Jansen: „Het lijkt een beetje op de twilight zone”
Bergkamp en Jonk om tafel met Ajax
• Wim Jonk en Dennis Bergkamp
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – Ajax-trainer Frank de Boer wordt morgen tijdens de eerste training van de Nederlands kampioen geassisteerd door Dennis Bergkamp, Hennie Spijkerman, Carlo l’Ami en René Wormhoudt. Overigens meldt de selectie van Ajax zich vandaag al op Sportpark De Toekomst, waar een testdag op het programma staat. In drie groepen worden de Ajacieden aan diverse tests onderworpen om te kijken hoe ze fysiek van vakantie zijn teruggekomen. Zoals afgesproken met De Boer, kort na zijn aantreden in december 2010, neemt Bergkamp dus de plaats in van Danny Blind bij de A-selectie. In een later stadium komt wellicht ook Jaap Stam voor enige dagen de trainersstaf versterken.
„Over de invulling van de werkzaamheden van Jaap Stam bij Ajax voeren we nog overleg”, aldus De Boer. „Het kan bij de jeugd zijn, maar ook bij het eerste elftal.”
Blind, wiens contract nog een jaar doorloopt bij Ajax, neemt alle organisatorische zaken rond het eerste elftal voor zijn rekening in combinatie met contracten transferzaken. Zolang het duurt. Rob Jansen, zaakwaarnemer van Blind: „De partijen Blind en Ajax kijken op dit moment heel kritisch naar elkaar. De tijd zal leren hoe lang dit duurt en of er een toekomst voor Blind bij Ajax is. In welke functie ook.”
Het is algemeen bekend dat de nieuwe raad van commissarissen met onder meer Johan Cruijff en Edgar Davids het - mede door de input van Bergkamp en Jonk en anderen op De Toekomst - niet zo ziet zitten in een langer verblijf van de 49-jarige Blind bij de Amsterdamse club.
Naast zijn toekomstige werkzaamheden bij het eerste elftal zal Bergkamp ook samen met Wim Jonk leiding geven aan de jeugdopleiding van Ajax op De Toekomst. Van beide Ajacieden loopt het contract in Amsterdam komende donderdag af en is er nog altijd niet verlengd. Daarom komt Rob Jansen, zaakwaarnemer van zowel Bergkamp als Jonk, vandaag naar de ArenA om te praten over nieuwe contracten van de twee bij Ajax. Jansen: „Ik voer dat gesprek met de huidige directie, maar ik neem aan dat die uitvoering geven aan het beleid dat onder de nieuwe raad van commissarissen gevoerd gaat worden bij Ajax. Wat dat beleid precies inhoudt, weet ik niet exact. Dat is afwachten. Het lijkt een beetje alsof we met z’n allen in de ’twilight zone’ leven wat Ajax betreft.”
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Telesport:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
Telesport:
Jansen: „Het lijkt een beetje op de twilight zone”
Bergkamp en Jonk om tafel met Ajax
• Wim Jonk en Dennis Bergkamp
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – Ajax-trainer Frank de Boer wordt morgen tijdens de eerste training van de Nederlands kampioen geassisteerd door Dennis Bergkamp, Hennie Spijkerman, Carlo l’Ami en René Wormhoudt. Overigens meldt de selectie van Ajax zich vandaag al op Sportpark De Toekomst, waar een testdag op het programma staat. In drie groepen worden de Ajacieden aan diverse tests onderworpen om te kijken hoe ze fysiek van vakantie zijn teruggekomen. Zoals afgesproken met De Boer, kort na zijn aantreden in december 2010, neemt Bergkamp dus de plaats in van Danny Blind bij de A-selectie. In een later stadium komt wellicht ook Jaap Stam voor enige dagen de trainersstaf versterken.
„Over de invulling van de werkzaamheden van Jaap Stam bij Ajax voeren we nog overleg”, aldus De Boer. „Het kan bij de jeugd zijn, maar ook bij het eerste elftal.”
Blind, wiens contract nog een jaar doorloopt bij Ajax, neemt alle organisatorische zaken rond het eerste elftal voor zijn rekening in combinatie met contracten transferzaken. Zolang het duurt. Rob Jansen, zaakwaarnemer van Blind: „De partijen Blind en Ajax kijken op dit moment heel kritisch naar elkaar. De tijd zal leren hoe lang dit duurt en of er een toekomst voor Blind bij Ajax is. In welke functie ook.”
Het is algemeen bekend dat de nieuwe raad van commissarissen met onder meer Johan Cruijff en Edgar Davids het - mede door de input van Bergkamp en Jonk en anderen op De Toekomst - niet zo ziet zitten in een langer verblijf van de 49-jarige Blind bij de Amsterdamse club.
Naast zijn toekomstige werkzaamheden bij het eerste elftal zal Bergkamp ook samen met Wim Jonk leiding geven aan de jeugdopleiding van Ajax op De Toekomst. Van beide Ajacieden loopt het contract in Amsterdam komende donderdag af en is er nog altijd niet verlengd. Daarom komt Rob Jansen, zaakwaarnemer van zowel Bergkamp als Jonk, vandaag naar de ArenA om te praten over nieuwe contracten van de twee bij Ajax. Jansen: „Ik voer dat gesprek met de huidige directie, maar ik neem aan dat die uitvoering geven aan het beleid dat onder de nieuwe raad van commissarissen gevoerd gaat worden bij Ajax. Wat dat beleid precies inhoudt, weet ik niet exact. Dat is afwachten. Het lijkt een beetje alsof we met z’n allen in de ’twilight zone’ leven wat Ajax betreft.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Zal na dit jaar wel worden vervangen door Overmars.'Lijkt alsof we met z’n allen in de ’twilight zone’ leven wat Ajax betreft'
Maandag, 27 juni 2011 om 06:05
Frank de Boer wordt dinsdag tijdens de eerste training van Ajax geassisteerd door Dennis Bergkamp, Hennie Spijkerman, Carlo l’Ami en René Wormhoudt. Zoals afgesproken met De Boer, kort na zijn aantreden in december 2010, neemt Bergkamp de plaats in van Danny Blind bij de A-selectie. In een later stadium komt wellicht ook Jaap Stam voor enige dagen de trainersstaf versterken.
"Over de invulling van de werkzaamheden van Jaap Stam bij Ajax voeren we nog overleg", vertelt De Boer maandag in De Telegraaf. "Het kan bij de jeugd zijn, maar ook bij het eerste elftal." Blind, wiens contract nog een jaar doorloopt bij Ajax, neemt alle organisatorische zaken rond het eerste elftal voor zijn rekening in combinatie met contracten transferzaken.
Zolang het duurt. "De partijen Blind en Ajax kijken op dit moment heel kritisch naar elkaar", zegt Rob Jansen, zaakwaarnemer van Blind. "De tijd zal leren hoe lang dit duurt en of er een toekomst voor Blind bij Ajax is. In welke functie ook." Het is bekend dat de nieuwe raad van commissarissen het, mede door de input van Bergkamp en Jonk en anderen op De Toekomst, niet zo ziet zitten in een langer verblijf van de 49-jarige Blind bij de Amsterdamse club.Naast zijn toekomstige werkzaamheden bij het eerste elftal zal Bergkamp ook samen met Wim Jonk leiding geven aan de jeugdopleiding van Ajax. Van beide Ajacieden loopt het contract in Amsterdam komende donderdag af en is er nog altijd niet verlengd. Jansen praat vandaag met Ajax. "Ik voer dat gesprek met de huidige directie, maar ik neem aan dat die uitvoering geven aan het beleid dat onder de nieuwe raad van commissarissen gevoerd gaat worden bij Ajax. Wat dat beleid precies inhoudt, weet ik niet exact. Dat is afwachten. Het lijkt een beetje alsof we met z’n allen in de ’twilight zone’ leven wat Ajax betreft." .
Face your fears and live your dreams, No Fear
Rob Jansen is er mooi klaar mee.
Blind kan zich beter elders gaan bewijzen. Dit schiet niet op.

Blind kan zich beter elders gaan bewijzen. Dit schiet niet op.
Het stinkt aan alle kanten!
Nou, ik zou me ook niet weg laten jagen ..
Blij met de punten ...
Overmars gaat een jaartje meelopen en vervangt Blind volgend jaar gewoon. Lijkt me duidelijk.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Onbetrouwbaar, heeft in alle functies gefaald.999 schreef:Nou, ik zou me ook niet weg laten jagen ..
Het heeft geen zin om te blijven zitten als je leidinggevenden zo over je denken.
Op AN is een geluidsfragment te horen waarin Peter Bonthuis over Blind zegt: ´Hij heeft meegewerkt aan het rapport-Coronel en zijn vijanden uit het scenario geschreven, zodat hij kon terugkeren naar Ajax´.
Zo denken/dachten zijn leidinggevenden helemaal niet over hem. Bizar, iemand met een dienstverband van 25 jaar.
I think I lost my fucking headache
Kon hij nog maar meedoen met Ajax 1, hehe.
Rob Jansen is duidelijk genoeg.

Rob Jansen is duidelijk genoeg.
Dit is gelul Joey.Je tettert Derksen gewoon na ...joey schreef:Onbetrouwbaar, heeft in alle functies gefaald.999 schreef:Nou, ik zou me ook niet weg laten jagen ..
Het heeft geen zin om te blijven zitten als je leidinggevenden zo over je denken.
Op AN is een geluidsfragment te horen waarin Peter Bonthuis over Blind zegt: ´Hij heeft meegewerkt aan het rapport-Coronel en zijn vijanden uit het scenario geschreven, zodat hij kon terugkeren naar Ajax´.
Blij met de punten ...
Nee, Voetske.999 schreef:Dit is gelul Joey.Je tettert Derksen gewoon na ...
Cruijff in de VI, geconfronteerd met het feit dat Coronel beweerde dat Cruijff beweerde dat Blind onbetrouwbaar was :
Een verzinsel van de VI zou ik het niet durven noemen. Coronel begon erover op zijn beruchte persconferentie.Hoe zou ik dat nou kunnen zeggen? Wat zou ik nou tegen Danny moeten hebben? Ik heb jarenlang niet met hem samengewerkt. Stel dat zeven, acht mensen zoiets beweren, dan is dat een opinie die wordt overgenomen.
Gaan we weer ..joey schreef:Nee, Voetske.999 schreef:Dit is gelul Joey.Je tettert Derksen gewoon na ...
Cruijff in de VI, geconfronteerd met het feit dat Coronel beweerde dat Cruijff beweerde dat Blind onbetrouwbaar was :
Een verzinsel van de VI zou ik het niet durven noemen. Coronel begon erover op zijn beruchte persconferentie.Hoe zou ik dat nou kunnen zeggen? Wat zou ik nou tegen Danny moeten hebben? Ik heb jarenlang niet met hem samengewerkt. Stel dat zeven, acht mensen zoiets beweren, dan is dat een opinie die wordt overgenomen.

Blij met de punten ...
-
Feit blijft dat Cruijff en z'n manschappen voor hun beurt hebben gepraat. Coronel kwam ermee naar buiten puur om tegengas aan het ongeleid projectiel Cruijff te geven, maar anders was het ook wel naar buiten gekomen. Toch wel wrang dat eindelijk een succesvolle trainer hebben (Frank de Boer) die het ziet zitten in Blind als assistent, maar via de media moet vernemen dat "de fluwelen revolutie" niks met Blind heeft en em dus weg wil hebben. Er worden vooral keuze voor Frank gemaakt, hij mag zelf niks zeggen. Eén keer werd het hem teveel, toen dreigde dat hij aan Peter Boeve zou moeten rapporteren. Toen sprak hij zich openlijk uit. Ook over Blind sprak hij toen dat hij erg prettig met Danny kon samenwerken.
Voor de rest blijft De Boer op de vlakte, maar er wordt lekker gerotzooid om hem heen. Nu wordt Bergkamp assistent.... is die capabel genoeg? Weten we dat eigenlijk? Hoe was ie als jeugdtrainer?
Voor de rest blijft De Boer op de vlakte, maar er wordt lekker gerotzooid om hem heen. Nu wordt Bergkamp assistent.... is die capabel genoeg? Weten we dat eigenlijk? Hoe was ie als jeugdtrainer?
Whitey on the moon.
Dat hoeven wij toch niet te weten?
IK GELOOF!!!!!!
GangstaRiB schreef:Feit blijft dat Cruijff en z'n manschappen voor hun beurt hebben gepraat. Coronel kwam ermee naar buiten puur om tegengas aan het ongeleid projectiel Cruijff te geven, maar anders was het ook wel naar buiten gekomen. Toch wel wrang dat eindelijk een succesvolle trainer hebben (Frank de Boer) die het ziet zitten in Blind als assistent, maar via de media moet vernemen dat "de fluwelen revolutie" niks met Blind heeft en em dus weg wil hebben. Er worden vooral keuze voor Frank gemaakt, hij mag zelf niks zeggen. Eén keer werd het hem teveel, toen dreigde dat hij aan Peter Boeve zou moeten rapporteren. Toen sprak hij zich openlijk uit. Ook over Blind sprak hij toen dat hij erg prettig met Danny kon samenwerken.
Peter Boeve is nergens te bekennen, beste Gangsta. Spaan legde De Boer de woorden in zijn mond.
Natuurlijk heeft De Boer wel iets te zeggen. Als hij wil dat Blind assistent blijft, gebeurt dat ook. Maar voor De Boer is dit blijkbaar geen belangrijk punt, hij vindt het zo ook best. Of, zoals hij zelf zei: 'We moeten Danny geen baantje geven omdat het anders zielig is.'
Degenen die gemeld hebben dat hij niet capabel was en hem dus niet de promotie wilden geven mochten oprotten. Ik zou ook even drie keer nadenken voor ik mijn mond opentrok
I think I lost my fucking headache
-
Op ajax.nl staat het filmpje van vandaag. FdB wordt geinterviewd. Misschien zoek ik er teveel achter, maar de reactie op de benoeming van Bergkamp als 2de assistent is..... zuinigjes te noemen..... Geen motivering achter de keuze van Bergkamp, niks.
Whitey on the moon.
Hij wilde hem er zelf bij als linie-trainer. Net zoals hij ook graag Jaap Stam aan z'n technische staf toevoegt.
Je zoekt er teveel achter.GangstaRiB schreef:Op ajax.nl staat het filmpje van vandaag. FdB wordt geinterviewd. Misschien zoek ik er teveel achter, maar de reactie op de benoeming van Bergkamp als 2de assistent is..... zuinigjes te noemen..... Geen motivering achter de keuze van Bergkamp, niks.
-
Check. Toch blijf ik het in de gaten houden.Neefkens schreef:Je zoekt er teveel achter.GangstaRiB schreef:Op ajax.nl staat het filmpje van vandaag. FdB wordt geinterviewd. Misschien zoek ik er teveel achter, maar de reactie op de benoeming van Bergkamp als 2de assistent is..... zuinigjes te noemen..... Geen motivering achter de keuze van Bergkamp, niks.

Whitey on the moon.
Bergkamp en Jonk nog niet rond met clubleiding Ajax
27/06/2011 20:08
Dennis Bergkamp en Wim Jonk zijn nog niet tot een akkoord gekomen over de verlenging van hun aflopende contracten bij Ajax.
De twee oud-spelers zijn door aanstaande commissaris Johan Cruijff naar voren geschoven als de nieuwe leidinggevenden van de jeugdopleiding. Bergkamp wordt bovendien assistent van hoofdtrainer Frank de Boer.
'Volgende week praten we weer verder', zegt Rob Jansen, zaakwaarnemer van beide ex-internationals tegen Voetbal International. 'Intussen blijven Dennis en Wim gewoon doorwerken bij Ajax.'
- Ajaciedjuh

-
Rob Jansen is ook van Blind toch? Geinig.. hij vertegenwoordigt de personen die Blind weg willen en Blind zelf. Hij bemiddeld voor Dennis een positie op de bank en daardoor moet Blind moven.
Het feit dat het allemaal zo moeizaam gaat, zegt mij dat de steun voor Cruijff en z'n jongens niet superbreed gedragen wordt binnen Ajax.
Het feit dat het allemaal zo moeizaam gaat, zegt mij dat de steun voor Cruijff en z'n jongens niet superbreed gedragen wordt binnen Ajax.
Whitey on the moon.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Waar haal je dat nou weer vandaan dan? Op basis van het feit dat ze volgende week verder praten?
Kan om van alles gaan. Invulling takenpakket, salaris, lengte contract, premies/bonus.
Kan om van alles gaan. Invulling takenpakket, salaris, lengte contract, premies/bonus.
Je zoekt er teveel achter.GangstaRiB schreef:Rob Jansen is ook van Blind toch? Geinig.. hij vertegenwoordigt de personen die Blind weg willen en Blind zelf. Hij bemiddeld voor Dennis een positie op de bank en daardoor moet Blind moven.