Vitesse 2010-2011
Re: Vitesse 2010-2011
Het is een totaal andere situatie dan onder Aalbers. Aalbers heeft, in tegenstelling tot wat hier vaak wordt beweerd, weinig geld in de club gestoken. Daarnaast had Aalbers nooit de totale macht. In het begin deed hij het samen met Snellenburg en Veenendaal, die wel liever meer op de achtergrond bleven, daarna maakte hij de club financieel afhankelijk van NUON en Swelheim. Die hem snel loosden (en dus ook konden lozen) toen de commissarissen van het Noord-Hollande ENW lastige vragen gingen stellen over het geld dat NUON in Vitesse stak.
Deze man heeft plotseling alles. Hij kan bij wijze van spreken morgen Bos ontslaan en overmorgen zelf op de bank plaats gaan nemen. Het is wat dat betreft een totale breuk met het verleden, toen vooral zakenmensen uit de buurt (Aalbers, Snellenburg, Guijt, Veenendaal en als laatste dus Schouten) de dienst uitmaakten.
Deze man heeft plotseling alles. Hij kan bij wijze van spreken morgen Bos ontslaan en overmorgen zelf op de bank plaats gaan nemen. Het is wat dat betreft een totale breuk met het verleden, toen vooral zakenmensen uit de buurt (Aalbers, Snellenburg, Guijt, Veenendaal en als laatste dus Schouten) de dienst uitmaakten.
Er zijn genoeg gloryhunters die achter het geld aanlopen. Maar dat is allemaal maar tijdelijk.Peter schreef:Gaat niet om afstand, maar om wat er tussen Arnhem en Enschede ligt. Dat is allemaal achterland voor beide clubs, natuurlijk. Ik denk niet dat mensen uit Amersfoort nu opeens voor Vitesse worden ofzo.
Serieuze vraag. Ben jij als Vitesse fan echt blij met het feit dat het lot van je club nu aan 1 man verbonden is? Nog afgezien van wat voor soort man het is?Wouter schreef:Het is een totaal andere situatie dan onder Aalbers. Aalbers heeft, in tegenstelling tot wat hier vaak wordt beweerd, weinig geld in de club gestoken. Daarnaast had Aalbers nooit de totale macht. In het begin deed hij het samen met Snellenburg en Veenendaal, die wel liever meer op de achtergrond bleven, daarna maakte hij de club financieel afhankelijk van NUON en Swelheim. Die hem snel loosden (en dus ook konden lozen) toen de commissarissen van het Noord-Hollande ENW lastige vragen gingen stellen over het geld dat NUON in Vitesse stak.
De afgelopen tien jaar dus niet (anders hadden ze wel meer geld gehad) en nu wel ja.Een mooie geschiedenis die de club Vitesse de afgelopen tien jaar als hoer aan de beste bieder verkocht heeft en nu weer.
Het zal wel drukker worden om me heen ja. Maar ik denk niet dat mensen van buiten de vierhoek Elst-Zevenaar-Apeldoorn-Veenendaal opeens massaal naar Vitesse zullen gaan. Ook aan het eind van de jaren negentig kwamen bijna alle seizoenkaarthouders uit Arnhem en de plaatsen daar direct omheen. Er komen echt nauwelijks mensen uit de Achterhoek bij Vitesse (en volgens mij ook weinig bij Twente, maar dat weet Epi vast beter).
Op zich niet natuurlijk. Zeker niet van zo'n dubieus figuur. Maar het alternatief was failliet gaan en op televisie complimentjes krijgen voor de laatste talenten uit de jeugdopleiding die vervolgens bij andere clubs zouden gaan spelen. Dat was ook geen feest geweest.Serieuze vraag. Ben jij als Vitesse fan echt blij met het feit dat het lot van je club nu aan 1 man verbonden is? Nog afgezien van wat voor soort man het is?
Laatst gewijzigd door Wouter op ma aug 16, 2010 9:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OK dat valt wel te begrijpen. Ik hoop voor jullie dat er geen misbruik wordt gemaakt van de situatie.Wouter schreef: Op zich niet natuurlijk. Zeker niet van zo'n dubieus figuur. Maar het alternatief was: failliet gaan en op televisie complimentjes krijgen voor de laatste talenten uit de jeugdopleiding die vervolgens bij andere clubs zouden gaan spelen. Dat was ook geen feest geweest.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ah ok. Ik had verwacht dat ze meer uit de regio zouden komen. Ach, het is ook logisch dat het weer druk wordt. Bij Twente zaten er 15 jaar geleden ook niet meer dan 4000-5000 man op de tribune. Succes trekt mensen aan.Wouter schreef: Het zal wel drukker worden om me heen ja. Maar ik denk niet dat mensen van buiten de vierhoek Elst-Zevenaar-Apeldoorn-Veenendaal opeens massaal naar Vitesse zullen gaan. Ook an het eind van de jaren negentig kwamen bijna alle seizoenkaarthouders uit Arnhem en de plaatsen daar direct omheen.
Precies. Tien jaar geleden zaten er bij Vitesse nog 25 duizend en ik denk dat we nu binnen mum van tijd weer die kant op gaan. Alleen vraag ik me af wat er gebeurt als onze Georgische vriend over een paar jaar het Sonsbeekpark, de John Frostbrug en de Eusebiuskerk wel gezien heeft en eens ergens anders wil gaan wonen.
Giorgi Chanturia is binnen, volgens de VI-wachter in Voetbal international.
2e aankoop?

2e aankoop?

Dan gaat ie naar Rotterdam-Zuid om er daar de stekker uit te trekken.Wouter schreef:Precies. Tien jaar geleden zaten er bij Vitesse nog 25 duizend en ik denk dat we nu binnen mum van tijd weer die kant op gaan. Alleen vraag ik me af wat er gebeurt als onze Georgische vriend over een paar jaar het Sonsbeekpark, de John Frostbrug en de Eusebiuskerk wel gezien heeft en eens ergens anders wil gaan wonen.

Wie is Chanturia?
Oleguer en Wielaert zijn nog available trouwens. Bijna transfervrij, net als Sno btw, dus Viteski moet haast maken.
Hoe is het met dat miljoenentekort bij Ajax, wimpey? Vitesse kan trouwens nog wel een rechtsback gebruiken...Wat denk je, is Van der Wiel goed genoeg voor het niveau dat wij nastreven?
Een zeventienjarige Georgiër spelend in de jeugdopleiding van FC Barcelona.
-
- AT Toto winner 15/16
wimpey schreef: Wie is Chanturia?
Giorgi Chanturia, die momenteel nog uitkomt voor de jeugd van FC Barcelona. De pas zeventienjarige speler geldt als een enorm talent uit Georgië.
Chanturia stond eerder in de belangstelling van Chelsea en Zenit St. Petersburg.
Simpel. Dan dondert de boel weer in elkaar. Vitesse zal nooit structureel een topclub worden. Daarvoor is het achterland te klein.Wouter schreef:Precies. Tien jaar geleden zaten er bij Vitesse nog 25 duizend en ik denk dat we nu binnen mum van tijd weer die kant op gaan. Alleen vraag ik me af wat er gebeurt als onze Georgische vriend over een paar jaar het Sonsbeekpark, de John Frostbrug en de Eusebiuskerk wel gezien heeft en eens ergens anders wil gaan wonen.
Het stinkt aan alle kanten!
Het Twentse achterland is ook niet enorm (misschien iets groter met Hengelo om de hoek), en toch is Twente kampioen geworden...
Bruno Silva wel.Wouter schreef:Hoe is het met dat miljoenentekort bij Ajax, wimpey? Vitesse kan trouwens nog wel een rechtsback gebruiken...Wat denk je, is Van der Wiel goed genoeg voor het niveau dat wij nastreven?
Liever door eigen geklooi failliet dan met maffia-cash overleven, Wouter!
Nieuwe clubkleuren: zwart - geel - bloedvlek? Nieuw clubwapen: Kalashnikov?
Dat heeft FC Twente ook niet. Met goed beleid (ook op de lange termijn) kun je een eind komen in Nederland. Vitesse moet de komende jaren een fundament bouwen. Anders hoef je maar een plaat onder de schoenen weg te schijven en de boel dondert in elkaar.
Ze hebben wel zo'n soort plaat in de Gelredome... die grasmat kan je zo naar buiten schuiven.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Arveladze is zelfs familie van die Jordania hoor ik nu op het Sportjournaal en deed de onderhandelingen met AZ. Die club vond Jordania echter te duur.
Zonder grote aankopen te doen of rare salarissen te betalen. Dat moet je misschien die nieuwe eigenaar van jullie maar duidelijk maken.Wouter schreef:Het Twentse achterland is ook niet enorm (misschien iets groter met Hengelo om de hoek), en toch is Twente kampioen geworden...
Dat kan je moeilijk aan ze verstand brengen, want hij wil binnen drie jaar kampioen worden. Dat betekent veel geld spenderen.
Ik denk dat je hier wel naïef bent, Epi. Twente zal vast een minder grote salarispost hebben dan Ajax, maar Janssen, Perez e.d. kwamen echt niet naar Enschede omdat ze dat zo'n mooie stad vonden, of Twente zo'n mooie club.
Ik kan de link wel voor je terugvinden als je dat wil. In 2009 was Janssen de best betaalde Nederlandse voetballer bij Twente met een half miljoen per jaar. Daarmee zat hij niet eens in de top 15 van best verdienende Nederlandse voetballers in de eredivisie. Utrecht, Feyenoord, Ajax, PSV, AZ betaalden allemaal significant meer. Janssen verdient inmiddels meer met zijn opgewaardeerde contract maar Twente staat nog steeds niet in de top vier van best betalende clubs. Waarom denk je dat Twente iedere zomer basisspelers verliest? Of dat het de enige winstgevende club in de top vijf is?Wouter schreef:Ik denk dat je hier wel naïef bent, Epi. Twente zal vast een minder grote salarispost hebben dan Ajax, maar Janssen, Perez e.d. kwamen echt niet naar Enschede omdat ze dat zo'n mooie stad vonden, of Twente zo'n mooie club.
Het is allemaal leuk en aardig, dure voetballers binnenhalen, maar voetbal is een teamsport. Een zooi duurbetaalde voetballers bij elkaar zetten, daar win je geen kampioenschap mee. Vraag maar aan Real Madrid. Of aan Ajax nu we hier toch zijn.
Zou me overigens niet verbazen als Jordania gewoon een stroman van Abramovic blijkt te zijn. Ik verwacht dat er nog op behoorlijk obscure wijze met spelers geschoven gaat worden.
Met dat laatste heb je natuurlijk gelijk. Die jonge gasten bij Vitesse die tegen een benzinevergoeding spelen doen het tot nog toe ook beter dan Kolk, Hofs etc. Ik dacht dat ze bij Twente wel wat meer zouden verdienen. Een half miljoen valt nog mee, is maar een ton meer dan Piet Velthuizen, die tot dusver (maar overmorgen is misschien alles anders) samen met Stevanovic de grootverdiener in Arnhem is.Epi Drost schreef:Ik kan de link wel voor je terugvinden als je dat wil. In 2009 was Janssen de best betaalde Nederlandse voetballer bij Twente met een half miljoen per jaar. Daarmee zat hij niet eens in de top 15 van best verdienende Nederlandse voetballers in de eredivisie. Utrecht, Feyenoord, Ajax, PSV, AZ betaalden allemaal significant meer. Janssen verdient inmiddels meer met zijn opgewaardeerde contract maar Twente staat nog steeds niet in de top vier van best betalende clubs. Waarom denk je dat Twente iedere zomer basisspelers verliest? Of dat het de enige winstgevende club in de top vijf is?Wouter schreef:Ik denk dat je hier wel naïef bent, Epi. Twente zal vast een minder grote salarispost hebben dan Ajax, maar Janssen, Perez e.d. kwamen echt niet naar Enschede omdat ze dat zo'n mooie stad vonden, of Twente zo'n mooie club.
Het is allemaal leuk en aardig, dure voetballers binnenhalen, maar voetbal is een teamsport. Een zooi duurbetaalde voetballers bij elkaar zetten, daar win je geen kampioenschap mee. Vraag maar aan Real Madrid. Of aan Ajax nu we hier toch zijn.
D_skilled schreef:Dat heeft FC Twente ook niet. Met goed beleid (ook op de lange termijn) kun je een eind komen in Nederland. Vitesse moet de komende jaren een fundament bouwen. Anders hoef je maar een plaat onder de schoenen weg te schijven en de boel dondert in elkaar.

Verder zie ik hier vergelijkingen met Chelsea maar ik vind de cases anders behoorlijk van elkaar verschillen, Chelsea zat al enkele jaren tegen de top aan voordat Abrahamovich daar de boel overnam en ze wonnen ook de Europacup, ook qua toeschouwersaantallen behoorden ze tot de top van de Premier League. Vitesse lijkt dan veel meer op een club die hier ook meerdere malen wordt genoemd, Manchester City.
En met heel veel geld is op de lange termijn alles mogelijk wat je met een beetje geld en visie ook op de korte termijn kan doen echter denk ik dat het niet reëel is dat Vitesse de komende dit of volgend jaar kampioen gaat worden. Dan moet namelijk de hele club op de schop want de vereisten om kampioen te worden zijn er gewoon niet. Hetzelfde zie je bij Manchester City, die zitten nu ook alweer in het derde seizoen en het moet heel raar lopen als die dit jaar kampioen gaan worden althans dat vind ik dan.