Ik doe ook een duit in het zakje: Ajax heeft de Sparta-kleuren gejat! Nepclub! En die domme Tukkers denken dat Theo "één van hen" is...

Twente heeft een shirtsponsorcontract van 700.000 Euro. Ajax van 10 miljoen. Ajax verdient veel meer aan merchandise. En aan kaartverkoop. Mag jezelf concluderen hoe het komt dat Twente twintig miljoen op Ajax is ingelopen de afgelopen jaren.Jesse schreef:Iets anders: hoe weet je dit eigenlijk? Zijn de inkomsten van Twente bekend?Epi Drost schreef:Voetbal draait om geld, of je het nou leuk vindt of niet. En of Twente nou kampioen wordt zondag of niet, met dat geld zit het meer dan goed in Enschede, en er zit nog steeds veel groei in.
Dat zingen we ook hoor. Hoewel, het is tweemaal tegenwoordig.Peter schreef:Dus het draaien van You'll never walk alone bij de opkomst is origineel en het clublied van Ajax niet? Geef mij eens aan van wie wij ons eigen clublied hebben gejat dan? Waarom gebruikt Twente niet gewoon 'eenmaal zullen wij de kampioenen zijn'.
Ga ik je niet kwalijk nemen. Ik heb echt geen idee hoe het af gaat lopen zondag. Kan alle kanten op.Peter schreef:Haha, zolang er maar een eentje komt te staan inderdaad. Epi zegt heel beleefd dat hij hoopt dat de beste wint, maar ik hoop gewoon dat Ajax wint. Als wij over de hele wedstrijd wat minder zijn en met 4-1 winnen, dan zit ik niet in zak en as. Weet dat.
Sorry maar dat denken we echt helemaal niet! Theo is van Vitesse. Maar hij past wel bij ons. Ik kan me niet voorstellen dat zo´n speler bij Ajax zou gedijen.Wouter schreef: En die domme Tukkers denken dat Theo "één van hen" is...
Nee hoor de de 10 miljoen aan CL inkomsten heb ik er niet eens bijgerekend toen ik het had over het 20 miljoen inhalen. Twente is van 15 miljoen naar 35 miljoen budget gegaan en gaat naar 40 miljoen volgend seizoen dankzij stadion uitbreiding. Die 50 miljoen omzet dit seizoen wordt als incidenteel en niet structureel gezien, er wordt niet begroot op CL inkomsten bij Twente. Ajax blijft al jaren hangen op 65 miljoen.Peter schreef:De omzet is zo hoog vanwege de CL-inkomsten. Logisch dat je PSV inhaalt. Ik kijk liever naar begrotingen, Epi. De begroting van Twente is 35 miljoen. Dat telt.
Op welke manier zijn jullie ingelopen? Qua inkomsten? Qua begroting? Ik geloof overigens best dat Twente aan het groeien is, hoor. Ik was alleen benieuwd naar je stelligheid over het financiële beleid van Twente. Zijn er details bekend of alleen uiteindelijke cijfers?Epi Drost schreef:Twente heeft een shirtsponsorcontract van 700.000 Euro. Ajax van 10 miljoen. Ajax verdient veel meer aan merchandise. En aan kaartverkoop. Mag jezelf concluderen hoe het komt dat Twente twintig miljoen op Ajax is ingelopen de afgelopen jaren.
Omzet van Twente dit jaar is 50 miljoen trouwens. Dat is openbaar. Daarmee zijn we PSV dit seizoen voorbij.
Supporters zingen van alles om de tegenstander af te zeiken. Vooral als het gaat om Vitesse, de minst populaire club van Nederland.Wouter schreef:Er werd anders "Theo is van ons olé olé" gezongen bij Twente-Vitesse. En niet in het uitvak.
Neemt niet weg dat ik Theo nog wel een kampioenschapje gun. Vandaar een hele lichte voorkeur voor Twente. Hoewel ik het natuurlijk belangrijker vind dat Vitesse er niet in slaagt om met 0-4 van Excelsior te verliezen (daartoe zijn ze wel in staat).
Dat begrijp je verkeerd. Zonder CL inkomsten hebben we een omzet van 40 miljoen. De begroting dit seizoen was 35 miljoen. Die extra 10 miljoen worden als meevaller beschouwd. Er wordt niet op CL inkomsten begroot.Peter schreef:Dus Twente heeft met CL erbij een omzet van 60 miljoen? Dan zie ik graag even een bron tegemoet.
De KNVB heeft die cijfers en heeft Twente als een van de weinigen in categorie drie, de gezonde clubs categorie ingedeeld. Voor zover ik het begrijp betekent dat dat Twente niet meer dan 65% van de begroting aan spelerssalarissen besteedt, dat het eigen vermogen positief is, en dat de club winstgevend is.Jesse schreef: Op welke manier zijn jullie ingelopen? Qua inkomsten? Qua begroting? Ik geloof overigens best dat Twente aan het groeien is, hoor. Ik was alleen benieuwd naar je stelligheid over het financiële beleid van Twente. Zijn er details bekend of alleen uiteindelijke cijfers?
? De club trekt nog altijd een bovengemiddeld aantal toeschouwers. Overigens trok Vitesse toen ze tien jaar geleden vierde stonden meer toeschouwers dan Twente nu...Vitesse, de minst populaire club van Nederland.
Wat een geklets.'Een jongen als Stam dacht: 'oh jee, we moeten tegen Feyenoord''
Zaterdag, 14 mei 2011 om 12:22
Joop Munsterman is trots op de ontwikkeling die FC Twente doormaakt. De Tukkers werden vorig jaar voor het eerst kampioen van Nederland en kunnen de titel zondag prolongeren, wanneer er niet wordt verloren bij Ajax. Munsterman ziet zijn club uitgroeien tot een echte topclub en stelt in het Algemeen Dagblad dat hij momenteel de juiste spelers onder contract heeft staan.
/
Hij maakt de vergelijking met het verleden: “Als wij in de Kuip speelden, ging het jaren achter elkaar hetzelfde”, zegt Munsterman. “Dan waren we heer en meester, tot iemand van ons er eentje van Feyenoord voor zijn schenen schopte. Opeens stond dan dat prachtige, veelkoppige monster op, op de tribunes. Dan begon dat hele stadion te brullen en te schudden. En dan dacht ik: Wie gaot d'r an. Gingen we toch weer de boot in.”
Dat is verleden tijd. “Bryan Ruiz, denk je dat die een seconde wakker ligt van Feyenoord, of van Ajax? Douglas? Daar kun je beleid op maken, daar ben ik heilig van overtuigd. Maar een jongen als Ronnie Stam die dacht: oh jee, we moeten vandaag tegen Feyenoord. Dat moet je niet meer hebben als je vooruit wilt, hoe jammer we het ook vonden dat hij wegging.”
VZ
Jaja, behalve dan bij uitwedstrijdenin de eredivisie he. Dan komen jullie gewoon met maximaal 400 mannetjes aankakken, de rest moet zeker allemaal naar de verjaardag van tante Annie.Epi Drost schreef:Anders dan Ajax fans zijn zelfs de gloryhunters onder de Twente fans bereid om kaartjes te kopen voor iedere wedstrijd van Twente.
Lekker met je 4.000 mede supporters in het Diekman zitten. Als Ajax op bezoek kwam, was het Diekman van Ajax. Op alle fronten!Epi Drost schreef:Ik ben al dertig jaar seizoenskaarthouder bij Twente en kwam, overigens met plezier, al bij Ajax uitwedstrijden toen ze nog in het prettige De Meer speelden. Dus neem nou maar van mij aan, bijna ieder supporterslied is gejat. Ook bij Ajax.Peter schreef:Huh? Wij draaien gewoon ons clublied als de spelers het veld opkomen, hoor. Ik weet niet of je wel eens in het stadion komt, maar bij Twente wordt Gerry and the Pacemakers gedraaid door de club. Dat is eventjes een klein verschilletje. Kleintje maar, hoor.
Wij hebben in ieder geval hash coke en pilluh nog, en trots daw veur Twente bint, en de hel van Enschede, enz. Ons Rekerlied werd gekopieerd door PSV zelf! Van gebrek aan creativiteit kun je Twente fans nauwelijks beschuldigen. Al helemaal niet op tifo gebied. Oudere Ajax fans zullen de pioniersrol van Twente op dat gebied bevestigen.