En Cruijff heeft weinig verstand van management. Ieder zijn competentie. Zolang de leden van de RVC elkaar in de waarde laten is er niets aan de hand.
De RVC is geen theekransje, er mag best een stevige discussie zijn. En die zal er ook heus geweest zijn, want Cruijff vond het vast heel vervelend dat Ling werd afgeserveerd. Maar wat er dan in de pers van gemaakt wordt... Daar zit meer achter, dat is wel duidelijk. Het moddergooien gaat nog even door in de hoop dat de zaak escaleert en de nieuwe RVC er niet komt.
Ik kan me niet voorstellen dat Cruijff opstapt, dat kan hij niet maken tegenover de mensen met wie hij in dit project is gestapt. En als hij lange tenen had, dan was hij allang vertrokken, er is genoeg gebeurd wat hem daartoe had kunnen brengen. Ik moet steeds denken aan wat Jan Mulder zei, nadat Cruijff hard was gebotst met de directie: 'Ik heb Cruijff sinds 1973 niet meer zo kwaad gezien.' Cruijff heeft een missie, hij gaat dit gewoon doen. Geen Coronel of VDB of Gijrath of Blind of andere lekkende bitch die hem daarvan kan afhouden.
Zo zie ik het, en ik hoop het natuurlijk ook.