PSV 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
goodfella

Re: PSV 2010-2011

Bericht door goodfella » wo jan 05, 2011 12:51 pm

Baseman schreef:Mijn bedenkingen over het artikel in het NRC kloppen dus, ze komen met niets nieuws. Dit was allemaal al voor het seizoen bekend.
En de Telegraaf heeft ook weer een 'geweldige' kop, overdreven gedoe. Al heeft Sanders natuurlijk wel gelijk.
Ze hebben een liquiditeitsprobleem. Wat ik al voorspelde, maar wat jij met fantastische argumenten wist en weet te weerleggen. :drecul.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 05, 2011 1:05 pm

LucaS schreef:Overdreven? Ik vind het nogal nieuws dat PSV in principe geen salarissen van boven de miljoen wil/kan betalen. Het zal moeilijk worden om dan de aansluiting niet te gaan verliezen.

Precies. PSV doet een stapje terug.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 05, 2011 1:17 pm

PSV heeft met name een probleem omdat het kapitaal niet op het veld staat. Toivonen en Dzsudzsák vertegenwoordigen een aardige transferwaarde, Bakkal, Pieters, Lens en Manolev kunnen wat opleveren en Reis is een groot talent, maar van Bouma, Marcelo, Maza, Hutchinson, Engelaar, Berg, Isaksson, Vukovic zien ze geen stuiver terug. Leuk voor de breedte, maar zal nooit verkocht worden tegen een aardige vergoeding. Daarom zal men nu met deze selectie moeten oogsten, want anders wordt het een penibele situatie. Als je de gaten moet gaan dichten met de transfers van Toivonen en Dzsudzsák dan doe je echt een stapje terug. OK er lopen ook daar wat contracten af, maar die jongens zitten vaak nog op de bank. Daar zullen vervangers voor gehaald moeten worden, tenzij ze de jeugd daar eens een kans durven te geven.

Pietje

Bericht door Pietje » wo jan 05, 2011 1:27 pm

Een beetje triest van Sanders dat hij Ajax hierbij moet betrekken. Komt nog eens bij dat PSV echt niet de eerste club was die oud-voetballers in de top van de organisatie heeft rondlopen. Ze doen nu net alsof ze in Eindhoven het wiel hebben uitgevonden. :smallgrin.gif:

Maar goed, ik heb PSV altijd al een onsympathieke bende gevonden. Die club mag van mij best verdwijnen.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jan 05, 2011 3:26 pm

LucaS schreef:Overdreven? Ik vind het nogal nieuws dat PSV in principe geen salarissen van boven de miljoen wil/kan betalen. Het zal moeilijk worden om dan de aansluiting niet te gaan verliezen.
Met overdreven bedoelde ik: deelt Ajax sneer uit.
Sanders zegt: "Wij prijzen ons gelukkig dat de veranderingen hier in relatieve rust verlopen" en hij geeft aan dat PSV al lang gebruikt maakt van oud-voetballers. Om daar dan vervolgens zo'n kop voor te gebruiken vind ik nogal overdreven, ook omdat Sanders nergens de naam Ajax noemt. Dat maakt de media er weer van. Daarbij heeft hij ook gewoon gelijk.

Apart dat ik hier regelmatig mensen hoor klagen over de manier van communiceren van Cruijff, maar dat een werknemer van PSV er vervolgens geen grapje over mag maken...

PS: Dat je nu aangeeft dat salarissen boven 1 miljoen een probleem gaan vormen ivm aansluiting vind ik trouwens veelzeggend...Ajax is de club met de meest ongezonde salarishuishouding, op dat gebied vallen de problemen van PSV nog enigszins mee. Maar ik heb liever dat PSV financieel gezond is zonder aansluiting, dan nog grotere financiele problemen met aansluiting. PSV leeft al een tijd boven de stand, het is de hoogste tijd dat men terug gaat naar de basis.
Pietje schreef:Die club mag van mij best verdwijnen.
Hilarisch :drecul.gif:
Laatst gewijzigd door Baseman op wo jan 05, 2011 3:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 05, 2011 3:30 pm

Dan heb je wat gemist Baseman. Ajax heeft na dit seizoen de reorganisatie op het gebied van de salarissen afgerond. Niet door geen salarissen boven de miljoen meer te betalen, maar door minder spelers met giga salarissen op de loonlijst te zetten en meer spelers te laten doorstromen. Maar als je als club niet meer boven een miljoen betaalt, zou de voorzitter van Groningen wel eens gelijk kunnen krijgen, dan gaan spelers van Groningen voortaan rechtstreeks naar het buitenland.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 05, 2011 3:30 pm

Niet mee eens, de problemen van PSV zijn veel groter. Ajax heeft tenslotte nog een aanzienlijk eigen vermogen. En ik durf te stellen dat er binnen de selectie van Ajax ook meer spelers rondlopen die goed verkocht kunnen worden dan in de selectie van PSV.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jan 05, 2011 3:32 pm

LucaS schreef:Dan heb je wat gemist Baseman. Ajax heeft na dit seizoen de reorganisatie op het gebied van de salarissen afgerond.
En jij gelooft alles wat Vd Boog zegt? :smallgrin.gif:
Maar ik vind het best, dan duurt het niet meer zolang totdat Ajax net zoveel eigen vermogen heeft als PSV.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 05, 2011 3:36 pm

Daar mag v/d Boog niet over liegen, Baseman.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 05, 2011 3:39 pm

Baseman schreef:
LucaS schreef:Dan heb je wat gemist Baseman. Ajax heeft na dit seizoen de reorganisatie op het gebied van de salarissen afgerond.
Maar ik vind het best, dan duurt het niet meer zolang totdat Ajax net zoveel eigen vermogen heeft als PSV.
Jeetje, jij bent net zo erg als Tiny Sanders, zeg. Bij Ajax lopen er veel contracten af deze zomer. Dan is de selectie aardig op peil inderdaad. Kijk, wij hebben geen Bouma en Engelaar die voor 1.15 miljoen en 1.8 miljoen op de loonlijst staan. Dat zijn verdomd dure krachten, hoor. Daar ben je de komende tijd ook nog niet vanaf.

Maar als je denkt dat het niet lang duurt totdat Ajax net zoveel EV heeft als PSV dan houdt het gewoon op. Een Stekelenburg, vdWiel en een Suarez leveren meer op dan de hele selectie van PSV bij elkaar. Dat heet nou 'kapitaal op het veld'.

Bij PSV lopen de contracten van een paar dure jongens ook af. Koevermans (725k) en Kromkamp (1.7 miljoen al sinds 2006!!) zijn daar voorbeelden van.

Overigens is een miljoen per jaar nog altijd een shitload of money. Bakkal zit daar met 9 ton net onder en dan ben je gewoon nog altijd grootverdiener bij PSV. Iedere speler van een subtopper komt voordat bedrag kruipend naar Eindhoven, hoor. De vraag is alleen of PSV nog langer in staat is om forse transfersommen neer te tikken. Ik denk dat men weer iets uit de hoge hoed moet toveren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 05, 2011 3:59 pm

Baseman schreef:PS: Dat je nu aangeeft dat salarissen boven 1 miljoen een probleem gaan vormen ivm aansluiting vind ik trouwens veelzeggend...Ajax is de club met de meest ongezonde salarishuishouding, op dat gebied vallen de problemen van PSV nog enigszins mee. Maar ik heb liever dat PSV financieel gezond is zonder aansluiting, dan nog grotere financiele problemen met aansluiting. PSV leeft al een tijd boven de stand, het is de hoogste tijd dat men terug gaat naar de basis.
Dat is inderdaad de essentie. Zowel PSV als Ajax moeten terug naar een begroting op EL-niveau. Ik heb alleen begrepen dat PSV gewoon het 'CL-jasje' aanhoudt als het kampioen wordt. http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 26#p988226

goodfella

Bericht door goodfella » wo jan 05, 2011 6:04 pm

Baseman schreef:
Afgelopen zomer had psv volgens jou anders nog bakken met geld om te investeren. En nu praat je ineens zo? Jij bent toch echt de vuile leugenaar hier. :smallgrin.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » wo jan 05, 2011 6:22 pm

Sportief gaat het PSV echter voor de wind! Ze staan na een uur spelen op een 2-1 voorsprong tegen Telstar.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 05, 2011 7:02 pm

Hoe zit het trouwens met dat goede salarishuis van psv, Baseman? :hypocrite.gif:

Tiny (what's in a name) wil de salarissen drastisch korten. Lijkt me een gevolg van een ongezond salarishuis, huh.

De geweldige hoofdtrainer is trouwens ook geschrokken:

Rutten: 'Ik dacht dat PSV een gezonde club was'

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 06, 2011 8:29 am

Het salarishuis van PSV is prima op orde, qua percentage van de begroting is het zelfs het beste op orde van de complete Eredivisie (Ajax daarentegen staat er op dat gebied het slechtste voor, maar liefst 70% van de begroting gaat naar de salarissen). Het probleem is alleen dat die huishouding is gebaseerd op deelname aan de CL.

En dat is al jaren het probleem van PSV, ze berekenen altijd deelname aan de CL.
Nu kwam deze deelname vaker wel dan niet voor, waardoor ze het lang vol hebben kunnen houden. Maar het is nu de hoogste tijd om realistisch te gaan begroten en 'gewoon' uit te gaan van deelname aan de EL. Hierdoor is het behalen van de CL een bonus en geen vereiste.

Voor dit seizoen gaf Sanders al aan dat PSV het salarishuis op CL niveau hield, maar ook dat dit het laatste jaar zou zijn. Mocht PSV de CL halen dan kan PSV de bezuinigingen rustig doorvoeren, zo niet dan moet PSV harder ingrijpen. Wat in zal houden dat men afscheid wil gaan nemen van enkele grootverdieners.

Daarom komt het artikel van het NRC met weinig nieuws, al had ik nog niet eerder gelezen dat PSV een maximaal salaris van 1 miljoen aan wil gaan houden.
Bertje schreef:Daar mag v/d Boog niet over liegen, Baseman.
Vd Boog liegt ook niet, hij komt namelijk nooit met cijfers als hij hierover begint.
Hij geeft alleen aan dat het probleem zichzelf oplost, omdat er spelers met een aflopend contract zijn. Wat dus eigenlijk in de basis niet zoveel oplost, aangezien Ajax dan nog steeds met enorme salarissen zit. Alleen zijn er minder spelers met hoge salarissen.

Ajax mag daarom hopen dat F. de Boer wel jeugdspelers gaat gebruiken en niet allerlei spelers wil gaan halen.
Nu heb ik daar wel vertrouwen in, maar het lijkt me handiger als Ajax harde afspraken gaat maken over de salarishuishouding. Zoals PSV nu gaat doen.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 06, 2011 8:35 am

Tja, zo kan ik het ook; de salarishuishouding van Ajax is ook dik in orde. Het probleem is alleen dat ze daarbij wel uitgaan van jaarlijkse winst in de Champions League.

Grappig, bij PSV geef je als 'bewijs' de de voorzitter aangeeft dat ze na dit seizoen gaan ingrijpen als CL niet wordt gehaald, en als vd Boog zegt dat ze zo goed als klaar zijn, mogen we het niet geloven. Dit is niet alleen een gekleurde bril, deze bril heeft glazen met alle kleuren van de regenboog.

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 06, 2011 9:14 am

Baseman is 'in denial', Lucas. Het salarishuis is dik in orde, maar de salarissen moeten volgens Tiny wel drastisch verlaagd worden. :excited.gif:

Afellay was de best betaalde speler in NL, verdiende ongeveer het dubbele van Suarez. En wanneer Engelaar inderdaad 1.7 miljoen per jaar verdient... Berg zit op z'n HSV-salaris van 1.6 miljoen. Dat lijkt me allemaal niet gezond.

psv heeft een hoop middelmaat rondlopen, Ajax een flink aantal jongens met een goede marktwaarde. Het is zaak het kwaliteitsverschil uit te buiten en de titel in de wacht te slepen. Dan heb je de komende jaren geen last van psv.

Rooie

Bericht door Rooie » do jan 06, 2011 11:22 am

PSV heeft blijkbaar een scout van AZ overgenomen... :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Rooie op do jan 06, 2011 1:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 06, 2011 11:35 am

Snuffelstage voor Ritmaier en Tamata, ook weer kans voor Zeefuik

Marcel Ritzmaier en Abel Tamata zullen een snuffelstage van enkele weken afwerken bij de A-selectie. Volgens Voetbal International worden ook Jason Bourdouxe en Dries Wuytens mogelijk nauwer bij de A-selectie betrokken. Daarnaast zou Genero Zeefuik vanwege het ontbreken van Reis en Amrabat mogelijk weer in beeld komen bij het eerste elftal.
PN

Zeefuik? Die jongen was toch allang afgevoerd? :confused.gif:
Laatst gewijzigd door joey op do jan 06, 2011 1:50 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 06, 2011 11:40 am

De VI heeft vorig jaar de salarishuishoudingen van de Nederlandse clubs nagekeken en daaruit bleek dat PSV de gezondste huishouding had (of een van de) en Ajax de slechtste. Hierbij werd gekeken naar het percentage van de begroting dat de salarissen in beslag namen.

Op dat gebied is het bij PSV prima op orde.
Maar PSV moet dus achteruit in begroting, waardoor de salarishuishouding ook achteruit moet. Aangezien PSV geen last heeft van een veel te grote selectie (een belangrijke oorzaak bij Ajax), moeten de salarissen verlaagd worden en dat heeft Sanders nu aangegeven.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 06, 2011 11:46 am

Ik wist niet dat jij de VI op dat punt serieus nam? Ik herinner me trouwens dat AZ het slechtst uit die enquete kwam. 96 procent van de (officiele) begroting ging destijds op aan salarissen.

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 06, 2011 12:58 pm

Baseman schreef: Op dat gebied is het bij PSV prima op orde.
Elders blijkbaar niet. Die 17.5 miljoen moet toch ergens vandaan komen.

Je schreef elders dat psv terug moet naar de 'basis'. Maar de basis van psv is kopen. En daar is in de nabije toekomst amper of geen geld voor. Hoe moet het nou verder met je club dan?

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 06, 2011 1:01 pm

Het is ook niet waar, de vergelijking van de VI ging over het percentage van de salarissen tov de omzet. Laat de omzet van PSV dat jaar nu juist bijzonder hoog geweest zijn door zo'n slordige 25 miljoen CL bonussen. Tja, als je dergelijke eenmalige baten meeneemt dan krijg je een nogal onbetrouwbaar, of op zijn minst absoluut niet structureel, percentage.

999

Bericht door 999 » do jan 06, 2011 1:01 pm

PSV boekt verlies van 17,5 miljoen euro
PSV heeft vrijdag de jaarcijfers bekendgemaakt. In het afgelopen seizoen werd een verlies geleden van 17,5 miljoen euro.

22 okt. 2010 15:40:00

Algemeen directeur Tiny Sanders was vrijdag de boodschapper van het slechter nieuws. Hij maakte het verlies van de club bekend, meldt de Telegraaf. De omzet van de Eindhovense club daalde van 73,2 naar 51,8 miljoen euro. Het jaar daarvoor behaalde PSV nog een positief resultaat van 9,2 miljoen euro.

De oorzaak van het verlies moet gezocht worden in het niet deelnemen aan de Champions League, daarbij is de salarishuishouding gestegen en er werd een verlies gedraaid op de transfers. PSV verwacht dat de cijfers over het seizoen 2010-2011, mede doordat de club opnieuw geen Champions League speelt, niet beter zullen zijn.

De club kondigde aan enkele structurele aanpassingen te gaan doorvoeren om de inkomsten te verhogen en kosten te verlagen. De ambitie om tot de Nederlandse top en Europese subtop te horen gaat daarbij niet verloren.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 06, 2011 1:13 pm

LucaS schreef:Het is ook niet waar, de vergelijking van de VI ging over het percentage van de salarissen tov de omzet.
OK, dan kan dat verhaal van Baseman de prullenmand in.

Gesloten