Zondag om 12.30 uur, de Klassieker, uit tegen Feyenoord. Als we die kakkerlakken nou ook nog slopen heb ik een TOPWEEK!
Komop Ajax!

(Vergeet niet de klok een uur terug te zetten, anders ben je een uur te vroeg dronken)
Moderator: mods
GangstaRiB schreef:Heeft De Boer al eens een klassieker gewonnen als coach?
90% misschien of 95%, maar echt niet 100%. Volgens mij ben je echt niet 100% zo fris na een loodzware CL-wedstrijd als na een week vrij. No way. En die paar procent extra frisheid maken gewoon verschil als je niet superieur bent.Marillion schreef: Fysiek heb je ruim voldoende de tijd om te herstellen.
Ook bij Heracles-uit moet je scherp zijn vind ik. Zéker als je in de competitie nog niet eens bovenaan staat.Marillion schreef:Toch is dat puur een mentaal probleem. Fysiek heb je ruim voldoende de tijd om te herstellen. Ik hoop daarom dat het beter gaat in een vijandige kuip. Dat is nu eenmaal iets anders dan uit bij Heracles met een paar makke tukkers langs de lijn.
Dan komt er ruimte voor Moisander.Marillion schreef:Klopt, wij zijn beter. Al zullen ze het ons wel moeilijk gaan maken. Koeman zet zijn elftal doorgaans goed neer en reken maar dat ze er voor gaan. Zo veel ruimte als bijvoorbeeld Van Rhijn gisteravond kreeg dat zul je zondag niet meemaken.
Ik ben ervan overtuigd dat hij dat gaat doen. Als hij Ajax laat voetballen, is feyenooit kansloos.Rishi schreef:Dan komt er ruimte voor Moisander.Marillion schreef:Klopt, wij zijn beter. Al zullen ze het ons wel moeilijk gaan maken. Koeman zet zijn elftal doorgaans goed neer en reken maar dat ze er voor gaan. Zo veel ruimte als bijvoorbeeld Van Rhijn gisteravond kreeg dat zul je zondag niet meemaken.
Koeman zal zich zeker aanpassen. Ik ben benieuwd. Durft hij druk te zetten?
VINog geen 24 uur na de overwinning op Manchester City staat het vizier bij Ajax alweer op zondag, wanneer de ploeg het opneemt tegen Feyenoord. De coach wijst zijn manschappen erop het goede spel tegen City mee te nemen naar Rotterdam.
De Boer is verheugd weer van een 'echte' Klassieker te kunnen spreken. 'Ik ben blij dat Feyenoord vorig seizoen goede stappen heeft gezet (de Rotterdammers eindigden tweede achter kampioen Ajax). Ze horen in het linkerrijtje. De Klassieker is nu weer een echte Klassieker.'
'Je weet dat Feyenoord fel is, maar dat zijn ADO Den Haag en FC Utrecht ook', stelt de keuzeheer, die nog niet vergeten is wat er woensdagavond gebeurd is. 'Als je een goede wedstrijd gespeeld hebt zoals tegen Manchester City, moet je dat meenemen naar het volgende duel en koesteren.'
De Boer kan zondag weer beschikken over Jody Lukoki. Tegen City nam Miralem Sulejmani zijn plaats in de selectie in, maar de rappe buitenspeler is donderdag hersteld verklaard van een enkelblessure.
De wedstrijden waar Eriksen zijn reputatie aan te danken heeft lijken als overeenkomst te hebben dat de tegenstanders het tactisch niet voor elkaar hadden en hem tussen de linies lieten lopen. Tegen geplaatst Milan uit, tegen Engeland op Wembley, tegen City, in de eredivisie weten de meeste trainers wel een antwoord op de Hollandse school en kan dat niet zomaar. Ik verwacht niet dat Koeman zich daardoor laat verrassen.Zeux schreef:Hoezeer ik ook genoot gisteren, volop, voluit, ergerde ik mij ook aan een jongen als Eriksen. Waarom in zo'n wedstrijd ineens wel? Omdat het de etalage van de CL is en je daardoor in beeld blijft voor een grote transfer? Ik word er in ieder geval vooral cynisch van. Als Eriksen het op constante basis (dus ook in de competitie en óók tegen Heracles-uit) laat zien, dan is hij pas een goeie voor mij.