Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

jabu

Spanje

Bericht door jabu » do mar 22, 2012 2:15 am

Een koninklijke vertoning...!

Lionel

Re: Spanje

Bericht door Lionel » do mar 22, 2012 8:25 am

Wanneer schoppen ze Mourinho eruit?
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » do mar 22, 2012 11:59 am

Barca toch weer kanshebber. Real moet nog naar Barca toe, dus als Barca die wint wordt het een close finish.

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 22, 2012 12:06 pm

6 punten nog maar.

Barca wint sowieso van Real. Dus dan nog maar 3 punten. Ben benieuwd...
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 24, 2012 8:32 pm

Barça gewonnen van Mallorca. Messi weer met een record.

Madrid op 2-0. Ronaldo met zijn 100e in 92 wedstrijden. Wat een baas!
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mar 24, 2012 9:13 pm

4-1 inmiddels. Benzema, Higuain en Ronaldo nu op 69 goals samen in de competitie. Haha geniaal.

Buitenaards niveau dat Real en Barcelona, hoor.

Edit: 70. Ronaldo weer.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za mar 24, 2012 10:29 pm

Het Spaanse voetbal interesseert mij qua stand niet zo, maar om 22.26 uur staat er op Teletekst dat Real Madrid zich heeft geplaatst voor de CL (RM moet nog negen wedstrijden spelen, wat een competitie, geld speelt, uiteraard, geen enkele rol!), maar Valencia moet nog tien wedstrijden spelen en kan bij 10 x winst boven RM komen, net als Barcelona. De rekenmeesters van Teletekst zullen ongetwijfeld gelijk krijgen, maar nu nog niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Frank

Bericht door Frank » za mar 24, 2012 11:04 pm

Ik neem aan dat die rekenmeesters er (net als jij waarschijnlijk) niet vanuit gaan dat Madrid die resterende 9 wedstrijden allemaal gaat verliezen...
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

zeux

Bericht door zeux » za mar 24, 2012 11:06 pm

Demosthenes schreef:Het Spaanse voetbal interesseert mij qua stand niet zo, maar om 22.26 uur staat er op Teletekst dat Real Madrid zich heeft geplaatst voor de CL (RM moet nog negen wedstrijden spelen, wat een competitie, geld speelt, uiteraard, geen enkele rol!), maar Valencia moet nog tien wedstrijden spelen en kan bij 10 x winst boven RM komen, net als Barcelona. De rekenmeesters van Teletekst zullen ongetwijfeld gelijk krijgen, maar nu nog niet.

Volgens mij mag Spanje drie teams inschrijven. Vraag is dus of nummer vier RM nog in kan halen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za mar 24, 2012 11:09 pm

Ik neem aan dat die rekenmeesters er (net als jij waarschijnlijk) niet vanuit gaan dat Madrid die resterende 9 wedstrijden allemaal gaat verliezen...
Zal je een geheim vertellen: je hebt gelijk. :ajaxsmiley.gif:

Rekenen doe je echter (volgens mij) niet op gevoel, dat doe je met cijfers heb ik vroeger geleerd, maar het kan zijn dat dit ondertussen door FIFA, UEFA en Platini is veranderd, want soms levert een andere manier van tellen meer geld op.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

zeux

Bericht door zeux » za mar 24, 2012 11:09 pm

Levante kan RM niet meer achterhalen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 24, 2012 11:17 pm

1 Real Madrid 29 24 3 2 75 95 - 26
2 Barcelona 29 21 6 2 69 84 - 22
3 Valencia 28 13 8 7 47 44 - 33
4 Levante 28 13 5 10 44 41 - 38

10 x 3 punten voor Levante betekent dus 74 punten. Voorronde CL dus. Valencia staat overigens 3-1 achter nu. Rare ploeg hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Frank

Bericht door Frank » zo mar 25, 2012 6:50 pm

Demosthenes schreef:

Rekenen doe je echter (volgens mij) niet op gevoel, dat doe je met cijfers heb ik vroeger geleerd, maar het kan zijn dat dit ondertussen door FIFA, UEFA en Platini is veranderd, want soms levert een andere manier van tellen meer geld op.
Door het verlies van Valencia gisterenavond tegen Getafe hebben de rekenmeesters van Teletekst toch nog gelijk .... :wink.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo mar 25, 2012 7:05 pm

Frank schreef:
Demosthenes schreef:

Door het verlies van Valencia gisterenavond tegen Getafe hebben de rekenmeesters van Teletekst toch nog gelijk .... :wink.gif:
Ja, achteraf is niet zo moeilijk, maar dat RM de CL had bereikt stond er al voor de wedstrijd van Valencia en dat klopte niet, tel er maar tien overwinningen van Valencia bij (De stand werd door ???, vergeten, geplaatst)

Frank

Bericht door Frank » zo mar 25, 2012 7:11 pm

Ik snapte het al wel, maar jij had het echt over een puur theoretische kans dat Valencia de 10 laatste wedstrijden zou winnen en Madrid nog maar maximaal 1 punt uit hun laatste 9 wedstrijden zou halen. Dat zou natuurlijk nooit gebeurd zijn (zoals gisterenavond al meteen bewezen werd), zeker met in het achterhoofd dat Valencia zelf nog uit naar Madrid moet.

Dat men die gok bij Teletekst wel durfde te nemen, snap ik wel.

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 25, 2012 9:36 pm

Het gaat om Levante. Niét om Valencia.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » ma mar 26, 2012 9:11 am

Precies. Verder staat volgende week Levante - Valencia op het programma. Valencia en Levante gaan dus niet 10x winnen samen. Ze zijn daar lang zo gek nog niet.

999

Bericht door 999 » di mar 27, 2012 9:54 am

Fontein: „Moeten wij straks het salaris van Cristiano Ronaldo en Lionel Messi betalen?”
SPAANS SUCCES MASKEERT CRISIS

AMSTERDAM – Wereldkampioen Spanje regeert ook in het Europese clubvoetbal. In de acht ontmoetingen die deze week in de kwartfinales van de Champions League en Europa League plaats hebben, zitten vijf Spaanse ploegen. Maar de schuldenlast van de clubs is ver boven het miljard uitgestegen. De Spaanse voetbalbond en regering zorgen voor oneerlijke concurrentie.

Met de dwangbuis van de licentiecommissie om mag Feyenoord, zolang het nog in categorie 1 zit, zonder toestemming uit Zeist nog geen tien euro uitgeven op de transfermarkt. Waar Nederland zijn zaken op orde heeft, leeft het Spaanse clubvoetbal feitelijk in een failliete wereld.

In de week dat Real Madrid, Barcelona (Champions League), Valencia, Athletic Bilbao en Atletico Madrid (Europa League) hun successen in de Europese toernooien vieren, maakt de Spaanse overheid bekend dat de clubs gezamenlijk een belastingschuld hebben van ruim driekwart miljard euro.

Atletico Madrid moet alleen al 155 miljoen euro in de staatskas storten. La Liga gaat zwaar gebukt onder het gewicht van de schulden die de voetbalclubs meetorsen.

„De knuppel moet in het hoenderhok. Ik erger me hier al tijden aan. De politiek moet gaan ingrijpen. Het Spaanse voetbal is hartstikke ongezond. Het is totaal oneerlijke concurrentie voor voetballanden als Nederland en Duitsland, die wel een licentiesysteem hebben”, zegt internationaal voetbalbestuurder Maarten Fontein.

De Nederlander, voormalig directeur van Ajax ook, bekleedt topfuncties bij de UEFA, de FIFA en de ECA (European Club Association). Fontein legt uit: „In Spanje is ook geen solidariteitsbeginsel. De tv-gelden worden niet verdeeld. Barcelona en Real pakken het grootste deel van de tvinkomsten. Maar iedere club moet bestaansrecht hebben. Er is een zwaar ongezonde situatie ontstaan. In de tweede divisie geven zelfs alle clubs meer geld aan salarissen uit dan dat er binnenkomt.”

Het zijn de laatste stuiptrekkingen van het Europese clubvoetbal voordat de sancties worden opgelegd volgens het Financial Fair Playsysteem. Dan is het nog maar de vraag of Spanje nog met vijf clubs in de kwartfinales belandt. Fontein: „Die gezondmaking is dringend noodzaak. Als de overheid in Spanje nu overweegt om de belastingschuld van de clubs van driekwart miljard kwijt te schelden, ben je niet goed bezig. Spanje staat er economisch slecht voor. Er is een werkloosheid van 20 procent en een jeugdwerkloosheid van 50 procent. Dat land doet straks mogelijk ook een beroep op het steunfonds. Dan betalen wij dus voor die grote kwijtschelding van belastingen over de salarissen van Ronaldo en Messi.”

In de Spaanse Primera Divison lopen 184 buitenlandse voetballers. Die vormen bijna 40 procent van alle spelers. De totale waarde van de profvoetballers in de hoogste divisie is 2,6 miljard euro. Het elftal van Barcelona is 581 miljoen euro waard, dat van Real Madrid 542 miljoen euro. De gemiddelde waarde van de spelers is 26 miljoen euro bij Barça en 23 miljoen euro bij Real.

Ook de cijfers bij de drie clubs die nog in de Europa League uitkomen, zijn fors. Valencia heeft een selectie van 180 miljoen euro, Atletico Madrid van 173 miljoen en Athletic de Bilbao 128 miljoen. De selecties van Ajax en PSV zitten, ter vergelijking, rond de 90 miljoen euro. De gemiddelde waarde van de spelers is bij Ajax en PSV bovendien maar een tiende (rond de 2,8 miljoen euro) van Barcelona.

Fontein: „Het is goed dat er nu zogenaamde monitorjaren zijn. De clubs krijgen een bepaalde tijd om gezond te worden. Tegelijkertijd loopt er een onderzoek naar alle jeugdacademies in Europa. Daaruit blijkt dat er heel weinig clubs zijn die meer dan drie miljoen euro aan een jeugdopleiding uitgeven. Maar juist die opleiding moet de motor zijn om het voetbal gezond te maken. Nu geven de meeste clubs in Spanje alles uit aan salarissen en transfers.”

De situatie in Portugal is bijna identiek aan die in Spanje. Opmerkelijk is dat ook dat land nog ruim is vertegenwoordigd in de kwartfinales.
Neppers ..
Blij met de punten ...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do mar 29, 2012 1:59 pm

Ik wacht nog steeds geduldig op de dag dat al die neppe kutclubs uit Spanje failliet worden verklaard.

Barcelona en Real voorop.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr mar 30, 2012 3:15 pm

Thijs schreef:Ik wacht nog steeds geduldig op de dag dat al die neppe kutclubs uit Spanje failliet worden verklaard.

Barcelona en Real voorop.
Hoop dat je erg oud wordt, maar ik verwacht niet dat je dit zult meemaken; wel zullen kleinere clubs het slachtoffer worden.

peter

Bericht door peter » za mar 31, 2012 8:49 pm

Peter schreef:4-1 inmiddels. Benzema, Higuain en Ronaldo nu op 69 goals samen in de competitie. Haha geniaal.

Buitenaards niveau dat Real en Barcelona, hoor.

Edit: 70. Ronaldo weer.

Vandaag weer +5.

Wereldgoal van Benzema.

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 31, 2012 8:58 pm

Bilbao moet vandaag gewoon weer spelen. Jammer dat ze een paar spelers rust geven.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » zo apr 08, 2012 10:28 pm

Barça nog maar vier punten achter. Woensdag Atletico-Real.
Over twee weken Barça- real.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » zo apr 08, 2012 10:39 pm

Real had, ondanks kansen Valencia, wel verdiend om te winnen .. Maar de keeper van Valencia speelde zijn beste wedstrijd ...
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » zo apr 08, 2012 10:42 pm

Klopt. Maar ook Valencia kon winnen hoor. Zag dat nog eigenlijk gebeuren ook. Of misschien was dat wel hoop. Wel een fantastische wedstrijd!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie