De rode kaart was echt een aanslag:
http://www.youtube.com/watch?v=BXISkmGoizw

Moderator: mods
Dan hebben nog de rode kaart van Van Persie toen Barca uitgeschakeld dreigde te worden. Deze dus, dan in de vorige ronde de wel uiterst merkwaardige strafschop en uitblijven van strafschoppen voor de tegenpartij. Dan die wedstrijd bij Chelsea waar die wel 4 100% strafschopclaims hadden.Peter schreef:Het is niet normaal wat Barcelona te verduren krijgt inderdaad. Inter ging als een malloot te keer en kreeg ook terecht rood na een halfuurtje. Vervolgens gaan die klojo's 60 minuten voor de goal hangen! Hallo, dat is niet de bedoeling.
De rode kaart was echt een aanslag:
http://www.youtube.com/watch?v=BXISkmGoizw
Precies. Een tegenstander ontregelen is niet straf- of laakbaar.LucaS schreef:Ach, je moet die taktiek kiezen waarmee je kans hebt.
Werkelijk helemaal mee eens op de laatste alinea na dan. Chelsea speelt zoals ze denken de meeste kans te hebben, mag van mij.Marillion schreef:Die overdreven aandacht is voor mij een reden om niet of in ieder geval minder te kijken. Dat is overigens niet alleen op Barcelona van toepassing maar op dat hele Champions League gedrocht.
Bij Barcelona zit het bij veel mensen op een niveau dat ze absoluut niet meer kritisch kunnen zijn. Alles is geweldig. Nou, voor dat sfeertje pas ik. Ik zie natuurlijk ook wel dat spelers als Messi, Iniesta en Xavi een 'aardig balletje kunnen trappen'. Maar soms is het ook gewoon niet zo goed en die aanstellerij op het veld is gewoon heel vervelend.
Overigens hoop ik wel dat ze Chelsea er uit gooien want die club heeft zo'n poenerig imago en een negatieve speelstijl dat ik daar echt niet voor kan zijn.
Zonder de scheidsrechter zijn ze ook helemaal niet zo sterk, wel sterk, maar niet verheven boven een paar andere grote clubs. Als balbezit je tactiek is dan is dat balbezit geen teken van macht. Verder is het ook niet echt heel knap om met Messi en een bijna onbeperkte hoeveelheid geld bij de allerbesten te horen.InnerHarbour schreef:Nee mijn ding is het ook niet, maar van dat tikken om het tikken ook niet. Wordt der flauw van. Zeker dat matennaaien van ze. Met 10 man de scheidsrechter bestormen om toch vooral bij de minste geringste overtreding kaarten aan te smeren. Nee ik ben helemaal uitgekeken op Barcelona en de Spaanse nationale ploeg.
Barca speelt geen Ajaxvoetbal. De constante zogenaamde flirt tussen Barca en Cruijff is hevig overdreven. Voor de rest wint Barca al 4 jaar lang, zo'n beetje iedere prijs. Je kunt misschien afgeknapt zijn op de manier van voetballen en/of eventuele bevoordelen van scheidsrechters, maar het blijft een knappe en unieke prestatie. Ze stormen niet, omdat ze dat niet nodig achten.Le T. schreef:Zonder de scheidsrechter zijn ze ook helemaal niet zo sterk, wel sterk, maar niet verheven boven een paar andere grote clubs. Als balbezit je tactiek is dan is dat balbezit geen teken van macht. Verder is het ook niet echt heel knap om met Messi en een bijna onbeperkte hoeveelheid geld bij de allerbesten te horen.InnerHarbour schreef:Nee mijn ding is het ook niet, maar van dat tikken om het tikken ook niet. Wordt der flauw van. Zeker dat matennaaien van ze. Met 10 man de scheidsrechter bestormen om toch vooral bij de minste geringste overtreding kaarten aan te smeren. Nee ik ben helemaal uitgekeken op Barcelona en de Spaanse nationale ploeg.
Ik begin me af te vragen of die Guardiola wel zo'n goede trainer is. Het is een positiespelfundamentalist en dat heeft hij er goed in gekregen. Maar voor de rest? Spelers beter maken? Ik zie gehaalde spelers als Fabregas juist fletser spelen dan ze ooit gedaan hebben. Verder vind ik Messi op de as nog steeds een slecht idee, sindsdien zijn ook spelers als Iniesta veel meer een pionnetje geworden, positie invullen en niet veel meer dan dat. Het lijkt mij de verkeerde afslag binnen de Ajaxfilosofie, alles door de as, geen dribbles vanaf de zijkanten en voorzetten. Het is tikken en prikken, stormen kunnen ze niet.
Of Cruijff is niet zo van het Ajaxvoetbal... Ik vind het in ieder geval niet de kant die Ajax op moet, het mag wel iets aanvallender (balbezit houden is vooral verdedigend sterk), er mag wel wat meer Bayern in met zijn goede gebruik van de vleugels.GangstaRiB schreef:Barca speelt geen Ajaxvoetbal. De constante zogenaamde flirt tussen Barca en Cruijff is hevig overdreven.Le T. schreef:Zonder de scheidsrechter zijn ze ook helemaal niet zo sterk, wel sterk, maar niet verheven boven een paar andere grote clubs. Als balbezit je tactiek is dan is dat balbezit geen teken van macht. Verder is het ook niet echt heel knap om met Messi en een bijna onbeperkte hoeveelheid geld bij de allerbesten te horen.
Ik begin me af te vragen of die Guardiola wel zo'n goede trainer is. Het is een positiespelfundamentalist en dat heeft hij er goed in gekregen. Maar voor de rest? Spelers beter maken? Ik zie gehaalde spelers als Fabregas juist fletser spelen dan ze ooit gedaan hebben. Verder vind ik Messi op de as nog steeds een slecht idee, sindsdien zijn ook spelers als Iniesta veel meer een pionnetje geworden, positie invullen en niet veel meer dan dat. Het lijkt mij de verkeerde afslag binnen de Ajaxfilosofie, alles door de as, geen dribbles vanaf de zijkanten en voorzetten. Het is tikken en prikken, stormen kunnen ze niet.
Als de scheidsrechter ze er niet doorheen sleept tegen Milan en Arsenal dan winnen ze niet zo'n beetje iedere prijs.Voor de rest wint Barca al 4 jaar lang, zo'n beetje iedere prijs. Je kunt misschien afgeknapt zijn op de manier van voetballen en/of eventuele bevoordelen van scheidsrechters, maar het blijft een knappe en unieke prestatie.
Ik vind dat altijd wel een teken van kracht als je een tegenstander echt kunt overlopen wanneer je moet, dat het ze duizelt van het gevaar dat aan alle kanten doorkomt. Maar dat kan niet met tikken en prikken, het geduld is een onmisbaar onderdeel van hun spel, dat heeft ook weer met het gebrek aan actie(s) op de vleugels te maken.Ze stormen niet, omdat ze dat niet nodig achten.
Klopt, het is gewoon valsspelen. Ik weet niet of de Uefa ook een trainer van het jaar verkiest of een elftal van het jaar, maar ik zou vast beginnen om trainers en elftallen van schuldenclubs daarvan uit te sluiten.Verder moet je wel in ogenschouw nemen dat deze prestatie mede mogelijk gemaakt wordt door 500 miloen euro schuld. Dat is natuurlijk een schandalig feit.
Ach, zonder Messi was Barcelona natuurlijk een totaal andere ploeg.beelzebub schreef:De spitspositie bij Barcelona is ook maar zozo de laatste jaren. Wie hebben het allemaal mogen proberen op die plek? Zlatan, Villa, Sanchis, Messi? Op Messi na was het kopen kopen kopen. Een club als Barcelona zou zo iemand zelf moeten opleiden.
Oh wacht, ik zie parallellen.
Als ze hadden gezegd dat Drogba slecht theater maakte en duidelijk nog de routine en de geslepenheid alsmede de gunst van de scheids zoals zijn collega's van Barcelona, dan hadden ze gelijk gehad. Hij viel inderdaad overdreven, maar na echte overtredingen die wel bestraft hadden moeten worden. Maar als je aanstellerij bij Barcelona dat constant met de mantel der geilheid bedekt dan heb je geen gelijk als je nu Drogba eruit licht.Jabu schreef:Ze hebben hier wel gelijk.
Als er een ploeg is die incasseert is het Barça wel.Frank schreef:Sorry Rishi, maar ook ik zat met verbazing te kijken en te luisteren naar het commentaar op Drogba.
Als er een ploeg de laatste jaren het bij elk minimaal contact vallen en klagen bij de scheidsrechters tot een kunst verheven is dan is het wel Barcelona. En nu Drogba aanvallen omdat hij hetzelfde doet.
Het filmpje laat in ieder geval zeer duidelijk zien hoe pro-Barcelona de NOS is....