F1 en andere autosporten
Moderator: mods
- Monkey Tonk
Re: F1
Red Bull weer met een slechte bandenstrategie. Gaan als eerste voor 2-stop, op een onbekend circuit, en de concurrentie kiest massaal voor 1-stop. Weggegooide race voor beide coureurs. Gokken op een stop minder lijkt zowiezo beter, want daarmee zijn de laatste vier races gewonnen.
Dat klinkt een beetje als: bij roulette was het de laatste vier keer rood, dus het zal de volgende keer ook wel rood worden.Monkey Tonk schreef:Red Bull weer met een slechte bandenstrategie. Gaan als eerste voor 2-stop, op een onbekend circuit, en de concurrentie kiest massaal voor 1-stop. Weggegooide race voor beide coureurs. Gokken op een stop minder lijkt zowiezo beter, want daarmee zijn de laatste vier races gewonnen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Tja, het was een beetje een saaie race. Rosberg was na een goede start meteen weg, Hamilton had wat problemen met de afstelling van z'n auto, dus een gevecht om de 1e plaats is er nooit geweest.
Red Bull heeft eruit gehaald wat erin zat vandaag denk ik. Qua vermogen doen de Red Bulls nog altijd flink onder voor de Mercedessen. Volgende keer maar weer een circuit met veel bochten graag. :-)
Red Bull heeft eruit gehaald wat erin zat vandaag denk ik. Qua vermogen doen de Red Bulls nog altijd flink onder voor de Mercedessen. Volgende keer maar weer een circuit met veel bochten graag. :-)
Max Verstappen reed vandaag lange tijd op de tiende positie, maar hij wist in de slotrondes nog Felipe Massa en Nico Hülkenburg te verschalken. Daardoor wist hij op het voor Red Bull lastige circuit van Bakoe toch nog de achtste positie binnen te halen.
,,De start was lastig, maar het einde was goed", zegt Verstappen op zijn website. ,,Op de super zachte en de zachte banden ging het niet zo lekker, maar op de medium banden vloog ik over de baan. Al na twee ronden merkte ik dat mijn banden begonnen te slijten, dus van daaruit moesten we wel wat doen, want ik was twee à drie seconden te langzaam. Daarom kwam ik ook op tijd binnen", zo vertelt de Nederlander.
Verstappen verklaart uiteindelijk nog tevreden te zijn met de einduitslag. ,,Ik had niet verwacht dat ik nog achtste zou worden. Op het einde liep ik ook nog enorm in op Ricciardo. Qua snelheid moet je jezelf toch vergelijken met je teamgenoot en dat zat vandaag wel goed. Je wil altijd verder vooraan eindigen, maar dat was vandaag niet mogelijk. We hebben er het maximale uitgehaald."
-
- AT Toto winner 15/16
Is het überhaupt wel mogelijk om met een Red Bull wereldkampioen te worden?
- Monkey Tonk
Alleen ging het op de medium banden opeens prima. RB geeft op basis van de laatste twee races (te koud, en te warm) ook toe dat ze de banden beter moeten leren begrijpen. Met alle technologie die er in zo'n auto gaat, lijkt me dat kleine beetje extra om het rubber te doorgronden geen slecht idee.Iniesta schreef:Heeft dus niks met gokken te maken, de red Bull komt simpelweg te kort op dit circuit.
De strategie voor Baku was oorspronkelijk 1-stop. De snelle slijtage veranderde dat. Wat daarbij niet werd genoemd is dat de banden ook niet best waren bij andere teams, maar dat die banden 'terugkwamen' naarmate er langer op doorgereden werd. Wat dat betreft zullen we nooit weten of RB te vroeg handelde, of dat het echt, als enige, aan de auto lag.
ad.nlRed Bull staat voor raadsel
4 uur geleden Joe van Burik
De eerste Grand Prix in Azerbeidzjan had voor Red Bull Racing een puntenfestijn moeten worden. Max Verstappen keek handenwrijvend uit naar de vele inhaalmogelijkheden en Daniel Ricciardo rook een overwinning. Bandenproblemen gooiden echter roet in het eten.
„Al na twee ronden merkte ik dat mijn banden begonnen te slijten”, analyseerde Verstappen op Verstappen.nl het probleem. „De superzachte band werkte voor ons gewoon niet.
Red Bull-teambaas Christian Horner erkende na Grand Prix van Europa in Baku voor een raadsel te staan. „Het is heel gek wat we met die banden hebben. Het lijkt wel alsof we iets over het hoofd hebben gezien na de laatste paar Grands Prix”, stelde de Brit.
„De superzachte en zachte banden sleten zó snel dat we er geen goede tijden op konden rijden. Terwijl het in de kwalificatie wel lekker ging. Dit is een teleurstellend resultaat, zeker nadat Daniel vanaf de eerste startrij vertrok.”
Ricciardo
De Australiër zelf: „Ik had verwacht dat dit dé race van het seizoen zou worden, maar het was best wel saai. En normaal doen we het goed in races onder hoge temperaturen, maar hier lukte het gewoon niet. Gelukkig hebben we een groot team met veel mensen en kennis. We kunnen vast snel weer een stap in de juiste richting zetten.”
Tja, lijkt inderdaad op gebrekkige kennis van het materiaal.
-
- AT Toto winner 15/16
Weer een p9 in de quali. Wanneer gaat dat kutjong weer eens een goede kwalificatie neerzetten?
-
Max rijdt als Schumacher. Rustig, uit de problemen blijvend en keihard stampen. Nog even een betere auto en hij wordt wereldkampioen. Ricciardo wordt scheel gereden.
Whitey on the moon.
- Monkey Tonk
Leuke race. Van P8 naar P2 is prima. Met een beetje meer geluk in de kwalificatie...
- InnerHarbour
Zit hier in Bath in de pub te kijken hoe Hamilton wint. De Engelsen om mij heen zij het zo gewoon dat ze niet eens meer opkijken, zouden Nederlanders dar ook hebben over 5 jaar met Verstappen?
YNWA
- Giacomo Puccini
Lijkt me een kwestie van tijd ja. Kijk naar het verschil tussen Ricciardo en Verstappen in vrijwel iedere race, terwijl Ricciardo ook als een uitstekende coureur te boek staat.
Ajax!