FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Epi Drost

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » di mei 10, 2011 10:59 pm

Jabu schreef:Verrassend dat je je op dit moment weer eens laat zien.... Ik neem aan dat je na een overwinning van Ajax hier even netjes komt feliciteren?

Indekken voor het geval het niets mocht worden heb je toch al gedaan!
Wie de meeste punten heeft heeft verdiend de eredivisie gewonnen wat mij betreft. Dus ja ik zal hier netjes komen feliciteren.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mei 11, 2011 12:44 am

Twente heeft ieders verwachtingen overtroffen. Dat ze af en toe geholpen worden door een scheids doet daar niks aan af. Onrecht maakt het alleen maar mooier. Kan me nog een prima finale tegen Utrecht herinneren.

Laat mij je maar vast op voorhand feliciteren want mocht Ajax de titel mislopen dan verwacht ik eerlijk gezegd niet dat ik voldoende cultuur heb om hier een beetje Twente fans te komen feliciteren. Andersom is het je ook absoluut vergeven mocht je er niet aan toekomen om ons te feliciteren.

Mijn gevoel zegt dat een van de clubs flink gaat uithalen. 3-0, 5-1 of zo. Wie dat wordt hou ik nog even voor me.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo mei 11, 2011 1:13 pm

Janssen heeft last van zijn rib, Luuk de Jong en Rosales zijn ook niet fit. Zal wel een rookgordijn zijn.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 11, 2011 4:07 pm

Epi Drost schreef:Wie de meeste punten heeft heeft verdiend de eredivisie gewonnen wat mij betreft. Dus ja ik zal hier netjes komen feliciteren.
Oké, afgesproken.

Ik hoop vooral dat het een eerlijke strijd wordt. Zonder geniepigheden en/f scheidsrechterlijke dwalingen. Voor de rest: we zien het wel. Ik heb er geen moeite mee om Epi te feliciteren in het geval we verliezen.
Het stinkt aan alle kanten!

Arthur

Bericht door Arthur » wo mei 11, 2011 4:13 pm

De Dominee schreef:Janssen heeft last van zijn rib, Luuk de Jong en Rosales zijn ook niet fit. Zal wel een rookgordijn zijn.
Dat zie je vaker, maar ik heb nooit begrepen wat daar het nut van is. De opstelling van de tegenstander wordt op tijd bekend gemaakt, dus het is nooit een probleem om de eigen ploeg goed neer te zetten.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo mei 11, 2011 4:22 pm

Arthur schreef:
De Dominee schreef:Janssen heeft last van zijn rib, Luuk de Jong en Rosales zijn ook niet fit. Zal wel een rookgordijn zijn.
Dat zie je vaker, maar ik heb nooit begrepen wat daar het nut van is. De opstelling van de tegenstander wordt op tijd bekend gemaakt, dus het is nooit een probleem om de eigen ploeg goed neer te zetten.
Nouja, pas een uur/5 kwartier voor de wedstrijd ongeveer he. Iemand van Ajax krijgt rond die tijd van de elftalleider van FC Twente een formulier in de handen gedrukt waarop staat wie er spelen en wie wissel staan. Dan wordt dan even via een formuliertje (namen staan al klaar, het is alleen even copy/pasten, drie minuten werk) ingevuld, alles wordt nog snel dubbelgecheckt op rugnummers/spelfouten en dan wordt het direct naar de NOS/Teletekst/EredivisieLive etc. verstuurd per mail en vervolgens een paar duizend keer uitgeprint.

Zit nog best een mechanisme achter, maar je hebt als coach eigenlijk geen tijd om je opstelling nog daarop aan te passen. Hoogstens vijf minuten ofzo, voor een bepaalde tijd moet de opstelling bekend zijn en daar mag je alleen nog maar van afwijken als iemand tijdens de warming-up geblesseerd raakt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jesse

Bericht door Jesse » wo mei 11, 2011 4:30 pm

Arthur schreef:
Het zou eventueel een mentaal iets kunnen zijn. Denken dat Janssen, de Jong etc. niet mee doen ('yes!') en dan vlak van tevoren horen dat ze toch mee doen ('ah nee!'). Zoiets. Maar ik vraag me af of het iets uithaalt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo mei 11, 2011 4:43 pm

Als we weten welke rib, kan iemand er dan in de 5e minuut een tikje opgeven?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 11, 2011 4:51 pm

PSV deed dat standaard!
IK GELOOF!!!!!!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo mei 11, 2011 7:16 pm

Rishi schreef:PSV deed dat standaard!
Dat is professioneel :biggthumpup.gif:
Zou ik ook doen. Ten koste van alles die 3e ster willen hebben.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo mei 11, 2011 8:10 pm

Epi Drost schreef: Neem het niet persoonlijk op maar dit is echt ver verwijderd van de Twente club cultuur, die jullie waarschijnlijk toch als achterlijk bezien dus waarom zeg ik dit eigenlijk.
Dat vraag ik me ook af...

Waarom haalt FC Twente eigenlijk spelers bij Chelsea op, terwijl dé song van FC Liverpool door Twentse fans wordt verkracht? Twentse onnozelheid. Die 2 clubs zijn als water en vuur. En dat laatste rijmt dan weer met cultuur.

Ga het Twentse volkslied zingen ofzo. Of zet 'fireworks' van Katy Perry op.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 11, 2011 8:17 pm

Epi Drost schreef: Neem het niet persoonlijk op maar dit is echt ver verwijderd van de Twente club cultuur, die jullie waarschijnlijk toch als achterlijk bezien dus waarom zeg ik dit eigenlijk. Ja wij vinden, blijkbaar anders dan Ajax, de cup belangrijk. Waarom dit een minderwaardig iets is mag iemand me maar eens uitleggen, vooral afgezet tegen wat Ajax en Twente gewonnen hebben de laatste zes jaren.
Als je dan dus kijkt, dan zie je dat wie de beker best vaak winnen. Een heel stuk vaker dan Twente bijvoorbeeld. In dat licht snap ik wel dat iedere Ajacied een stuk warmer loopt voor een kampioenschap, want dat is effe wat langer geleden. De beker is een leuke prijs, maar wordt stilletjes minder als je al jaren hunkert naar een kampioenschap.

FCT-Bantje

Bericht door FCT-Bantje » wo mei 11, 2011 9:12 pm

Peter schreef:
Als je dan dus kijkt, dan zie je dat wie de beker best vaak winnen. Een heel stuk vaker dan Twente bijvoorbeeld. In dat licht snap ik wel dat iedere Ajacied een stuk warmer loopt voor een kampioenschap, want dat is effe wat langer geleden. De beker is een leuke prijs, maar wordt stilletjes minder als je al jaren hunkert naar een kampioenschap.
Heeft je hunkering naar de titel ook niet te maken met de directe plaatsing voor de CL. Dat is tegenwoordig voor Ajax en PSV ook erg belangrijk. Voor Twente (nog) niet omdat Twente (nog) geen huishouding op CL niveau heeft. Voorronde CL is ook altijd maar weer zien hoe het afloopt.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » wo mei 11, 2011 9:14 pm

Peter schreef: Als je dan dus kijkt, dan zie je dat wie de beker best vaak winnen. Een heel stuk vaker dan Twente bijvoorbeeld. In dat licht snap ik wel dat iedere Ajacied een stuk warmer loopt voor een kampioenschap, want dat is effe wat langer geleden. De beker is een leuke prijs, maar wordt stilletjes minder als je al jaren hunkert naar een kampioenschap.
Dat snap ik allemaal wel maar als je realistisch bent als Nederlandse club is de beker een echte prijs. Zoveel prijzen kun je niet winnen als Nederlandse club, laten we eerlijk zijn, in Europa hebben we niet veel te zoeken. Ook Twente vindt natuurlijk de competitie veel belangrijker. Maar laatdunkend doen over de beker is bizar wat mij betreft. Stel Ajax verliest en PSV wint, dan sta je als Ajax met helemaal niks aan het eind van de rit. Dat had Twente ook kunnen overkomen. De Twente filosofie is daarom pakken wat je pakken kan. Het is niet zo dat er maar drie dagen tussen de bekerfinale en de laatste competitiewedstrijd zitten.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » wo mei 11, 2011 9:21 pm

wimpey schreef: Dat vraag ik me ook af...

Waarom haalt FC Twente eigenlijk spelers bij Chelsea op, terwijl dé song van FC Liverpool door Twentse fans wordt verkracht? Twentse onnozelheid. Die 2 clubs zijn als water en vuur. En dat laatste rijmt dan weer met cultuur.

Ga het Twentse volkslied zingen ofzo. Of zet 'fireworks' van Katy Perry op.
Die Chelsea spelers kwamen uit de goede contacten met Arnesen. Die is nu weg daar. Tegenwoordig hebben we een samenwerkingsverband met Manchester United. Talenten uit hun Braziliaanse academie mogen eerst hier rijpen, niet op huurbasis maar op contract, op voorwaarde dat ManU eerste keus heeft als die talenten premiership waardig worden bevonden. Ik zou ook liever Twentse talenten zien trouwens. Maar zo is de realiteit nou eenmaal niet. Ik snap ook wel dat je als Ajax fan liever zou zien dat Twente wat minder pragmatisch en prestatiegericht zou zijn. Maar dat is dan jammer voor je. Wen er maar aan.

Liverpool heeft Twente officieel toestemming gegeven voor het zingen van You never walk alone na de vuurwerkramp. Een en ander heeft een geschiedenis. Dus die laatste opmerking van je negeer ik maar. Ik neem aan dat je tijdens de bekerfinale juichend voor de tv zat toen je die vuurwerkgeluiden uit het Ajax kamp hoorde. Gefeliciteerd.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » wo mei 11, 2011 9:24 pm

Janssen speelt echt wel. Die mist regelmatig een training. Met Luuk de Jong is ook niets aan de hand. Rosales schijnt een ietsje serieuzer probleem te hebben maar omdat Tiendalli verdedigend sterker is zou hij er wellicht toch naast staan.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 11, 2011 9:25 pm

FCT-Bantje schreef:
Peter schreef:
Heeft je hunkering naar de titel ook niet te maken met de directe plaatsing voor de CL. Dat is tegenwoordig voor Ajax en PSV ook erg belangrijk. Voor Twente (nog) niet omdat Twente (nog) geen huishouding op CL niveau heeft. Voorronde CL is ook altijd maar weer zien hoe het afloopt.
CL plaatsing is van belang, maar de hunkering heeft daar niets mee te maken. Ik wil kampioen worden, die derde ster, dat gevoel en de last die van onze schouders afvalt. Bijkomend voordeel is dat we dan ook een keer een langere zomerstop hebben. Vind ik zelf echt een keer lekker, hoor.

@Epi:
Voor Ajax is die beker een prijs, maar mijn seizoen zou compleet verkloot zijn als we zondag verloren (en afgelopen zondag wonnen). Ajax is een topclub en moet kampioen worden. Die KNVB beker is vooral leuk als je de dubbel wint, maar als afzonderlijke prijs maakt het je seizoen nog niet. Dat dat voor Twente anders is, snap ik. Twente en Ajax kun je ook veer geen ene meter vergelijken.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » wo mei 11, 2011 9:26 pm

joey schreef:Oké, afgesproken.

Ik hoop vooral dat het een eerlijke strijd wordt. Zonder geniepigheden en/f scheidsrechterlijke dwalingen. Voor de rest: we zien het wel. Ik heb er geen moeite mee om Epi te feliciteren in het geval we verliezen.
Mooi zo. Het was hoe dan ook een bizarre en spannende competitie toch? Moge de beste winnen zondag.

gaizka

Bericht door gaizka » wo mei 11, 2011 9:33 pm

Epi Drost schreef:
Janssen speelt echt wel. Die mist regelmatig een training. Met Luuk de Jong is ook niets aan de hand. Rosales schijnt een ietsje serieuzer probleem te hebben maar omdat Tiendalli verdedigend sterker is zou hij er wellicht toch naast staan.
Jij verwacht dat Twente op een gelijkspel gaat spelen?

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » wo mei 11, 2011 9:44 pm

gaizka schreef:Jij verwacht dat Twente op een gelijkspel gaat spelen?
Nee hoor, dat kan Twente niet eens. Ik denk dat Preudhomme beseft dat hij niet tegen FC schubbekutteveen speelt en wat meer defensieve zekerheid in wil bouwen. Ik vind persoonlijk zowel Rosales als Buysse opbouwend echt goed. Maar verdedigend ontbreekt er veel aan. Hetzelfde euvel als bij Ajax wellicht. Een Nederlands probleem.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » wo mei 11, 2011 9:48 pm

Peter schreef:[@Epi:
Voor Ajax is die beker een prijs, maar mijn seizoen zou compleet verkloot zijn als we zondag verloren (en afgelopen zondag wonnen). Ajax is een topclub en moet kampioen worden. Die KNVB beker is vooral leuk als je de dubbel wint, maar als afzonderlijke prijs maakt het je seizoen nog niet. Dat dat voor Twente anders is, snap ik. Twente en Ajax kun je ook veer geen ene meter vergelijken.
Natuurlijk kun je de twee niet vergelijken. Maar de 'de beker betekent niet zoveel' commentaren van De Boer en Ajax spelers na de wedstrijd geloof ik voor geen meter. Als je een prijs kunt winnen dan wil je die winnen. Ik zag nou niet bepaald ingetogen reacties van het Ajax kamp na de bekerwinst vorig seizoen trouwens.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 11, 2011 10:58 pm

Epi Drost schreef:
gaizka schreef:Jij verwacht dat Twente op een gelijkspel gaat spelen?
Nee hoor, dat kan Twente niet eens. Ik denk dat Preudhomme beseft dat hij niet tegen FC schubbekutteveen speelt en wat meer defensieve zekerheid in wil bouwen. Ik vind persoonlijk zowel Rosales als Buysse opbouwend echt goed. Maar verdedigend ontbreekt er veel aan. Hetzelfde euvel als bij Ajax wellicht. Een Nederlands probleem.

Een Nederlands probleem? Met twee buitenlandse backs? :confused.gif:

Ja, ons seizoen zou verkloot zijn. Maar Ajax heeft natuurlijk verschrikkelijk lopen kloten. Het zou een godswonder zijn als we dit slechte seizoen afsloten met de hoofdprijs. Dan moeten we god op onze blote knietjes danken en hopen dat er volgend jaar beter gevoetbald wordt.

Ajax moet het maar laten zien. Anders verdienen we ook niets.
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do mei 12, 2011 1:32 pm

Epi Drost schreef:
Natuurlijk kun je de twee niet vergelijken. Maar de 'de beker betekent niet zoveel' commentaren van De Boer en Ajax spelers na de wedstrijd geloof ik voor geen meter. Als je een prijs kunt winnen dan wil je die winnen. Ik zag nou niet bepaald ingetogen reacties van het Ajax kamp na de bekerwinst vorig seizoen trouwens.
Als je kampioen kunt worden EN de beker kunt pakken telt alleen het kampioenschap. De beker is een echte prijs voor clubs als Utrecht en Heerenveen die 1 keer in de zoveel tijd in een finale staan.

roelf

Bericht door roelf » do mei 12, 2011 2:52 pm

El Clavo schreef:
Epi Drost schreef:
Als je kampioen kunt worden EN de beker kunt pakken telt alleen het kampioenschap. De beker is een echte prijs voor clubs als Utrecht en Heerenveen die 1 keer in de zoveel tijd in een finale staan.
Precies, als je zondag met de schaal in je handen staat, dan denk je niet, "goh, wat had ik toch graag die beker gehad".

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 12, 2011 6:46 pm

Epi Drost schreef: Ik snap ook wel dat je als Ajax fan liever zou zien dat Twente wat minder pragmatisch en prestatiegericht zou zijn. Maar dat is dan jammer voor je. Wen er maar aan.
Dat defensieve... Wat een kind, joh. Hoe oud ben je?
Liverpool heeft Twente officieel toestemming gegeven voor het zingen van You never walk alone na de vuurwerkramp.
Liverpool had Twente toestemming moeten geven voor het zingen van You'll never walk again.

Hoe lang is die open lucht show nou alweer geleden? Jaar of 10 ofzo? Dat vuurwerkgedoe is door FC Twente volledig doodgeknuffeld. Wordt er tel-kens weer bijgehaald, tot in den treure. Gezien de intensiteit lijkt het wel alsof de helft van het 1e van FC Twente destijds door gillende keukenmeiden is omgebracht. :excited.gif:

Cultuur is niet het jatten van andermans cultuurgoed. Vals sentiment ook niet. Je hebt me nog niet duidelijk kunnen maken wat er nou 'eigen' en 'anders' is aan FC Twente.

Gesloten