur. In de kwalificatie is het nog even zoeken maar zijn resultaten in de race zijn erg goed.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jul 03, 2016 2:49 pm

Max rijdt als Schumacher. Rustig, uit de problemen blijvend en keihard stampen. Nog even een betere auto en hij wordt wereldkampioen. Ricciardo wordt scheel gereden.
Whitey on the moon.

elliquido

Bericht door elliquido » zo jul 03, 2016 2:50 pm

Mercedes baas noemt het brainless.
Upsetting
It could be easely a double Dnf. .
Hij is echt pissed.

Max ge-wel-dig gereden.

Mooie race was het met veel duels.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo jul 03, 2016 3:28 pm

Leuke race. Van P8 naar P2 is prima. Met een beetje meer geluk in de kwalificatie...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jul 03, 2016 3:35 pm

Zit hier in Bath in de pub te kijken hoe Hamilton wint. De Engelsen om mij heen zij het zo gewoon dat ze niet eens meer opkijken, zouden Nederlanders dar ook hebben over 5 jaar met Verstappen?
YNWA

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo jul 03, 2016 9:47 pm

Lijkt me een kwestie van tijd ja. Kijk naar het verschil tussen Ricciardo en Verstappen in vrijwel iedere race, terwijl Ricciardo ook als een uitstekende coureur te boek staat.
Ajax!

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo jul 03, 2016 10:17 pm

Wel opvallend inderdaad dat hij al in de races duidelijk de betere is.
Deze race was minimaal van hetzelfde niveau als in Barcelona. Vanaf 8 naar 2, goeie inhaalacties.

Plaats reactie