De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

999

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 »

Wie is er geen adept van de voetballer Cruijff, maar voetballen dat doet hij allang niet meer ..
Blij met de punten ...
Le T.

Bericht door Le T. »

999 schreef:Wie is er geen adept van de voetballer Cruijff, maar voetballen dat doet hij allang niet meer ..
Ik was ook wel adept van de trainer Cruijff, maar trainer doet hij al lang niet meer.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam »

Luciano schreef:Waarom deze uitzondering? Nogmaals: de toon. Die beledigingen en soms pure haat gaan veel te ver.
Laat maar Luciano, Cruijff heeft een smeercampagne gevoerd, en Van de Boog en Coronel ook. Het was een vies spel. En dat is voor veel posters blijkbaar reden genoeg om dat hier ook te doen. Je mag hier niks zeggen over de negatieve toon en het elkaar aanvallen, omdat je dat dan eerder had moeten doen, in andere topics en discussies. Je moet maar mee blijven lezen.

Ik zou zeggen, stort je op de rest van de topics op ajaxtalk als je nette taal wilt lezen, da's hier namenlijk helaas ver te zoeken. Bij zowel de anti-Cruijffianen, maar ook de pro-Cruijffianen.

In ieder geval, welkom als poster! :smile-ajax.gif:
Op naar de vierde ster!
zeux

Bericht door zeux »

Is het niet tijd om de poll boven dit topic te veranderen in: wie wil dat Cruijff door gaat in de RvC? :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Ling AD wordt omdat Cruijff dat wil (terwijl de rest tegen is). Maar het kan ook niet zo zijn dat het hele idee dat Ajax geleid moet worden door oud-voetballers - en dit geld natuurlijk helemaal voor de AD, het boegbeeld van de club - zo komt te vervallen. Anders vraag je Cruijff namelijk niet voor de RvC en dan zouden de ledenraad en benoemingscommissie zich dus eens flink achter de oren mogen krabben.

Maar goed, als Ling inderdaad onbetrouwbaar is - en ik kan niet beoordelen of dat zo is, zoals niemand hier dat kan, lijkt mij - mag hij natuurlijk geen AD worden. Het argument dat hij te licht is mag wel eens toegelicht worden. Wat zijn de criteria? En dat hier een aantal mensen op AT hem afschieten op basis van wat losse flodders vind ik ook vrij frappant.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Thom

Bericht door Thom »

Luciano schreef:
Columbus schreef:Er is helemaal geen haat tegen Cruijff of wie dan ook. De posters die je noemt hebben alleen vanaf het begin grote vraagtekens bij de manager Cruijff en zijn vanaf het begin zeer kritisch over de manier van handelen, beslissen en communiceren. De vraagtekens die er gezet werden lijken waarheid te worden.

Cruijff de kans geven??? Die heeft hij nu volledig. Alleen lijkt het erop dat Cruijff totaal niet kan samen werken, en gelijk met opstappen dreigt wanneer er niet gedaan wordt wat hij zegt. Samenwerken is en blijft lastig...

Maar laten we toch hopen dat het allemaal wel meevalt en dat het vreselijk opgeblazen wordt... Maar ja, waar rook is.......
Vraagtekens zetten is wat anders dan iemand uitmaken voor psychopaat, vergelijken met dictatoren/massamoordenaars en hem de dood toe wensen. Zeker als het belang van Ajax bij zo iemand voorop staat. De toon is extreem negatief en grimmig. De extreme standpunten komen nmi de sfeer en discussie niet ten goede.

Ik ga me overigens niet inhoudelijk in de discussie mengen. Dat mogen de posters doen die al 300 pagina's zichzelf aan't herhalen zijn hahaha.
Je lijkt Cruijff wel: een boel woorden maar geen daden!. Ajaxtalk was de enige die even uit de slof schoot, voor de rest hebben alle crtitici redelijke kritiek op Cruijff zonder dat ze uit hun dak gaan. Ik weet niet waar je 'haat' vandaan haalt. Ik bijvoorbeeld ben er van overtuigd dat Cruijff (cs!) totaaaaaaal niet geschikt voor wat hij nu wil. Hij was een goede voetballer, een goede trainer en is denk ik een goed mens. M aar laat hem in godsnaam niet een club runnen.

Waar is Coronel als je hem nodig hebt?!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Sportwereld schreef:'Johan denkt 3 stappen vooruit en wil gewoon doorpakken'

Waar het in de Arena rommelt rondom al dan niet aanstellen van Tscheu La Ling als algemeen directeur, wordt er op De Toekomst naar de plannen van Johan Cruijff al volop gereorganiseerd. Waar Dennis Bergkamp in Overijssel bij Ajax is, maken Wim Jonk en Ruben Jongkind in Amsterdam overuren.

Johan heeft begin juni op de Toekomst alle trainers toegesproken. Iedereen heeft zijn verhaal aangehoord. Dat het hem niet snel genoeg gaat, is bekend. Johan denkt namelijk altijd drie zetten vooruit. Hij wil gewoon doorpakken

'Bedenk dat we een heel andere structuur willen aanbrengen in de jeugdopleiding. Dat kost tijd en organisatie', legt Wim Jonk vandaag uit in gesprek met het AD. 'We hebben de laatste drie weken 57 gesprekken gevoerd van anderhalf tot twee uur per individu.'

Jonk verduidelijkt de betrokkenheid van Cruijff. 'Johan heeft begin juni op de Toekomst alle trainers toegesproken. Iedereen heeft zijn verhaal aangehoord. Dat het hem niet snel genoeg gaat, is bekend. Johan denkt namelijk altijd drie zetten vooruit. Hij wil gewoon doorpakken.'

Jonk, Bergkamp en Jongkind zijn al een eind op streek. 'Natuurlijk ondervind je weerstand. Die heb je altijd als je veranderingen doorvoert. En sommigen denken toch vaak aan hun eigen BV'tje. Maar iedereen blijft en er komen trainers bij', aldus de voormalige prof, die in gesprek is met oud-internationals als Gerald Vanenburg en Ronald de Boer om (techniek)trainer te worden.

'We liggen aardig op schema. Deze week hopen we alle contracten met de jeugdtrainers in orde te hebben, daar ligt onze prioriteit. Terwijl we onze eigen contracten nog niet eens geregeld hebben, maar het gaat om Ajax', aldus Jonk, die de kritiek dat hij amper bereikbaar zou zijn, wegwuift. 'Volkomen onzin. We zijn hier bijna dag en nacht bezig en gewoon aanspreekbaar, hoor.'
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Het is denk ik ook maar net welke 'ingewijden' je spreekt. Dat B&J onbekwaam zijn is natuurlijk wel het stokpaardje van een bepaalde groepering.
jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu »

Sportwereld schreef:Maar iedereen blijft en er komen trainers bij', aldus de voormalige prof, die in gesprek is met oud-internationals als Gerald Vanenburg en Ronald de Boer om (techniek)trainer te worden.
Iedereen blijft? 57 gesprekken plus nog een aantal nieuwe trainers. Hoe zit het dan met die trainers die 'na observatie en op advies van de nieuwe bazen' moesten wijken?
999

Bericht door 999 »

Je houdt wel van een gokje Jöhnk ? ( net als Ling ).Ik bedoel moet je dat risico nemen met een club als AJAX, of zou het niet beter zijn geweest om personen met meer ervaring ( op voetbal en organiserend gebied ) en van daaruit deze personen mee laten toewerken/draaien naar zulke belangrijke functies ..
Blij met de punten ...
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Jabu schreef:
Iedereen blijft? 57 gesprekken plus nog een aantal nieuwe trainers. Hoe zit het dan met die trainers die 'na observatie en op advies van de nieuwe bazen' moesten wijken?
Die worden gedegradeerd of krijgen een andere job, iets in de scouting/clinics verzorgen/coördineren.
Toppie

Bericht door Toppie »

Je kan de Topic ook veranderen in Cruijff vertrekt weer en het bestuur is gezeteld. Cruijff, wie gelooft nog in deze nep ajacied :excited.gif:
999

Bericht door 999 »

Blij met de punten ...
Zabski

Bericht door Zabski »

Haha, zit wel wat in wat Henk zegt, echter is de soep niet zo heet gegeten als men het doet voorstellen in de media
Le T.

Bericht door Le T. »

Jöhnk schreef:Het is denk ik ook maar net welke 'ingewijden' je spreekt. Dat B&J onbekwaam zijn is natuurlijk wel het stokpaardje van een bepaalde groepering.
Het probleem is natuurlijk dat ze daar niet zitten op hun eigen merites, maar alleen omdat ze de trouwe loopjongens van Cruijff uithangen. Als je opklimt in een organisatie, hoe snel ook, en laat zien wat je kunt en daarom leidinggevende wordt dan heb je natuurlijk gezag. Bergkamp en Jonk hebben niet bepaald een denderend CV, al het gewicht wat ze in de schaal leggen komt van Cruijff. Iedereen weet dat wanneer Cruijff weer vertrekt zij ook niet houdbaar zijn. Zo krijg je geen mensen mee natuurlijk.

In die zin heeft Jonk gelijk, Cruijff heeft weer twee stappen overgeslagen, nl. de ontwikkeling van Bergkamp en Jonk tot goede jeugdtrainers en tot goede leidinggevenden.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Jonk werkte al enkele jaren tot ieders tevredenheid als individuele trainer bij Ajax. Dat hij daarna HO wordt is een uiterst normale ontwikkeling. Sterker nog: zijn voorgangers (Olde Riekerink, V/d Brom, Blind) bewandelden hetzelfde pad. Ook Bergkamp is nu al weer twee jaren in dienst als jeugdtrainer bij Ajax en elders actief geweest (D2, A1, assistent bij Nederland B).

En met niemand anders!
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

VI schreef:Van der Sar en Seedorf op eigen shortlist rvc Ajax

07/07/2011 13:15

EXCLUSIEF - Johan Cruijff maakt zich sterk voor de aanstelling van Tscheu La Ling als algemeen directeur van Ajax, maar ondervindt intern veel weerstand tegen die kandidatuur. Inmiddels heeft de op 25 juli aantredende raad van commissarissen (met Steven ten Have als beoogd voorzitter) een shortlist met alternatieven samengesteld.

Daarop staan de namen van Marc Overmars, Edwin van der Sar, Clarence Seedorf en Dennis Bergkamp. Het betreft hier kandidaten van wie de meest geschikte niet meteen in de directie benoemd zou worden, maar door een tussenpaus klaargestoomd moet worden voor een toekomstige aanstelling als directeur voetbalzaken.

Behalve de oud-speler in kwestie zou dan een directeur operationele zaken worden aangesteld om de Ajax NV te leiden.

Overmars was in een eerder stadium al door Cruijff naar voren geschoven als kandidaat, maar de commissaris van Go Ahead Eagles gaf aan zichzelf nog niet geschikt te achten voor een directiefunctie op korte termijn.

Bergkamp speelt momenteel al een sleutelrol bij Ajax, als assistent-coach bij de A-selectie en als hervormer van de jeugdopleiding, samen met Wim Jonk.

Van der Sar beëindigde ruim een maand geleden bij Manchester United zijn profcarrière en volgt een trainerscursus. Seedorf verlengde onlangs zijn contract bij AC Milan tot medio 2012 en heeft een eigen bedrijf in sportmanagement, ON International. Daarnaast is hij technisch adviseur bij de Italiaanse Serie C-club AC Monza. (Simon Zwartkruis)
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
LucaS

Bericht door LucaS »

..en kreeg in die hoedanigheid matige tot slechte beoordelingen.
I think I lost my fucking headache
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Ik maak hieruit in ieder geval op dat het werk van Jonk en Bergkamp bij de opleiding hoe dan ook doorgang zal vinden - anders zou Bergkamp nu geen kandidaat zijn voor een dergelijke sleutelrol, natuurlijk. Dat is mijns inziens het belangrijkste.

En met niemand anders!
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

LucaS schreef:..en kreeg in die hoedanigheid matige tot slechte beoordelingen.
Geruchten, stammend uit een uiterst roerige periode waarin verschillende kampen tegenover elkaar stonden. Past natuurlijk wel in jouw straatje, alwetende.

En met niemand anders!
LucaS

Bericht door LucaS »

Ik heb het niet verzonnen hoor, niets-wetende
I think I lost my fucking headache
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Dat zeg ik dan ook niet.

En met niemand anders!
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik ook niet.
IK GELOOF!!!!!!
wimpey

Bericht door wimpey »

Jol maakt in AD schoon schip met Boog, Coronel en Blind:

Jol: Blind wilde nóóit meer met Cruijff praten

Een telefoontje met Johan Cruijff had een hoop ellende kunnen schelen, vermoedt voormalig Ajax-trainer Martin Jol. De huidige Fulham-coach kijkt in het nieuwe nummer van Elf Voetbal terug op zijn tijd in Amsterdam. Jol besloot echter bewust niet met Cruijff te bellen.

'Daar ben ik te loyaal voor', zegt Jol in het blad. 'Cruijff heeft de mensen die me bij Ajax hebben aangesteld regelmatig zó zwaar beschadigd, dat ik dat niet wilde. Uri Coronel, Rik van den Boog en Danny Blind hadden allen aangegeven nóóit meer met Cruijff te willen praten.'

Hij signaleert volgens al die Ajax-mensen alleen problemen, zonder oplossingen aan te dragen. Ze werden moe van al dat Cruijff-gezeur en wilden hun eigen koers gaan varen.'

'Ja, ik had hem kunnen bellen. Ik denk dat we binnen een uur op dezelfde lijn hadden gezeten. Extra wrang is natuurlijk het feit dat, zodra ik weg was, al die mensen plotseling wel met Cruijff in gesprek gingen.'

--> waaruit maar weer eens blijkt dat Boog, Coronel en Blind enkel met zichzelf en hun survival bezig waren / zijn. Stel windvanen. Jol is tenminste authentiek.
Plaats reactie