Theo Janssen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Theo Janssen

Bericht door Lionel » ma mei 23, 2011 4:22 pm

:onfire.gif:

Eindelijk fatsoenlijke corners :ajaxscarf.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma mei 23, 2011 4:23 pm

En hij staat netjes tussen de overige selectie-leden! (Wel spannend, de vorige keer had ik per ongeluk 20 pagina's over Pantelic verwijderd. :blush.gif: )
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 23, 2011 4:25 pm

Thijs schreef:En hij staat netjes tussen de overige selectie-leden! (Wel spannend, de vorige keer had ik per ongeluk 20 pagina's over Pantelic verwijderd. :blush.gif: )
:smallgrin.gif:

Ik ben er wel blij mee. Kwaliteitsinjectie!
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma mei 23, 2011 4:27 pm

Wilde ik net antwoord gaan geven op je domme vraag, haal je 'm weer weg! ;)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 23, 2011 4:29 pm

Welke vraag? :hypocrite.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

999

Bericht door 999 » ma mei 23, 2011 4:30 pm

Tja, we zullen wel zien.Als ie er net zo veel maakt als bij Fc Twente dit seizoen en net zo aanwezig is op het veld dan is ie elke euro waard.Maarja, dit is wel AJAX ...
Blij met de punten ...

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma mei 23, 2011 4:34 pm

Je zal hem in ieder geval in de rug moeten ondersteunen wil je het beste uit Theo halen. Dat betekent dat alleen Enoh en Anita in aanmerking komen voor een plaats naast Theo. Eigenlijk is Enoh geen optie, want die is zwak in de passing. Anita is ondanks z'n goede spel erg klein. Een rechtshalf met wat meer lengte zou ik persoonlijk prettiger vinden.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 23, 2011 4:36 pm

D_skilled schreef:Je zal hem in ieder geval in de rug moeten ondersteunen wil je het beste uit Theo halen. Dat betekent dat alleen Enoh en Anita in aanmerking komen voor een plaats naast Theo. Eigenlijk is Enoh geen optie, want die is zwak in de passing. Anita is ondanks z'n goede spel erg klein. Een rechtshalf met wat meer lengte zou ik persoonlijk prettiger vinden.
Waar wil je Eriksen dan neerzetten?

Janssen en Eriksen is vast. Anita ontwikkelt zich geweldig. Met het middenveld

---------- Anita
- Eriksen ---------- Janssen

hoeven we ons niet te schamen! :666.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 23, 2011 4:36 pm

Met Theo kun je redelijk wat kanten op. Hij heeft twee jaar in dienst van Perez gespeeld en afgelopen seizoen was hij zelf de man waar het om draaide. Speltechisch zie ik het dus zitten. De rest (fysiek, aanpassing aan nieuwe omgeving) is afwachten.

Een eenzijdige optie dus voor nog een jaar! Had ik eerst overheen gelezen.

999

Bericht door 999 » ma mei 23, 2011 4:45 pm

Ach, in +- 24 wedstrijden in de HCE heeft Janssen geen ondersteuning op het middenveld/in de rug nodig, lijkt me ..
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma mei 23, 2011 4:46 pm

Ajaciedjuh schreef:
D_skilled schreef:Je zal hem in ieder geval in de rug moeten ondersteunen wil je het beste uit Theo halen. Dat betekent dat alleen Enoh en Anita in aanmerking komen voor een plaats naast Theo. Eigenlijk is Enoh geen optie, want die is zwak in de passing. Anita is ondanks z'n goede spel erg klein. Een rechtshalf met wat meer lengte zou ik persoonlijk prettiger vinden.
Waar wil je Eriksen dan neerzetten?

Janssen en Eriksen is vast. Anita ontwikkelt zich geweldig. Met het middenveld

---------- Anita
- Eriksen ---------- Janssen

hoeven we ons niet te schamen! :666.gif:
Eens!
Face your fears and live your dreams, No Fear

CdE

Bericht door CdE » ma mei 23, 2011 4:52 pm

Lekker middenveld! :biggthumpup.gif:

Die eenzijdige optie voor nog een jaar bevalt me wel.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma mei 23, 2011 4:58 pm

Bijzondere week voor Theo Janssen

Theo Janssen zette maandagmiddag zijn handtekening onder een tweejarig Ajax-contract. De middenvelder die FC Twente verruilt voor Ajax, tekende in Amsterdam een overeenkomst welke in gaat op 1 juli 2011 en loopt tot en met 30 juni 2013.
Het was hét nieuws van de afgelopen weken. Komt Theo naar Amsterdam of niet? Maandagmiddag was de kogel door de kerk: Theo Janssen is Ajacied. ,,Ik kreeg vorige week maandag een belletje waarin de interesse van Ajax werd meegedeeld’’, legt de kersverse Ajacied uit na zijn ondertekening. ,,Toen dacht ik ‘het is een leuke en zeker grote club’. Ajax is landskampioen geworden en speelt volgend seizoen in de Champions League. Het was al snel duidelijk voor mij dat ik hier wilde komen. En de trainer (Frank de Boer red.) wilde mij er graag hebben.’’

Janssen stond vanaf seizoen 2008-2009 onder contract bij FC Twente. Met de club uit Enschede werd de middenvelder in de vorige voetbaljaargang kampioen van Nederland. Vanaf aankomend seizoen staat hij onder contract bij de huídige landskampioen: Ajax. ,,Dat Ajax er zó snel bij was terwijl de transferperiode nog maanden duurt, liet al zien hoe serieus de club was.’’

De winnaar van het klassement Voetballer van het Jaar scoorde dit seizoen vier keer tegen Ajax. Drie keer in competitieverband – waaronder het prachtige doelpunt in de kampioenswedstrijd – en een keer in KNVB-bekerfinale. Zijn laatst gespeelde wedstrijd in dienst van Twente was tegen Ajax. Zijn eerste wedstrijd als Ajacied is in de Johan Cruijff Schaal tégen Twente. ,,Het is heel bijzonder’’, aldus de vriendelijk speler. ,,Ajax en Twente hebben veel wedstrijden uitgevochten. Ik kijk uit naar de Johan Cruijff Schaal. Dan kan ik iedereen laten zien dat ik de juiste keuze heb gemaakt.’’

De afgelopen weken zijn er diverse online acties gestart om de middenvelder bij FC Twente te houden. Supporters van de club uit Enschede zetten websites op met steunbetuigingen voor Janssen. Ook via social media leefde de overstap van Twente naar Ajax heel erg bij voetbal en zelfs niet-voetbalfans. ,,Dat doet mij goed. Ik heb er drie jaar met veel plezier gevoetbald en ik heb altijd een goede band gehad van de supporters’’, legt de geboren Arnhemmer uit.

Ook de Ajax-supporters gingen de discussie aan over Janssen. ,,Theo moet niet komen zeker?’’, zegt hij lachend. Integendeel, de supporters wíllen hem graag in het Ajax-shirt zien. Enkele weken en een kampioenswedstrijd later is er maar één conclusie te trekken: de strijdlustige Janssen wordt met open armen ontvangen door de Ajacieden. ,,Dat voelt zeker heel goed en ik hoop dat ik kan laten zien wat ik kan.''

Frank de Boer is zeer blij met de komst van Janssen. ,,Theo is een fantastische voetballer. Ik ben blij dat hij getekend heeft, hij is zeker een welkome versterking. Ik vind dat we in onze jonge selectie een type zoals Theo heel goed kunnen gebruiken. Hij heeft veel ervaring en naast zijn voetbalkwaliteiten ben ik er van overtuigd dat hij met zijn mentaliteit ook belangrijk gaat worden voor onze ploeg.’’
Bron: Ajax.nl

999

Bericht door 999 » ma mei 23, 2011 5:02 pm

Een beetje het Jan van Halst verhaal al is Janssen een betere voetballer ...
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 23, 2011 5:33 pm

Jöhnk schreef:Met Theo kun je redelijk wat kanten op. Hij heeft twee jaar in dienst van Perez gespeeld en afgelopen seizoen was hij zelf de man waar het om draaide. Speltechisch zie ik het dus zitten. De rest (fysiek, aanpassing aan nieuwe omgeving) is afwachten.

Een eenzijdige optie dus voor nog een jaar! Had ik eerst overheen gelezen.
Was het AD toch goed op de hoogte. :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma mei 23, 2011 5:35 pm

joey schreef:O jee. Brrrr. Oei. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif: :smallgrin.gif:

Dit wordt wennen, hoor.
En als ie nou alleen shirts met lange mouwen aantrekt? :666.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 23, 2011 5:36 pm

Nooit gedacht dat ik Janssen in het rood wit van Ajax zou zien, maar goed... hij is er dus ik sta achter em. Kwalitatief zeker een versterking. Kan een wedstrijd in z'n eentje beslissen en laat zich niet zo snel imponeren. Mij benieuwen welke positie Frank de Boer voor em in ogen heeft. Eriksen gaat never nooit uit de basis, dus hij zal het De Zeeuw of Anita lastig gaan maken.
Whitey on the moon.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma mei 23, 2011 5:58 pm

Theo Janssen naar Ajax: 'De opdracht is helder'

Theo Janssen is per 1 juli aanstaande officieel Ajacied. Bijgestaan door Rob Jansen van Sport-Promotion bereikte de international vandaag met Ajax een akkoord over een tweejarig contract met een eenjarige optie.

De 29-jarige middenvelder komt over van FC Twente, waar hij nog een doorlopend contract had. Ajax en FC Twente bereikten al eerder overeenstemming over de afkoopsom.

,,Ik ben blij dat het nu allemaal achter de rug is'', reageerde Theo Janssen opgelucht na het plaatsen van zijn handtekening in Amsterdam. ,,Het nieuws dat ik in gesprek was met Ajax lekte al vrij snel uit. Daar heb ik zelf niet zo'n probleem mee, maar het legt toch een bepaalde druk op je. Iedereen vroeg me de afgelopen dagen hoe de zaak er voorstond. 'Ben je al rond?'. 'Nee, we zijn nog bezig'. Wanneer denk je?' Daar ben ik nu vanaf. De kogel is door de kerk en ik ben er dolblij mee. Ajax is een schitterende club om mijn loopbaan te vervolgen.''

Afgelopen vrijdag werd hij al medisch goedgekeurd in Amsterdam. Er werd tevens besloten om de voorgenomen ingreep aan zijn linkerknie niet door te laten gaan. Janssen: ,,De doktoren hebben er intensief naar gekeken en vinden het beter om de knie met rust te laten. Die rust zal de genezing brengen. Ik heb dit seizoen regelmatig met pijn doorgespeeld bij Twente, maar de komende weken zal ik de knie totaal niet belasten. De eerste training van Ajax is op 27 juni. Dan moet alles weer hersteld zijn.''

Al vanaf het eerste moment dat zaakwaarnemer Rob Jansen hem op de hoogte bracht van de interesse van Ajax, voelde hij kriebels in zijn buik. ,,Zo'n gevoel is onmiskenbaar een goede leidraad voor het maken van een keuze. Uiteraard hebben meer clubs hun interesse getoond, maar daarbij ontbraken de kriebels of waren ze minder. Op dezelfde manier heb ik drie jaar geleden voor Twente gekozen. En dat bleek de juiste keuze te zijn.''

,,Ik heb een prachtige tijd bij Twente gehad'', vervolgt de Arnhemmer. ,,We zijn landskampioen geworden, hebben de Johan Cruijff Schaal en de KNVB-beker gewonnen. Daar kunnen we met z'n allen met trots op terugkijken. En dat doe ik ook. Met dank aan de supporters, want die zullen altijd achter de ploeg blijven staan. Dat zag je tijdens de bekerfinale, maar ook tijdens de verloren kampioenswedstrijd tegen Ajax. Dat zal me altijd bijblijven.''

Trainer Frank de Boer heeft een prominente rol in gedachten voor zijn nieuwe aanwinst. Janssen: ,,De gesprekken met de trainer en met Danny Blind hebben me echt goed gedaan. Er straalde vertrouwen uit en er werd duidelijk uitgelegd wat er van me verwacht wordt bij Ajax. Daar houd ik van. De opdracht is helder. Ik ga nu lekker op vakantie om de knop ook in mijn hoofd om te zetten en vanaf 27 juni is het knallen met Ajax.''

De landskampioen contracteert met Theo Janssen de Voetballer van het Jaar van het afgelopen seizoen. Hij speelde eerder voor Vitesse, met een onderbreking van een half jaar bij het Belgische Racing Genk en de afgelopen drie seizoenen voor FC Twente. Afgelopen seizoen was Janssen goed voor dertien doelpunten in dertig wedstrijden.
Bron: sport-promotion.nl

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 23, 2011 6:14 pm

Ik ben blij met z'n komst. Natuurlijk is het bij iedere transfer afwachten hoe het uitpakt maar Janssen is een uitstekende speler die kwaliteiten heeft die onze selectie mist. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat het een succes gaat worden.

Eindelijk weer eens iemand met een echt goede trap. Vrije trappen en corners kunnen weer een wapen worden.
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma mei 23, 2011 6:42 pm

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 23, 2011 7:12 pm

Wat een slechte interviewer :confused.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 23, 2011 7:56 pm

Simon Zwarthuis: Janssen als verdedigende middenvelder. Anita als backup voor Janssen en VD Wiel.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma mei 23, 2011 7:57 pm

Dat dacht ik al.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 23, 2011 7:58 pm

Jammer van Anita. Dan wordt het dus:

--------------- Janssen
- De Zeeuw / De Jong ------ Eriksen

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 23, 2011 7:58 pm

Gaat Siem dan het middenveld op? Of De Zeeuw?

Plaats reactie