De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

LucaS

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » vr mar 25, 2011 10:33 am

Je kan het financiele natuurlijk nooit scheiden van het technische. De directie bepaalt echt niet wie naar het eerste doorstromen en wie in de basis starten. De directie bepaalt wel of er financiele ruimte is om een speler aan te trekken, een salarisverhoging of bonus te geven. De directie bepaalt ook bij welk bod Ajax eigenlijk geen nee kan zeggen bij de verkoop van een speler. Cruijff's visie op financien is kinderlijk, alsof technisch beleid en financieel beleid niets met elkaar te maken hebben. Maar goed, iemand die bij Feyenoord gaat voetballen omdat ie failliet is kan ook geen groot financieel wonder zijn.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 25, 2011 10:44 am

LucaS schreef:Je kan het financiele natuurlijk nooit scheiden van het technische. De directie bepaalt echt niet wie naar het eerste doorstromen en wie in de basis starten. De directie bepaalt wel of er financiele ruimte is om een speler aan te trekken, een salarisverhoging of bonus te geven. De directie bepaalt ook bij welk bod Ajax eigenlijk geen nee kan zeggen bij de verkoop van een speler. Cruijff's visie op financien is kinderlijk, alsof technisch beleid en financieel beleid niets met elkaar te maken hebben. Maar goed, iemand die bij Feyenoord gaat voetballen omdat ie failliet is kan ook geen groot financieel wonder zijn.

Maar gelukkig heeft hij van voetbal meer verstand! :headbang.gif: :ajaxscarf.gif:

Cruijff heeft ooit (weliswaar meer dan dertig jaar geleden) geld verloren door verkeerde investeringen, ja. Zoiets zou VDB nooit overkomen. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 25, 2011 10:48 am

Je mist het punt. Maar dat zal wel opzettelijk zijn.
Nog één poging. Financiën en technische beslissingen zijn zo nauw met elkaar verbonden dat je als directie nooit en te nimmer kan zeggen dat je alle technische beslissingen van op financieel gebied nobodies gaat uitvoeren, zonder daar zelf ook nauwkeurig naar te kijken. Kwestie van de juiste verantwoordelijkheden op de juiste plaats.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 25, 2011 10:50 am

Hoe dan ook het wordt een dure overname. Als Cruijff gestaffeld aan de macht komt en dus de directie en minimaal 5 personen gaat ontslaan ....... tel uit je winst. Even los van het feit of je het via het gerecht geregeld krijgt (zie VDZ). Ik denk dat het kamp Cruijff zich daar 'rijk' rekent.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 25, 2011 10:52 am

AT5 schreef:'Verklaring Ajax is misleidend en onjuist'

Misleidend en onjuist, dat vindt Johan Cruijff van de verklaring van Ajax.

Dat laat Rutger Koopmans, Cruijffs zaakwaarnemer vrijdag weten aan AT5. Volgens Ajax wilde Cruijff de totale regie over het beleid van de club. Ajax kon daar onmogelijk mee akkoord gaan, zo gaf de club gisteren aan.

Cruijff sprak donderdagavond met bestuur en directie over de hervormingsplannen van zijn werkgroep. Dennis Bergkamp en Wim Jonk, die met de huidige hoofdcoach Frank de Boer de technische leiding zouden moeten gaan vormen, waren erbij. Maar de partijen kwamen er niet uit.

Cruijff was na afloop keihard in zijn oordeel. Hij noemde de opstelling van de Ajax-leiding "onvoorstelbaar, onacceptabel en onbegrijpelijk.". Hij gaf aan dat hij doorgaat met zijn opdracht om het technisch beleid bij Ajax te hervormen. "Als het moet, dienen de directie en de raad van commissarissen vervangen te worden." Ook Wim Jonk en Dennis Bergkamp zeiden zwaar teleurgesteld te zijn in Ajax.

Vraag is hoe het nu verder gaat. Directeur Rik van den Boog- die volgens Cruijff de ballen verstand heeft van voetbal- zei dat het werk gewoon weer doorgaat. Maar het zou kunnen dat er op korte termijn een bijzondere algemene ledenvergadering wordt uitgeschreven. De leden kunnen het bestuur van de vereniging en de verenigingscommissarissen (dat zijn Uri Cornel, Joop Krant en Cor van Eijden) naar huis sturen.
Ik mis in deze verklaring van Cruijff, wat er dan misleidend is. Als dat zo is, benoem het dan ook.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 25, 2011 10:57 am

Leuk spelletje, zwart en verdacht maken in de media!
Arsenal Legend Dennis Bergkamp Recommends Ajax Starlet Christian Eriksen To Arsene Wenger

- Report
Arsenal are leading the race to sign exciting youngster Christian Eriksen from Ajax, after former Gunners' striking legend Dennis Bergkamp issued a glowing recommendation of the Dane to manager Arsene Wenger.

According to the News of the World, the 18-year-old sensation has impressed fromer Holland international Bergkamp, who is now a coach at Dutch giants Ajax.

The teenager featured for his country at this summer's World Cup 2010, where he appeared as a substitute in the 3-1 loss to Japan, and showed a glimpse of his potential.

Ajax boss Martin Jol is desperate to keep hold of his midfielder though and tied him down to new deal recently that will run until 2014.

However, with interest from Premier League behemoths Arsenal, Manchester United and Chelsea intensifying, it appears that his resolve will be tested over the forthcoming months.

www.goal.com

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 25, 2011 10:59 am

Gelukkig is dit slechts een statement van onze toekomstige hoofd opleiding :666.gif: :smallgrin.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr mar 25, 2011 10:59 am

vr 25 mrt 2011, 07:11
Directie niet akkoord met Bergkamp

AMSTERDAM - De directie en raad van commissarissen van Ajax onder leiding van Uri Coronel verklaarden donderdagavond in het overleg met Johan Cruijff (voorzitter van het technisch platform) dat Dennis Bergkamp geen technische verantwoordelijkheid krijgt.

En dat was nu net de pijler van het advies van Johan Cruijff, Ajax-directeur Rik van den Boog (!) en de andere klankbordgroepleden. Zij wilden dat Frank de Boer, Wim Jonk en Bergkamp de volledige technische leiding in handen zou krijgen. De Boer zou de leiding krijgen over de A-selectie, Bergkamp over de jeugdopleiding en Jonk over de scouting. Voor het huidige hoofd opleidingen Jan Olde Riekerink was geen plaats meer en Danny Blind kon alleen als assistent verder.

Van den Boog
Dat Van den Boog dit nu niet doet, is volgens ingewijden onder druk van de raad van commissarissen en vanwege eerdere toezeggingen aan Blind en Olde Riekerink.

Hoe dan ook Van den Boog deelde Cruijff, De Boer, Jonk en Bergkamp in het bijzijn van Coronel mede dat er een streep door de naam van Bergkamp ging. Tot woede van Cruijff.
bron: De Telegraaf

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 25, 2011 11:02 am

Dat komt nog wel, Ajaciedjuh. We krijgen het nog te horen.
LucaS schreef:Je mist het punt. Maar dat zal wel opzettelijk zijn.
Nog één poging. Financiën en technische beslissingen zijn zo nauw met elkaar verbonden dat je als directie nooit en te nimmer kan zeggen dat je alle technische beslissingen van op financieel gebied nobodies gaat uitvoeren, zonder daar zelf ook nauwkeurig naar te kijken. Kwestie van de juiste verantwoordelijkheden op de juiste plaats.

Hoezo? Bij mijn weten is het transferbeleid nog niet eens aan de orde geweest. Het gaat nu om de technische kant en dan met name om de jeugdopleiding. :confused.gif:

Bovendien is dat voorheen nooit een probleem geweest. Jol en Van Basten kregen wél de vrije hand op technisch gebied.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 25, 2011 11:05 am

Nee, het ging erom dat Cruijff eist dat alle -nu én toekomstige- beslissingen van het technisch trio onverkort door de directie worden uitgevoerd.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 25, 2011 11:06 am

joey schreef:Alsof de directie kan beoordelen hoe Bergkamp het doet.

Ach ja, het bekende verhaal. De CV-builders zitten er voor zichzelf en niet voor Ajax.
Maar Bergkamp kan, net als jij, natuurlijk wel beoordelen hoe de directie het doet.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 25, 2011 11:08 am

LucaS schreef:Nee, het ging erom dat Cruijff eist dat alle -nu én toekomstige- beslissingen van het technisch trio onverkort door de directie worden uitgevoerd.
Dit is de essentie en het kromme aan het verhaal van kamp Cruijff. Ik ben benieuwd met welke personen Cruijff gaat komen (als vervanger van de huidige directie). Want als die personen, zo'n constructie accepteren, dan zijn ze niet geschikt voor die functie!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 25, 2011 11:09 am

LucaS schreef:Nee, het ging erom dat Cruijff eist dat alle -nu én toekomstige- beslissingen van het technisch trio onverkort door de directie worden uitgevoerd.

Volgens VDB, ja. Die nuancering moeten we wel aanbrengen. De man is een aartsleugenaar.

Het gaat om SAMENWERKEN. Waarom stelt de directie zich zo vijandig op tegenover mensen die het beste voorhebben met Ajax? Zijn ze bang dat hun bonus in gevaar komt? Of denken ze écht dat het op de huidige manier kan doorgaan? Dan zijn ze nog beperkter dan ik dacht.

Zeg eens Luuk, wat vind jij van Bergkamp? Een opportunist? Een domoor? Een leugenaar? Zegt het je iets dat Bergkamp zich bedonderd voelt?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 25, 2011 11:09 am

Op voetbaltechnisch vlak...
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr mar 25, 2011 11:10 am

joey schreef:

Bovendien is dat voorheen nooit een probleem geweest. Jol en Van Basten kregen wél de vrije hand op technisch gebied.
Het zou me niks verbazen dat de vervelende ervaringen daarmee nu mede de houding van de directie bepalen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 25, 2011 11:10 am

Joey, vind jij dat een Bergkamp de totale jeugd onder zich kan nemen? En waarop is dat dan gebaseerd?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 25, 2011 11:15 am

Even een belangrijk puntje: er wordt nu gesproken over Jonk als hoofd scouting, maar in de Volkskrant spreekt men over Jonk als coördinator van de bovenbouw van de jeugd. Nu zou ik normaal gesproken eerder afgaan op de informatie van de Telegraaf, maar Cruijff heeft zelf aangegeven dat deze aanbevelingen puur over de opleiding gaan. Lijkt me dan ook duidelijk dat het hier gaat om Jonks rol in de opleiding (die ook veel beter aansluit op z'n huidige rol als individuele trainer van de bovenbouw).

Wellicht zal hij daarnaast nog een rol te vervullen krijgen in de scouting, maar daar gaat het huidige advies duidelijk niet over.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mar 25, 2011 11:15 am

Op het oordeel van Cruijff, denk ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 25, 2011 11:16 am

joey schreef:

Volgens VDB, ja. Die nuancering moeten we wel aanbrengen. De man is een aartsleugenaar.
Ach ja, wat Cruijff de wereld inslingert is onverkort waar natuurlijk.
Het gaat om SAMENWERKEN. Waarom stelt de directie zich zo vijandig op tegenover mensen die het beste voorhebben met Ajax? Zijn ze bang dat hun bonus in gevaar komt? Of denken ze écht dat het op de huidige manier kan doorgaan? Dan zijn ze nog beperkter dan ik dacht.
Hou nou toch op, als er één is die niet wil samenwerken, dan is het Cruijff. Cruijff wil dictator zijn, want alleen hij en zijn jaknikkers weten hoe het moet. Samenwerken door Cruijff, lachwekkend gewoon. Waarom stelt Cruijff zich zo vijandig op tegen mensen die het beste voorhebben met Ajax?
Zeg eens Luuk, wat vind jij van Bergkamp? Een opportunist? Een domoor? Een leugenaar? Zegt het je iets dat Bergkamp zich bedonderd voelt?
Ik kan niet echt oordelen over de kwaliteiten van Bergkamp, en al zeker niet op het gebied van het overzien van de impact op de organisatie en financien van technische beslissingen. Jij wel?
Ik vind Jonk en Bergkamp vooral buikspreekpoppen van JC. Toen ik hun commentaar hoorde dacht ik even dat Cruijff nog aan het woord was.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mar 25, 2011 11:21 am

Bovendien komt Bergkamp op mij niet over als een enthousiasmerende persoonlijkheid die graag de leiding neemt....

Al credits voor zijn voetbalcarriere hoor, maar om even een grote organisatie te runnen moet je iets meer kunnen.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 25, 2011 11:21 am

Ajaciedjuh schreef:Joey, vind jij dat een Bergkamp de totale jeugd onder zich kan nemen? En waarop is dat dan gebaseerd?
Vergeet niet dat Cruijff een heel andere benadering van het jeugdvoetbal voorstaat. Bergkamp zal (voor zover ik het heb begrepen) vooral een voortrekkersrol vervullen. Hij zal ook zelf op het veld gaan staan. Verder krijgen de jeugdtrainers meer vrijheid. De BV'tjes op de Toekomst worden opgeheven, trainers gaan samenwerken om de talenten beter te maken.

Cruijff deed in de tachtiger jaren de opleiding erbij. Naast zijn functie als trainer dus. Hij liep rond, observeerde, greep in. Ik denk dat je de rol van Bergkamp meer zo moet zien. Bergkamp zal vooral met voetbal bezig zijn. En hij zal hulp krijgen van Cruijff, reken daar maar op.

@Luuk: daar vergis je je in. Bergkamp is een sterke persoonlijkheid.
Om de financiën gaat het natuurlijk niet bij de jeugdopleiding.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr mar 25, 2011 11:32 am

Hoe incompentent Slop en co. ook zijn, ook Cruijff heeft een track record wat betreft aanbevelen van incompetente vriendjes...

lood om oud ijzer... alleen scheurt deze machtstrijd de hele club uit elkaar.

ik zie hier mensen handen vrijvend blij zijn, maar de club verliest hoe dan ook.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » vr mar 25, 2011 11:38 am

Veel slechter dan afgelopen 7 jaar kan het niet worden, laat nu Cruijff maar de handschoen oppakken.
Dat Bergkamp en Jonk als spreekbuizen gezien worden zegt niet dat zij de algehele leiding willen overnemen.

Ik vertrouw vooralsnog op Cruijff en zijn kennis die hij vergaart heeft via zijn eigen kennissenkring.
Zo ook het gebruik van die kring want die is groter dan de paar voetballers die wij nu horen.

Ajax is misschien een bedrijf geworden maar in zijn hart een club en moet ook zodoende bekeken worden.
Vakkie 129

999

Bericht door 999 » vr mar 25, 2011 11:45 am

Tis wel een omslag, waar eerst zwaar gewichten als Hiddink in de picture stonden op AT zet men nu in op lichtgewichten ? als Jonk en Bergkamp.Is het toeval dat het juist Jonk en Bergkamp zijn, die twee die op het veld elkaar precies aanvoelde en je toch " vrienden " van elkaar mag noemen.Daar waar je toch denkt dat een beetje tegenwicht men elkaar scherp zal houden krijg je in principe het zelfde er voor terug.

Ik twijfel nog steeds, natuurlijk iedereen op AT wenst het beste voor dit AJAX, met of zonder de JC kliek ( want dat lijkt me ook duidelijk ).Ik vind het wel frappant dat er weer meteen door JC met de botte bijl gehakt wordt op positie/functie.Zoals iemand anders al schreef, dat gaat natuurlijk wat kosten, als je die personen al weg krijgt.

Daarbij blijf ik me afvragen wat het rendement gaat worden.Is het daadwerkelijk zo slecht gesteld met de jeugdopleiding ( iets wat dus NIET onderstreept wordt door FdB ) of valt dat reuze mee maar is AJAX gewoon de dupe van deze tijd.De tijd waarin het aanbod van talenten tig keer minder is dan in JC zijn tijd.Talent moet je in je hebben, buitengewoon talent kom je in Nederland bijna niet meer tegen.Trouwens het probleem bij veel van onze selectie spelers is het terug kerend patroon aan domme fouten.
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr mar 25, 2011 11:54 am

Alle macht aan Johan en consorten zou ik zeggen. Laat hem het maar waarmaken. En als het mislukt dan zijn we in ieder geval van zijn gezeik af.

Plaats reactie