Tennis
Moderator: mods
Re: Tennis
Davydenko lijkt er al vroeg uit te vliegen: 6-3 6-4 en 4-1 achter tegen Gasquet
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Is exit inderdaad. Speelde heel matig.
Federer doet dit op halve kracht. 6-3 6-4 en 1-0 (met break).
En klaar. Heel ontspannen die Federer, maar dat lag vooral aan de dramatische tegenstand.
Federer doet dit op halve kracht. 6-3 6-4 en 1-0 (met break).
En klaar. Heel ontspannen die Federer, maar dat lag vooral aan de dramatische tegenstand.
Goh, had nou nooit verwacht dat die Davydenko er weer zo vroeg uit zou vliegen.
De Bakker staat 6-7 6-2 2-2. Hij zal de partij er wel uit trekken, maar dit gaat eigenlijk iets te moeizaam tegen een (zeer) matige speler als Dodig.

De Bakker staat 6-7 6-2 2-2. Hij zal de partij er wel uit trekken, maar dit gaat eigenlijk iets te moeizaam tegen een (zeer) matige speler als Dodig.
Laatst gewijzigd door Hoeladans op do sep 02, 2010 10:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien ligt het aan mij maar de manier van posten van een aantal mensen tegenwoordig (niet op jouw persoon specifiek gericht Hoeladans) nodigt wat mij betreft helemaal niet meer uit om in discussie te gaan.
Het lijkt wel alsof het alleen maar gaat om gelijk krijgen (of nemen) en de ander die het niet met je eens is zoveel mogelijk met zijn neus op de feiten drukken als die een keer negatief uitvallen voor die persoon.
Die sneren die over en weer uitgedeeld worden door de voor- en tegenstanders van Nadal en Federer, het lijkt af en toe wel een kleuterklas....
Het lijkt wel alsof het alleen maar gaat om gelijk krijgen (of nemen) en de ander die het niet met je eens is zoveel mogelijk met zijn neus op de feiten drukken als die een keer negatief uitvallen voor die persoon.
Die sneren die over en weer uitgedeeld worden door de voor- en tegenstanders van Nadal en Federer, het lijkt af en toe wel een kleuterklas....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
-
- AT Toto winner 10/11
Ik denk dat het inderdaad aan jou ligt. De steken over-en-weer zijn gewoon een spel. Niet te serieus nemen. Humor mág op deze planeet.
-
- AT Toto winner 15/16
Het maakt deze topic toch juist lekker levendig, de AJAX -fnoord van het tennis en dan is Nadal AJAX natuurlijk.
-
- AT Toto winner 10/11
Want Feyenoord heeft meer titels en Europa Cups gewonnen dan Ajax?brigade zuid schreef:Het maakt deze topic toch juist lekker levendig, de AJAX -fnoord van het tennis en dan is Nadal AJAX natuurlijk.
Nadal-fans zijn de kakkerlakken van het tennis, without a doubt.

De Bakker heeft dus gewonnen na opgave van zijn tegenstander
Nu mag hij tegen Söderling, ik ben benieuwd!

Nu mag hij tegen Söderling, ik ben benieuwd!
- Jinne
- Site Admin
Feyenoord was bovendien ook jonger dan Ajax toen het zijn eerste (en laatste ) EC1 won. Zie daar nog een gelijkenis met Nadal.Scherrer schreef:Want Feyenoord heeft meer titels en Europa Cups gewonnen dan Ajax?brigade zuid schreef:Het maakt deze topic toch juist lekker levendig, de AJAX -fnoord van het tennis en dan is Nadal AJAX natuurlijk.
Nadal-fans zijn de kakkerlakken van het tennis, without a doubt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
De Bakker maakt geen schijn van kans tegen Soderling. Op hardcourt is ie veel te afhankelijk van z´n service, op gravel kan hij nog enigszins domineren met prima slagen van met name z´n forehand maar op hardcourt is er natuurlijk veel minder tijd om je slagen voor te bereiden en daar heeft De Bakker heel veel moeite mee. Hij heeft wel al wat progressie geboekt ten opzichte van vorig jaar, dat is dus positief.
Dankzij een heel simpele loting heeft ie weer 90 punten gepakt voor de wereldranglijst, en dat is cruciaal op dit punt van z´n carriere. Hij heeft punten nodig om geplaatst te zijn bij de kleinere ATP-toernooien en om direct toegelaten te worden bij de Masters. Dat is dus weer een garantie op veel wedstrijden en meer kans om z´n spel te verbeteren.
Op gravel had ik hem nog wel een klein kansje gegeven tegen Soderling, maar hier is het echt een kansloos verhaal. Dit wordt gewoon 3-0 of 3-1 voor Soderling.
Dankzij een heel simpele loting heeft ie weer 90 punten gepakt voor de wereldranglijst, en dat is cruciaal op dit punt van z´n carriere. Hij heeft punten nodig om geplaatst te zijn bij de kleinere ATP-toernooien en om direct toegelaten te worden bij de Masters. Dat is dus weer een garantie op veel wedstrijden en meer kans om z´n spel te verbeteren.
Op gravel had ik hem nog wel een klein kansje gegeven tegen Soderling, maar hier is het echt een kansloos verhaal. Dit wordt gewoon 3-0 of 3-1 voor Soderling.
Ik vind de forehand juist zijn zwakke plek. Het lijkt ook wel alsof ie 'm duwt, ipv slaat. Was op RG met name tegen Tsonga duidelijk te zien. Toen begon ie uit armoede uit alle standen dropshots te spelen met z'n forehand.Hoeladans schreef:De Bakker maakt geen schijn van kans tegen Soderling. Op hardcourt is ie veel te afhankelijk van z´n service, op gravel kan hij nog enigszins domineren met prima slagen van met name z´n forehand
Z´n forehand is veel beter dan z´n backhand. Met de backhand kan ie echt alleen maar terugspelen, een winner slaan is uitgesloten.
- peter
Ach, Soderling had het ook verdomd lastig in de eerste ronde. Ik lees wel vaker dat mensen niet kunnen verliezen in een eerste ronde, maar dat blijkt ook gewoon te kunnen. Tenzij je uiteraard Federer heet, want die bereikt in de US Open altijd wel de derde ronde (toen hij nog neo was haha). Tenzij hij in de eerste ronde Berdych treft, want dan is 'ie kans-loos. Iets met voorbij zijn gestreefd enzo....
Nee, ook dit is geen gespeelde pot, al geef ik ook de Bakker weinig kans, hoor.

Nee, ook dit is geen gespeelde pot, al geef ik ook de Bakker weinig kans, hoor.

Ga je nou echt elke keer die ene nederlaag van Berdych erbij halen? Beetje kinderachtig, vind je niet? Op zowel Roland Garros als Wimbledon kwam Berdych verder dan Federer, hij versloeg hem zelfs op Wimbledon of zijn we dat alweer vergeten?
En waarom is het volgens jou geen gespeelde pot? Op welke punten kan De Bakker Soderling pijn doen? Een paar argumenten in plaats van alleen maar ´het is geen gespeelde pot´ zouden zeker geen kwaad kunnen.
- peter
Omdat ik Soderling heb zien spelen in de eerste ronde. Ik vond hem daar weinig overtuigend. Veel fouten.
Federer had ook geen schijn van kans gehad tegen Berdych. Jammer voor Berdych dat hij de superieure Llodra tegenkwam in rondje 1. Kan een keer gebeuren he. Ik zat even te denken wanneer Federer voor het laatst niet in een finale stond van de US Open en dat was in 2003. Echt, leuk dat Berdych een geweldig half jaar heeft gedraaid, maar doen nu even niet alsof hij Federer is voorbij gestreefd. Beetje misplaatst, zeker met datgene wat je gedurende twee weken geleden riep.
Federer had ook geen schijn van kans gehad tegen Berdych. Jammer voor Berdych dat hij de superieure Llodra tegenkwam in rondje 1. Kan een keer gebeuren he. Ik zat even te denken wanneer Federer voor het laatst niet in een finale stond van de US Open en dat was in 2003. Echt, leuk dat Berdych een geweldig half jaar heeft gedraaid, maar doen nu even niet alsof hij Federer is voorbij gestreefd. Beetje misplaatst, zeker met datgene wat je gedurende twee weken geleden riep.
- peter
Deze pot dus:
Match Summary
Soderling(SWE) Haider-Maurer(AUT)
1st Serve %
97 of 169 = 57 % 100 of 190 = 53 %
Aces
8 34
Double Faults
13 9
Unforced Errors
74 65
Winners
44 58
Total Points Won
182 177
Zeer close call dus. De vraag is vervolgens of iemand die Oostenrijker kent.
Match Summary
Soderling(SWE) Haider-Maurer(AUT)
1st Serve %
97 of 169 = 57 % 100 of 190 = 53 %
Aces
8 34
Double Faults
13 9
Unforced Errors
74 65
Winners
44 58
Total Points Won
182 177
Zeer close call dus. De vraag is vervolgens of iemand die Oostenrijker kent.
- peter
Ferrer overtuigend door. Die kan prima op een baan als deze uit de voeten, maar dat wisten we al. Zal wel tegen Gulbis moeten in de derde ronde.
Maar je hebt Soderling vast niet gezien tegen Dent. Ik wel. Was behoorlijk indrukwekkend.Peter schreef:Omdat ik Soderling heb zien spelen in de eerste ronde. Ik vond hem daar weinig overtuigend. Veel fouten.
Gulbis ligt er allang uit?Peter schreef:Ferrer overtuigend door. Die kan prima op een baan als deze uit de voeten, maar dat wisten we al. Zal wel tegen Gulbis moeten in de derde ronde.
- peter
Hij heeft het gek genoeg altijd heel makkelijk tegen Dent. Op RG was het namelijk nog veel erger. Toen pakte Dent volgens mij 1 game (of 2).
- peter
Je hebt gelijk. Laat me misleiden door de commentator die zei dat Gulbis in de tweede ronde stond. Nota bene zelf die Chardy zien winnen van 'em.Hoeladans schreef:Gulbis ligt er allang uit?Peter schreef:Ferrer overtuigend door. Die kan prima op een baan als deze uit de voeten, maar dat wisten we al. Zal wel tegen Gulbis moeten in de derde ronde.
Vannacht Nadal - Istomin. Best interessante pot, al zal Nadal hem wel winnen.
Maar beste Peter, doe jij dan ook eens een paar voorspellingen. Het is namelijk wel erg makkelijk om mij steeds op m´n woorden te pakken als ik er een keer naast zit. En als ik een paar dingen goed voorspel en het allemaal wat minder gaat met Federer ben je verdacht weinig in dit topic aanwezig..
Voorstel: we voorspellen allebei onze 8 kwartfinalisten, dan halve finalisten etc.?

Voorstel: we voorspellen allebei onze 8 kwartfinalisten, dan halve finalisten etc.?
- peter
Haha, ik was op vakantie met Wimbledon. Ieder jaar trouwens, want vorig jaar een veel te lange partij van Federer tegen Roddick gezien in de brandende hitte haha.
Moet ik me verdiepen in het schema. Volgens mij heeft Federer een vrij makkelijk programma zo uit mijn hoofd. Djokovic zit toch aan zijn kant? En daar zie ik niet veel in. Ik heb al gezegd dat ik twee grote favorieten zie. Nadal en Federer. Aan Murray om de taak om eerst Nadal uit te schakelen en daarna Federer dus. Acht ik ook zeker niet onmogelijk, trouwens. Zal echt heel close worden. De rest is gewoon kansloos.
Even snel gekeken en Nadal haalt met twee vingers in de neus de halve finale.
Moet ik me verdiepen in het schema. Volgens mij heeft Federer een vrij makkelijk programma zo uit mijn hoofd. Djokovic zit toch aan zijn kant? En daar zie ik niet veel in. Ik heb al gezegd dat ik twee grote favorieten zie. Nadal en Federer. Aan Murray om de taak om eerst Nadal uit te schakelen en daarna Federer dus. Acht ik ook zeker niet onmogelijk, trouwens. Zal echt heel close worden. De rest is gewoon kansloos.
Even snel gekeken en Nadal haalt met twee vingers in de neus de halve finale.
Zal zelf het goede voorbeeld geven:
Kwartfinales:
Nadal-Nalbandian (Dit wordt een thriller, Nalbandian is in supervorm en had hem anders zeker bij de laatste 4 verwacht)
Murray-Isner
Monfils-Djokovic
Soderling-Federer
Halve:
Nadal-Murray
Djokovic-Soderling
Finale
Nadal-Djokovic
Kwartfinales:
Nadal-Nalbandian (Dit wordt een thriller, Nalbandian is in supervorm en had hem anders zeker bij de laatste 4 verwacht)
Murray-Isner
Monfils-Djokovic
Soderling-Federer
Halve:
Nadal-Murray
Djokovic-Soderling
Finale
Nadal-Djokovic
- peter
Nadal - Nalbandian
Murray - Isner
Gasquet - Fish (kom een beetje meer lef, Hoeladans)
Soderling - Federer
Nadal - Murray
Fish - Federer
Murray - Federer
Murray wint.
Murray - Isner
Gasquet - Fish (kom een beetje meer lef, Hoeladans)
Soderling - Federer
Nadal - Murray
Fish - Federer
Murray - Federer
Murray wint.