De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

joey
Erelid

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey »

Mij gaat het er uitsluitend om wat Cruijff Ajax te bieden heeft. Of hij wel of geen vriendelijke oom is, zal me een zorg zijn. Topsporters/toptrainers hebben nu eenmaal bijna allemaal een groot ego, het zijn in de regel geen gemakkelijke mensen. Met het karakter van Stefan Pettersson waren Cruijff maar ook Van Gaal en Michels en Mourinho en ga zo maar door niet zo ver gekomen.

Onze jeugdopleiding moet op de schop. Er komt te weinig uit, daar heeft Ajax 1 last van. Dat is mijn uitgangspunt. Wij moeten de uitblinkers van buiten halen, het is niet goed genoeg. Zolang de jeugdopleiding niet subliem is, zal Ajax niet bovengemiddeld presteren.

Ik zie maar twee mensen met de voetbalkennis en het charisma om leiding aan die klus te geven: Cruijff en Van Gaal. Die twee denken in grote lijnen hetzelfde over voetbal, maar als ik moet kiezen, heb ik Van Gaal liever niet bij de jeugd, omdat hij zeer sterk uitgaat van het collectief en de sturende rol van de trainer. Ik vind dat er bij de jeugd ruimte moet zijn voor het individu en voor improvisatie. Daarom kies ik voor de visie van Cruijff.
Het stinkt aan alle kanten!
jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu »

Le T. schreef:
Jabu schreef:Tsja, daar denkt een ieder dus weer anders over. Ik zie liever Van Basten dan Jol als trainer van Ajax.
Sommige mensen willen Ajax ook gewoon kapot hebben. Heeft dat ook met die gelovigheid te maken? Is met 4-0 van Sparta verliezen met een wijzende Wielaert en spelers die tegen elkaar oplopen een soort van zelfkastijding? Moet er per se geleden worden om de glorie van de verlosser te mogen aanschouwen?
En die verlosser is die zelfverrijkende proleet met z'n trainingspakkie en petje van je? :excited.gif:
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

joey schreef:
Le T. schreef:Die Cruijffianen verdraaien de feiten en lullen toch alles dicht alsof het Staphorsters zijn die het over hun geloof hebben. Ze zijn ook precies hetzelfde, verlossersdenkers, en dus vooral mensen die alles willen aangrijpen om op te houden met denken en lekker blind achter iemand aan te hollen.
Een verzoek aan jou: kan het met iets meer respect? Ik beledig jou toch ook niet? Wij zijn allebei Ajacieden en wij maken ons allebei zorgen om onze club. Jij hebt een ander idee over hoe het verder moet met Ajax dan sommige forumleden hier, maar moet je daarom zo grof en denigrerend doen?

Jij bent net zo goed 100% overtuigd van je gelijk. De pot verwijt de ketel, wat mij betreft.
Dus het is wel goed dat Cruijff in de media mensen als Jol en Van den Boog kleineert (waarbij Van den Boog zelfs thuis wordt lastiggevallen door imbicielen)? Dat is de essentie van het hele verhaal. Hardwerkende mensen in dienst van Ajax (of ze het nou helemaal goed doen of niet) worden in de rug aangevallen door Cruijff en z'n bende. Een lagere streek bestaat er niet. Dezelfde Cruijff bestormt voor de zoveelste keer het podium en voor de zoveelste keer heeft ie geen plan klaarliggen. In plaats daarvan moet het zogenaamde charisma van Cruijff de zaak redden..... Compleet bezopen... een bedrijf runnen met charisma.... dat is echt denken als een supporter. De clubs om ons heen lachen zich krom.

Cruijff is passé, Cruijff is jaren 70/80. Cruijff denkt dat Ajacieden tot hun 25ste bij Ajax blijven. Cruijff denkt alles met de jeugd te kunnen oplossen. Dat is te naief voor wooorden.
Whitey on the moon.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Dus omdat Cruijff (volgens jou) onbeleefd is tegen VDB is het prima als wij hier op AT onbeleefd tegen elkaar doen? Ik zie het verband niet. De rest van je bewering laat ik voor wat zij is, want VDB en zijn trawanten zijn weg bij Ajax en voor ons dus verleden tijd.

Wacht eerst eens rustig af. Misschien valt het reuze mee. Je moet Cruijff niet onderschatten, dan maak je een grote fout. En nee, je kunt niet alles met de jeugd oplossen, dat denkt Cruijff heus niet. Maar het zou schelen als we onze creatieve spelers zelf zouden opleiden, zodat we ze niet voor een kapitaal van buiten zouden hoeven halen.
LucaS

Bericht door LucaS »

Welke creatieve speler in de selectie, buiten Sulejmani, is voor een kapitaal van buiten gehaald?
I think I lost my fucking headache
Lionel

Bericht door Lionel »

Nu niet maar in het verleden wel. Europees doen we ook niet mee en dat vergeten mensen weleens als ze zeggen dat 80 procen uit de selectie uit de eigen jeugd komt.
IK GELOOF!!!!!!
LucaS

Bericht door LucaS »

En we gaan Europees, uitgezonderd een enkel incident, ook niet meer meedoen. Overigens, we hebben natuurlijk ook nooit structureel Europees meegedaan
Lionel

Bericht door Lionel »

De laatste 12 jaar is het dramatisch natuurlijk.
IK GELOOF!!!!!!
LucaS

Bericht door LucaS »

De laatste 12 jaar zijn redelijk normaal, zonder echte uitschieter naar boven. Of het moet de CL onder KOe zijn, waar Milan ons volledig onterecht in de kwartfinale versloeg, door die goal in blessuretijd
Lionel

Bericht door Lionel »

Klopt. En toen hadden we exceptionele spelers uit het buitenland.
IK GELOOF!!!!!!
Le T.

Bericht door Le T. »

joey schreef:
Le T. schreef:Die Cruijffianen verdraaien de feiten en lullen toch alles dicht alsof het Staphorsters zijn die het over hun geloof hebben. Ze zijn ook precies hetzelfde, verlossersdenkers, en dus vooral mensen die alles willen aangrijpen om op te houden met denken en lekker blind achter iemand aan te hollen.
Een verzoek aan jou: kan het met iets meer respect? Ik beledig jou toch ook niet? Wij zijn allebei Ajacieden en wij maken ons allebei zorgen om onze club. Jij hebt een ander idee over hoe het verder moet met Ajax dan sommige forumleden hier, maar moet je daarom zo grof en denigrerend doen?
Jij hebt er problemen mee als iemand de botte bijl hanteert wanneer het om Ajax gaat? Ik vind je verwijt nogal misplaatst. Het gaat er al een tijdje hard aan toe, en dat schijnt allemaal te mogen want het is nou eenmaal Cruijff en Cruijff heeft altijd gelijk etc. Die gedachtengang dat we allemaal maar achter Cruijff aan moeten lopen omdat het Cruijff is val ik aan. Ik zie daarin grote overeenkomsten met godsdienstwaanzinnigen, en ik vind het ook helemaal niet erg als je je het aantrekt als je op die overeenkomst gewezen wordt. Je zou er ook aanleiding in kunnen zien om je dat eens af te vragen, of er argumenten tegen te geven, al zal dat moeilijk worden, ipv er kleinzerig over te doen. Dat verlossersdenken van jou en vele anderen heeft een groot deel van het laatste decennium Ajax verpest, en als de rotzooi daarvan weer snel wordt opgeruimd en Ajax de stijgende lijn weer te pakken heeft begint het doodleuk weer opnieuw. En dan moet ik mijn mond daarover houden omdat het kamp dat manipuleert en belastert en de geschiedenis vervalst gespaard moet worden in zijn teergevoeligheid?
Rishi schreef:De laatste 12 jaar is het dramatisch natuurlijk.
Dramtischer naarmate Cruijff er meer bemoeienis mee had. Die hele voorstelling van zaken, Cruijff tegenover de laatste 12 jaar, is een valse voorstelling van zaken.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel »

GangstaRiB schreef:Dus het is wel goed dat Cruijff in de media mensen als Jol en Van den Boog kleineert (waarbij Van den Boog zelfs thuis wordt lastiggevallen door imbicielen)? Dat is de essentie van het hele verhaal. Hardwerkende mensen in dienst van Ajax (of ze het nou helemaal goed doen of niet) worden in de rug aangevallen door Cruijff en z'n bende. Een lagere streek bestaat er niet. Dezelfde Cruijff bestormt voor de zoveelste keer het podium en voor de zoveelste keer heeft ie geen plan klaarliggen. In plaats daarvan moet het zogenaamde charisma van Cruijff de zaak redden..... Compleet bezopen... een bedrijf runnen met charisma.... dat is echt denken als een supporter. De clubs om ons heen lachen zich krom.

Cruijff is passé, Cruijff is jaren 70/80. Cruijff denkt dat Ajacieden tot hun 25ste bij Ajax blijven. Cruijff denkt alles met de jeugd te kunnen oplossen. Dat is te naief voor wooorden.
Pillenrondje gemist?
GangstaRiB

Dubbel schreef:
GangstaRiB schreef:Dus het is wel goed dat Cruijff in de media mensen als Jol en Van den Boog kleineert (waarbij Van den Boog zelfs thuis wordt lastiggevallen door imbicielen)? Dat is de essentie van het hele verhaal. Hardwerkende mensen in dienst van Ajax (of ze het nou helemaal goed doen of niet) worden in de rug aangevallen door Cruijff en z'n bende. Een lagere streek bestaat er niet. Dezelfde Cruijff bestormt voor de zoveelste keer het podium en voor de zoveelste keer heeft ie geen plan klaarliggen. In plaats daarvan moet het zogenaamde charisma van Cruijff de zaak redden..... Compleet bezopen... een bedrijf runnen met charisma.... dat is echt denken als een supporter. De clubs om ons heen lachen zich krom.

Pillenrondje gemist?
Misschien is dat het. Ik denk misschien te helder. Een pilletje zou de boel vertroebelen, wel zo handig.
Whitey on the moon.
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel »

GangstaRiB schreef:
Dubbel schreef:

Pillenrondje gemist?
Misschien is dat het. Ik denk misschien te helder. Een pilletje zou de boel vertroebelen, wel zo handig.
Nou, in de eerste zin van jouw posting schrijf je dat Cruijff in de media Jol kleineert. Ik heb het (als Jol-fan) toch aardig gevolgd en ben dat echt nergens tegengekomen.
LucaS

Bericht door LucaS »

Grappig, de pogingen om de mensen die Cruijff niet blind volgen te ridiculiseren en de mond te snoeren.
Echt waar? Wie dan?
GangstaRiB

Dubbel schreef:
GangstaRiB schreef:
Dubbel schreef:Pillenrondje gemist?
Nou, in de eerste zin van jouw posting schrijf je dat Cruijff in de media Jol kleineert. Ik heb het (als Jol-fan) toch aardig gevolgd en ben dat echt nergens tegengekomen.
Nederlaag Real Madrid en moeizame overwinning op Willem 2, daarna kwam Cruijff met z'n collum waarbij hij de hele technische staf afviel. Hij noemde Jol niet bij naam, maar een goede verstaander haalde dat met gemak eruit.
Whitey on the moon.
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel »

Cruijff was niet mals na RM uit. En terecht denk ik. Inhoudelijke kritiek is, zelfs als je wat chargeert, niet hetzelfde als iemand kleineren.
GangstaRiB

Dubbel schreef:Cruijff was niet mals na RM uit. En terecht denk ik. Inhoudelijke kritiek is, zelfs als je wat chargeert, niet hetzelfde als iemand kleineren.
Kleineren is misschien niet het juiste woord. Het werken werd Jol onmogelijk gemaakt nadat Cruijff (of z'n ghostwriter) in de pen was gestegen. Ga nou niet zeggen dat het kwam doordat Ajax niet best speelde, het hele gezeik begon met die collum van Cruijff.
Whitey on the moon.
Lionel

Bericht door Lionel »

Nee, na het waardeloze spel.
IK GELOOF!!!!!!
joey
Erelid

Bericht door joey »

LucaS schreef:Welke creatieve speler in de selectie, buiten Sulejmani, is voor een kapitaal van buiten gehaald?

Creatief is misschien niet het juiste woord. De smaakmakers (KJH, Suarez) of de spelers die dat hadden moeten worden (Sulejmani, EL Hamdaoui). Bij elkaar opgeteld voor een miljoen of veertig in vijf jaar.

Wanneer leidt Ajax eens een goede centrumspits op, bijvoorbeeld? :confused.gif:
LucaS

Bericht door LucaS »

Poepon
joey
Erelid

Bericht door joey »

Poepon? :confused.gif: :smallgrin.gif:

Als je dát niveau acceptabel vind, kan ik me voorstellen dat je tevreden bent over de opleiding zoals die nu is.
Laatst gewijzigd door joey op vr jul 01, 2011 1:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

GangstaRiB schreef:Kleineren is misschien niet het juiste woord. Het werken werd Jol onmogelijk gemaakt nadat Cruijff (of z'n ghostwriter) in de pen was gestegen. Ga nou niet zeggen dat het kwam doordat Ajax niet best speelde, het hele gezeik begon met die collum van Cruijff.
Zat mensen wilden Jol in de zomer al weg hebben.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
999

Bericht door 999 »

Bertje schreef:
GangstaRiB schreef:Kleineren is misschien niet het juiste woord. Het werken werd Jol onmogelijk gemaakt nadat Cruijff (of z'n ghostwriter) in de pen was gestegen. Ga nou niet zeggen dat het kwam doordat Ajax niet best speelde, het hele gezeik begon met die collum van Cruijff.
Zat mensen wilden Jol in de zomer al weg hebben.
Maar toen was er nog niks van Jc te bekennen ...Overgens viel dat best mee. Kon ook niet anders na zo'n seizoen ..
Blij met de punten ...
Lionel

Bericht door Lionel »

LucaS schreef:Grappig, de pogingen om de mensen die Cruijff niet blind volgen te ridiculiseren en de mond te snoeren.
Echt waar? Wie dan?
Zlatan, Mido, Maxwell, Trabelsi, Pienaar (oke Ajax Cape Town).
IK GELOOF!!!!!!
Plaats reactie