De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

wimpey

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma dec 12, 2011 3:20 pm

brigade zuid schreef:Coronel en van Os met in hun kielzog de Sturkenboompjes en Ten Haventjes van deze wereld voeren een achterhoede gevecht, dit kunnen ze nooit winnen. Het zijn de laatste stuiptrekkingen van een paar oude mannetjes die helemaal geil zijn op macht en hun eigen pluche.
Onderschat ze niet. Zie de bezetting van de bestuursraad, die gewoon doodleuk op zoek gaat naar een nieuwe RvC, die de komst van LvG als AD erdoor drukt.

Coronel en Van Os zijn zeer machtig. Ze hebben overal hun mannetjes zitten: in de directie, in de RvC, in de bestuursraad, in de diverse commissies. In de media ook. Die lui zijn amper uit te roeien. Dat het al 15 jaar pet is, dat ze over hun graven heen regeren: da's hen een rotzorg.

Ajax is voor hen slechts een vehikel om macht, status en ego te bevredigen. Hun gelijk ligt niet op het veld, maar in de bestuurskamer.

Luciano

Bericht door Luciano » ma dec 12, 2011 3:21 pm

Ajax Rules schreef:
Jöhnk schreef:Volgens mij wil AR net als Sturkenboom Jonk eruit, wimpey.
Nou, dat geeft natuurlijk wel weer nieuwe onrust in de tent.

Ik weet wel dat ik Jonk een eng, fanatiek mannetje geworden vind.
Fanatisme lijkt mij een positieve eigenschap. In welke zin eng?

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma dec 12, 2011 3:21 pm

wimpey schreef:
brigade zuid schreef:Coronel en van Os met in hun kielzog de Sturkenboompjes en Ten Haventjes van deze wereld voeren een achterhoede gevecht, dit kunnen ze nooit winnen. Het zijn de laatste stuiptrekkingen van een paar oude mannetjes die helemaal geil zijn op macht en hun eigen pluche.
Onderschat ze niet. Zie de bezetting van de bestuursraad, die gewoon doodleuk op zoek gaat naar een nieuwe RvC, die de komst van LvG als AD erdoor drukt.

Coronel en Van Os zijn zeer machtig. Ze hebben overal hun mannetjes zitten: in de directie, in de RvC, in de bestuursraad, in de diverse commissies. In de media ook. Die lui zijn amper uit te roeien. Dat het al 15 jaar pet is, dat ze over hun graven heen regeren: da's hen een rotzorg.

Ajax is voor hen slechts een vehikel om macht, status en ego te bevredigen. Hun gelijk ligt niet op het veld, maar in de bestuurskamer.
Inderdaad, hier ligt op het moment het grootste euvel voor Cruijff. Die verrekte bestuursraad.
Face your fears and live your dreams, No Fear

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 12, 2011 3:22 pm

Luciano schreef: Fanatisme lijkt mij een positieve eigenschap. In welke zin eng?
Jonk wil zijn gelijk op het veld bewijzen. Dat past natuurlijk niet bij slangenkuil Ajax, waar de vergadertijgers de macht hebben.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » ma dec 12, 2011 3:23 pm

De Dominee schreef: Mwoah, hij heeft veel meer geroepen hoor. Over misplaatste arrogantie bij Cruijff en dat hij de uitspraak van de rechter maar vreemd vond en in strijd met het vennootschaprecht. Hij verwijt Cruijff goede ideeen te hebben, maar geen goed uithangbord te zijn voor de club. Dat soort teksten.
:smallgrin.gif: en dat van Petertje RRRRRRRR de Vrrrrrrriesss
Vakkie 129

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 12, 2011 3:25 pm

15.20: Ten Have: 'Salarissen hebben aandacht RvC.'

15.16: Aandeelhouder: 'Salarissen directie Ajax zijn exhorbitant.' Voorstel aan RvC voor soberdere salarissen.

Krullenjongen Blind houdt z'n adem in.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma dec 12, 2011 3:27 pm

Ride schreef:
De Dominee schreef: Mwoah, hij heeft veel meer geroepen hoor. Over misplaatste arrogantie bij Cruijff en dat hij de uitspraak van de rechter maar vreemd vond en in strijd met het vennootschaprecht. Hij verwijt Cruijff goede ideeen te hebben, maar geen goed uithangbord te zijn voor de club. Dat soort teksten.
:smallgrin.gif: en dat van Petertje RRRRRRRR de Vrrrrrrriesss
Jep. Vast geen rancune vanwege het feit dat hij geen AD geworden is...

@ Wimpey: het salaris van Jonk en Bergkamp is natuurlijk ook niet mals...

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » ma dec 12, 2011 3:28 pm

De Dominee schreef: Jep. Vast geen rancune vanwege het feit dat hij geen AD geworden is...
:hypocrite.gif:
Vakkie 129

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 12, 2011 3:30 pm

Volgens mij is de situatie dat er compleet legaal een interim-directie is aangesteld en dat Jonk weigert opdrachten van die directie aan te nemen. Ajax is al erg coulant geweest richting Jonk. Hij moet gewoon uitvoeren wat zijn 'bazen' hem opdragen. Of opstappen natuurlijk. Dat geldt voor iedereen die ergens werkt.
I think I lost my fucking headache

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma dec 12, 2011 3:30 pm

De Dominee schreef:

Die geven leiden aan de kraamkamer van Ajax en voeren de ideeën van Cruijff uit. Dat verdien je later dubbel en dwars terug als er goede spelers doorbreken. Staat in geen verhouding met bulldozer Sturkenboom.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 12, 2011 3:31 pm

De Dominee schreef: @ Wimpey: het salaris van Jonk en Bergkamp is natuurlijk ook niet mals...
Zijn geen directeuren.

Blind kreeg 4 ton om uit te voeren wat anderen hem opdroegen. 0,0 eindverantwoordelijkheid en 0,0 beleidsbepalend. Dan is het einde zoek.

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 12, 2011 3:32 pm

Jöhnk schreef:Volgens mij wil AR net als Sturkenboom Jonk eruit, wimpey.

Sturkenboom schijnt nogal voor schut te gaan. Hij zei dat ie met Cruijff had gesproken, maar die ontkende dat. De VEB was 'not amused'.
Dat horen vaker ja, dat Cruijff zich opeens niets meer weet te herinneren van communicatie met mensen die hij niet moet.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » ma dec 12, 2011 3:34 pm

LucaS schreef:Volgens mij is de situatie dat er compleet legaal een interim-directie is aangesteld en dat Jonk weigert opdrachten van die directie aan te nemen. Ajax is al erg coulant geweest richting Jonk. Hij moet gewoon uitvoeren wat zijn 'bazen' hem opdragen. Of opstappen natuurlijk. Dat geldt voor iedereen die ergens werkt.
te snel :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Ride op ma dec 12, 2011 3:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vakkie 129

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma dec 12, 2011 3:34 pm

D_skilled schreef:
De Dominee schreef:

Die geven leiden aan de kraamkamer van Ajax en voeren de ideeën van Cruijff uit. Dat verdien je later dubbel en dwars terug als er goede spelers doorbreken. Staat in geen verhouding met bulldozer Sturkenboom.
Als het over het salaris van Sturkenboom gaat dan vind ik de opmerking van Ten Have (de salarissen hebben de aandacht van de RvC) nogal vreemd. Die hebben ze immers zelf uitgedeeld?

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 12, 2011 3:34 pm

LucaS schreef:Volgens mij is de situatie dat er compleet legaal een interim-directie is aangesteld en dat Jonk weigert opdrachten van die directie aan te nemen.
Jonk moet op technisch vlak zijn oren maar laten hangen naar Blind en Sturkenboom. :aai.gif:
Ajax is al erg coulant geweest richting Jonk.
Vertel.
Hij moet gewoon uitvoeren wat zijn 'bazen' hem opdragen. Of opstappen natuurlijk. Dat geldt voor iedereen die ergens werkt.
Niet iedereen is een type-Blind. Eigen initiatief ondernemen en authentiek zijn, is geen schande.

Rooie

Bericht door Rooie » ma dec 12, 2011 3:36 pm

De Dominee schreef:
D_skilled schreef:
De Dominee schreef:

Als het over het salaris van Sturkenboom gaat dan vind ik de opmerking van Ten Have (de salarissen hebben de aandacht van de RvC) nogal vreemd. Die hebben ze immers zelf uitgedeeld?
Formeel is de interimdirectie blijkbaar aangesteld door de resterende statutaire directeuren (Slop en vd Aat). Daarom mag Sturkenboom wel interim spelen, maar mag hij voorlopig (net als Van Gaal) niet officieel tot statutair directeur benoemd worden (aldus de rechter).

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » ma dec 12, 2011 3:37 pm

:smallgrin.gif:
15.33: Van der Aat ontkent dat er een verband is tussen grote winst op toegangsbewijzen en zijn bonus. Verder zegt hij dat het anderhalf jaar duurt voordat Adidas shirt kan leveren. Aandeelhouder reageert: 'Ik kan die shirts binnen twee weken leveren.'

15.30: Ook commercieel directeur Henri van der Aat zit niet gemakkelijk op zijn stoel. Een aandeelhouder vraagt aan Van der Aat waarom de directeur 113.000 euro bonus kreeg vanwege de hoge ticketprijzen in de Champions League. 'En dan is er na de titel een tekort aan shirts? Hoe kan dat?'
Vakkie 129

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma dec 12, 2011 3:41 pm

Ride schreef::smallgrin.gif:
15.33: Van der Aat ontkent dat er een verband is tussen grote winst op toegangsbewijzen en zijn bonus. Verder zegt hij dat het anderhalf jaar duurt voordat Adidas shirt kan leveren. Aandeelhouder reageert: 'Ik kan die shirts binnen twee weken leveren.'

15.30: Ook commercieel directeur Henri van der Aat zit niet gemakkelijk op zijn stoel. Een aandeelhouder vraagt aan Van der Aat waarom de directeur 113.000 euro bonus kreeg vanwege de hoge ticketprijzen in de Champions League. 'En dan is er na de titel een tekort aan shirts? Hoe kan dat?'
Prachtig!

Ik vind dat de AVA over het algemeen goede vragen stelt. Ze gaan er echt vol op.

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 12, 2011 3:41 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef:Volgens mij is de situatie dat er compleet legaal een interim-directie is aangesteld en dat Jonk weigert opdrachten van die directie aan te nemen.
Jonk moet op technisch vlak zijn oren maar laten hangen naar Blind en Sturkenboom. :aai.gif:
Blind is technisch directeur en dus de baas van Jonk. Dus ja, Jonk moet luiteren naar de AD en de TD.
Vertel.
Samenspanning met iemand van buiten het bedrijf tegen zijn directie.
Het weigeren 'toestemming' te verlenen aan zijn bazen om te spreken met jeugdtrainers.
Niet iedereen is een type-Blind. Eigen initiatief ondernemen en authentiek zijn, is geen schande.
Prima voor ondernemers en zzp'ers, maar als je in een bedrijf werkt heb je te luisteren, al dan niet na discussie, naar opdrachten van je superieuren. Of je kunt natuurlijk ontslag nemen. Maar goed, ik zal mijn eigen gang eens gaan en opdrachten van mijn baas negeren en hem melden dat ik ondernemend en authentiek ben. Zorg jij voor aanvulling op mijn salaris als dat m8is gaat?

999

Bericht door 999 » ma dec 12, 2011 3:42 pm

Jammer is dat ik steeds hoor " Grote overwinning voor Cruijff " , maar niet grote overwinning voor AJAX
Blij met de punten ...

Rooie

Bericht door Rooie » ma dec 12, 2011 3:43 pm

VEB is niet te spreken over meegegeven van een jaarsalaris aan de zelf opstappende vd Boog.

Ook de felicitatie aan Slop voor het voor de 4e keer zwarte cijfers schrijven sinds 1998 is redelijk pijnlijk...
Laatst gewijzigd door Rooie op ma dec 12, 2011 3:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » ma dec 12, 2011 3:45 pm

De Dominee schreef:
Ride schreef::smallgrin.gif:

Prachtig!

Ik vind dat de AVA over het algemeen goede vragen stelt. Ze gaan er echt vol op.
15.38: Slop wordt door VEB gefeliciteerd vanwege het voor vierde keer zwarte cijfers schrijven sinds 1998.

:smallgrin.gif: welke bijgoochem is er aanwezig die zulke schitterende opmerkingen maakt..
Vakkie 129

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 12, 2011 3:47 pm

999 schreef:Jammer is dat ik steeds hoor " Grote overwinning voor Cruijff " , maar niet grote overwinning voor AJAX
Komt op hetzelfde neer. :smile-ajax.gif:

Die lui op de aandeelhoudersvergadering stellen eindelijk eens de vragen die ze al jarenlang hadden moeten stellen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma dec 12, 2011 3:47 pm

Volledig terecht die veeg uit de pan voor Slop.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma dec 12, 2011 3:54 pm

televoetbal Met #Davids als speler is 30-procentsregeling afgesproken. Nu nog 1,1 te betalen door #Ajax. VEB wijst op belangenverstrengeling #AvA
6 minutes ago · reply · retweet · favorite

Plaats reactie