joey schreef:Een beetje heel erg veel.LucaS schreef:Hij heeft wel een beetje gelijk dat Ajax Ajax niet meer is.
Probleem is alleen: wie gaat het dan doen? Ik zie niet zo snel een oplossing. Ik ben bang dat de traditie van Ajax verloren is geraakt.
Met de aanstelling van Jol is het definitief geworden: Ajax is een doodgewone club. Het bijzondere is eraf.
Zeker. Zeggen we hier al jaren. En Cruijff heeft al laten zien hoe het anders kan. Dat hoeft hij (zelf) niet opnieuw te doen. Hij legde als coach, zo'n 20 jaar na Michels, de basis voor een vernieuwd Ajax. Een echt Ajax. Niet een slap aftreksel. Daar hebben we toen nog zo'n jaar of tien plezier van gehad. Als zo iemand kritiek heeft zegt hij, als ik me niet vergis, dat zo'n vernieuwing nog steeds kan. Pas als het echt hopeloos verloren was zou hij niks meer zeggen.
Maar wat lezen velen hier? Een of andere 'vroeger was alles beter' variant, waarin Cruijf niet de vernieuwende geest is, die hij altijd geweest is, maar een achteromkijkende zeikstraal. Die mensen begrijpen zijn rol bij Ajax totaal niet. Hij zeek vroeger ook hoor. Zowel als speler als coach. Dat had niets met vroeger te maken, en alles met de toekomst.