Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Yopii
Berichten: 18868
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Yopii » wo okt 25, 2023 12:17 pm

De spelers die níet door de DD zijn gehaald presteren ook niet: Gorter, Rensch, Taylor, Berghuis, onze eminente aanvoerder, enz.

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door GangstaRiB » wo okt 25, 2023 12:18 pm

De Dominee schreef:
wo okt 25, 2023 12:09 pm
Het is toch gewoon overal te lezen dat het zo is als ik zeg? Knutsen mocht niet, want ze wilden niet een buitenlander als TD én als coach. Bosz mocht niet van Sar. Slot en EtH zijn toch niet beschikbaar? Wat klopt er dan niet aan wat ik zeg? :confused.gif:

Over de spelers wederom in herhaling: die kunnen we helemaal nog niet beoordelen. Ik denk dat die zeker niet zo slecht zijn als nu lijkt en dat we uiteindelijk gaan verdienen op de aankopen van afgelopen zomer per saldo. Moet nog blijken uiteraard. Maar nu alvast roepen dat ze er alle 11 niks van kunnen is extreem voorbarig.

De spelers van het lijstje van Steijn waren allemaal onhaalbaar of in strijd met de opdracht van Mislintat (generate budget alvorens uitgaves te doen, salarishuis verlagen, restwaarde creëren).

De Vrij: te hoog salaris, geen restwaarde
Pavilidis: te duur
Lang: Tadic, Bergwijn, Daramy waren er helaas nog
Schouten: geen budget voor op moment van aanbieden
Tagliafico: te hoog salaris, geen restwaarde
Stengs: prutser
Dest: te hoog salaris, met koopoptie van 10mln nauwelijks restwaarde
Ghazi: prutser
Almada: veel te duur
:smallgrin.gif:

De ene is te duur en voor de andere is geen budget.. wat is het nou? Ajax heeft 120 miljoen gespendeerd deze zomer! Geen budget? Te duur?

Sven heeft ons gewoon met prutsers opgescheept en is er zelf zeker niet slechter van geworden (en ja... dat laatste is een aanname van mij).

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door peter » wo okt 25, 2023 12:21 pm

De Dominee schreef:
wo okt 25, 2023 12:09 pm
Het is toch gewoon overal te lezen dat het zo is als ik zeg? Knutsen mocht niet, want ze wilden niet een buitenlander als TD én als coach. Bosz mocht niet van Sar. Slot en EtH zijn toch niet beschikbaar? Wat klopt er dan niet aan wat ik zeg? :confused.gif:
We weten het gewoon niet. Ik kan je net zoveel berichten oplepelen dat:
Knutsen niet doorging omdat hij verdient aan transfers bij Bodo.

Knutsen niet doorging omdat hij niet halverwege het seizoen weg wil.
Bosz wel mocht van Sar, maar dat Mislintat dat niet wilde omdat Bosz inspraak wilde in het technisch beleid.

Er is zoveel geschreven over deze affaire. We kunnen nu niet doen alsof het rijtje berichten van jou de waarheid is. Echt niet.

De Dominee
Berichten: 5927
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door De Dominee » wo okt 25, 2023 12:26 pm

Peter schreef:
wo okt 25, 2023 12:21 pm
De Dominee schreef:
wo okt 25, 2023 12:09 pm
Het is toch gewoon overal te lezen dat het zo is als ik zeg? Knutsen mocht niet, want ze wilden niet een buitenlander als TD én als coach. Bosz mocht niet van Sar. Slot en EtH zijn toch niet beschikbaar? Wat klopt er dan niet aan wat ik zeg? :confused.gif:
We weten het gewoon niet. Ik kan je net zoveel berichten oplepelen dat:
Knutsen niet doorging omdat hij verdient aan transfers bij Bodo.

Knutsen niet doorging omdat hij niet halverwege het seizoen weg wil.
Bosz wel mocht van Sar, maar dat Mislintat dat niet wilde omdat Bosz inspraak wilde in het technisch beleid.

Er is zoveel geschreven over deze affaire. We kunnen nu niet doen alsof het rijtje berichten van jou de waarheid is. Echt niet.
Uit al die berichten blijkt dat Mislintat dus eerst met hen bezig is geweest, alvorens met Steijn te (moeten) komen. Dank je.
GangstaRiB schreef:
wo okt 25, 2023 12:18 pm
De Dominee schreef:
wo okt 25, 2023 12:09 pm
Het is toch gewoon overal te lezen dat het zo is als ik zeg? Knutsen mocht niet, want ze wilden niet een buitenlander als TD én als coach. Bosz mocht niet van Sar. Slot en EtH zijn toch niet beschikbaar? Wat klopt er dan niet aan wat ik zeg? :confused.gif:

Over de spelers wederom in herhaling: die kunnen we helemaal nog niet beoordelen. Ik denk dat die zeker niet zo slecht zijn als nu lijkt en dat we uiteindelijk gaan verdienen op de aankopen van afgelopen zomer per saldo. Moet nog blijken uiteraard. Maar nu alvast roepen dat ze er alle 11 niks van kunnen is extreem voorbarig.

De spelers van het lijstje van Steijn waren allemaal onhaalbaar of in strijd met de opdracht van Mislintat (generate budget alvorens uitgaves te doen, salarishuis verlagen, restwaarde creëren).

De Vrij: te hoog salaris, geen restwaarde
Pavilidis: te duur
Lang: Tadic, Bergwijn, Daramy waren er helaas nog
Schouten: geen budget voor op moment van aanbieden
Tagliafico: te hoog salaris, geen restwaarde
Stengs: prutser
Dest: te hoog salaris, met koopoptie van 10mln nauwelijks restwaarde
Ghazi: prutser
Almada: veel te duur
:smallgrin.gif:

De ene is te duur en voor de andere is geen budget.. wat is het nou? Ajax heeft 120 miljoen gespendeerd deze zomer! Geen budget? Te duur?

Sven heeft ons gewoon met prutsers opgescheept en is er zelf zeker niet slechter van geworden (en ja... dat laatste is een aanname van mij).
Te duur en geen budget is niet tegenstrijdig hoor, integendeel. Dus welk punt je probeert te maken: het lukt je niet helemaal.

Ajax heeft uiteindelijk gespendeerd, ja. 120 mln. Aan 12 spelers. Niet aan 3 of 4. Er waren nu eenmaal veel spelers nodig om een selectie op de been te kunnen brengen, of wil je spelen met de spelers die nu al te jong zijn voor Jong Ajax? Voor wat betreft budget: er moest eerst GENERATE BUDGET alvorens uit te geven. Dus het moment waarop spelers beschikbaar waren is enorm van belang. Begrijp niet helemaal wat daar lastig aan is, tenzij je Ajax niet volgt qua nieuws- en berichtgeving.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door peter » wo okt 25, 2023 12:27 pm

De Dominee schreef:
wo okt 25, 2023 12:13 pm
Tja, zo kun je alles wel onder aannames stellen. Jij wilt het pas geloven als je er zelf bij was zeker? Dit zijn gewoon de feiten en door veel media bericht.
Ja sorry, maar dat is dus gewoon niet waar. Dit zijn niet gewoon de feiten, maar dit zijn de berichten die jij wil geloven.

VI:
‘Van der Sar is niet rancuneus en houdt terugkeer van Bosz naar Ajax niet tegen’
Telegraaf:
'En zij staken Edwin van der Sar een mes in de rug toen hij op het allerlaatste moment overstag ging en zijn bezwaren tegen Peter Bosz als nieuwe trainer naast zich neerlegde', schrijft Driessen vervolgens. De verslaggever zag dat men binnen Ajax de komst van Bosz - die nu een succesvol begin van het seizoen bij PSV beleeft - tegenhield. 'Mislintat weigerde echter de gesprekken met Steijn af te breken en kreeg daarbij de steun van Hendriks, Van Halst en Eringa. Het resultaat neemt bij Ajax steeds pijnlijkere vormen aan.'
AD:
We kunnen de analyse gerust nu al maken. Mislintat nam niet de dominante Bosz maar een onervaren trainer die hem bij het aantrekken van spelers niet ging lastigvallen
Ik snap echt niet zo goed hoe jij opeens in alle stroom van berichten nu kan zeggen "ik heb de waarheid en dit zijn gewoon de feiten en door veel media bericht".

De Dominee
Berichten: 5927
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door De Dominee » wo okt 25, 2023 12:28 pm

Jij weet net zo goed als ik dat je bij berichtgeving altijd moet kijken naar de boodschapper, Peter. Doe je niet dommer voor dan je bent, dat staat je niet. De T quoten voor wat betreft Mislintat? Echt? :excited.gif:

Kijk eens verder dan je neus lang is, mannen. Kijk even voorbij de vriendjes van Steijn (zaakwaarnemers en aan hen gerelateerde personen, rancuneuze media die geen nieuwtjes meer kregen, scouts die gewipt zouden gaan worden) en pak de onafhankelijke(re) nieuwsbronnen er eens bij.

Tip: VI (Tim van Duijn oa), Pieter Zwart, Ozturk.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » wo okt 25, 2023 12:31 pm

Peter schreef:
wo okt 25, 2023 12:21 pm
De Dominee schreef:
wo okt 25, 2023 12:09 pm
Het is toch gewoon overal te lezen dat het zo is als ik zeg? Knutsen mocht niet, want ze wilden niet een buitenlander als TD én als coach. Bosz mocht niet van Sar. Slot en EtH zijn toch niet beschikbaar? Wat klopt er dan niet aan wat ik zeg? :confused.gif:
We weten het gewoon niet. Ik kan je net zoveel berichten oplepelen dat:
Knutsen niet doorging omdat hij verdient aan transfers bij Bodo.

Knutsen niet doorging omdat hij niet halverwege het seizoen weg wil.
Bosz wel mocht van Sar, maar dat Mislintat dat niet wilde omdat Bosz inspraak wilde in het technisch beleid.

Er is zoveel geschreven over deze affaire. We kunnen nu niet doen alsof het rijtje berichten van jou de waarheid is. Echt niet.
Precies, we kunnen alleen maar afgaan op wat we aan kwaliteit zien wat Mislintat heeft aangetrokken. Het schip ( de spelers ) zit al met losse plankjes aan elkaar en de Kapitein was de grootste miskleun, waarbij zijn secondant(en) ( ook aangetrokken door dat DD programaatje ) al na wedstrijd 2 aan de poten van de Kapitein aan het zagen was. En dan Svennie nog verdedigen ... Echt bij de beesten af ..

De Dominee
Berichten: 5927
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door De Dominee » wo okt 25, 2023 12:35 pm

Edit: laat maar. :excited.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door LucaS » wo okt 25, 2023 12:46 pm

Trab schreef:
wo okt 25, 2023 11:48 am
Peter schreef:
Andriy Demchenko schreef:
wo okt 25, 2023 11:10 am


Kan me herinneren dat jij deze zomer een stuk harder voor Huntelaar was en hij er toen al uitgegooid had moeten worden.
Ben nog net zo hard over zijn onkunde, maar we kunnen toch wel concluderen dat hij in een heel bijzondere film zit? En ik gun niemand een burn-out. Huntelaar is een echte Ajacied. Maar dat staat helemaal los van alles wat hij “presteert”.
Huntelaar was aangesteld om situaties zoals met Brobbey te voorkomen. We zijn een halfjaar verder en de contracten van Hato en Misseouy zijn nog steeds niet verlengd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
We weten niet of ie daar mee.bezig was. Ik denk overigens dat Hato's contactverlenging niet onder Huntelaar viel
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7368
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Trab » wo okt 25, 2023 12:49 pm

De Dominee schreef:
Trab schreef:
wo okt 25, 2023 12:03 pm
999 schreef:Dominee stop toch een mee uit om die DD te verdedigen .Hij was verantwoordlijk voor aantrekken Steijn, en dat deed ie op aangeven van zijn data programmaatje .. We hebben het al eerder over gehad, bij de trainer wordt ie tegengehouden en moet ie op advies kiezen, en bij de SPELERS gaar ie 11 keer zijn eigenwijze zin .. Schei toch uit ..
Ik snap ook echt niet dat er nog mensen zijn die Mislintat verdedigen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dan moet je wat minder de T lezen of naar vriendjes van zaakwaarnemers op tv luisteren en wat meer verdiepen in onafhankelijke journalisten. Mislintat heeft niet alles goed gedaan, maar toch echt weinig fout gedaan.
Weinig fout gedaan? Hij heeft een trainer aangesteld die er een puinzooi van gemaakt heeft. Of hij nou eerste keus was of 30e maakt geen flikker uit. HIJ heeft hem aangesteld. En de aankopen hoeven we het helemaal niet over te hebben. PSV heeft met Lozano, Lang, Dest, Schouten aankopen gedaan die allemaal raak waren. Wij geven 115 miljoen uit aan brandhout.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door peter » wo okt 25, 2023 12:52 pm

De Dominee schreef:
wo okt 25, 2023 12:28 pm
Jij weet net zo goed als ik dat je bij berichtgeving altijd moet kijken naar de boodschapper, Peter. Doe je niet dommer voor dan je bent, dat staat je niet. De T quoten voor wat betreft Mislintat? Echt? :excited.gif:
Nou ja, Tim van Duijn en Freek Janssen van VI zijn ook gewoon niet objectief. Iedereen heeft een mening in deze. Je pakt nu een artikel van Tim van Duijn en Ozturk er bij en zegt dan: "dit is de waarheid". Dat werkt toch niet zo? Kun je me flauw vinden, maar het is gewoon echt geen waarheid dat Mislintat per se Bosz wilde, maar dat hij is gedwarsboomd. De grap is ook nog eens dat VI dus dit zegt:

VI op 11 mei:
‘Van der Sar is niet rancuneus en houdt terugkeer van Bosz naar Ajax niet tegen’

De omgeving van de technisch directeur benadrukt echter dat Van der Sar 'niet rancuneus in elkaar zit', zo valt er te lezen in de analyse van VI. Daarnaast wordt ook niet verwacht dat Mislintat zich iets zou aantrekken van eventuele tegenargumenten van Van der Sar. De Duitse directeur voetbalzaken zal zich 'niet laten afremmen als hij in Bosz zijn gewenste trainer ziet
VI op 6 okober
Bosz liet in het voorjaar duidelijk doorschemeren open te staan voor een terugkeer bij Ajax. Voor veel supporters gold Bosz als ‘droomkandidaat’, maar de aanwezigheid van (voormalig) algemeen directeur Edwin van der Sar bemoeilijkte een stap naar Ajax.
En nu zeggen we dus dat VI wel gelijk had op 6 oktober en niet op 11 mei en dat dat de waarheid is. Schiet mij maar lek.

De Dominee
Berichten: 5927
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door De Dominee » wo okt 25, 2023 12:56 pm

:biggthumpup.gif:

We gaan het allemaal zien, heren.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door GangstaRiB » wo okt 25, 2023 1:02 pm

De Dominee schreef:
wo okt 25, 2023 12:26 pm


Te duur en geen budget is niet tegenstrijdig hoor, integendeel. Dus welk punt je probeert te maken: het lukt je niet helemaal.

Ajax heeft uiteindelijk gespendeerd, ja. 120 mln. Aan 12 spelers. Niet aan 3 of 4. Er waren nu eenmaal veel spelers nodig om een selectie op de been te kunnen brengen, of wil je spelen met de spelers die nu al te jong zijn voor Jong Ajax? Voor wat betreft budget: er moest eerst GENERATE BUDGET alvorens uit te geven. Dus het moment waarop spelers beschikbaar waren is enorm van belang. Begrijp niet helemaal wat daar lastig aan is, tenzij je Ajax niet volgt qua nieuws- en berichtgeving.
Ja maar je stelt dat we voor Schouten geen budget hadden en anderen waren weer te duur. Het klinkt heel interessant, maar bottom line... onze Diamant Duitser heeft ze laten lopen. Maar op hetzelfde moment kochten we wel Forbs, Akpom, etc etc. En die gaven we gelijk contracten tot 2028!!!

Het stinkt aan alle kanten. Het gezeik begon na het vertrek van Overmars en daarna ETH. Daarna heeft Ajax zich laten inpakken door resp. Schreuder en vrinden en daarna Sven en co.

Als (met een hele dikke disclaimer) de namen die Steijn aandroeg waar zijn... dan had Steijn in principe een veel beter zicht op spelers dan onze Diamant Duitser.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door peter » wo okt 25, 2023 1:03 pm

Nou dat is het leuke Dominee. We zullen de waarheid nooit weten, want het is bijna het Gaza conflict dit. :smallgrin.gif:

Het enige dat we wel weten is dat Mislintat eindverantwoordelijk is voor het technisch beleid. Aan de ene kant wordt hem verweten dat hij zich door adviseurs van zijn droomkandidaat heeft laten beroven (Knudsen! Bosz!) en aan de andere kant mocht hij zonder al die adviseurs wel zelfstandig een compleet bataljon aan tropische verrassingen kopen. Het klinkt mij allemaal wat vreemd in m'n oren. Mijn take? Die Duitser is eindverantwoordelijk geweest en heeft willens en wetens een lichtgewicht en nitwit als coach gepresenteerd, zodat hij zijn goddelijke gang kon gaan qua technisch beleid. Mijn take is ook dat dat de reden is dat een Bosz niet naar Ajax kwam. Met een solistische technisch directeur valt niet te werken.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Alexander » wo okt 25, 2023 1:20 pm

We kunnen in ieder geval wel concluderen dat Jan van Halst er alleen maar zit om een salarisje te innen en dat de RvC er een grote teringboel van heeft gemaakt.

Ik maak me grote zorgen om de rol van Van Gaal. Die zit op grote afstand nu bevelen te geven. Die man is een geweldige trainer gebleken, maar heeft het als directeur nooit ergens buitengewoon goed gedaan. Het baart me zorgen dat Ajax Steijn niet wilde ontslaan omdat van Gaal vond dat hij nog wel een maandje de kans moest krijgen. Van Gaal is in Portugal aan het herstellen van een zware ziekte. Hij heeft nog nooit een training van Ajax 1 bekeken en is, op 1 keer na, al een hele lange tijd niet live bij wedstrijden in de ArenA geweest. Op wat gebaseerd mag hij nu dit soort (korte termijn) beslissingen nemen? Dat lijkt me ook een zeer ongezonde situatie.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » wo okt 25, 2023 1:43 pm

@peter nouja dat was dan ook mijn punt pver Huntelaar vorig seizoen. Erg bijzondere omstandigheden.

Ik zit aardig op de lijn Dominee, sterker nog het hadden posts van mij kunnen zijn. Voor wat Bosz betreft, kom op he het is toch wel duidelijk dat dat damagecontrol van VDS was? De Telegraaf meldde dat VDS uiteindelijk gedraaid zou zijn en Bosz niet meer in de weg zou staan. Ja dat belooft een lekkere werkrelatie. Iemand waar je eerder bonje mee hebt gehad, die je eigenlijk je niet terug wil zegt op een gegeven moment : nouja vooruit dan. Je zou wel heel dom zijn als trainer zijn daar vol in te stappen terwijl je ook andere opties hebt. Tuurlijk kies je dan voor PSV waar de loper voor je wordt uitgerold en waarmee je al lang in gesprek bent.
VDS wilde geen verwijten krijgen toen Bosz bij PSV tekende wat veel mensen gingen zich vragen stellen. Het verhaal dat Mislintat het niet in hem zag was moeilijk vol te houden omdat die hem bij Stuttgart probeerde te halen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » wo okt 25, 2023 1:47 pm

Alexander schreef:
wo okt 25, 2023 1:20 pm
We kunnen in ieder geval wel concluderen dat Jan van Halst er alleen maar zit om een salarisje te innen en dat de RvC er een grote teringboel van heeft gemaakt.

Ik maak me grote zorgen om de rol van Van Gaal. Die zit op grote afstand nu bevelen te geven. Die man is een geweldige trainer gebleken, maar heeft het als directeur nooit ergens buitengewoon goed gedaan. Het baart me zorgen dat Ajax Steijn niet wilde ontslaan omdat van Gaal vond dat hij nog wel een maandje de kans moest krijgen. Van Gaal is in Portugal aan het herstellen van een zware ziekte. Hij heeft nog nooit een training van Ajax 1 bekeken en is, op 1 keer na, al een hele lange tijd niet live bij wedstrijden in de ArenA geweest. Op wat gebaseerd mag hij nu dit soort (korte termijn) beslissingen nemen? Dat lijkt me ook een zeer ongezonde situatie.
Dat viel mij ook tegen, deel dit volkomen. Hoopte op zijn minst op de klapstoeltjes Van Gaal die kritisch langs de lijn anslyseerde. Maar wat Van Gaal nu gedaan heeft is iets wat het anti Cruijff kamp Cruijff altijd verweet: hij heeft 'vriendjes' binnen gemanouvreeed.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door wimpey » wo okt 25, 2023 1:59 pm

GangstaRiB schreef:
wo okt 25, 2023 1:02 pm
Het stinkt aan alle kanten. Het gezeik begon na het vertrek van Overmars en daarna ETH. Daarna heeft Ajax zich laten inpakken door resp. Schreuder en vrinden en daarna Sven en co.
Zo zie ik dat ook.
Als (met een hele dikke disclaimer) de namen die Steijn aandroeg waar zijn... dan had Steijn in principe een veel beter zicht op spelers dan onze Diamant Duitser.
Ook dat. Ik zie tussen al die 'verborgen' talenten amper kwaliteit. Forbs, Akpom en Avila gaan onder welke trainer dan ook echt niet ineens heel goede spelers blijken te zijn. Daarvoor hebben die jongens te vaak ruzie met de bal. Gelukkig kostten ze gezamenlijk maar een miljoentje of 40. :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » wo okt 25, 2023 2:14 pm

exclusief bonussen, maar als ze niet voldoen verkoop je ze toch gewoon :drecul.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door peter » wo okt 25, 2023 3:28 pm

Andriy Demchenko schreef:
wo okt 25, 2023 1:43 pm
@peter nouja dat was dan ook mijn punt pver Huntelaar vorig seizoen. Erg bijzondere omstandigheden.

Ik zit aardig op de lijn Dominee, sterker nog het hadden posts van mij kunnen zijn. Voor wat Bosz betreft, kom op he het is toch wel duidelijk dat dat damagecontrol van VDS was? De Telegraaf meldde dat VDS uiteindelijk gedraaid zou zijn en Bosz niet meer in de weg zou staan. Ja dat belooft een lekkere werkrelatie. Iemand waar je eerder bonje mee hebt gehad, die je eigenlijk je niet terug wil zegt op een gegeven moment : nouja vooruit dan. Je zou wel heel dom zijn als trainer zijn daar vol in te stappen terwijl je ook andere opties hebt. Tuurlijk kies je dan voor PSV waar de loper voor je wordt uitgerold en waarmee je al lang in gesprek bent.
VDS wilde geen verwijten krijgen toen Bosz bij PSV tekende wat veel mensen gingen zich vragen stellen. Het verhaal dat Mislintat het niet in hem zag was moeilijk vol te houden omdat die hem bij Stuttgart probeerde te halen.
Het was het artikel van VI waarin aangegeven werd dat VdSar geen bezwaren zou hebben jegens Bosz. Zie mijn post. En uiteraard zou je kunnen zeggen dat dat geen goede basis is, maar volgens mij was het voornamelijk Bergkamp die niets moest hebben van Bosz. Hij en Hennie Spijkerman. Ik ben er echt niet van overtuigd dat Bosz is tegengehouden door alles en iedereen behalve Mislintat. En overigens heeft hij Bosz wel benaderd bij Stuttgart, maar dat kwam ook niet van de grond. Weten wij veel waarom dat ook niet doorging.

Ik blijf het interessant vinden dat volgens jullie de storyline nu is dat die malle Duitser overal op tegengewerkt is qua technische invulling van de staf, maar dat hij vervolgens wel carte blanche kreeg in het halen van een elftal aan spelers. Een veel logischere storyline zou wat mij betreft toch zijn dat geen enkele trainer wilde instappen bij Ajax omdat Sven heel duidelijk aangaf dat hij gaat over het aankoopbeleid en dat geen enkele trainer zich moet gaan bemoeien met zijn (technische) zaken. Het zou wat mij betreft de reden zijn dat je uit komt bij een prutser als Steijn en het zou wat mij betreft ook verklaren waarom het, na uitblijven van prestaties, ook niet boterde met Steijn.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door peter » wo okt 25, 2023 3:35 pm

Andriy Demchenko schreef:
wo okt 25, 2023 1:47 pm
Alexander schreef:
wo okt 25, 2023 1:20 pm
We kunnen in ieder geval wel concluderen dat Jan van Halst er alleen maar zit om een salarisje te innen en dat de RvC er een grote teringboel van heeft gemaakt.

Ik maak me grote zorgen om de rol van Van Gaal. Die zit op grote afstand nu bevelen te geven. Die man is een geweldige trainer gebleken, maar heeft het als directeur nooit ergens buitengewoon goed gedaan. Het baart me zorgen dat Ajax Steijn niet wilde ontslaan omdat van Gaal vond dat hij nog wel een maandje de kans moest krijgen. Van Gaal is in Portugal aan het herstellen van een zware ziekte. Hij heeft nog nooit een training van Ajax 1 bekeken en is, op 1 keer na, al een hele lange tijd niet live bij wedstrijden in de ArenA geweest. Op wat gebaseerd mag hij nu dit soort (korte termijn) beslissingen nemen? Dat lijkt me ook een zeer ongezonde situatie.
Dat viel mij ook tegen, deel dit volkomen. Hoopte op zijn minst op de klapstoeltjes Van Gaal die kritisch langs de lijn anslyseerde. Maar wat Van Gaal nu gedaan heeft is iets wat het anti Cruijff kamp Cruijff altijd verweet: hij heeft 'vriendjes' binnen gemanouvreeed.
Hier ben ik het dan weer wel volledig mee eens. Van Gaal is een fantastische trainer, misschien wel de beste die we ooit hebben gehad. Maar als technisch adviseur van de RvC (what's in a name), heb ik er grote, grote bedenkingen bij. Als hij zich ook nog gaat bemoeien met aankopen, dan gaan we helemaal nat. Dan is het zometeen Mikautadze OUT en de nieuwe Rosales 2.0 IN. Regen, drup.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » wo okt 25, 2023 3:55 pm

Maak dat dit op dit moment nu echt iets uit.Onze club is een grote PUINZOOI , misschien ( of zeker ) zijn er vriendjes binnen de club van van Gaal, maar als ze het ook maar enigszins een beetje op de rails gaan krijgen zal dat mij op dit moment een WORST wezen. Daarbij hoe dan en wie dan?

In 2 seizoenen tijd is , wat men toen riep het " Bayern van NLD " onze club verandert in het ultieme lachertje van NLD ...

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Lionel » wo okt 25, 2023 4:33 pm

Die bloedhond is wel lekker aan het lekken en liegen overal he..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » wo okt 25, 2023 4:44 pm

Het probleem is dat we dat niet met 100% kunnen zeggen. Daarbij, misschien moet je dat effe lekker links ( of rechts ) aan je voorbij laten gaan :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door peter » wo okt 25, 2023 5:49 pm

Lionel schreef:
wo okt 25, 2023 4:33 pm
Die bloedhond is wel lekker aan het lekken en liegen overal he..
Iemand dat volledige artikel van het NRC? De koppen smaken naar meer. :smallgrin.gif:

Plaats reactie