NEC 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » wo jan 05, 2011 7:14 am

Niet dat 'next' echt boeien is, maar opmerkelijk vind ik het wel... het veld in de Goffert was toch een redelijke knollentuin altijd...

Veld Goffertstadion stijgt met stip in 'veldentest' VVCS

Vandaag publiceerde de VVCS (Vereniging Van ContractSpelers) de nieuwe tussenstand van de veldentest 2010-2011. Het veld in het Goffertstadion is terug te vinden op de 5e plaats.
Foto

Daarmee stijgt het met stip, want vorig seizoen eindigde N.E.C. nog als 14e in de eindrangschikking. Winnaar vorig seizoen was Feyenoord, dat tot nu toe PSV en AZ voor zich moet laten.

Velden worden beoordeeld door aanvoerders uit de Eredivisie. Na iedere uitwedstrijd sturen aanvoerders een cijfer door aan VVCS-voorzitter en oud-N.E.C.'er Danny Hesp. In de Jupiler League hanteert men dezelfde werkwijze. Daar gaan Go Ahead Eagles en RKC Waalwijk aan kop.

De tussenstand tot de winterstop, Eredivisie:

1. PSV
2. AZ
3. Feyenoord
4. NAC Breda
5. N.E.C.
6. FC Twente
7. SC Heerenveen
8. Ajax
9. FC Groningen
10. Roda JC
11. Willem II
12. ADO Den Haag
13. VVV-Venlo
14. Vitesse
15. FC Utrecht
16. De Graafschap
17. Heracles Almelo
18. Excelsior

http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » wo jan 05, 2011 10:12 am

Babos sluit aan bij NEC
woensdag 05 januari 2011 | 00:14

Afbeelding
Gábor Babos. Foto: Broer van den Boom

NIJMEGEN - Gábor Babos trainde dinsdag voor het eerst sinds eind augustus weer met de selectie mee bij NEC. De doelman kampte lange tijd met rugklachten en werd in november geopereerd.

Babos keerde maandag al terug op het trainingsveld, maar werkte toen nog een individueel programma af. Rens van Eijden ontbrak dinsdag nog op het trainingsveld. Hij sluit naar verwachting volgende week op het trainingskamp weer aan. Ook Lasse Schöne ontbrak gisteren op de training. Hij zat ziek thuis.

De testspelers Karim El Mourabet en Emil Lyng trainden dinsdag voor de tweede keer mee. Ze krijgen morgen speeltijd in de oefenpot tegen Go Ahead Eagles.

De 21-jarige Lyng is een buitenspeler. Hij staat onder contract bij het Franse Lille en is jeugdinternational van Denemarken. El Mourabet (23) kwam in het verleden onder andere uit voor FC Nantes. De centrale verdediger is voormalig jeugdinternational en zit momenteel zonder club.
http://www.gelderlander.nl/

Wie is jouw 1e keep, BanJovi?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 06, 2011 7:48 pm

Wat een verassing.
Proefspelers maken geen indruk op Vloet
Geplaatst op: 06-01-11 om: 19:10 door:Door: Jeroen
NEC-trainer Wiljan Vloet was niet onder de indruk van de twee proefspelers die beiden een helft mee speelden tegen Go Ahead Eagles."

De Franse verdediger Karim El Mourabet en de Deense vleugelspits Emil Lyng (foto) worden niet aan de selectie van NEC toegevoegd. El Mourabet was onder de indruk. "Het was voor mij de ideale club. In een mooie competitie met een goede voetbalfilosofie. NEC komt op mij heel professioneel over, maar ik weet nog niet waar ik aan toe ben."

Lyng had nog nooit van NEC gehoord. "Maar ik heb hier een leuke week gehad, veel Denen ook hier. Ik ga weer terug naar Lille, daar moet ik me weer melden."

Bron: Omroep Gelderland
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 06, 2011 10:40 pm

Goossens was op dreef vanmiddag las ik net, tegen GA Eagles... :biggthumpup.gif:

Snelle linkerspits gezocht
don. 6 januari 2011

Hoe men het financieel rond wil krijgen is nog niet duidelijk maar het is niet uitgesloten dat NEC zich deze winter nog gaat versterken. Wiljan Vloet hoopt vooral op het aantrekken van een nieuwe aanvaller voor de linkerkant.

"Ik zou er graag nog een snelle linkerspits bij hebben", zegt Vloet tegenover Omroep Gelderland. "Maar die zijn heel wat moeilijker te krijgen dan rechterspitsen. De twee proefspelers die er nu waren, hebben mij niet echt overtuigd. Maar het was wel goed om ze hier in de groep te hebben, want we konden ze niet live in actie zien."

Net zoals wij hoopt Vloet op progressie met NEC in de tweede seizoenshelft. "We hebben teveel laten liggen voor de winterstop. Ik heb veel ambitie en wil graag hoger eindigen. We hebben naar mijn mening nu vijf punten te weinig. Als we die wel hadden gehad, zouden we ook meer erkenning krijgen. Maar ik ben wel tevreden over het proces dat we hebben doorgemaakt."

Mocht je een betaalbare, snelle, linkerspits weten dan kan je je melden op het Stadionplein!

http://www.detrouwehonden.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » za jan 08, 2011 7:31 am

NEC wil bijna helft aandelen verkopen

door Danny van den Broek en Walter Nieuwkamp. zaterdag 08 januari 2011 | 07:00

Afbeelding
De Goffert, de thuishaven van NEC. Foto: ANP

NIJMEGEN - NEC gaat mogelijk bijna de helft van zijn aandelen verkopen. De Nijmeegse eredivisionist wil daarmee de vermogenspositie verbeteren. De club heeft al jaren een negatief eigen vermogen, dat volgens de laatste jaarcijfers ruim zes miljoen euro bedraagt (op een begroting van ruim tien miljoen euro).

NEC wil zijn langjarige schuldenlast snel verlichten. De zwakke vermogenspositie is al tijden een groot struikelblok in gesprekken met de gemeente Nijmegen over de renovatie van het Goffertstadion. De verbouwing en uitbreiding van het stadion is voor NEC van levensbelang, wil de club meer inkomsten genereren.

Dit seizoen nog beslist NEC over aandelenverkoop. Zo’n constructie is niet uniek in het betaalde voetbal. Feyenoord heeft onlangs met de verkoop van aandelen een fors gedeelte van zijn miljoenenschuld weggewerkt. Ook Ajax, FC Utrecht, ADO Den Haag, AZ en, recentelijk, Vitesse hebben aandelen verkocht.

Verkoop van de aandelen komt erop neer dat derden een belang in de club kopen, en daarmee zeggenschap krijgen. Bij het AZ van Dirk Scheringa, bij FC Utrecht (Frans van Seumeren) en bij Vitesse (Merab Zjordania) ging het om een meerderheidsbelang. Dat is bij NEC niet de bedoeling, zegt algemeen directeur Jacco Swart. „Het gaat om maximaal 49 procent. Dan houd je als club de meerderheid. Maar door toch een aanzienlijk deel te verkopen, geef je de aandeelhouders wél zoveel zeggenschap dat ze een belangrijke vinger in de pap krijgen.”

http://www.gelderlander.nl/

Poeder

Bericht door Poeder » za jan 08, 2011 8:52 am

Topclub in wording,... op zoek naar nieuwe spitsen in de winsterstop, geld lenen bij de gemeente, aandelen verkopen en op zoek naar een nieuw stadion!!

Ramona

Bericht door Ramona » za jan 08, 2011 9:00 am

Ideaal moment voor Boekhoorn om in te stappen of gaat hij enkel voor het meerderheidsbelang?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 08, 2011 6:53 pm

Poeder schreef:Topclub in wording,... op zoek naar nieuwe spitsen in de winsterstop, geld lenen bij de gemeente, aandelen verkopen en op zoek naar een nieuw stadion!!
Beter op zoek naar een nieuwe spits dan een lading serviërs opentrekken en laten komen, toch?

Beter geld lenen bij de gemeente dan het krijgen van de provincie, toch? :)

Beter aandelen verkopen aan mensen die ze echt willen hebben dan je club te grabbel gooien aan een of andere malloot uit Georgië, toch?

NEC is geen topclub in wording en zal het ook nooit worden.
Wij hoeven niet binnen 3 jaar kampioen te worden.

Ramona

Bericht door Ramona » ma jan 10, 2011 6:48 am

Swart: "Ik begin mijn baan weer leuker te vinden"
zon. 9 januari 2011

In de Gelderlander vertelde algemeen directeur Jacco Swart gisteren over de financieel stormachtige periode waar NEC de afgelopen twee jaren doorheen gezeild heeft. De club belandde in Categorie 1, de schulden kwamen de oren uit, sportief vielen de prestaties tegen en de noodklok moest zelfs geluid worden om een ondergang te voorkomen. De Eendrachtsdeal zorgde er uiteindelijk voor dat de club weer in wat rustiger vaarwater terecht kwam, maar het was zeker geen makkelijk proces geweest voor alle betrokkenen.

"Ik begin mijn baan weer leuker te vinden", geeft Swart met enig sarcasme aan hoe hij de afgelopen periode beleefd heeft. "Dat kwam omdat er echt een aantal heel serieuze zaken op het spel stond. De continuïteit van de club zelfs. En in relationele zin met belangrijke stakeholders, de gemeente, de investeerders, is het nodige gebeurd. In bepaalde fases van 2010 heb ik meer weerstand gevoeld in deze baan dan ooit daarvoor. Dat ebt weg, of is uitgesproken. Ik kan met recht zeggen dat de verhoudingen binnen de organisatie en met de partners zijn genormaliseerd. Maar dat er het nodige is gebeurd, is absoluut zo."

Het is ook geen understatement om te zeggen dat het betaald voetballandschap, in ieder geval in Nederland, na de recessie flink veranderd is. "Het kan niet anders. De realiteit van vandaag is dat zeven eredivisieclubs in categorie-1 zitten bij de KNVB. Wij zijn er één van. We hebben nog wel twee seizoenen nodig om de gezondwording te realiseren, zelfs wanneer we eerder uit categorie-1 zouden ko­men."

Het is voor NEC inderdaad nog zeker niet rustig varen. De stadionuitbreiding laat lang op zich wachten, zelfs het besluit over een dergelijke uitbreiding is nu al meermalen achteruit geschoven. Ook loopt het sponsorcontract met Curaçao aan het eind van dit seizoen af, waardoor de club op zoek moet naar een nieuwe hoofdsponsor. "Op allerlei manieren zijn we bezig een nieuwe hoofdsponsor te vinden. We steken daar veel energie in. Maar dat is allemaal niks waard, zolang je niks hebt", beaamt Swart. "Ik denk dat het partnership een vorm van sponsoring is geweest die goed bij NEC past, vanuit maatschappelijke betrokkenheid. Maar we moeten er ook kritisch in zijn. Onze grootste asset, het shirt, draagt voor hen het minste bij. Van al het geld dat Elias [de Antilliaanse zakenman achter de sponsordeal, DTH] erin steekt, wil hij zoveel mogelijk op het eiland terug zien komen. Terwijl wij zoveel mogelijk in onze clubkas moeten zien te krijgen. Dat conflicteert. Ze hebben heel netjes lang van tevoren aangegeven ermee te stoppen. Het zou fantastisch zijn er eind januari al met een nieuwe partij uit te komen. Maar het kan ook tot eind augustus duren. Hoe eerder hoe beter natuurlijk. Alle energie die we nu in het zoeken stoppen, kunnen we dan gebruiken in het bouwen van de relatie."

Toch is de sarcastische kwinkslag van Jacco over zijn werkplezier niet helemaal ongegrond. De algemeen directeur ziet namelijk weer perspectief voor de toekomst. "Er breekt een interessante fase aan voor NEC. Voor dit jaar is het eerst zaak dat we verdergaan met de financiële gezondwording. We moeten ons plan van aanpak heel strikt volgen. Wat inhoudt: komend seizoen verder bezuinigen, voor 2011/ 2012. Dat is niks nieuws, maar onderdeel van het driejarenplan. We liggen op schema, we voldoen aan het bezuinigingsplan. Het kostenniveau is nu zoals we dat een jaar geleden voorspelden. Ten opzichte van vorig jaar is er 1,7 miljoen euro bezuinigd. We zijn goed op weg, maar het is vandaag de dag makkelijker om je kosten te beheersen, dan je inkomsten te verhogen. Het is niet voor niets een meerjarenplan."

De club zal ook de enkele jaren geleden gelanceerde clubfilosofie 'voetbal is een vak' verder proberen uit te bouwen. De club wil zich nog sterker gaan manifesteren als een platform voor ontwikkeling van talent, zowel op het veld als op de werkvloer. Swart: "We zijn een club die mensen de kans geeft om beter te worden. Voetballers, maar ook op andere plekken binnen de organisatie." Een goed voorbeeld hiervan is marketingmanager Bas van Rossum. "Hij kwam hier zes jaar geleden als stagiair binnen en gaat nu als een bewezen marketingmanager naar Ajax. Daar kunnen we toch alleen maar trots op zijn." In de komende jaren hoopt Swart dat ook bij voetballers NEC bekend wordt als een ontwikkelingsclub die spelers een goede opstap geeft in hun carrière. "Je gaat naar NEC om beter te worden. Als voetballer kun je hier gebruik maken van alle faciliteiten die daarvoor nodig zijn. Goede spelers, goede hulpmiddelen, adviezen, goede begeleiders, een goede accommodatie. Maar je moet het zélf doen. Dat geldt ook voor de medewerkers op kantoor. Zij krijgen een hoop vrijheden, snel verantwoordelijkheden. Bewijs maar wat je waard bent. En maak daarna een mooie stap. NEC als ontwikkelingsclub is een van de peilers voor het komende jaar."

Ramona

Bericht door Ramona » ma jan 10, 2011 4:12 pm

Gábor of Jasper, het grote kiezen gaat beginnen
maa. 10 januari 2011

Het was een steeds regelmatiger terugkerend fenomeen. Een paar dagen voor de wedstrijd speelde de rug op en moest hij op de behandeltafel om gekraakt te worden. Maar bij aanvang van de wedstrijd stond hij toch weer klaar onder de lat. Tot Heerenveen. Een operatie en een revalidatie van enkele maanden volgde, maar nu is Gábor Babos, NEC keeper én aanvoerder, weer terug bij de groep. En hij kan spelen, zo laat hij de Gelderlander weten. "Ik had er de afgelopen weken langzaam naartoe gewerkt. Het was daarom niet spannend voor me. Ik was ook niet zenuwachtig. Geenszins. Maar toch, die eerste keer naar de hoek, dat gaf vertrouwen. Het voelde goed. En de rug gaf geen reactie. Dat was erg belangrijk. Zeven weken na de operatie train ik alweer, binnen twee maanden. Dat is snel. Achteraf heb ik er spijt van dat ik niet eerder heb besloten te opereren. Maar ja, achteraf ben je altijd slimmer. De eerste twee maanden zijn het zwaarst geweest. Omdat toen niet duidelijk was wat er ging gebeuren. Die onduidelijkheid heeft te lang geduurd. Na de operatie is het allemaal anders. Dan heb je een doel. Dan werk je heel gericht toe naar het moment dat je weer bij de groep aansluit."

Hij kan niet alleen spelen, hij wil ook spelen. Er is alleen een klein probleempje voor onze aanvoerder: in zijn afwezigheid heeft NEC-telg Jasper Cillessen zijn kans gegrepen onder de lat en heeft in de afgelopen maanden een prima indruk achter gelaten. Cillessen was in zijn eerste weken nog zeer stellig over hoe de hierarchie in de doelmond was: Babos was nummer 1 en hij was de backup. Recentelijk liet Jasper echter optekenen dat zijn optredens in het eerste naar meer smaakten en dat hij niet meer zonder slag of stoot in de rol van reservedoelman zou berusten. Een terugkeer van Babos als basisspeler is dus ineens geen vanzelfsprekendheid meer in de tweede seizoenshelft en Vloet zal een lastige keuze moeten maken. Babos beseft dit ook: "Het gaan heel interessante dagen worden. Misschien wel weken. Of maanden. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik vind de prestaties van Jasper niet verrassend. Dat zei ik na de eerste wedstrijd al. Ik ken hem, ik weet wat hij kan. Jasper heeft de potentie om een hele goede keeper te worden. En hij heeft het nu laten zien: hier ben ik. Voor de club is dit alleen maar goed. NEC heeft nu twee goede keepers. We gunnen elkaar het beste. De enige die er last van gaat hebben, is de trainer. Hij moet een keuze maken."

Babos gaat er niet van uit dat de tweestrijd de verhouding tussen de beide keepers zal verstoren. "Jasper en ik hebben het niet over een concurrentiestrijd. Om een voorbeeld te geven: tussen kerst en oud en nieuw heb ik doorgetraind. Jasper kwam toen elke dag naar de club, zodat we samen konden trainen. Zoiets doe je toch niet als je de ander niets gunt?" De beste moet spelen, is het credo van Babos. En als dat Cillessen blijkt te zijn, dan heeft de aanvoerder daar begrip voor. "Maar natuurlijk wil ik spelen. De afgelopen maanden zijn goed geweest om alles op een rijtje te zetten. Ik ben niet klaar met voetbal. Ik heb nog ambities en wil zeker nog een paar jaar keepen."

De komende dagen mag hij op het trainingskamp in Mijas aan Vloet laten zien dat hij weer helemaal terug is. "Ik ben hartstikke fit. Ik heb ook veel krachttraining gedaan. Ik heb de komende weken ballen nodig om weer naar mijn oude niveau te groeien. Aan de andere kant: achttien jaar ervaring als keeper in het profvoetbal raak je niet kwijt in vier maan­den. Punt." Vloet kan zijn borst dus nat maken. Gaat hij voor ervaring en leiderschap in het veld, of kiest hij ervoor om een aanstormend talent de mogelijkheid te geven zich verder te ontwikkelen? We zullen het zien.

Ramona

Bericht door Ramona » di jan 11, 2011 7:03 am

Björn Vleminckx kijkt uit naar KV Mechelen

Afbeelding
Spits neemt het dinsdag met N.E.C. op tegen zijn oude club.

Het was vorig seizoen al de bedoeling dat N.E.C. tegen KV Mechelen zou oefenen. Maar die wedstrijd ging toen niet door. Dinsdag krijgt spits Björn Vleminckx alsnog de kans tegen zijn oude club te spelen. De eerste oefenwedstijd van N.E.C. tijdens het wintertrainingskamp in Mijas is tegen de Belgische Eersteklasser op dinsdag om 16.00 uur.

Vleminckx verruilde Mechelen in 2009 voor N.E.C. "Een leuke wedstrijd, om naar uit te kijken", zegt de topscorer van de eredivisie. "Ik kom er veel oude bekenden tegen. En goede vrienden. Olivier Renard (doelman, red.) is een goede vriend van mij. De voorzitter is erbij. Dat maakt het leuk. En we gaan proberen te winnen natuurlijk."

Bron: De Gelderlander

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 13, 2011 8:18 am

NEC stelt plannen stadion bij

door Danny van den Broek. donderdag 13 januari 2011 | 07:15 |
Laatst bijgewerkt op: donderdag 13 januari 2011 | 07:56

Afbeelding
De Goffert, de thuishaven van NEC.
Foto: ANP

NIJMEGEN - NEC is voornemens het stadion niet ineens maar gefaseerd uit te breiden. De plannen zoals die nu op tafel liggen, brengen volgens de Nijmeegse eredivisionist een te groot financieel risico met zich mee.

NEC en de gemeente Nijmegen zijn al geruime tijd in gesprek over de verbouwing van het stadion, waarbij ook de komst van de topsporthal hoort. Een van de struikelblokken voor de gemeente is de financieel wankele situatie van de Nijmeegse betaald voetbalclub. NEC kampt met een schuldenlast van zes miljoen euro (waarvan bijna vier miljoen een achtergestelde lening betreft), op een begroting van ruim tien miljoen. Daarmee zou het bedrijfsrisico voor de club momenteel te groot zijn om de huidige plannen door te zetten. Een verhoogd huurbedrag zorgt dan bijvoorbeeld voor een te zware last.

De uitbreiding van de stadioncapaciteit moet er volgens NEC zonder meer komen. Sterker, die is cruciaal voor de toekomst. De club zit al jaren aan de tax in het huidige onderkomen en heeft meer stoeltjes nodig om meer inkomsten te kunnen genereren. Algemeen directeur Jacco Swart. "De economische situatie en positie van de club zijn anders dan een paar jaar geleden. Het zou wat naïef zijn als we volledig vasthouden aan de stadionplannen zoals die nu op tafel liggen."

Volgens de NEC-directeur zou een tussenfase, met een uitbreiding van 3.000 à 4.000 plaatsen, een verstandige keuze zijn. Op termijn moet het stadion, dat nu plek biedt aan 12.500 toeschouwers, een capaciteit van ongeveer 20.000 plaatsen krijgen.

Het voornemen de uitbreiding gefaseerd te laten gebeuren, past bij het beleid om minder financieel risico te lopen. NEC zat afgelopen jaar in flinke geldnood. De club behoort al driekwart jaar tot de zorgencategorie van de KNVB en zit midden in een bezuinigingsoperatie, waarbij de directie verwacht nog twee seizoenen nodig te hebben om de financiën op orde te brengen. NEC buigt zich momenteel ook over de mogelijkheid om een deel van de aandelen (maximaal 49 procent) te verkopen, om op die manier de vermogenspositie te verbeteren.

© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.

Ramona

Bericht door Ramona » vr jan 14, 2011 8:06 am

NEC huurlingen hopen op betere tijden
don. 13 januari 2011

Deze zomer kwamen Zimling en Chatelle op huurbasis onze ploeg versterken. Chatelle kwam over van Anderlecht en Zimling van Udinese. Aan beide spelers was door hun werkgever te kennen was gegeven dat ze niet op veel speeltijd hoefden te rekenen. Bij NEC zagen zij die mogelijkheid wel, al bleek het vooral voor Chatelle door diverse blessures tot dusverre nog geen al te groot succes.

"Ik had de pech dat ik snel gekwetst raakte", vertelt de Belg aan De Gelderlander. "Drie dagen na de eerste wedstrijd kreeg ik last van een hamstringkwetsuur. En even later nog een keer, eenzelfde kwetsuur in dezelfde hamstring. Het kost veel tijd terug te komen." Over zijn besluit om uitgeleend te worden aan NEC zegt hij: "Ik ben naar Nijmegen gekomen, omdat ik er de meeste kans zag aan de bak te komen. En NEC wilde me heel graag hebben. Ze hebben verschillende keren geïnformeerd. De eerste wedstrijd, tegen Willem II ging goed. Heel vervelend om dan een paar dagen later een blessure te krijgen. Je wilt bij een nieuwe club, in een nieuwe competitie, graag laten zien wat je kunt."

Wiljan Vloet ziet in de vleugelspeler nog altijd een belangrijke pion om zijn 4-3-3 concept invulling te geven. Dit seizoen kon de trainer helaas alleen tegen Willem II een beroep doen op zijn beoogde strijdplan, daarna was bij voortduring of Chatelle of George niet beschikbaar. Nu beide spelers weer fit lijken te zijn, hoop Chatelle zich in de tweede seizoenshelft beter te kunnen profileren. "Ik denk dat ik met mijn kwaliteit en ervaring iets kan toevoegen aan NEC. Ik heb in de tweede ronde van het seizoen iets goed te maken. Ik kwam voor een nieuwe challenge. De eredivisie is een goede competitie voor mij. Er is meer ruimte voor de aanvallers in Nederland. Ik hoop het de komende maanden te laten zien."

Zijn mede-huurling Niki Zimling heeft inmiddels al wel een goede indruk achtergelaten bij het merendeel van de fans en staat, als hij fit is, telkens in de basis. Toch meent ook hij dat het allemaal nog een stuk beter kan. "Ik moest wennen aan het land en de competitie", legt hij uit. "En ik moest voor­al het ritme van mijn spel weer vinden. Ik wil de bal veel hebben. Maar dan moet je wel met vertrouwen spelen. Dat was zoeken na mijn periode in Italië. De eerste elf, twaalf wedstrijden heb ik niet een constant niveau gehaald."

Toch heeft hij het heel goed naar zijn zin in Nederland. "Mijn vriendin ziet het aan me. Ze zegt het bijna elke dag: je bent gelukkig. Dat is ook zo. Ik voel me thuis bij NEC." Hij spreekt inmiddels zelfs de taal een beetje. "De wedstrijdbespre­king in het Nederlands is geen punt. Dat volg ik wel. Niet elk woord, maar ik weet wat de trainer bedoelt." Een verademing dus in vergelijking met Italië, waar hij wegkwijnde op de reservebank. Toch heeft hij er geen spijt van dat hij ooit voor Udinese koos. "Ik heb in San Siro tegen AC Milan gespeeld. Voor de beker, we wonnen met 1-0. Zoiets pakt niemand me af”. In Italië ben je alleen, moet je jezelf zien te redden. Die periode heeft me sterker gemaakt. Ik ben iets meer een 'asshole' als het moet. Heb geleerd voor mezelf op te komen."

Maar uiteindelijk wil een voetballer toch vooral voetballen. Bij NEC mag dat weer en zelfs de Deense nationale ploeg is sinds kort weer realiteit voor de speler die een paar jaar geleden nog tot 'talent van het jaar' werd verkozen in Denemarken. Is een langer verblijf in Nederland daarom wellicht een optie? "Ik heb geen idee wat er na dit seizoen gaat gebeuren. Ik moet eerst met Udinese praten. Wat zij willen. Ik sta er nu nog tweeënhalf jaar onder contract. Ik moet de gedachten over volgend seizoen uitbannen. Als ik bij NEC presteer, komen de kansen. Dat bleek wel met de nationale ploeg."

Ramona

Bericht door Ramona » di jan 18, 2011 11:14 am

Voorbeschouwing: AZ - NEC
Geplaatst op: 17-01-11 om: 19:21 door:

Door: Bülbül

NEC hervat de competitie woensdagavond in Alkmaar met een wedstrijd tegen AZ. Het duel stond afhankelijk gepland op zondag 19 december 2010, maar kon geen doorgang vinden wegens de winterse omstandigheden toentertijd. Exact een maand na dato wordt de ontmoeting alsnog afgewerkt.

Competitie: Eredivisie
Datum: Woensdag 19 januari 2011
Tijd: 20:45 uur
Scheidsrechter: Jack van Hulten
Stadion: AFAS Stadion (Alkmaar)

De Nijmegenaren bereidden zich in het Spaanse Mijas voor op de tweede seizoenshelft in de Eredivisie en speelden gedurende de winterstop een viertal oefenwedstrijden. De ploeg van Wiljan Vloet rekende op de Eendracht af met Go Ahead Eagles (3-1) en FC Oss (3-2), terwijl er aan de Costa del Sol gelijke tred werd gehouden met KV Mechelen (0-0) en Club Brugge (2-0) zelfs op een nederlaag werd getrakteerd.

NEC heeft nog altijd de beschikking over aanvalsleider Björn Vleminckx en middenvelder Lasse Schöne. Het tweetal werd deze maand volop gelinkt aan verschillende clubs, maar tot een transfer kwam het nog niet. Vleminckx scoorde in het eerste deel van deze jaargang dertien maal en is daarmee topscorer van de Nederlandse hoogste divisie. De 25-jarige centrumspits stond in de belangstelling van het Belgische Club Brugge, maar een overgang ketste af vanwege de hoge vraagprijs. Ook spelverdeler Schöne is ondanks de vermeende interesse van onder meer landskampioen FC Twente nog altijd te bewonderen in de Keizerstand.

Tegenstander AZ verbleef net als veel andere Eredivisieclubs in Turkije en won haar beide vriendschappelijke wedstrijden in de badplaats Belek. Gertjan Verbeek zag zijn elftal met minimaal verschil afrekenen met het Turkse Ankaragücü (1-2) en het Oekraïnse Metallurg Zaporizja (0-1) en kan zodoende met vertrouwen uitkijken naar het vervolg van het tot nog toe succesvolle seizoen. De Noord-Hollanders bezetten een vijfde plaats en zouden bij winst op zes punten van koploper PSV kunnen komen. AZ mist in elk geval Celso Ortiz (teenblessure), Joey Didulica (nekhernia), Hector Moreno, Pontus Wermbloom (beiden geschorst), Jonathas (privéproblemen) en Brett Holman (deelname aan Azië Cup), terwijl Graziano Pellè (griep) een twijfelgeval is. NEC, dat beschikt over een vrijwel fitte selectie, staat elfde en kan zich een nederlaag niet permiteren met het oog op een plaats in het linkerrijtje.

http://www.forzanec.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jan 19, 2011 11:00 pm

George... lamstraal... wat een DOMME ACTIE!!!
Die ben je weer 4 wedstrijden kwijt. :(

Toch puntje tegen AZ... ik tekende er voor.

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 20, 2011 12:16 am

Die Vleem...wat een kanjer he?! :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 20, 2011 8:57 am

Toppertje... jammer dat je er nu pas achter komt Ramoon... ik heb het je altijd al gezegd, maar je geloofde me gewoon niet... :hypocrite.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 20, 2011 8:59 am

:bis.gif: :smallgrin.gif:

Vleminckx weer goud waard

door Walter Nieuwkamp . woensdag 19 januari 2011 | 22:42 |
Laatst bijgewerkt op: donderdag 20 januari 2011 | 07:05

Afbeelding
NEC-speler Bjorn Vleminckx (links) in duel met AZ-speler Niklas Moisander.
Foto: ANP

ALKMAAR - Björn Vleminckx bewees woensdagavond tegen AZ dat hij niet voor niets de topscorerslijst in de eredivisie aanvoert. De Belg redde met twee doelpunten in Alkmaar een punt voor NEC: 2-2.

Zijn tweede doelpunt, de kostbare gelijkmaker, was er weer eentje van grote schoonheid. De Belg twijfelde na 77 minuten niet bij een doorgeschoten bal en knalde de bal van een meter of twintig over de ver voor zijn goal staande AZ-doelman Sergio Romero: 2-2.

Met zijn vijftiende seizoenstreffer voorkwam de Belg een verdiende nederlaag. NEC kwam zwak voor de dag in de eerste wedstrijd na de winterstop, ondanks de 0-1 voorsprong door de eerder genoemde Vleminckx. Symbolisch voor het lieve karakter van de ploeg was de gelatenheid waarmee de Nijmegenaren de achterstand accepteerden. Twee tegentreffers in vijf minuten. Stijn Schaars en Erik Falkenburg waren de Alkmaarse doelpuntenmakers.

Invaller Leroy George schoffelde drie minuten nadat hij het veld in was gekomen AZ-aanvaller Erik Falkenburg onderuit. Hij kreeg daardoor, in de slotfase van de wedstrijd, terecht rood.

Trainer Gertjan Verbeek van AZ was allerminst tevreden met een punt. „Ik zag een goed AZ in de eerste helft, maar na een uur spelen werd het rommelig. Toch mogen we het niet meer uit handen geven, daar ben ik teleurgesteld over.” Wiljan Vloet, coach van NEC, kon zich vinden in die analyse. „AZ was zeker voor de pauze beter, dus ik weet niet of we een punt hadden verdiend.”

Vloet gaf toe dat de rode kaart voor invaller Leroy George terecht was. „Het was een te harde tackle. Dat is sneu voor hem en voor de club. Hij kwam net terug van een lange blessure en was kennelijk te gretig.”

Ramona

Bericht door Ramona » vr jan 21, 2011 8:42 am

Voorbeschouwing
NEC - NAC

Geplaatst op: 20-01-11 om: 11:33 door:

Door: Chiron

Zaterdagavond staat in Nijmegen een mini-klassieker op het programma. Wedstrijden tussen NEC-NAC, in de volksmond ook wel Nek-Nak genoemd, staan bijna garant voor spektakel, sensatie en spanning. De oorsprong van de status van mini-klassieker begon in 1973 toen NAC de Nijmegenaren versloeg in de finale van de KNVB-beker.

Beide ploegen zijn in die tijd regelrechte degradatiekandidaten, ondanks dat NEC op een verdienstelijke negende plaats eindigde. Inmiddels is alles anders, beide clubs zijn al jaren betrouwbare en solide Eredivisieclubs die af en toe hun uitschieters naar onder en naar boven kennen.

Ondanks een rumoerige periode in Breda met diverse lijken in de kast, een overspannen algemeen directeur, het vertrek van zowel hoofdtrainer Maaskant als technisch directeur Ernest Stewart vallen de prestaties erg mee. De ervaren maar krappe selectie van het interim-duo Karelse/Aandewiel wist thuis goede wedstrijden af te leveren tegen onder meer FC Twente (2-1 winst), PSV (4-2 winst). Deze staan echter in schril contrast met de prestaties buitenshuis met onder meer dikke verliespartijen in Almelo (4-1) en Den Haag (3-0). Naast een matige uitbalans lijkt het geluk ook niet aan geel-zwarte zijde op dit moment. NAC mist sowieso Matthew Amoah, Ali Boussaboun en Leonardo met blessures.

Doordat NEC de competitie enkele dagen eerder mocht herstarten kunnen ook de Nijmegenaren niet in hun sterste formatie beginnen. Niki Zimling liep tegen AZ tegen een gele kaart aan en is geschorst. Zijn plek in de basis had kunnen worden opgevuld door Leroy George, ware het niet dat de aanvaller te gretig de benen van Erik Falkenburg zocht en met rood naar de kant moest. Thomas Chatelle lijkt nu de logische vervanger waardoor Lorenzo Davids een linie terugzakt.

Bij winst van NAC verliest NEC voorlopig het linkerrijtje uit het oog en moet het met een schuin oog naar De Graafschap en Feyenoord kijken, bij winst gloort de negende plek waar onder meer NAC, ADO Den Haag en FC Utrecht de concurrenten zijn.

http://www.forzanec.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » za jan 22, 2011 2:59 pm

Gabor Babos klaar om te keepen tegen NAC

vrijdag 21 januari 2011 | 18:54

Afbeelding
Gábor Babos is terug. De vraag is of hij zaterdagavond keept tegen NAC of toch nog Jasper Cillessen.
Foto: Broer van den Boom

NIJMEGEN - Na vijf maanden sluit ook Gábor Babos aan bij de selectie van NEC. De 36-jarige doelman is klaar om zaterdagavond zijn rentree te maken in het thuisduel tegen NAC.

Babos speelde donderdag voor het eerst weer een hele wedstrijd, met een combinatie van Jong NEC en NEC A1 tegen topklasser JVC. „Gábor is er klaar voor. Die negentig minuten tegen JVC waren belangrijk. Voor zijn ritme. En voor hier”, wees trainer Wiljan Vloet naar de zijkant van zijn hoofd. Maar over een basisplaats voor de Hongaar zweeg ook Vloet. „Gábor en ik gaan nog eens rustig met elkaar praten.” En wat denkt de ervaren doelman zelf? „Ik ben nu even niet belangrijk”, riep hij vrijdag na de training, om vervolgens snel de douche op te zoeken.

Omdat de Deen Niki Zimling na zijn vijfde gele kaart geschorst is, krijgt Thomas Chatelle tegen NAC een basisplaats op het middenveld. ,,Mijn start hier was goed. Maar al snel raakte ik geblesseerd. Tegen NAC kan ik mijn kans grijpen.”

Vermoedelijke opstelling NEC: Babos; Will, Nuytinck, Zomer, Amieux; Chatelle, Sibum, Goossens, Davids, Schöne; Vleminckx.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 22, 2011 3:27 pm

Wat heeft Cillissen fout gedaan?????????

Ramona

Bericht door Ramona » za jan 22, 2011 3:29 pm

Niks, maar Babos is terug. Aangezien hij numero 1 en aanvoerder is, lijkt dat mij logisch...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 22, 2011 3:52 pm

Ik vind het nergens voor nodig... Cillissen doet het prima... laten staan die man!!
Ik vind hem beter dan Babos.

Ramona

Bericht door Ramona » za jan 22, 2011 3:56 pm

Ik ben blij dat ik geen keuze hoef te maken...
Ik vind Jasper zeker niet minder, maar ik vind wel dat je aan Babos wat verschuldigd bent.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 22, 2011 5:32 pm

Voetbal is het spelletje dat je speelt als je de beste bent en niet omdat je iemand iets 'schuldig' zou zijn.

Maargoed... Babos is niet slecht verder... zo'n ramp is het niet... vind het alleen jammer. Zag Jasper altijd graag in de goal en hoop dat hij snel terugkomt/ kansen blijft krijgen en niet dat hij nu weer een paar jaar in het tweede moet ballen. Jasper is er gewoon klaar voor.

Gesloten