Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » wo okt 25, 2023 9:56 am

GangstaRiB schreef:
wo okt 25, 2023 9:47 am
En hoe wordt voorkomen dat De Diamant Data Duitser nog lijntjes binnen de selectie houdt? Dat is de doodsteek. Wat een lul.
Ook dat.AJAX heeft na aanstellen Schreuder ( en kliek ) gewoon weer dezelfde ( eigenlijk nog wat erger ) fout gemaakt met die data Duitser ..

Daar kun je lang en kort over lullen.Als je DDD nog niet eens in kan schatten dat Steijn gewoon niet kan, nou dan maar hopen dat er tussen zijn DD spelers er 2 of 3 AJAX waardige spelers zitten.

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » wo okt 25, 2023 10:27 am

De Dominee schreef:
wo okt 25, 2023 9:53 am
GangstaRiB schreef:
wo okt 25, 2023 9:47 am
En hoe wordt voorkomen dat De Diamant Data Duitser nog lijntjes binnen de selectie houdt? Dat is de doodsteek. Wat een lul.
Hoezo? We weten niet eens of het waar is (gezien de hetze van de T tegen Mislintat) en zelfs als het waar zou zijn: op welke wijze houdt hij contact? En waarom zou dat per definitie voorkomen moeten worden of nadelig zijn voor Ajax? Wellicht probeert hij ze gemotiveerd te houden en voelt hij zich schuldig. Hij heeft ze immers naar Amsterdam gepraat.
Precies dit, kijk verder naar de toon van het artikel die de aankopen letterlijk schroot noemde, dit zijn de giftige pijlen van Steijn zoveel is duidelijk.

Het belangrijkste wat ik er uit haal is het volgende. Onder voorwaarde dat het klopt

1. Steijn laten zitten tot de volgende interlandperiode in novemver. Was Van Gaal helemaal achterlijk.
2. Maduro ergert zich al sinds het begin aan Steijn, dat is al mijn betoog van in het begin. Maduro kan er wel zijn bijgehaald maar dit was allemaal duidelijk niet zijn tactisch plan. Een paar trainingen mogen geven is niet hetzelfde als echt invloed hebben op de tactiek. Je kon hier en daar ook al zien dat Maduro bv wel spelers effe bedankte en handje gaf bij wissel daar waar Steijn ze keihard negeerde.
3. Er werd Mislintat altijd verweten solistisch te operen maar die overlegde dus veel met Hendriks. Is ook altijd mijn betoog geweest, Mislintat overlegde echt wel maar heeft waarschijnkijk te laat doorgehad dat Hendriks weinig dekking had in de organisatie.
4. De manier hoe Huntelaar het gespeeld heeft had ik ook zo gedaan. Inventariseer de geluiden en ze het door naar hogerhand. Misschien meldde hij zich wel ziek uit protest dat het volledog genegeerd werd "Steijn blijft sowieso tot volgende interlandperiode".
5. Dat Mislintat contact heeft gehouden met wat van zijn aankopen vind ik ook niet vreemd. Mislintat heeft zich hard voor hen gemaakt, zal ze in de loop van komst ook wel beloftes hebben gemaakt ( Ramaj als tweede keeper bijvoorbeeld) en een aantal spelers gaf aan dat het goede contact met Mislintat de doorslag had gegeven tot tekenen bij Ajax. Nee dan vind ik nazorg niet gek, helemaal als ze zo'n slang als Steijn voor de groep hebben.
6. Het feit dat Steijn Rensch en Sutalo weer eens uitfoeterde na Utrecht bewijst dat hij geen reet begrijp van teamdynamiek. Als die jongens wel leveren bij hun nationale team dan liggen de redenen bij Ajax toch echt bij hem. Gebrek aan vertrouwen en slechte tactiek los je er niet mee op.
7. Dat hij Berghuis al een tijdje kwijt was is ook wel duidelijk. Berghuis is natuurlijk altijd in zijn loopbaan wat recalcitrant geweest maar ik denk wel dat hij met zijn ervaring zag dat Steijn een doodlopende weg is.
8. Het wensenlijstje van Steijn wat niet ingewilligd is blijf ik eeb bullshitargument vinden.
9. Van Halst is dus net zo'n leider als Van Der Sar, laissez faire laissez passez struisvogel. Slappe zak maw.
10. De trips naar Ibiza zijn dus ook een duidelijk signaal naar de spelersgroep geweest. Altijd al gezegd dat die trips not done waren, kapitein en schip.


Resumerend. Steijn was dus niet goed met de aankopen, belangrijke Nederlandse spelers, technische staf, assistent trainer, technisch directeur, Hendriks, Huntelaar. Dat zegt meer dan voldoende, je kunt het die allemaal individueel gaan aanwrijven.....

Dat die Haagse Slang met de slechtste prestatie ooit als trainer na Mislintat ook nog even dacht Maduro en Berghuis te kunnen wippen haha hoe wereldvreemd ben je dan.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Yopii » wo okt 25, 2023 10:58 am

Als je DDD nog niet eens in kan schatten dat Steijn gewoon niet kan
In het algemeen: Ajax is een moeilijke club. Het is lastig inschatten of een trainer bestand is tegen de druk. We hebben in het verleden gezien hoe zelfs trainers met een grote mond (Ten Cate, Adriaanse, zelfs Jol en recent Schreuder) veranderden in wezels door het krachtenveld binnen Ajax.

Op het moment dat de resultaten tegenvallen, breekt de hel los. Dan strijden de media met elkaar om de beste primeurs. Wie niet in het juiste kamp zit, wordt afgemaakt.

Steijns ware aard kwam boven door de stress. Tja... Je hebt altijd baas boven baas. Hoe vals je ook bent, anderen die betrokken zijn bij Ajax zijn altijd valser. Daarom kun je als trainer alleen overleven als je direct presteert.

Dit los van de kwaliteiten van Steijn, die behoorlijk tegenvielen, om het zacht uit te drukken. Eerlijk gezegd was ik in juli al min of meer klaar met hem. Hij had maar één riedeltje: hecht team dat de mouwen opstroopt. Dat is veel te weinig voor Ajax. Zelfs dat hechte team kwam er niet trouwens, dat krijg je als je doorlopend je spelers afvalt. Een trainer oogst wat hij zaait.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door peter » wo okt 25, 2023 11:02 am

Knap technisch beleid neergezet door Mislintat. Is verantwoordelijk voor de structuur, de aankopen, de trainer, de staf, de uitgaande transfers en de rol van Huntelaar. En op alle punten is het nu kommer en kwel. Wel sneu voor Huntelaar ook, want in welke film is die jongen beland joh. Eerst met Schreuder en Hamstra en nu het complete demasqué.

En uiteraard is Steijn wel echt de grootste koekenbakker aller tijden. Ben benieuwd of die vent überhaupt nog ergens aan de bak komt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » wo okt 25, 2023 11:09 am

Yopii schreef:
wo okt 25, 2023 10:58 am
Als je DDD nog niet eens in kan schatten dat Steijn gewoon niet kan
In het algemeen: Ajax is een moeilijke club. Het is lastig inschatten of een trainer bestand is tegen de druk. We hebben in het verleden gezien hoe zelfs trainers met een grote mond (Ten Cate, Adriaanse, zelfs Jol en recent Schreuder) veranderden in wezels door het krachtenveld binnen Ajax.

Op het moment dat de resultaten tegenvallen, breekt de hel los. Dan strijden de media met elkaar om de beste primeurs. Wie niet in het juiste kamp zit, wordt afgemaakt.

Steijns ware aard kwam boven door de stress. Tja... Je hebt altijd baas boven baas. Hoe vals je ook bent, anderen die betrokken zijn bij Ajax zijn altijd valser. Daarom kun je als trainer alleen overleven als je direct presteert.

Dit los van de kwaliteiten van Steijn, die behoorlijk tegenvielen, om het zacht uit te drukken. Eerlijk gezegd was ik in juli al min of meer klaar met hem. Hij had maar één riedeltje: hecht team dat de mouwen opstroopt. Dat is veel te weinig voor Ajax. Zelfs dat hechte team kwam er niet trouwens, dat krijg je als je doorlopend je spelers afvalt. Een trainer oogst wat hij zaait.
Ga nou niet steeds die Mislintat verdedigen, wat is dit nu steeds !?. Inschatting was toch niet zo moeilijk , dit met Steijn had 90% kans om te mislukken en 10% kans van slagen voordat Mislintat zijn ding ging doen. Op het moment dat Mislintat ( bewust ) gewoon helemaal zijn eigen weg spelers ging halen voor 100% gedoemd ( Steijn dus ) te MISLUKKEN .

Mislintat heeft bewust Steijn gekozen omdat die niet de ervaring had om in ieder geval te laten noteren dat hij een stem in aankopen had, ieder andere trainer had Mislintat een draai om zijn oren gegeven als hij dit had willen flikken kwa spelers.

Daarbij, maar goed die hadden ook gewoon hun stem moet laten gelden, heeft dieje Duitser heel AJAX om zijn vinger kunnen winden met zijn praatjes ...

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Yopii » wo okt 25, 2023 11:10 am

O jawel, net als Marcel Keizer, hij kan gaan cashen nu Ajax op zijn CV staat.

Wat heeft Huntelaar dan gepresteerd? Hij speelt ook een rol in deze film. Vorig jaar ook al, trouwens.

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » wo okt 25, 2023 11:10 am

Peter schreef:
wo okt 25, 2023 11:02 am
Knap technisch beleid neergezet door Mislintat. Is verantwoordelijk voor de structuur, de aankopen, de trainer, de staf, de uitgaande transfers en de rol van Huntelaar. En op alle punten is het nu kommer en kwel. Wel sneu voor Huntelaar ook, want in welke film is die jongen beland joh. Eerst met Schreuder en Hamstra en nu het complete demasqué.

En uiteraard is Steijn wel echt de grootste koekenbakker aller tijden. Ben benieuwd of die vent überhaupt nog ergens aan de bak komt.
Kan me herinneren dat jij deze zomer een stuk harder voor Huntelaar was en hij er toen al uitgegooid had moeten worden.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » wo okt 25, 2023 11:21 am

Yopii schreef:
wo okt 25, 2023 11:10 am
O jawel, net als Marcel Keizer, hij kan gaan cashen nu Ajax op zijn CV staat.

Wat heeft Huntelaar dan gepresteerd? Hij speelt ook een rol in deze film. Vorig jaar ook al, trouwens.
Nou weer Huntelaar en Keizer er bij halen. Is dieje Duitser heilig of zo?..

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Yopii » wo okt 25, 2023 11:22 am

Huh? Het gaat over Steijns perspectief, wat heeft Mislintat daarmee te maken? :confused.gif:

Wat Huntelaar betreft, die werkt nu al een tijd voor Ajax, hij is geen toerist.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » wo okt 25, 2023 11:27 am

Yopii schreef:
wo okt 25, 2023 11:22 am
Huh? Het gaat over Steijns perspectief, wat heeft Mislintat daarmee te maken? :confused.gif:

Wat Huntelaar betreft, die werkt nu al een tijd voor Ajax, hij is geen toerist.
Volgens mij reageer je op mijn betoog over degene die hoofd verantwoordelijk is voor de sores waar we nu inzitten Mislintat ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door peter » wo okt 25, 2023 11:31 am

Andriy Demchenko schreef:
wo okt 25, 2023 11:10 am
Peter schreef:
wo okt 25, 2023 11:02 am
Knap technisch beleid neergezet door Mislintat. Is verantwoordelijk voor de structuur, de aankopen, de trainer, de staf, de uitgaande transfers en de rol van Huntelaar. En op alle punten is het nu kommer en kwel. Wel sneu voor Huntelaar ook, want in welke film is die jongen beland joh. Eerst met Schreuder en Hamstra en nu het complete demasqué.

En uiteraard is Steijn wel echt de grootste koekenbakker aller tijden. Ben benieuwd of die vent überhaupt nog ergens aan de bak komt.
Kan me herinneren dat jij deze zomer een stuk harder voor Huntelaar was en hij er toen al uitgegooid had moeten worden.
Ben nog net zo hard over zijn onkunde, maar we kunnen toch wel concluderen dat hij in een heel bijzondere film zit? En ik gun niemand een burn-out. Huntelaar is een echte Ajacied. Maar dat staat helemaal los van alles wat hij “presteert”.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Trab » wo okt 25, 2023 11:48 am

Peter schreef:
Andriy Demchenko schreef:
wo okt 25, 2023 11:10 am
Peter schreef:
wo okt 25, 2023 11:02 am
Knap technisch beleid neergezet door Mislintat. Is verantwoordelijk voor de structuur, de aankopen, de trainer, de staf, de uitgaande transfers en de rol van Huntelaar. En op alle punten is het nu kommer en kwel. Wel sneu voor Huntelaar ook, want in welke film is die jongen beland joh. Eerst met Schreuder en Hamstra en nu het complete demasqué.

En uiteraard is Steijn wel echt de grootste koekenbakker aller tijden. Ben benieuwd of die vent überhaupt nog ergens aan de bak komt.
Kan me herinneren dat jij deze zomer een stuk harder voor Huntelaar was en hij er toen al uitgegooid had moeten worden.
Ben nog net zo hard over zijn onkunde, maar we kunnen toch wel concluderen dat hij in een heel bijzondere film zit? En ik gun niemand een burn-out. Huntelaar is een echte Ajacied. Maar dat staat helemaal los van alles wat hij “presteert”.
Huntelaar was aangesteld om situaties zoals met Brobbey te voorkomen. We zijn een halfjaar verder en de contracten van Hato en Misseouy zijn nog steeds niet verlengd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door wimpey » wo okt 25, 2023 11:51 am

Peter schreef:
wo okt 25, 2023 11:31 am
Ben nog net zo hard over zijn onkunde, maar we kunnen toch wel concluderen dat hij in een heel bijzondere film zit? En ik gun niemand een burn-out. Huntelaar is een echte Ajacied. Maar dat staat helemaal los van alles wat hij “presteert”.
Het begon met vd Sar, die de TD ging acteren. Misschien komen we er ooit nog achter waarom Kroes destijds geen TD werd... Hamstelaar, Schreuder en Malenovic erbij en hup: daar ging het met tientallen miljoenen tegelijk eruit.

En i.p.v. een reset en enige in achthouding van Ajax' traditionele kernwaarden mocht die Misletoe dus helemaal los gaan. Binnen een jaar twee keer de spaarpot aan diggelen geslagen en 17e staan: op zich is het knap. :smallgrin.gif:

De club Ajax overleeft het wel. De volgende hausse zal effe op zich laten wachten, maar dat heeft de club ook wel verdiend, vind ik.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door De Dominee » wo okt 25, 2023 11:55 am

Trab schreef:
wo okt 25, 2023 11:48 am
Peter schreef:
Andriy Demchenko schreef:
wo okt 25, 2023 11:10 am


Kan me herinneren dat jij deze zomer een stuk harder voor Huntelaar was en hij er toen al uitgegooid had moeten worden.
Ben nog net zo hard over zijn onkunde, maar we kunnen toch wel concluderen dat hij in een heel bijzondere film zit? En ik gun niemand een burn-out. Huntelaar is een echte Ajacied. Maar dat staat helemaal los van alles wat hij “presteert”.
Huntelaar was aangesteld om situaties zoals met Brobbey te voorkomen. We zijn een halfjaar verder en de contracten van Hato en Misseouy zijn nog steeds niet verlengd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die van Hato waren ze al mee bezig en die van Misehouy kan je denk ik wel vergeten als ik de geruchten zo lees online.
999 schreef:
wo okt 25, 2023 11:09 am
Yopii schreef:
wo okt 25, 2023 10:58 am
Als je DDD nog niet eens in kan schatten dat Steijn gewoon niet kan
In het algemeen: Ajax is een moeilijke club. Het is lastig inschatten of een trainer bestand is tegen de druk. We hebben in het verleden gezien hoe zelfs trainers met een grote mond (Ten Cate, Adriaanse, zelfs Jol en recent Schreuder) veranderden in wezels door het krachtenveld binnen Ajax.

Op het moment dat de resultaten tegenvallen, breekt de hel los. Dan strijden de media met elkaar om de beste primeurs. Wie niet in het juiste kamp zit, wordt afgemaakt.

Steijns ware aard kwam boven door de stress. Tja... Je hebt altijd baas boven baas. Hoe vals je ook bent, anderen die betrokken zijn bij Ajax zijn altijd valser. Daarom kun je als trainer alleen overleven als je direct presteert.

Dit los van de kwaliteiten van Steijn, die behoorlijk tegenvielen, om het zacht uit te drukken. Eerlijk gezegd was ik in juli al min of meer klaar met hem. Hij had maar één riedeltje: hecht team dat de mouwen opstroopt. Dat is veel te weinig voor Ajax. Zelfs dat hechte team kwam er niet trouwens, dat krijg je als je doorlopend je spelers afvalt. Een trainer oogst wat hij zaait.
Ga nou niet steeds die Mislintat verdedigen, wat is dit nu steeds !?. Inschatting was toch niet zo moeilijk , dit met Steijn had 90% kans om te mislukken en 10% kans van slagen voordat Mislintat zijn ding ging doen. Op het moment dat Mislintat ( bewust ) gewoon helemaal zijn eigen weg spelers ging halen voor 100% gedoemd ( Steijn dus ) te MISLUKKEN .

Mislintat heeft bewust Steijn gekozen omdat die niet de ervaring had om in ieder geval te laten noteren dat hij een stem in aankopen had, ieder andere trainer had Mislintat een draai om zijn oren gegeven als hij dit had willen flikken kwa spelers.

Daarbij, maar goed die hadden ook gewoon hun stem moet laten gelden, heeft dieje Duitser heel AJAX om zijn vinger kunnen winden met zijn praatjes ...
We vallen in herhaling (beiden) maar Mislintat wilde Steijn helemaal niet. Die wilde Knutsen, maar dat mocht niet want een buitenlander. Dan wilde hij Bosz, maar dat wilde Sar niet. Het moest een NL coach zijn. Bosz, Slot en EtH zijn niet beschikbaar. Tja... dan houd je weinig over. Alsnog een verkeerde keuze van Mislintat, maar hij was mans genoeg om dat toe te geven en heeft Steijn na Feyenoord thuis te kennen gegeven dat hij zijn spullen kon gaan pakken. Helaas hadden Steijn en zijn vriendjes (zaakwaarnemers, media) toen al geregeld dat Mislintat zelf naar huis moest.

Overigens was 1 van de opdrachten van Ajax aan Mislintat om de trainer GEEN inspraak te laten hebben in het aankoopbeleid, gezien de vorige zomer (Schreuder). Dat was dus niet zijn idee, maar zijn opdracht.

Anyway: ze zijn beiden weg.

Benieuwd hoe het nu verder gaat. Hopelijk kunnen we rond de winterstop bepalen welke aankopen wel- en niet voldoen, Bergwijn slijten in SA en wellicht Berghuis nog in Belgie. Misschien nog 1 of 2 tegenvallende spelers slijten en wat aanvulling op plekken waar het nodig blijkt. Gegadigden lijken me Veltman, Donny en Ghazi. Misschien die Almada alsnog, als daar geld voor is.

Word wederom niet warm van de keuze van Ajax qua trainer(s) maar we moeten het ermee doen kennelijk. Slechter dan Steijn kan niet. Al dacht ik hetzelfde na vertrek Schreuder... :blush.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door peter » wo okt 25, 2023 11:58 am

Trab schreef:
wo okt 25, 2023 11:48 am
Peter schreef:
Andriy Demchenko schreef:
wo okt 25, 2023 11:10 am


Kan me herinneren dat jij deze zomer een stuk harder voor Huntelaar was en hij er toen al uitgegooid had moeten worden.
Ben nog net zo hard over zijn onkunde, maar we kunnen toch wel concluderen dat hij in een heel bijzondere film zit? En ik gun niemand een burn-out. Huntelaar is een echte Ajacied. Maar dat staat helemaal los van alles wat hij “presteert”.
Huntelaar was aangesteld om situaties zoals met Brobbey te voorkomen. We zijn een halfjaar verder en de contracten van Hato en Misseouy zijn nog steeds niet verlengd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Precies. Hij mocht vanaf het aantreden van Mislintat het technisch beleid van de jeugd "vormgeven", maar ik zie maar weinig impact. Kan zijn dat hij al langer halve dagen werkt of met een coach aan de slag is, maar qua beleid is het allemaal niet veel op dat vlak.
Maar goed, wat ik al zei. Het is als beginnend 'technische man' wel lekker als je in een structuur terecht komt die staat en waar je op kan vertrouwen. Met Overmars, Sar, Schreuder, Malenovic, Mislintat, Steijn is hij wel zeer beroerd 'ingewerkt' haha.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door De Dominee » wo okt 25, 2023 11:59 am

Er is toch juist vrij voortvarend gewerkt qua jeugdcontracten? :confused.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » wo okt 25, 2023 12:00 pm

Dominee stop toch een mee uit om die DD te verdedigen .Hij was verantwoordlijk voor aantrekken Steijn, en dat deed ie op aangeven van zijn data programmaatje .. We hebben het al eerder over gehad, bij de trainer wordt ie tegengehouden en moet ie op advies kiezen, en bij de SPELERS gaar ie 11 keer zijn eigenwijze zin .. Schei toch uit ..

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Trab » wo okt 25, 2023 12:03 pm

999 schreef:Dominee stop toch een mee uit om die DD te verdedigen .Hij was verantwoordlijk voor aantrekken Steijn, en dat deed ie op aangeven van zijn data programmaatje .. We hebben het al eerder over gehad, bij de trainer wordt ie tegengehouden en moet ie op advies kiezen, en bij de SPELERS gaar ie 11 keer zijn eigenwijze zin .. Schei toch uit ..
Ik snap ook echt niet dat er nog mensen zijn die Mislintat verdedigen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Lionel » wo okt 25, 2023 12:06 pm

Trab schreef:
wo okt 25, 2023 12:03 pm
999 schreef:Dominee stop toch een mee uit om die DD te verdedigen .Hij was verantwoordlijk voor aantrekken Steijn, en dat deed ie op aangeven van zijn data programmaatje .. We hebben het al eerder over gehad, bij de trainer wordt ie tegengehouden en moet ie op advies kiezen, en bij de SPELERS gaar ie 11 keer zijn eigenwijze zin .. Schei toch uit ..
Ik snap ook echt niet dat er nog mensen zijn die Mislintat verdedigen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ook niet.

Overigens hadden we best een AD / klankbord voor beiden kunnen gebruiken, ongeacht hun incompetenties. Van Halst durft niet eens Hato een miljoen salaris te geven, dan snap ik ook wel dat hij verder niks durfde. Maar wel tienduizenden euro's als vergoeding willen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door peter » wo okt 25, 2023 12:08 pm

Dominee je presenteert de berichten over Mislintat alsof het een feit is, maar dat is echt niet gezegd. Op de een of andere manier heeft Mislintat de harten van sommige AT'ers veroverd en worden de nieuwsberichten nu zo geknipt dat het hem is overkomen.

Mislintat is verantwoordelijk voor het technisch beleid, maar wilde geen Steijn maar Knudsen -> aanname. Weten we niet zeker.
Mislintat wilde Bosz, maar dat mocht niet van Sar -> aanname. Weten we niet zeker.
Mislintat kreeg de opdracht om de trainer geen inspraak te geven. Dat was niet zijn idee -> aanname. Weten we niet zeker.

Ik kan alleen maar af gaan op zaken die Mislintat (al dan niet voor de bühne) heeft gezegd. Daarin gaf hij aan dat een trainer met Eredivisie ervaring en Nederlands sprekend een voordeel was, dat Steijn een overperformer is.

En deze quote van Mislintat vind ik het allermooiste. Ergens rond juni:
Het is niet zo dat ik nu ineens tien spelers aantrek, want dat slaat natuurlijk nergens op. Hij (Steijn, red.) moet werken met die spelers. Ik wil daarover met hem praten en zijn mening horen. Ik wil hier een omgeving creëren, waarin we alles met elkaar bespreken. Dit hebben we gedaan voor de staf en dit gaan we ook doen voor de samenstelling van de selectie
We kunnen met elkaar toch wel concluderen dat Svennus Maximus hier niet echt in is geslaagd he. Iedere zin van deze quote is lachwekkend. :smallgrin.gif:

Laten we het alsjeblieft bij de feiten houden en hetgeen in het verleden is gezegd. Die quotes kunnen we natrekken.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door De Dominee » wo okt 25, 2023 12:09 pm

Het is toch gewoon overal te lezen dat het zo is als ik zeg? Knutsen mocht niet, want ze wilden niet een buitenlander als TD én als coach. Bosz mocht niet van Sar. Slot en EtH zijn toch niet beschikbaar? Wat klopt er dan niet aan wat ik zeg? :confused.gif:

Over de spelers wederom in herhaling: die kunnen we helemaal nog niet beoordelen. Ik denk dat die zeker niet zo slecht zijn als nu lijkt en dat we uiteindelijk gaan verdienen op de aankopen van afgelopen zomer per saldo. Moet nog blijken uiteraard. Maar nu alvast roepen dat ze er alle 11 niks van kunnen is extreem voorbarig.

De spelers van het lijstje van Steijn waren allemaal onhaalbaar of in strijd met de opdracht van Mislintat (generate budget alvorens uitgaves te doen, salarishuis verlagen, restwaarde creëren).

De Vrij: te hoog salaris, geen restwaarde
Pavilidis: te duur
Lang: Tadic, Bergwijn, Daramy waren er helaas nog
Schouten: geen budget voor op moment van aanbieden
Tagliafico: te hoog salaris, geen restwaarde
Stengs: prutser
Dest: te hoog salaris, met koopoptie van 10mln nauwelijks restwaarde
Ghazi: prutser
Almada: veel te duur
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door De Dominee » wo okt 25, 2023 12:10 pm

Trab schreef:
wo okt 25, 2023 12:03 pm
999 schreef:Dominee stop toch een mee uit om die DD te verdedigen .Hij was verantwoordlijk voor aantrekken Steijn, en dat deed ie op aangeven van zijn data programmaatje .. We hebben het al eerder over gehad, bij de trainer wordt ie tegengehouden en moet ie op advies kiezen, en bij de SPELERS gaar ie 11 keer zijn eigenwijze zin .. Schei toch uit ..
Ik snap ook echt niet dat er nog mensen zijn die Mislintat verdedigen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dan moet je wat minder de T lezen of naar vriendjes van zaakwaarnemers op tv luisteren en wat meer verdiepen in onafhankelijke journalisten. Mislintat heeft niet alles goed gedaan, maar toch echt weinig fout gedaan.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door De Dominee » wo okt 25, 2023 12:13 pm

Peter schreef:
wo okt 25, 2023 12:08 pm
Dominee je presenteert de berichten over Mislintat alsof het een feit is, maar dat is echt niet gezegd. Op de een of andere manier heeft Mislintat de harten van sommige AT'ers veroverd en worden de nieuwsberichten nu zo geknipt dat het hem is overkomen.

Mislintat is verantwoordelijk voor het technisch beleid, maar wilde geen Steijn maar Knudsen -> aanname. Weten we niet zeker.
Mislintat wilde Bosz, maar dat mocht niet van Sar -> aanname. Weten we niet zeker.
Mislintat kreeg de opdracht om de trainer geen inspraak te geven. Dat was niet zijn idee -> aanname. Weten we niet zeker.

Ik kan alleen maar af gaan op zaken die Mislintat (al dan niet voor de bühne) heeft gezegd. Daarin gaf hij aan dat een trainer met Eredivisie ervaring en Nederlands sprekend een voordeel was, dat Steijn een overperformer is.

En deze quote van Mislintat vind ik het allermooiste. Ergens rond juni:
Het is niet zo dat ik nu ineens tien spelers aantrek, want dat slaat natuurlijk nergens op. Hij (Steijn, red.) moet werken met die spelers. Ik wil daarover met hem praten en zijn mening horen. Ik wil hier een omgeving creëren, waarin we alles met elkaar bespreken. Dit hebben we gedaan voor de staf en dit gaan we ook doen voor de samenstelling van de selectie
We kunnen met elkaar toch wel concluderen dat Svennus Maximus hier niet echt in is geslaagd he. Iedere zin van deze quote is lachwekkend. :smallgrin.gif:

Laten we het alsjeblieft bij de feiten houden en hetgeen in het verleden is gezegd. Die quotes kunnen we natrekken.
Tja, zo kun je alles wel onder aannames stellen. Jij wilt het pas geloven als je er zelf bij was zeker? Dit zijn gewoon de feiten en door veel media bericht.

Voor wat betreft die quote: er is overlegd met Steijn. Alleen wat Steijn wilde, was niet wat Ajax wilde. Dus heeft Mislintat andere spelers gehaald die wel in zijn opdracht pasten. Overigens was het Steijn die Avila wilde ipv Ito, Steijn wilde Sosa op het laatste moment.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » wo okt 25, 2023 12:13 pm

Trab schreef:
wo okt 25, 2023 12:03 pm
999 schreef:Dominee stop toch een mee uit om die DD te verdedigen .Hij was verantwoordlijk voor aantrekken Steijn, en dat deed ie op aangeven van zijn data programmaatje .. We hebben het al eerder over gehad, bij de trainer wordt ie tegengehouden en moet ie op advies kiezen, en bij de SPELERS gaar ie 11 keer zijn eigenwijze zin .. Schei toch uit ..
Ik snap ook echt niet dat er nog mensen zijn die Mislintat verdedigen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daarbij, maar goed, misschien een stap te ver. Waarom haal je geen spelers, en die spelers waren beschikbaar , waar een trainer gewoon veel minder moet sturen/schaven/uitleggen enz. enz.

We hebben nu 12 aankopen die je van alles en nog 50 dingentjes moet leren om tot een " fatsoenlijk " AJAX ( de speelwijze ) elftal te komen ..

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door De Dominee » wo okt 25, 2023 12:17 pm

Hoe weet je dat?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie