Sven Mislintat

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » ma sep 18, 2023 9:23 pm

columbus schreef:
ma sep 18, 2023 9:02 pm
Ze weten echt niet meer welke krankzinnig verhaal ze in de wereld moet brengen hè. Als je met dit soort beschuldigingen komt, kom dan op zijn minst met een bewijs. Het slaat inmiddels helemaal nergens op. Blinde paniek en iedereen lult de ene na het andere onzin verhaal na.
Inderdaad dit dus. We weten nu ook wel dat die Steijn een gore rat is hè. Sinds hij zijn zin niet heeft gekregen wordt het ene na het andere verzinsel de lucht in geslingerd.
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Andriy Demchenko » ma sep 18, 2023 9:42 pm

Mr. Ajax schreef:
ma sep 18, 2023 8:59 pm
Lionel schreef:
ma sep 18, 2023 8:13 pm
En welke spelerS van 28 zijn er dan gehaald? Alleen Akpom toch?

Van der Meyde zegt net bij VI dat onderzocht wordt, dat hoorde hij althans, of Mislintat verdient heeft aan transfers :excited.gif:

Wie verzint dit soort onzin?
Ik zeg/denk ook niet meteen dat er iets van waar is, maar waarom vind je het zo far fetched? Dat er bizar veel geld is uitgegeven aan spelers die alleen hij kende en zonder iets van een screening van de scouting is toch een feit? Zo absurd is die notie niet. Wij kennen die man totaal niet, dus waar komt die overtuiging vandaan dat het absoluut niet het geval is?
Als je roept dat het allemaal zondet screening gebeurd is laat je jezelf ook wat wijsmaken. Moe wordt ik van dat soort gratuite leugens die de media de wereld in helpt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door LucaS » ma sep 18, 2023 9:52 pm

Wow...de T en Derksen hysterie heeft ook hier toegeslagen
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16876
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Sven Mislintat

Bericht door GangstaRiB » ma sep 18, 2023 10:13 pm

Lionel schreef:
ma sep 18, 2023 9:23 pm
columbus schreef:
ma sep 18, 2023 9:02 pm
Ze weten echt niet meer welke krankzinnig verhaal ze in de wereld moet brengen hè. Als je met dit soort beschuldigingen komt, kom dan op zijn minst met een bewijs. Het slaat inmiddels helemaal nergens op. Blinde paniek en iedereen lult de ene na het andere onzin verhaal na.
Inderdaad dit dus. We weten nu ook wel dat die Steijn een gore rat is hè. Sinds hij zijn zin niet heeft gekregen wordt het ene na het andere verzinsel de lucht in geslingerd.
Sven is heilig. Steijn een gore rat zelfs. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Zuidema » ma sep 18, 2023 10:33 pm

Wat zouden die nieuwe spelers inmiddels van Ajax vinden? Naar binnen gelokt met de mooie praatjes van Sven en wat treffen ze aan? Een club in brand waar het van hoog tot laag totaal niet goed gaat en waar het eerste een op hol geslagen gehaktmolen blijkt te zijn met een matige coach die je ook nog eens min of meer afserveert? Klopt, Ajax is zo inderdaad een goede stap in je carrière. Als je dit overleeft, overleef je alles. Om je dood te schamen.
Success will tear us apart.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9090
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma sep 18, 2023 10:45 pm

Het punt is een beetje dat zij de brandweermannen zouden moeten zijn. Maar ze hebben erg veel moeite om te blussen.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 18, 2023 11:23 pm

Lionel schreef:
ma sep 18, 2023 9:22 pm
@ Gangstarib en Mr. Ajax

Johan Derksen kwam laatst ook al met de onzin dat bijvoorbeeld een Akpom voor 6 miljoen opgehaald kon worden. Maar Lens had een akkoord met zijn club voor eenzelfde bedrag dan wat Ajax betaald heeft.

De beste man heeft voor 160 miljoen verkocht… of denken we soms ook dat hij Bassey eigenlijk voor 67 miljoen kon verkopen maar Fulham wat korting heeft gegeven?

En als laatste en daar had ik eigenlijk mee moeten beginnen…. Andy fucking van der Meyde… iemand die nu filmpjes opneemt in zijn auto en een biografie uitgegeven heeft omdat hij een snuivende hoerenloper moeten we nu dus serieus nemen?

Ik ben overigens van een aantal aankopen ook nog niet overtuigd maar het feit dat hij geen vriendjes is met Steijn overtuigt mij er juist van dat hij integer is. Nog los van het feit dat hij wellicht wel wordt gecontroleerd na het debacle vorig jaar.
Je leest niet wat ik zeg. Jij vindt het idee alleen al totaal onmogelijk. Dat vind ik net zo gek als het gerucht zelf.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 18, 2023 11:25 pm

Andriy Demchenko schreef:
ma sep 18, 2023 9:42 pm
Mr. Ajax schreef:
ma sep 18, 2023 8:59 pm
Lionel schreef:
ma sep 18, 2023 8:13 pm
En welke spelerS van 28 zijn er dan gehaald? Alleen Akpom toch?

Van der Meyde zegt net bij VI dat onderzocht wordt, dat hoorde hij althans, of Mislintat verdient heeft aan transfers :excited.gif:

Wie verzint dit soort onzin?
Ik zeg/denk ook niet meteen dat er iets van waar is, maar waarom vind je het zo far fetched? Dat er bizar veel geld is uitgegeven aan spelers die alleen hij kende en zonder iets van een screening van de scouting is toch een feit? Zo absurd is die notie niet. Wij kennen die man totaal niet, dus waar komt die overtuiging vandaan dat het absoluut niet het geval is?
Als je roept dat het allemaal zondet screening gebeurd is laat je jezelf ook wat wijsmaken. Moe wordt ik van dat soort gratuite leugens die de media de wereld in helpt.
Wat weet jij dan wat ik niet weet? Oprechte vraag. Hebben alle 12 positieve scoutingsrapporten gehad? Of überhaupt scoutingsrapporten gehad?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Andriy Demchenko » di sep 19, 2023 1:03 am

Genoeg bekend maar dan moet je wel een beetje research doen. Ajax volgde Mannsverk al twee jaar geleden, toen al was er interesse.

Mislintat heeft bij zijn sollicitatiegesprekken van voor april al laten weten wie hij in gedachte had voor de belangrijke vertrekkers (Alvarez, Timber, Kudus). Die namen zijn natuurlijk ook bij Ajax intern bekeken, het zou gek zijn als dat niet zo was.

Bij de transfer van Ramaj won Mislintat info bij heel wat partijen. Bewees opnieuw dat hij niet over een nacht ijs ging.

De scoutingafdeling lag op zijn gat en de hoofdscout, die zelf toegaf dat leiding geven niet zijn ding was, vertrok. Wat overbleef was een clubje verouderde scouts die nog graag snoepreisjes naar ZA maakte. Toen Mislintat dat dwarsboomde heeft dat rancune gezaaid.

Als je werkelijk denkt dat Kelvin De Lang niet geraadpleegd is bij Akpom dan lijkt me dat ook naief, Borges komt volgens de geluiden zelfs op zijn advies.

Allemaal leuk en aardig dat figuren als K Perez beweren dat John Steen Olsen niet geraadpleegd was over Gaaij. Wat hij voor het gemak vergeet te vertellen is dat JSO al met pensioen is en Ajax een andere Scandinaviescout heeft (Eriksen).

Alle wat serieuze media hebben aangegeven dat Muslintat qua kennisinwinning juist heel erg geinteresseerd is de mening van anderen en veel overlegt en spart. Het enige is alleen dat hij wel kapitein van het schip is en de knopen doorhakt.

Mislintat is vanaf dag een onder vuur genomen. Zijn methode van data werd belachelijk gemaakt. Toen hij een Noorse trainer wilde halen werd dat belachelijk gemaakt: je haalt toch niemand van de Noordpool? De krokodillentranen van Heitinga en de meest hypicriete betogen van Rob Jansen. Perez die met een randdebiele opmerking komt dat Duitsers niet passen bij Ajax want het is een Joodse club. De Telegraaf die met de beschuldiging komt dat hij te weinig naar zaakwaarnemers luistert (notabene na afgelopen jaar) de verwijten over de scoutingafdeling terwijl daar door wanbeleid van zijn vooorgangers alles op zijn gat heeft gelegen. Perez die met verwijten kont dat JSO niet geraadpleegd is terwijl die al met pensioen is. En als klap op de vuurpijl de beschuldiging van Derksen en co dat Mislintat aan transfers verdient. Als bewijs wordt dan aangegeven dat Akpom voor 6 miljoen gehaald kon worden, dat Lens op dat moment al twaalf miljoen geboden had doet er voor die klojo's dan niet toe. Bij Steijn - Hooydonck is dat een rel maar over Mislintat moeten we dat sooet beschuldigingen toch openlijk kunnen spuien. Ik walg van al die journalistieke diarhee....
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 348
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door roelf » di sep 19, 2023 5:02 am

Het is een oorlog tussen Ajax en de zaakwaarnemers. Daar komt het gewoon op neer. De RvC heeft Mislintat de opdracht gegeven puin te ruimen, de invloed van zaakwaarnemers te verminderen, het verminderen van het "lekken" naar de media, het herstructureren van een niet functionerende scout afdeling (die in de zak zitten van de zaakwaarnemers) en het aantrekken van betaalbare spelers met een grote restwaarde zonder al te veel kwaliteit in te leveren. Ook moest voorkomen worden dat zaakwaarnemers hun rotzooi konden stallen via de trainer. Mislintat doet niks op eigen houtje. Dit is zijn opdracht.

Er moest een trainer worden aangesteld die akkoord ging weinig invloed te hebben op het aankoopbeleid, of in ieder geval onder controle gehouden kon worden. Ik kan me voorstellen dat het niet ronduit gezegd is. Er is gewoon gezegd dat Mislintat de eindverantwoordelijke was. Steijn dacht dat hij spelers kon voordragen. Kon hij ook, maar die spelers waren of te duur, of niet goed genoeg, of hadden geen restwaarde.

De RvC heeft de situatie verkeerd ingeschat door te stellen dat spelers eerst verkocht moesten worden en hebben het de trainer onnodig moeilijk gemaakt. Ze hadden zich een hoop sores kunnen besparen door daar wat flexibeler in te zijn. Steijn werd ook geacht om op korte termijn een geheel te kunnen smeden van al die nieuwe spelers. De RvC dact dat hij dat wel al bewezen had bij z'n vorige club. Hij zou onder moeilijke omstandigheden goed kunnen presteren. Maduro werd ingehuurd als het tactisch genie om het technisch plaatje compleet te maken.

Dus, Steijn voelt zich belazerd en probeert zich in te dekken door de schuld bij de spelers (maar eigenlijk Mislintat) neer te leggen en te 'lekken' naar de media.

Zaakwaarnemers hebben kennelijk een hele grote invloed op de media. Vriendjeskliek. De media is nu alleen maar bezig met leugens (8 miljoen voor een keeper, Akpom kost eigenlijk maar 7 miljoen) en insinuaties in de hoop een TD te krijgen die weer een beetje met de zaakwaarnemers meedenkt. De media heeft geen probleem zich hiervoor te laten gebruiken omdat op een gegeven moment niks meer gelekt werd.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » di sep 19, 2023 7:40 am

Helemaal eens met Roelf en Andriy :biggthumpup.gif:

Ik hoor werkelijk amper goed onderbouwde argumenten waarom Sven niet goed genoeg is.
Voordat hij maar 1 dag gewerkt had, werd hij door de T. al volledig in een hoekje gezet als data-duitser enz
Men is structureel bezig om Mislintat bij Ajax weg te krijgen. de enige nuance die ik hoor is bij Pantalic Podcast. Zij beoordelen de situatie zoals deze is.
Alle landelijke media schreeuwen moord en brand zonder één echt argument.

En in de luwte, daar wacht Sneijder op zijn kans om TD te worden zonder ervaring, opleiding of inzet.
En dat wordt dan door de media gezien als een echte Ajacied. Nou, je kan je geen grotere idioot wensen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door peter » di sep 19, 2023 8:07 am

Mano schreef:
di sep 19, 2023 7:40 am
Ik hoor werkelijk amper goed onderbouwde argumenten waarom Sven niet goed genoeg is.
Nou er zijn tal van redenen toch?

- We hebben lang gefocust op de A-opties. Dat maakt dat we nu een totaal niet ingespeeld team hebben en zometeen al onoverbrugbare afstand staan waarschijnlijk. Dit seizoen is ontzettend belangrijk en met deze tactiek gooien we het in september al weg.
- Heeft Sven verstand van het neerzetten van een elftal? Hij kan misschien goede spelers kopen, maar of ze in het systeem passen én of hij zicht heeft op de zwakke plekken? Ik vraag het me echt af. Hij kwam relatief vroeg op de proppen met Gaaei en met Forbs. Een zeer aanvallende rechtsback en een linksbuiten. Lag daar de prioriteit? De vraag stellen is hem beantwoorden.
- Open deur, maar sommige posities zijn gewoon niet bezet nu. We hebben 2x een 9.5 gehaald, maar geen aanvallende middenvelder en geen rechtsbuiten
- PSV heeft veel nieuwe spelers en een nieuwe trainer en liggen opeens mijlenver op ons. Was er toch geen middenweg met het bepalen van beleid mogelijk met Bosz?
- Er zijn 12 spelers gehaald en dat heeft veel geld gekost. Het maken van koppeltjes in relatie tot systemen is bijna onmogelijk met deze aankopen. Sosa en Gaaei samen als backs? Uitgesloten. Mikau en Akpom in de aanval? Uitgesloten. En dan gaat hier diezelfde vlieger weer op. Waarom zijn ze dan allemaal wel gehaald? Waarom bijvoorbeeld geen Mikau of Akpom en wel een echte rechtsbuiten of aanvallende middenvelder? Of Sosa en een verdedigend sterke rechtsback

En dan ben ik heus bereid om Steijn nog een paar weken te geven, maar die kun je eigenlijk op je lijstje zetten. Uiteindelijk is Sven verantwoordelijk voor het voetbalgedeelte bij Ajax. We hebben de slechtste start in de historie en erger nog, we spelen het slechtste voetbal in de historie. Alle seinen staan op rood.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » di sep 19, 2023 8:15 am

Zet er een goede coach neer en we doen weer mee.
Onder een kut coach, is iedereen rommel
Die is op conto van Mislintat, aanstellen Steijn. Maar Overmars stelde ook Keizer aan, kocht ook rommel, afgewisseld met toppers.
Is inherent aan TD zijn in NL.


voor de rest heeft SM ook de taak gekregen om het huis op orde te krijgen. Dat was namelijk nogal een puinzooi geworden.
hij knipt alle kabels door en de gehele media had al een mening over SM voordat Ajax 1 wedstrijd gespeeld heeft. Als dat niet 'opzichtig' is, weet ik het niet meer.
Zet een goede coach neer, haal resultaten en alleen op die manier snoer je iedereen de mond
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16876
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Sven Mislintat

Bericht door GangstaRiB » di sep 19, 2023 8:36 am

Andriy Demchenko schreef:
di sep 19, 2023 1:03 am
Genoeg bekend maar dan moet je wel een beetje research doen. Ajax volgde Mannsverk al twee jaar geleden, toen al was er interesse.

Mislintat heeft bij zijn sollicitatiegesprekken van voor april al laten weten wie hij in gedachte had voor de belangrijke vertrekkers (Alvarez, Timber, Kudus). Die namen zijn natuurlijk ook bij Ajax intern bekeken, het zou gek zijn als dat niet zo was.

Bij de transfer van Ramaj won Mislintat info bij heel wat partijen. Bewees opnieuw dat hij niet over een nacht ijs ging.

De scoutingafdeling lag op zijn gat en de hoofdscout, die zelf toegaf dat leiding geven niet zijn ding was, vertrok. Wat overbleef was een clubje verouderde scouts die nog graag snoepreisjes naar ZA maakte. Toen Mislintat dat dwarsboomde heeft dat rancune gezaaid.

Als je werkelijk denkt dat Kelvin De Lang niet geraadpleegd is bij Akpom dan lijkt me dat ook naief, Borges komt volgens de geluiden zelfs op zijn advies.

Allemaal leuk en aardig dat figuren als K Perez beweren dat John Steen Olsen niet geraadpleegd was over Gaaij. Wat hij voor het gemak vergeet te vertellen is dat JSO al met pensioen is en Ajax een andere Scandinaviescout heeft (Eriksen).

Alle wat serieuze media hebben aangegeven dat Muslintat qua kennisinwinning juist heel erg geinteresseerd is de mening van anderen en veel overlegt en spart. Het enige is alleen dat hij wel kapitein van het schip is en de knopen doorhakt.

Mislintat is vanaf dag een onder vuur genomen. Zijn methode van data werd belachelijk gemaakt. Toen hij een Noorse trainer wilde halen werd dat belachelijk gemaakt: je haalt toch niemand van de Noordpool? De krokodillentranen van Heitinga en de meest hypicriete betogen van Rob Jansen. Perez die met een randdebiele opmerking komt dat Duitsers niet passen bij Ajax want het is een Joodse club. De Telegraaf die met de beschuldiging komt dat hij te weinig naar zaakwaarnemers luistert (notabene na afgelopen jaar) de verwijten over de scoutingafdeling terwijl daar door wanbeleid van zijn vooorgangers alles op zijn gat heeft gelegen. Perez die met verwijten kont dat JSO niet geraadpleegd is terwijl die al met pensioen is. En als klap op de vuurpijl de beschuldiging van Derksen en co dat Mislintat aan transfers verdient. Als bewijs wordt dan aangegeven dat Akpom voor 6 miljoen gehaald kon worden, dat Lens op dat moment al twaalf miljoen geboden had doet er voor die klojo's dan niet toe. Bij Steijn - Hooydonck is dat een rel maar over Mislintat moeten we dat sooet beschuldigingen toch openlijk kunnen spuien. Ik walg van al die journalistieke diarhee....
Zitten toch best veel aannames in je verhaal. Een verouderd clubje scouts die snoepreisjes maakt... dat is stemmingmakerij.
Ramaj is gekocht voor 5 miljoen en zit op de bank... dat is dus wel degelijk een eenmansactie van Sven geweest.
Op internet zag ik voorbijkomen dat Medic gekocht moest worden om Satulo te kunnen halen. Kan ik niet hard maken, maar waarom koopt Ajax een verdediger van St. Pauli uit de 2de BuLi? Zit de rest van Duitsland te slapen..? :hypocrite.gif:
Akpom en Mikautadze vind ik exemplarisch voor het aankoopbeleid. Het spijt me, maar dat is echt 2de garnituur... en vergeet niet... we hebben er wel de hoofdprijs voor betaald he!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » di sep 19, 2023 9:09 am

Dit zijn ook allemaal aannames :hypocrite.gif:

Sutalo/medic, stel het is wel zo, dan heb ik nog een paar voorbeelden voor je
Cassierra/Sanchez?
Lodeiro/Suarez?

Wat is er mis met Ramaj?
Olij was niet op de bank gaan zitten, terwijl wij Rulli hebben. Wij kunnen er weinig aan doen dat hij na 1 wedstrijd is uitgeschakeld.
Een Ramaj gaat wel voor zijn kans op de bank en schijnt een talent te zijn. Vroeger waren we niet bang voor een talentje. Steijn kiest voor Gorter, ik denk dat hij niet de juiste keuze maakt.

2de garnituur.
Tja, een team dan compleet niet draait. Een Akpom op rechtsbuiten zetten. Ik zeg niet dat het toppers zullen zijn maar laten we vooral eerst een coach zoeken die Ajax wel kan leiden.
En zoals ik al zei; DAT kan je Mislintat kwalijk nemen, dat hij Steijn heeft overschat.
Laatst gewijzigd door Mano op di sep 19, 2023 9:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Toppie » di sep 19, 2023 9:10 am

:1evil.gif: nog een week en we nemen afscheid van Sven goodbye men en Lichtenstein

De Dominee
Berichten: 5925
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » di sep 19, 2023 9:15 am

Manssverk schijnt trouwens de training voorafgaand aan Twente - Ajax fantastisch geweest te zijn. Daarom kreeg hij direct een basisplaats. Hij had in Enschede alleen enorme last van zenuwen (en een gebrek aan tactiek).

Die lijkt dus absoluut wel te kunnen voetballen. Sosa, Sutalo idem. Gaaei en Avila hebben hun kwaliteiten. Tahirovic is behoorlijk goed. Branco en Medic voor weinig bruikbare selectiespelers.

Alleen voorin heeft Sven matig tot slecht ingekocht lijkt het. Forbs, Mikau en Akpom passen niet bij (dit) Ajax.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » di sep 19, 2023 9:27 am

daar staan Brobbey, Bergwijn en Berghuis.
2 internationals en een talent van Ajax. :hypocrite.gif:
Die zijn toch wel beter dan Excelsior, Fortuna of Twente?

Je moet alleen wel een tactiek hebben waarbij er geen zeeën van ruimte is voor de tegenstander
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5925
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » di sep 19, 2023 9:29 am

Eens, maar ik had graag voorin versterkingen gezien. Geen breedte aankopen. Neemt niet weg dat een normale trainer hier gewoon een redelijk tot goed functionerend elftal van kan maken wat meedoet om de titel.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13817
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door Jinne » di sep 19, 2023 9:38 am

Dat we puntverlies zouden lijden in Enschede had ik al wel ingecalculeerd. Maar dat we zelfs de makkelijke potjes niet meer kunnen winnen... En dan vooral ook niet eens verdienden om te winnen gezien het aantal kansen. Dat is eigenlijk nog erger.

Dat ligt niet alleen aan het feit dat de spelers laat binnen kwamen. Matige voorbereiding loopt gewoon door. Zie nog nergens een klik.

Qua aankopen zelf ook het minst tevreden met de aanval. Het geraamte wat is overgebleven van vorig seizoen is buiten Hato geeft de burger ook weinig moed.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13817
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door Jinne » di sep 19, 2023 9:43 am

Media heb ik nimmer gehoord over de belachelijke bedragen voor BaWijBe vorig seizoen. Of de hoge fees voor de zaakwaarnemers. Of de package deals voor Essel of Latino vriend (Lodeiro en Sanchez).
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » di sep 19, 2023 9:49 am

De Dominee schreef:
di sep 19, 2023 9:15 am
Manssverk schijnt trouwens de training voorafgaand aan Twente - Ajax fantastisch geweest te zijn. Daarom kreeg hij direct een basisplaats. Hij had in Enschede alleen enorme last van zenuwen (en een gebrek aan tactiek).

Die lijkt dus absoluut wel te kunnen voetballen. Sosa, Sutalo idem. Gaaei en Avila hebben hun kwaliteiten. Tahirovic is behoorlijk goed. Branco en Medic voor weinig bruikbare selectiespelers.

Alleen voorin heeft Sven matig tot slecht ingekocht lijkt het. Forbs, Mikau en Akpom passen niet bij (dit) Ajax.
Als ik heel eerlijk ben en in alle objectiviteit puur en alleen afga op wat Sutalo tot dusver bij ons heeft laten zien, dan deed Magallan het beter in zijn eerste potjes. Dat hij een absolute voltreffer is durf ik dus nog niet te beweren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » di sep 19, 2023 9:51 am

Jinne schreef:
di sep 19, 2023 9:43 am
Media heb ik nimmer gehoord over de belachelijke bedragen voor BaWijBe vorig seizoen. Of de hoge fees voor de zaakwaarnemers. Of de package deals voor Essel of Latino vriend (Lodeiro en Sanchez).
Wat Roelf zegt, het roer is om bij Ajax en zaakwaarnemers en de pers hebben de messen geslepen.
Als we nu 12 punten hadden, had je niemand gehoord. Alleen de grootste misser van Mislintat is de coach.
en dat voel je meteen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16876
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Sven Mislintat

Bericht door GangstaRiB » di sep 19, 2023 9:57 am

Snap niet zo goed waarom de media nu de schuld krijgt van het wanbeleid bij Ajax.

Vorig jaar heb ik hier ook hard gelachen om de aankoop van Bassey.
Dit jaar doe ik dat om de treurnis uit de 2de liga's.

Selectie liep leeg, er moesten aankopen komen, maar de blik rotzooi die nu opentrokken is vind ik wel degelijk de schuld van Sven. Heb het gevoel dat de scouting compleet bypassed is, net zoals de trainer die dat al een paar keer en-public duidelijk heeft gemaakt.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Andriy Demchenko » di sep 19, 2023 10:00 am

GangstaRiB schreef:
di sep 19, 2023 8:36 am
Andriy Demchenko schreef:
di sep 19, 2023 1:03 am
Genoeg bekend maar dan moet je wel een beetje research doen. Ajax volgde Mannsverk al twee jaar geleden, toen al was er interesse.

Mislintat heeft bij zijn sollicitatiegesprekken van voor april al laten weten wie hij in gedachte had voor de belangrijke vertrekkers (Alvarez, Timber, Kudus). Die namen zijn natuurlijk ook bij Ajax intern bekeken, het zou gek zijn als dat niet zo was.

Bij de transfer van Ramaj won Mislintat info bij heel wat partijen. Bewees opnieuw dat hij niet over een nacht ijs ging.

De scoutingafdeling lag op zijn gat en de hoofdscout, die zelf toegaf dat leiding geven niet zijn ding was, vertrok. Wat overbleef was een clubje verouderde scouts die nog graag snoepreisjes naar ZA maakte. Toen Mislintat dat dwarsboomde heeft dat rancune gezaaid.

Als je werkelijk denkt dat Kelvin De Lang niet geraadpleegd is bij Akpom dan lijkt me dat ook naief, Borges komt volgens de geluiden zelfs op zijn advies.

Allemaal leuk en aardig dat figuren als K Perez beweren dat John Steen Olsen niet geraadpleegd was over Gaaij. Wat hij voor het gemak vergeet te vertellen is dat JSO al met pensioen is en Ajax een andere Scandinaviescout heeft (Eriksen).

Alle wat serieuze media hebben aangegeven dat Muslintat qua kennisinwinning juist heel erg geinteresseerd is de mening van anderen en veel overlegt en spart. Het enige is alleen dat hij wel kapitein van het schip is en de knopen doorhakt.

Mislintat is vanaf dag een onder vuur genomen. Zijn methode van data werd belachelijk gemaakt. Toen hij een Noorse trainer wilde halen werd dat belachelijk gemaakt: je haalt toch niemand van de Noordpool? De krokodillentranen van Heitinga en de meest hypicriete betogen van Rob Jansen. Perez die met een randdebiele opmerking komt dat Duitsers niet passen bij Ajax want het is een Joodse club. De Telegraaf die met de beschuldiging komt dat hij te weinig naar zaakwaarnemers luistert (notabene na afgelopen jaar) de verwijten over de scoutingafdeling terwijl daar door wanbeleid van zijn vooorgangers alles op zijn gat heeft gelegen. Perez die met verwijten kont dat JSO niet geraadpleegd is terwijl die al met pensioen is. En als klap op de vuurpijl de beschuldiging van Derksen en co dat Mislintat aan transfers verdient. Als bewijs wordt dan aangegeven dat Akpom voor 6 miljoen gehaald kon worden, dat Lens op dat moment al twaalf miljoen geboden had doet er voor die klojo's dan niet toe. Bij Steijn - Hooydonck is dat een rel maar over Mislintat moeten we dat sooet beschuldigingen toch openlijk kunnen spuien. Ik walg van al die journalistieke diarhee....
Zitten toch best veel aannames in je verhaal. Een verouderd clubje scouts die snoepreisjes maakt... dat is stemmingmakerij.
Ramaj is gekocht voor 5 miljoen en zit op de bank... dat is dus wel degelijk een eenmansactie van Sven geweest.
Op internet zag ik voorbijkomen dat Medic gekocht moest worden om Satulo te kunnen halen. Kan ik niet hard maken, maar waarom koopt Ajax een verdediger van St. Pauli uit de 2de BuLi? Zit de rest van Duitsland te slapen..? :hypocrite.gif:
Akpom en Mikautadze vind ik exemplarisch voor het aankoopbeleid. Het spijt me, maar dat is echt 2de garnituur... en vergeet niet... we hebben er wel de hoofdprijs voor betaald he!!!!
Verouderd is een feit, wij hadden de oudste scoutingafdeling van Europa. Dat scouts niet blij waren dat ze naar jeugd WK in ZA mochten is ook een feit. Dat Mislintat aangaf dat je ook beelden ervan in Amsterdam kon bekijken vonden ze allerminst leuk. Essel Sports kwam in het verleden wel met ZA spelers aan, dan mochten de scouts in de laatste fase nog even naar ZA om te scouten dat was een soort privilege geworden. De reden dat Essel er vaak tussenzat was om de zwartgeld stromen en vele ontransparante betalingen daar te regelen. Mislintat leunt niet op Essel dat is het verschil.

Ramaj is door Steijn op de bank gezet, aanvankelijk logisch want hij was er net en Gorter had al een hele zomer gekeept en had dus qua coaching een voorsprong. We weten niet hoe goed Ramaj nu is en of hij van Steijn de faire kans heeft gehad.

Mislintat haalde ook bij zijn vorige clubs heel veel uit de Franse en Duitse tweede divisies. Daarnaast is Medic als back up gekomen, het Medic - Sutalo verhaal ben ik in het verleden al op ingegaan.

Dat jij spelers als Mikautatdze nu al bij het grof vuil zet vind ik exemplarisch.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Plaats reactie