Oefenprogramma 2012/2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: Oefenprogramma 2012/2013

Bericht door wimpey »

Ajaciedjuh schreef: Jawel, volgens forum Celtic. 1 geblesseerde.
Dus moet Ajax een serieuze opponent uitnodigen. Hier schiet Ajax nl. niets mee op. Blind, Dijks en Serero bleven op de been: dus was de tegenstander ruk.
Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer »

Worden die drie de officiële Wimpey's-pispaaltjes 2012-2013?
wimpey

Bericht door wimpey »

Scherrer schreef:Worden die drie de officiële Wimpey's-pispaaltjes 2012-2013?
2 sowieso. Ik twijfel bij de 3e nog tussen Dijks en Ligeon.

Maar ik zie ook bright lights hoor. Fischer is zeer begaafd en ik vind dat Sig een prima indruk maakt.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Demosthenes schreef:
Waarom oefent Ajax in vredesnaam tegen Celtic. Da's echt Telstar uit Schotland.
De kampioen, al heb ik geen idee of Celtic in z'n sterkste opstelling kwam, ik neem aan van niet.
Voor Celtic was de oefenwedstrijd tegen Ajax een krachtmeting die ze zeer serieus namen in voorbereiding op hun voorronde CL wedstrijden. Het zelfvertrouwen van die Schotten zal nu wel een deukje hebben gekregen. :smallgrin.gif:
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Weer een aantal weken onderweg in de voorbereiding en langzaam begint het basisteam zich te vormen. Hoe staan we ervoor?
De beoogde basis van Frank zou er zo wel eens uit kunnen zien:

-------------------- Vermeer (26)
- Van Rhijn (21) ---- Toby (23)- Blind (22)/aankoop - Boilesen (20)/Koppers (20)/Dijks (19)
--------------------- Anita (23)
- Siem (23)/Schøne (26) -------------------------------- Eriksen (20)/Janssen (31)
- Sulejmani (24)/Aankoop - Kolbeinn (22) - Boerrigter (26)/Fischer (18)

Gemiddelde leeftijd van ruim 22 jaar. Ik ga ervan uit dat Gregory nog verkocht gaat worden. Mocht Fischer Boerrigter uit de basis spelen wordt het nog jonger.

Als reserve hebben we dan Cillessen, Denswil, Veltman, Enoh, Janssen, Aras, Fischer.
Bij blessures hebben we nog achter de hand, van der Hart, Dijks, Koppers, Klaassen, Serero en Ebecilio.

Ik snap wel waarom Frank een ervaren verdediger wil hebben. Met Siem en Anita heb je genoeg ervaring op het middenveld (veel wedstrijden op het hoogste niveau). Voorin lopen de oudjes Sulejmani en Boerrigter :ajaxsmiley.gif: . Achterin is het op Toby na (en Vermeer), zeer onervaren. Als daar dus Muniesa bij zal komen, dan moet hij heel veel kwaliteiten hebben t.o.v. Blind/Denswil, anders heeft dat geen nut. Kwaliteit gaat altijd boven ervaring. Combi zou natuurlijk mooi zijn.

Zet je de basis af tegen de concurrentie:

--------------- Vermeer
--------------- Tyton
--------------- Mihaylov

- Ricardo - Toby - Blind - Boilesen
- Manolev - Marcelo - Mathias - Pieters
- Rosales - Wisgerhof - Douglas - Schilder

---------------- Anita
- Siem ----------------------- Eriksen

-------- Bommel - Strootman
-------------- Toivonen

--------- Brama - Fer
------------- Tadic

- Sulejmani - Kolbeinn - Boerrigter
- Narsingh - Lens - Mertens
- Verhoek - Castagnois - Chadli

Zeg het maar!?
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op wo jul 25, 2012 11:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Lionel

Bericht door Lionel »

Dan wordt Ajax kampioen.
IK GELOOF!!!!!!
wimpey

Bericht door wimpey »

Belangrijkste is natuurlijk dat de nieuwe LCV en rechtsvoor in het spelletje van eind afg. seizoen passen en meegaan in het collectief druk zetten. Narsingh zou in dat opzicht gepast hebben. Kiest voor een andere club, kan gebeuren. Vorig seizoen wilden zij Sig en Boerrigter, maar die kozen voor ons. You win some...

Moisander kan m.i. mee in dat speltype. Iemand als Nuytinck is dat niet gewend. Lijkt me ook niet iemand die dat qua fysiek en motoriek goed zou kunnen beheersen in de toekomst. Net als Blind overigens. Al met al tendeer ik richting Moisander. Aan de bal prima, goed qua coaching en iemand die actief verdedigt i.p.v. achteruit loopt. Natuurlijk heeft die jongen minpunten, maar nederlandse clubs kunnen geen spelers halen waar geen krasje op zit.

Vraag is wat men op LB wil. Blind werd daar in het verleden zoek gespeeld door Musa, Duplan, Lens e.c. Boilesen is een groot vraagteken. Koppers en Dijks m.i. ook. Dus wanneer je bijv. Muniesa (die net op het oog zwaar geblesseerd lijkt te zijn geraakt helaas) een jaar voor die plek kunt krijgen, zou je het m.i. niet moeten nalaten.

Verder zal FdB kiezen voor lopende middenvelders. Dynamiek. Juist om vroeg druk te kunnen zetten. Siem en Eriksen dus. Die laatste vanaf links, want daar is ie veel effectiever dan vanaf rechts. Gaat ten koste van Janssen. Vraag is of Theodorus de ideale reserve is. Is ie niet. ;-)) Zeker is dat ie z'n jaarlijkse buit van 1+ M niet zal laten schieten. Verstandig dat Ajax hem een contract voor 2 jaar + optie i.p.v. voor 3 jaar heeft gegeven.

Wanneer de club z'n zaakjes v.w.b. rechtsvoor en LCV (en evt. LB) voor elkaar krijgt, hebben we m.i. de beste selectie in NL. Goede eerste 11, enige spelers op subtop-NL niveau daarachter plus enkele toptalenten.

De kakkies zullen hun naam eer aan doen en inkakken. Die hebben hun beste spelers zien vertrekken. De club van Narsingh mist dynamiek op het middenveld, een allround balvaste spits en achterin blijft het uiterst matig. Tukkers hebben een grotendeels nieuw elftal en een trainer onder grote druk het seizoen in.
Rijkaard

Bericht door Rijkaard »

Ok ik ben aankomend weekend in London en wil op zaterdag naar Southampton rijden voor the Saints vs Ajax. Kan ik aan het stadion gewoon kaartjes kopen, komt er een ajaxvak etc?? en heeft iemand nog tips voor leuke barretjes voor of na de wedstrijd daar?
Is 1995 echt zolang geleden??
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat is weer eens lekker flexibel geregeld, je moet naar de supportersbalie bij de Arena.

Vrienden van mij hadden eerder al bij Southampton navraag gedaan en die gaven aan dat je rechtstreeks aan het loket mocht kopen. Maar deze info van Ajax is van daarna dus ik zou er even een mailtje of telefoontje aan wagen. Mocht het niet lukken kun je ongetwijfeld wel probleemloos in een Southampton vak. Kan me niet voorstellen dat ze daar bij zo'n potje een probleem van maken.
Nil volentibus arduum
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Selectie voor trainingskamp Engeland
25 juli 2012

Frank de Boer heeft zijn 27-koppige selectie voor het trainingskamp in Engeland bekendgemaakt. Eyong Enoh en Dario Cvitanich ontbreken in het keurkorps voor het trainingskamp dat donderdag begint. Zaterdag spelen de Ajacieden vriendschappelijk tegen Southampton FC (16:00 uur).
Dinsdag wordt het overzeese trainingskamp besloten met een vriendschappelijke wedstrijd tegen Norwich City (20:45 uur).

De Ajax-selectie voor het trainingskamp in Engeland:

Kenneth Vermeer
Gregory van der Wiel
Toby Alderweireld
Vurnon Anita
Miralem Sulejmani
Christian Eriksen
Kolbeinn Sigthórsson
Siem de Jong
Lorenzo Ebecilio
Nicolai Boilesen
Theo Janssen
Daley Blind
Davy Klaassen
Lasse Schöne
Derk Boerrigter
Jasper Cillessen
Aras Özbiliz
Ricardo van Rhijn
Thulani Serero
Dico Koppers
Jody Lukoki
Mickey van der Hart
Ruben Ligeon
Joël Veltman
Stefano Denswil
Mitchell Dijks
Viktor Fischer

Ajax.nl en Ajax TV doen dagelijks verslag van het trainingskamp van Ajax op Engelse bodem. Volg het trainingskamp ook via de officiële social media van Ajax op Twitter (@AFCAjax) en Facebook.
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Rijkaard

Bericht door Rijkaard »

Thanx Marillion :biggthumpup.gif:

Geen probleem dan ik vind het wellicht net zo leuk om tussen de Southampton fans te zitten en stiekem een beetje te luisteren wat zij nu van Ajax vinden ;). Mocht het dermate interessant zijn dan tik het hier natuurlijk gewoon even neer voor jullie! :ajaxsmiley.gif:
Is 1995 echt zolang geleden??
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Rijkaard schreef:Ok ik ben aankomend weekend in London en wil op zaterdag naar Southampton rijden voor the Saints vs Ajax. Kan ik aan het stadion gewoon kaartjes kopen, komt er een ajaxvak etc?? en heeft iemand nog tips voor leuke barretjes voor of na de wedstrijd daar?
Kijk even in de Engelse zone want er is een topic hierover, en volgens mij kun je inderdaad kaarten kopen voor het Ajaxvak en er zijn (Engelse) Ajax fans die samen komen.

Ik ben er helaas niet bij in Southampton maar waarschijnlijk wel in Norwich.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ajaciedjuh

Vanmiddag dus tegen Southampton met de beoogde 11 voor de JC schaal. Opstelling!?

Eriksen, Boerrigter, vd Wiel, Sulejmani, Boilesen zullen nog niet fit genoeg zijn, dus ik verwacht de volgende 11:

-------------- Vermeer
- van Rhijn - Toby - Blind - Koppers
--------------- Anita
- Siem --------------------- Theo/Serero
Aras ---------- Kolbeinn --- Fischer

Duidelijk is dat we nog een flinke sprong in kwaliteit kunnen maken (Eriksen, Gregory, Sulejmani/Sana, Boilesen, Boerrigter). Ik tel maar 5 beoogde basisspelers.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

Oh ja...begint om 16.00 uur al of niet?
Is te aanschouwen op EL, meen ik.

Edit...
Ff teruglezen Ramoon... :blush.gif: :smallgrin.gif:
Ajaciedjuh

Ramona schreef:Oh ja...begint om 16.00 uur al of niet?
Klopt 16:00 Nederlandse tijd. Op EL en Ajax Exclusive TV.
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

Ajaciedjuh schreef:
Ramona schreef:Oh ja...begint om 16.00 uur al of niet?
Klopt 16:00 Nederlandse tijd. Op EL en Ajax Exclusive TV.

OK, thnx! :biggthumpup.gif:
Ajaciedjuh

------------- Vermeer
Van Rhijn - Toby - Blind - Dijks
-----------------Anita
Siem ------------------Janssen
Özbiliz ----- Sigthórsson - Boerrigter

Bank Ajax:  Cillessen, Klaassen, Serero, Koppers, Lukoki, Ligeon, Fischer, Schøne

Dijks is dus Koppers voorbij.
Lionel

Bericht door Lionel »

Waarom Derk in de basis? Geef hem een week langer de tijd.
IK GELOOF!!!!!!
Ajaciedjuh

Gaap
ferry

Bericht door ferry »

Boerrigter heeft toch gewoon de hele voorbereiding meegedaan? Ze hebben hem alleen geen duels laten aangaan maar conditioneel moet het goed zitten.

Saaie bedoening tot nu toe. Southampton is niet veel en Ajax heeft de bal veel maar is weinig dreigend.
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Alderweireld heeft duidelijk aan z'n passing over de grond gewerkt. Heel zuiver en goed inspelen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ajaciedjuh

Saints spelen wel heel erg defensief voor eigen publiek.
ferry

Bericht door ferry »

Ajaciedjuh schreef:Saints spelen wel heel erg defensief voor eigen publiek.
...en dan toch de betere kansen hebben. Ik vind Ajax wel erg mat hoor. Veel balbezit maar geen greintje gevaar.
Ajaciedjuh

Boerrigter en Aras komen de man niet voorbij. Het is niet best. Tegen Celtic zat er meer voetbal en diepte met Lukoki, Fischer en Serero in het elftal.
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Wát is die Ozbiliz slecht. :excited.gif:
Plaats reactie