Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door wimpey » do dec 08, 2011 12:51 pm

999 schreef: Nu ben jij ook niet degene die er " sportief " gezien iets mee van doen heeft .. Dat hebben de AJAX spelers dus wel ..
Uiteraard. Maar ze bewijzen jaar in, jaar uit dat de CL te hoog gegrepen is. Wanneer won Ajax voor het laatst van een europese ploeg van naam? 2003? Ik sta als fan niet zo emotioneel in die CL. Wel wanneer Ajax in de eredivisie speelt.

Daarom vind ik RKC-uit belangrijker. Daar gaat het - voor mij als fan - om de hoofdmaaltijd. De CL is voor mij een afzakkertje. Wanneer je RKC en ADO pakt, doe je weer mee om de titel. Maar dat zal met deze ploeg nog niet zo easy gaan, ben ik bang...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do dec 08, 2011 12:55 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Nu ben jij ook niet degene die er " sportief " gezien iets mee van doen heeft .. Dat hebben de AJAX spelers dus wel ..
Uiteraard. Maar ze bewijzen jaar in, jaar uit dat de CL te hoog gegrepen is. Wanneer won Ajax voor het laatst van een europese ploeg van naam? 2003? Ik sta als fan niet zo emotioneel in die CL. Wel wanneer Ajax in de eredivisie speelt.

Daarom vind ik RKC-uit belangrijker. Daar gaat het - voor mij als fan - om de hoofdmaaltijd. De CL is voor mij een afzakkertje. Wanneer je RKC en ADO pakt, doe je weer mee om de titel. Maar dat zal met deze ploeg nog niet zo easy gaan, ben ik bang...
Het gaat er niet om of je wel of niet aanspraak zou hebben op een volgende ronde CL, je bent gewoon keihard genaaid gisteren. Dat is reden genoeg om pissig te zijn. Die blinde Portugees moet gewoon per direct uit z'n functie ontheven worden en ik wacht af wat er bij Zagreb-Lyon is gebeurd. De Uefa heeft z'n mond vol over fair play, put your money where your mouth is.
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 08, 2011 12:56 pm

wimpey schreef:

Vorig jaar AC Milan. Onder van Basten volgens mij OM en Sampdoria.
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 08, 2011 1:02 pm

Milan was om des keizer's baard.

L'OM en Fiorentina zijn geen topploegen.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » do dec 08, 2011 1:02 pm

LucaS schreef: Vorig jaar AC Milan. Onder van Basten volgens mij OM en Sampdoria.
Exactemonde :ajaxscarf.gif:
Vakkie 129

999

Bericht door 999 » do dec 08, 2011 1:05 pm

wimpey schreef:

Maar dit slaat toch nergens op Wim.Als AJAX door zou zijn gegaan dan was Rkc toch net zo belangrijk gebleven.Daarbij had het ook nog eens wat zelfvertrouwen kunnen geven aan de groep.De volgende C.L. wedstrijd zou immers toch pas na de winterstop zijn.

En ook in de E.L. kun je tegenstanders tegenkomen die gehak van je kunnen maken, sowhat ?.Als voetballer maar zeker ook als supporter zijn dat toch de wedstrijden waar je naar uit kijkt.Anders had AJAX zich niet in hoeven te schrijven voor de CH. L. ...
Laatst gewijzigd door 999 op do dec 08, 2011 1:08 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Le T.

Bericht door Le T. » do dec 08, 2011 1:05 pm

Thijs schreef:
Peter schreef:Zou me er niet al te druk over maken, hoor. Als ik de beelden van Zagreb-Ajax nog even bekijk, dan hadden we daar ook met dubbele cijfers moeten winnen. Nu was dat nog 11 vs. 11, dus wie weet als we daar een uur lang met 10 vs. 11 mochten spelen....

Het riekt naar omkoping, maar zou er niet te hard op inzetten. Feit is namelijk dat die lui eigenlijk te slecht zijn voor omkoping. Op maximale kunnen zijn ze namelijk al rijp voor de sloop.
In de eerste helft was Dinamo een stuk beter dan Lyon, ook met 10 man. Niks aan de hand. In de rust staat het binnen 5 minuten 'ineens' 1-4.

In de rust is daar wat gebeurd, ik ben ervan overtuigd.
Als je zo'n wedstrijd koopt, dan zorg je natuurlijk dat het lang 'spannend' blijft. Tegentreffer is altijd goed, rooie kaart ook, en dan een fase waarin het hard gaat. Zo hou je een redelijk geloofwaardig verhaal over. Alleen knipogen doe je dan natuurlijk niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do dec 08, 2011 1:06 pm

Jesse schreef:Ik geloof niet zo in omkoping. Ik denk dat het gewoon een avond was waarop alles tegen zat voor Ajax. Twee van die afgekeurde goals van Ajax, zo'n bal op de lat, zo'n kopbal van Bulyikin, zo'n Zagreb dat helemaal in elkaar stort na de 1-2 (er geen zin meer in heeft, publiek tegen zich krijgt net als tegen Ajax). Zoveel pech op één avond maak je eens in de zoveel jaar mee, gisteravond was zo'n avond.
Geen omkoping? Dat het niet bewezen kan en zal worden is wel duidelijk, maar dat er hier iets stinkt staat voor mij vast. Dit is meer dan pech.

Ik lees overigens hier en daar dat we met 2-3 door waren geweest, maar dat klopt toch niet? Lyon had dan toch meer gescoorde doelpunten?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » do dec 08, 2011 1:13 pm

Zagreb dreigt met juridische maatregelen bij aanhouden insinuaties

Dinamo Zagreb heeft via een verklaring op haar website afstand genomen van de insinuaties dat de uitslag van Dinamo Zagreb - Olympique Lyon onder verdachte omstandigheden tot stand is gekomen. Volgens de club is er een blamerend sportief resultaat behaald, waarvoor de club al de nodige sportieve maatregelen neemt. De tegenstander was volgens Dinamo echter superieur, had een man meer en was extreem gemotiveerd door de kans op het bereiken van de volgende ronde.

"We vragen alle mediavertegenwoordigers en sporters, die deelnemen aan het 'debat', daarmee te stoppen. Het is een schande voor de reputatie van onze club, het voetbal en sport in het algemeen. Als de insinuaties in de media doorgaan, zal Dinamo alle juridische maatregelen nemen om zichzelf te beschermen."
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do dec 08, 2011 1:19 pm

Duke schreef:
Jesse schreef:Ik geloof niet zo in omkoping. Ik denk dat het gewoon een avond was waarop alles tegen zat voor Ajax. Twee van die afgekeurde goals van Ajax, zo'n bal op de lat, zo'n kopbal van Bulyikin, zo'n Zagreb dat helemaal in elkaar stort na de 1-2 (er geen zin meer in heeft, publiek tegen zich krijgt net als tegen Ajax). Zoveel pech op één avond maak je eens in de zoveel jaar mee, gisteravond was zo'n avond.
Geen omkoping? Dat het niet bewezen kan en zal worden is wel duidelijk, maar dat er hier iets stinkt staat voor mij vast. Dit is meer dan pech.

Ik lees overigens hier en daar dat we met 2-3 door waren geweest, maar dat klopt toch niet? Lyon had dan toch meer gescoorde doelpunten?
Nee, dan waren we inderdaad niet door. Alleen viel die derde goal van Madrid gister omdat de strijd toch gestreden was.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Feest

Bericht door Feest » do dec 08, 2011 1:22 pm

Uitermate verdacht.

Een ploeg die pas 2x heeft gescoord (bij een 6-0 achterstand nadat men na 20 minuten al 4-0 achter stond) in de CL in 5 duels dat ineens een thuisdoelpunt maakt en een voorsprong neemt.

Nee, dat zaakje stinkt.

Arthur

Bericht door Arthur » do dec 08, 2011 1:23 pm

Ik vertrouw het eigenlijk allemaal ook niet, maar ik hou het er maar op dat we vorig jaar een kosmische schuld hebben opgebouwd met de gelukkige landstitel en dat we dat dit seizoen aan het terugbetalen zijn. Het was het waard wat mij betreft.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do dec 08, 2011 1:25 pm

Feest schreef:Uitermate verdacht.

Een ploeg die pas 2x heeft gescoord (bij een 6-0 achterstand nadat men na 20 minuten al 4-0 achter stond) in de CL in 5 duels dat ineens een thuisdoelpunt maakt en een voorsprong neemt.

Nee, dat zaakje stinkt.
Verrassende reactie. Hoelaat moest Liverpool ook alweer voetballen? Ow wacht...
Whitey on the moon.

Feest

Bericht door Feest » do dec 08, 2011 1:27 pm

Cynisme en sarcasme, twee begrippen die Purmerend nooit hebben bereikt.

Natuurlijk was die zooi verkocht.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do dec 08, 2011 1:31 pm

Feest schreef:Cynisme en sarcasme, twee begrippen die Purmerend nooit hebben bereikt.

Die had ik even gemist. Verder kun je het standpunt innemen dat het discussieren over 'verkochte wedstrijden' nogal kansloos is.

Maar goed, jij hebt ook je bedenkingen bij hetgeen gebeurde gisteravond.

Of die wedstrijd in Zagreb nou wel of niet fair was, bij mij steekt het ergst dat die blinde grensrechter tot 2x toe z'n vlag omhoog steekt. Ik kan me maar niet aan de indruk ontrekken dat de arbiters nogal veel ontzag voor Mourinho en cs. hadden.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » do dec 08, 2011 1:31 pm

GangstaRiB schreef:
Feest schreef:Uitermate verdacht.

Nee, dat zaakje stinkt.
Verrassende reactie. Hoelaat moest Liverpool ook alweer voetballen? Ow wacht...
Tegen Fulham, die wedstrijd is pas geweest ..
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do dec 08, 2011 1:36 pm

AT5: UEFA start geen onderzoek naar Zagreb-Lyon

Volgens de KNVB zal de UEFA vooralsnog geen onderzoek instellen naar de uitslag van Zagreb-Lyon. Dat liet een woordvoerder van de Nederlandse voetbalbond aan AT5 weten. 'De UEFA heeft laten weten dat er vooralsnog geen signalen zijn dat het resultaat onreglementair is beïnvloed. De UEFA start dan ook geen onderzoek naar de wedstrijd.'
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Alexander

Bericht door Alexander » do dec 08, 2011 1:48 pm

Natuurlijk gaan hier geen koppen rollen en gaat eruit dat hele Franse onderzoek niks komen. Durf ik al m'n geld op te zetten.

Heb liever dat we kijken naar de manier hoe we gisteren hebben gespeeld. Onze grote ster Jansen, wat doet die gozer bij Ajax?

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » do dec 08, 2011 1:56 pm

Arthur schreef:Ik vertrouw het eigenlijk allemaal ook niet, maar ik hou het er maar op dat we vorig jaar een kosmische schuld hebben opgebouwd met de gelukkige landstitel en dat we dat dit seizoen aan het terugbetalen zijn. Het was het waard wat mij betreft.
:biggrin.gif:

post van het seizoen 2011/2012 :biggthumpup.gif:
Vakkie 129

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do dec 08, 2011 2:16 pm

Over geld inzetten gesproken, ik twijfelde nog om 50 euro in te zetten op het doorgaan van Lyon. Had ik een soort win-win gehad. Of Ajax door of het had me 2000 euro opgeleverd. Maarja, niet gedaan.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

999

Bericht door 999 » do dec 08, 2011 2:21 pm

Alexander schreef:Natuurlijk gaan hier geen koppen rollen en gaat eruit dat hele Franse onderzoek niks komen. Durf ik al m'n geld op te zetten.

Heb liever dat we kijken naar de manier hoe we gisteren hebben gespeeld. Onze grote ster Jansen, wat doet die gozer bij Ajax?
Tja, dan moet je dus niet bij Janssen zijn maar bij F.d.Boer als jij vind dat Janssen niks te zoeken heeft bij AJAX ..
Blij met de punten ...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do dec 08, 2011 2:22 pm

It's scandalous and malicious to proclaim the Champions League match between Dinamo and Lyon as suspicious which is also underrating of Dinamo's opponent Lyon just because they got the needed win to qualify to the next round of the Champions League. Dinamo ended the match with a shameless result which already caused certain measures taken from the club board.

Off course, no one in club can't be satisfied after that result, but it is also obvious that Dinamo was fighting after taking the lead, after equalising and when Lyon took the lead to achieve the best possible result.

GNK Dinamo once again strongly objects to all domestic and foreign media speculation about any dishonourable actions regarding the game result. A better team with an extra player won the game in Maksimir and managed to qualify for the next stage of the UEFA Champions league.

We kindly ask all media representatives to stop with their discussion regarding this matter because it is humiliating for the reputation of our club, football and sport in general to do so.

In case this speculation doesn't stop GNK Dinamo will be forced to take all possible legal measures to protect its rights.
Dinamo.

Walgelijke kutclub.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

ferry

Bericht door ferry » do dec 08, 2011 2:27 pm

Thijs schreef:
Off course, no one in club can't be satisfied after that result, but it is also obvious that Dinamo was fighting after taking the lead...
Dinamo.

Walgelijke kutclub.
Dus niemand in de club kan niet tevreden zijn met het resultaat. Nou zeggen ze het zelf!! :hypocrite.gif:

zeux

Bericht door zeux » do dec 08, 2011 2:37 pm

Fuck. Spanje-Malta all over again. :blackcat.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.

Bericht door Le T. » do dec 08, 2011 2:54 pm

GangstaRiB schreef:
Feest schreef:Cynisme en sarcasme, twee begrippen die Purmerend nooit hebben bereikt.

Die had ik even gemist. Verder kun je het standpunt innemen dat het discussieren over 'verkochte wedstrijden' nogal kansloos is.

Maar goed, jij hebt ook je bedenkingen bij hetgeen gebeurde gisteravond.

Of die wedstrijd in Zagreb nou wel of niet fair was, bij mij steekt het ergst dat die blinde grensrechter tot 2x toe z'n vlag omhoog steekt. Ik kan me maar niet aan de indruk ontrekken dat de arbiters nogal veel ontzag voor Mourinho en cs. hadden.
Dat speelt altijd mee. Clubs als Real Madrid en Manchester United hebben doorgaans wat minder pech met scheidsrechterlijke beslissingen, om over Barcelona maar helemaal te zwijgen. Dat is een gegeven waar je mee om hebt te gaan als je je inschrijft voor de CL.

Maar wees nou even reeel. Deze beslissing zijn zo op het randje dat je er net even 5cm of een miliseconde naast kunt zitten. Sterker nog, misschien was er wel een teenpunt of wenbrouw buitenspel, en dan is het technisch gesproken buitenspel. En Real had zelf ook een dubieus vlagsignaal tegen.

Wat betreft de vermeende omkoping, het zou best kunnen natuurlijk. Alleen zijn het gros van de argumenten zo ongelooflijk slecht. Daaruit leid ik dan af dat hier vooral de wens de vader van de gedachte is.

- Het was een onvoorstelbare uitslag: Onzin, het optimisme was volledig uit de hand gelopen.
- De rode kaart was opzettelijk: Onzin, een doodgewone overtreding zoals spelers die vaak niet kunnen laten, ook met geel op zak.
- De kroaat die scoorde juichtte alsof hij de CL had gewonnen: Onzin, die jongen is 17 en met 10 maken ze nog een goal op een belangrijk moment, waardoor ze misschien wel gaan winnen.
- De keeper liet alles gaan: Onzin, dat deed hij tegen Ajax ook, hij kan gewoon niet beter.
- Er was een knipoog: Kan voor van alles zijn, als je omgekocht bent kijk je daarvoor uit lijkt me.
- Ze streden niet: Onzin, ze stortten in zoals een team wel eens vaker gebeurt, en Lyon kwam tot goeie aanvallen met spelers die een klasse beter waren.

Ik zou het wat overtuigender vinden als de complottheoristen zich zouden beperken tot argumenten die wel ergens op slaan.
999 schreef:
Alexander schreef:Natuurlijk gaan hier geen koppen rollen en gaat eruit dat hele Franse onderzoek niks komen. Durf ik al m'n geld op te zetten.

Tja, dan moet je dus niet bij Janssen zijn maar bij F.d.Boer als jij vind dat Janssen niks te zoeken heeft bij AJAX ..
Sssht, "Don't mention the Boer". Niet zijn aankopen, niet zijn opstelling, niet zijn wissels en al helemaal niet dat de spelers niet door kregen dat ze er koste wat kost een gelijkspel uit moesten slepen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie