Tennis

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Hoeladans

Re: Tennis

Bericht door Hoeladans »

Misschien is het probleem juist dat jij teveel naar de resultaten kijkt en niet naar het spel van Federer. Ik vraag me af of je er uberhaupt wat van hebt gezien? Het geeft mij namelijk erg weinig aanleiding om te denken dat ie straks in een keer weer zijn oude niveau haalt en van de toppers gaat winnen.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Hij won toch laatst van Berdych in Toronto? Je kunt verder niet van mensen winnen als ze zelf worden uitgeschakeld door mensen als Fish en Baghdatis. Daar kan Federer niets aan doen, maar een Nadal en een Murray des te meer. Ik heb flitsen van Nadal gezien en dat was ho-pe-loos. 38 unforced errors ofzo. Ik snap niet hoe je op basis van deze voorbereiding nu kan zeggen dat hij kansloos is. wat had hij anders moeten doen? Blijkbaar verliezen van Baghdatis, want dan toon je de juiste vorm.
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

Tja, het zegt mij gewoon niet zo veel dat Federer nog van Baghdatis en Fish weet te winnen. Dat is allemaal leuk en aardig maar niet genoeg om grand slams te winnen.De finale in Toronto zegt mij wat dat betreft meer. Een 100% gemotiveerde Federer maakte geen schijn van kans tegen Murray. Telkens aan het einde van de set schakelde Murray een tandje bij, speelde een tempo hoger en dat kon Federer gewoon niet bijbenen.

Het klopt dat Nadal en Berdych matig waren deze week, maar het overkomt ze echt niet op de US Open dat ze van een Baghdatis verliezen hoor. Nadal speelde ook maar matig op Queens, verloor van Istomin maar won vervolgens wel Wimbledon met overmacht.

Dan zal jij het wel inconsequent vinden dat ik bij Federer wel waarde hecht aan deze voorbereidingstoernooien en bij een Nadal en Berdych niet. Maar ik kijk naar het spel en daaruit concludeer ik dat Nadal en Berdych nog veel beter kunnen, en dat dit het voor Federer wel zo´n beetje is.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Peter schreef: Het is over en uit voor Federer? Hoe kun je dan in vredesnaam nog een tournooi winnen, zeg.
Pas zn tweede van het jaar. Hij zal nu en in de toekomst toernooien blijven winnen maar op nummer 1 zal ie niet meer komen.
peter

Bericht door peter »

Moeten we het nog eens een keer over Krajicek hebben? BZ en ik waren altijd heerlijk sceptisch en veegden de vloer met haar aan, maar wat is ze afgegleden, zeg. Moet je het begin van dit topic nog eens bekijken en dan bedenken waar ze nu staat. Droevig eigenlijk dat ze zo'n 'ontwikkeling' doormaakt.
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

Laten we het over TdB hebben. Drie nette overwinningen op rij en morgen tegen Stakhovsky voor z´n eerste ATP-finale.
Laatst gewijzigd door Hoeladans op vr aug 27, 2010 6:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Netjes. Dan komt hij toch wel aardig in de buurt van de top 32 en dus ook een geplaatste status voor Grand Slams.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Peter schreef:Moeten we het nog eens een keer over Krajicek hebben? BZ en ik waren altijd heerlijk sceptisch en veegden de vloer met haar aan, maar wat is ze afgegleden, zeg. Moet je het begin van dit topic nog eens bekijken en dan bedenken waar ze nu staat. Droevig eigenlijk dat ze zo'n 'ontwikkeling' doormaakt.
Idd, wordt niks meer. Maar dat zagen wij natuurlijk al meteen. :smallgrin.gif:
peter

Bericht door peter »

Thiemo de Bakker haalt gemakkelijk de tweede ronde van de US Open. Gicquel werd met 6-4 7-5 6-2 opzij gezet.
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

En aangezien Fernando Gonzalez heeft opgegeven is de tegenstander in de 2e ronde ook heel goed te doen: Ivan Dodig.

Het zit hem dit jaar bepaald niet tegen met de lotingen op de Grand Slams.
peter

Bericht door peter »

Baseman

Bericht door Baseman »

:worshippy.gif:
peter

Bericht door peter »

Scherrer schreef:Je kunt het Federer ook moeilijk kwalijk nemen dat Nadal deze week 'te jong' (LucaS, 2010) was tegen Baghdatis.
Diezelfde Baghdatis blijkt in bloedvorm te zijn, want hij mag na één rondje US Open alweer naar huis.

Djokovic staat een break achter in de derde set. Staat 1-1 in sets. En Troicki wint de set met 6-2 en staat nu met 3-1 voor in de vierde. Zou een verrassing zijn, zeg. Nog drie games en hij schakelt de nummer 3 van de plaatsingslijst uit.
peter

Bericht door peter »

Cadeautjes weggeven door Troicki. 5-7 in de vierde set.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Peter schreef:He does it again:

http://www.youtube.com/watch?v=6xgJjDhZtuY
Kan Nadal dat ook?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer »

Duke schreef:

Kan Nadal dat ook?
Uiteraard, met gemak. En nog een heel stuk beter ook, hè. Maar Nadal heeft dat nooit nodig, want Nadal is zó goed dat je bij hem nooit de kans krijgt om een lob over hem heen te slaan. Dit geldt overigens wel alleen op dagen dat hij oud genoeg en niet geblesseerd is.
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

:drecul.gif:

Ik begrijp het wel hoor, Scherrer. Als Nadal net met overmacht Roland Garros en Wimbledon heeft gewonnen zit er natuurlijk niets anders op dan met dit soort praat te komen.

Messi kan ook minder trucjes met de bal dan bijvoorbeeld een Soufiane Touzani, maar volgens mij is Messi toch echt de betere voetballer.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Scherrer schreef:
Duke schreef:

Kan Nadal dat ook?
Uiteraard, met gemak. En nog een heel stuk beter ook, hè. Maar Nadal heeft dat nooit nodig, want Nadal is zó goed dat je bij hem nooit de kans krijgt om een lob over hem heen te slaan. Dit geldt overigens wel alleen op dagen dat hij oud genoeg en niet geblesseerd is.
Haha. :smallgrin.gif:

Nadal zou eerst drie rondjes om de bal heen rennen, op zijn handen gaan staan en dan een winner slaan met zijn voeten.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Wat een uitslover. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
peter

Bericht door peter »

Hoeladans schreef:
Het klopt dat Nadal en Berdych matig waren deze week, maar het overkomt ze echt niet op de US Open dat ze van een Baghdatis verliezen hoor.

Dan zal jij het wel inconsequent vinden dat ik bij Federer wel waarde hecht aan deze voorbereidingstoernooien en bij een Nadal en Berdych niet. Maar ik kijk naar het spel en daaruit concludeer ik dat Nadal en Berdych nog veel beter kunnen, en dat dit het voor Federer wel zo´n beetje is.
Hoeladans schreef:al moet ik toegeven dat Federer best aardig stond te spelen in de finale. Maar tijdens de US Open zal het niet genoeg zijn tegen een Nadal, Murray of Berdych.
Hoeladans schreef:Peter volgt tennis niet, maar denkt het wel beter te weten. :aai.gif:
Hoeladans schreef: Hij is voorbij gestreefd door Nadal, Murray, Soderling, Berdych, Del Potro etc.
Llodra - Berdych 7-6 6-4 6-4 in de eerste ronde US Open. Nu is Llodra natuurlijk ook wel een super- supertopper (nummertje 35 van de wereld), maar toch. Ik had stiekem wel verwacht dat die Berdych een setje zou winnen. :smallgrin.gif:

Au, bal kaatsen..... :drecul.gif:
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Wanneer moet Den Bakker weer?
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

Peter had natuurlijk wel verwacht dat Berdych er in de 1e ronde uit zou vliegen..

Maar inderdaad, heel matige wedstrijd van Berdych. Hij was gewoon niet goed genoeg vandaag.
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

De Bakker speelt morgen. Tijd is nu nog niet bekend, zal in de loop van de nacht(hier) bekend worden.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Hoeladans schreef:Peter had natuurlijk wel verwacht dat Berdych er in de 1e ronde uit zou vliegen..

Maar inderdaad, heel matige wedstrijd van Berdych. Hij was gewoon niet goed genoeg vandaag.
Spelers als Berdych vliegen er nu eenmaal regelmatig vroegtijdig uit. Kwestie van ondergrens. Federer speelt de laatste jaren ook regelmatig niet goed, maar komt wel altijd ver.

Jij vergelijkt de bovengrens van Berdych met de ondergrens van Federer, en concludeert dan dat ie hem voorbij is.
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

Ben het deels met je eens. Dat van de ondergrens zit zeker wat in, dat is iets wat Berdych echt nog moet verbeteren.

Maar ik denk dat als ze allebei op hun normale niveau zitten, Berdych van Federer wint. Maargoed dit is misschien het verkeerde moment om die discussie aan te gaan.. :smallgrin.gif:
Plaats reactie