Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Iniesta

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma dec 24, 2012 11:19 am

Lotz heeft bij quick step in elk geval met topvedettes gereden.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma dec 24, 2012 11:25 am

Thomas Dekker, Marc Lotz en Bernard Kohl waren gewoon 'domme jongens' die gepakt werden nadat ze weg waren bij Rabo. En Erik Dekker die een te hoge hematocriet had bij het WK door een te strak bandje om z'n arm was een incident.
Rabo was heel clean, ze speelden altijd op safe qua dopegebruik (en blonken nooit uit) of ze deden het zo goed en systematisch dat je elders alsnog de mist in ging. Ik neig steeds meer naar het laatste.

Ik vond het maar raar dat Rasmussen maar door bleef procederen na z'n ontslag. Maar die gast wil gewoon geld zien, omdat ze er allemaal aan meewerkten en hij als enige de zwartepiet en ontslag heeft gekregen. En vrienden Boogerd, Menchov e.a. gewoon hun zakken bleven vullen.

En voor degenen die goed zijn in body language en non verbale communicatie, tis nooit mijn ding geweest...

http://nos.nl/video/370013-2009-boogerd ... d-vol.html
http://nos.nl/video/431086-boogerd-logi ... obank.html
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 28, 2012 7:19 pm

Sporza.be schreef:Nys stapt af: "Bier gooien hoort niet bij cross"

Sven Nys beleefde een baaldag in Loenhout. Hij viel twee keer in de modderplassen en ging ook verhaal halen bij een bier gooiende fan. De Belgische kampioen reed de cross zelfs niet uit. Nys maakte tot twee keer toe van dichtbij kennis met de modder. Bij zijn tweede val tuimelde hij zelfs over een spandoek tussen de supporters. "Na m'n eerste val dacht ik nog een remonte te kunnen inzetten, maar de tweede keer viel ik iets te hard en was de veer gebroken", zegt Nys.

Ik had kunnen blijven strijden voor mijn tweede plek in de stand. Maar ik had er genoeg van. Dat mag die biergooier op zijn conto schrijven. "Wat me echter nog het meest frustreerde, was dat er van in de eerste ronde met bier werd gegoten." "Altijd op dezelfde plaats en ik denk door dezelfde persoon. Zeven ronden na mekaar. Ik weet niet of hij ook op anderen gooide, ik kan enkel voor mezelf spreken."

In de laatste ronde ging Nys naar de bewuste biergooier toe. "Ik had dat vooraf bedacht. Als hij ook in de zevende ronde gooit, ga ik er rustig naartoe." "Ik vroeg hem "Waarom? Heeft dit zin?" Hij verontschuldigde zich. Ik wou niet agressief doen. Bier gooien is laag-bij-gronds en hoort niet bij de cross. Na de zevende keer was ik het beu. Een klein beetje respect voor iedereen mag wel."

"Niet finishen en dit klassement vergeten was mijn antwoord. Ik had kunnen blijven strijden voor mijn tweede plek in de stand. Maar ik had er genoeg van. Dat mag die man op zijn conto schrijven."

Bron: Sporza.be
De beelden zijn hier te zien. Groot gelijk dat hij er een punt van maakt. Een beetje respect voor sporters is toch niet teveel gevraagd zeker?
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » zo dec 30, 2012 11:36 am

Tja, hoort natuurlijk niet.Maar hij zal wel slechte benen hebben gehad want zo veel was er nu ook weer niet aan de hand ...
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 30, 2012 11:51 am

Dan ben jij nog nooit live bij het veldrijden geweest denk ik... Dat de toeschouwers erg partijdig zijn hoort erbij, maar sommige lui langs de kant raken echt helemaal de weg kwijt. Een schrikbarend hoog percentage is stomdronken.

Het is juist wel een duidelijk statement van Sven Nijs want hij stapt pas in de 7e en laatste ronde af en laat zo alle punten die hij die wedstrijd had kunnen halen schieten. Als hij echt slechte benen had gehad was hij wel 2 of 3 ronden eerder van zijn fiets af gesprongen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 30, 2012 12:13 pm

999 schreef:Tja, hoort natuurlijk niet.Maar hij zal wel slechte benen hebben gehad want zo veel was er nu ook weer niet aan de hand ...
Het gebeurde iedere ronde. Nys had onderweg besloten om in de laatste ronde te stoppen om er iets van te zeggen als het weer zou gebeuren. Ik vind dat hij een goed punt heeft. Prima als mensen een biertje willen drinken maar er moet wel respect voor de sporter zijn. Iedere ronde bier over je heen krijgen valt daar wat mij betreft buiten.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 30, 2012 12:17 pm

Idd Marillion. En bovendien een dag later goede teksten van Nys. Hij had het erg jammer gevonden dat andere toeschouwers de 17-jarige biergooier naderhand nog een aantal klappen hadden verkocht, dat zou nooit moeten gebeuren zei ie.

En bij de cross van de volgende dag vond hij het publiek wel heel erg braaf, hij had 0 maal boegeroep gehoord en vond dat het andere uiterste. Want er zijn bij wedstrijden altijd mensen voorstander en tegenstander van je en dat ze dat tot aan een bepaalde grens uiten hoort er in zijn ogen bij zei ie.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 30, 2012 12:30 pm

Als die toeschouwers de volgende keer nu eens direct op zo'n jongen aflopen om er wat van te zeggen kan de koers gewoon verder gaan en is er niets aan de hand. Dit leek me nu niet bepaald het type doorgesnoven hooligan waar je niks meer tegen kunt zeggen zonder zelf in de problemen te komen. Om die dan achteraf een draai om zijn oren te komen geven is mosterd na de maaltijd.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 30, 2012 12:53 pm

Klopt, maar om hem dan wel een aantal tikken te verkopen is in vergelijkbare situaties vaak de reactie van de massa. Iets dergelijks heb ik in voetbal gerelateerde situaties ook wel zien gebeuren. En vaak imiteren fans ook graag de verontwaardiging van hun idool. Nys geeft die jongen een uitbrander dus zij geven hem er dan nog maar even van langs.

Je zou trouwens eens moeten weten wat Lars Boom allemaal over zich heen kreeg in de tijd dat hij de enige niet Vlaming was die mee kon strijden om overwinningen. Boom miepte daar nooit over, want dan wordt het alleen maar erger. Uiteindelijk begonnen veel Boom-haters een petitie om hem over te halen alstjeblieft te blijven crossen omdat ze hem toch flink zouden gaan missen na een definitieve overstap naar de weg.

Inmiddels hebben de Belgen alleen nog concurrentie van een Tsjech, maar Nys ziet de moraal langs de kant verslechteren en grijpt in op het moment dat de emmer overloopt, prima. Hij vertelde dat hij de vader van de 17-jarige biergooier aan de telefoon heeft gekregen die nogmaals excuses maakte. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » wo jan 02, 2013 10:45 am

Marillion schreef:
999 schreef:Tja, hoort natuurlijk niet.Maar hij zal wel slechte benen hebben gehad want zo veel was er nu ook weer niet aan de hand ...
Het gebeurde iedere ronde. Nys had onderweg besloten om in de laatste ronde te stoppen om er iets van te zeggen als het weer zou gebeuren. Ik vind dat hij een goed punt heeft. Prima als mensen een biertje willen drinken maar er moet wel respect voor de sporter zijn. Iedere ronde bier over je heen krijgen valt daar wat mij betreft buiten.
Tja, nog maar een keertje .Het hoort niet, maar stap dan meteen af als het de eerste keer gebeurt ... Ach en respect voor de sporter moet er natuurlijk zijn, maar dat moet dan de branche ook verdienen en om nu te zeggen dat het wielrennen al jaren dingen doet om dat respect te verdienen kan ik ook niet zeggen ...
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » za jan 05, 2013 3:54 am

NY Times meldt dat Armstrong overweegt om dopegebruik toe te geven. Hij hoopt zo op termijn weer te kunnen sporten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

jabu

Bericht door jabu » za jan 05, 2013 8:33 am

Na z'n 65e?

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » za jan 05, 2013 1:09 pm

Ik riep het van10 jaartelling al dat Armstrong zwaar gebruiker was. Goed dat alles nu eindelijk naar buiten komt. Nu ie laaielichter van een Boogerd nog en we gaan de goede kant op.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jan 05, 2013 2:49 pm

Tja doping in het wielrennen, zo oud als de weg naar Rome IMO. Maak me er niet druk om heb altijd al het gevoel gehad dat minstens 75% slikt wat ze kunnen slikken. Moet wel altijd lachen om degene die ze verketteren, we weten toch dat het gebeurd.

In 1998 waren Mark McGwire en Sammy Sosa in een geweldige homerun chase bezig waren om het record van Rodger Maris 61 HR te breken wat ook lukte. McGwire 70 en Sosa 66. Met mij vele miljoenen in de VS en over de hele wereld volgde dit spektakel Iedereen met ogen in hun hoofd wist dat die twee gebruikte, man ze waren een wandelende reclame voor anabolen en dat spul liep bijna hun oren uit. Nu worden ze veroordeeld en mogen ze de Hall niet in net zoals Barry Bonds die het HR record op zijn naam heeft staan. Wat wel een goede reden is, spelen voor de MFY, dan behoor je voor alles te worden uitgesloten. :hypocrite.gif:

Tot zover een stukje baseball.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 05, 2013 4:48 pm

Het is allemaal een kwestie van belangen. Hoe groter die worden hoe meer mensen de neiging zullen hebben om de regels te overtreden wanneer ze daar voordeel bij kunnen halen. Dat gebeurd in het dagelijks leven en dus ook in de sport. Is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven. Of je het nu hebt over wielrennen, honkbal, voetbal, atletiek, biljarten, tennis, zwemmen, schaatsen of wat dan ook. Zogenaamde schone sport is een illusie die bestaat bij gebrek aan accurate controle en het prevaleren van andere belangen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jan 09, 2013 10:27 am

Armstrong gaat 90 minuten lang naast Oprah Winfrey op de bank zitten in zijn eigen huis... Wat mogen we daarvan gaan verwachten? Tranen die 'spontaan' over zijn wangen zullen gaan rollen en heel Amerika die hem dan vergeeft en weer omarmt?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo jan 09, 2013 10:43 am

Cruijff schreef:Armstrong gaat 90 minuten lang naast Oprah Winfrey op de bank zitten in zijn eigen huis... Wat mogen we daarvan gaan verwachten? Tranen die 'spontaan' over zijn wangen zullen gaan rollen en heel Amerika die hem dan vergeeft en weer omarmt?
Zoiets verwacht ik wel. Als je toch schuld bekent dan is Oprah natuurlijk een prima plaats om aan damage control te doen. Aan de andere kant, waarom zo lang blijven volhouden, er is nog steeds geen direct bewijs dus er is geen reden in pricipe om het nu opeens op tafel te gaan gooien.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 09, 2013 11:01 am

Het interesseert me eerlijk gezegd helemaal niets. Ik ben wel klaar met die hele Armstrong soap. Het hele circus dient ook niet ter zuivering van de sport maar is vooral gericht op het allerlei ego's, het redden van imago's en het genereren van publiciteit en daarmee inkomsten.

Zaterdag 23 februari is veel interessanter. Omloop het Nieuwsblad, gaan we weer lekker aan het voorjaar beginnen. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » di jan 15, 2013 8:29 am

'Armstrong bekent dopinggebruik'
AUSTIN - Lance Armstrong heeft maandag in een interview met Oprah Winfrey toegegeven dat hij doping heeft gebruikt gedurende zijn loopbaan als wielrenner.

Foto: ANP
Dat heeft een anonieme bron tegen de Amerikaanse krant USA Today gezegd.
Het interview van Oprah met Armstrong werd maandag in Austin opgenomen en wordt in de nacht van donderdag op vrijdag om 3.00 uur Nederlandse tijd uitgezonden.
Na afloop van de opnames bij Armstrong huis in de Texaanse stad Austin meldde Oprah via Twitter dat het interview tweeënhalf uur duurde. Tijdens het gesprek zou hij meerdere keren emotioneel hebben gereageerd.
Getuigenis
Volgens The New York Times is Armstrong bereid te getuigen tegen 'machtige mensen uit het wielrennen die mogelijk zijn dopinggebruik hebben gefaciliteerd'.
Op deze manier zou de levenslange schorsing die Armstrong heeft, en die geldt voor alle olympische sporten, kunnen worden ingekort.
De internationale wielrenunie UCI zou hebben geweten van het gebruik van verboden middelen door Armstrong en zou hem daarbij hebben ondersteund. De New York Times baseert zich op verschillende bronnen.
Geen bevestiging
Het Oprah Winfrey Network (OWN) waar het interview te zien zal zijn, noch het management van Armstrong wil de bekentenis bevestigen. Ook is het nog onduidelijk welke prestatiebevorderende middelen de oud-renner gebruikt heeft.
De geruchten dat Armstong zijn dopinggebruik zou opbiechten deden al langer de ronde. Voor het interview bezocht de Amerikaan de Livestrong Foundation, de stichting die hij heeft opgezet voor de strijd tegen kanker.
Daar bood hij de medewerkers zijn excuses aan. In november stapte hij uit het bestuur van de stichting.
Armstrong moest in oktober 2012 al zijn zeven Tourzeges inleveren. Dat gebeurde enkele weken na het uitkomen van het USADA-rapport, waarin de Texaan wordt omschreven als een van de hoofdrolspelers in het meest succesvolle, geraffineerde en professionele dopingsysteem aller tijden.
Door: ANP/NUsport
Werd verwacht natuurlijk.

Interessant dat nu.nl niet vermeld dat Hein Verbruggen de klos kan zijn, toch een van de machtigste sportbobo's in Nederland.

NY Times:
He met with United States Anti-Doping Agency officials, including Travis Tygart, the agency’s chief executive, last month to discuss what he needed to do to mitigate his ban. Several people with knowledge of the discussions said Tygart would be willing to reduce Armstrong’s punishment if Armstrong would testify against the people who helped him dope. That would possibly include Pat McQuaid, the president of the cycling union, and Hein Verbruggen, who was the cycling union’s president from 1991 to 2005, a time when doping in the sport was rampant. Verbruggen, who is close with the International Olympic Committee president, Jacques Rogge, is also the cycling union’s honorary president and an honorary member of the I.O.C.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di jan 15, 2013 10:41 am

Mooi, een van de grootste schijnheilige bedriegers heeft dan eindelijk ook bekend.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 15, 2013 10:58 am

Dat zou inderdaad mooi zijn. En dan meteen de onderste steen boven aub. Zodat die Coronel lookalike van de UCI afgevoerd kan worden, samen met alles wat eromheen hangt. Laatst was er nog sprake van een onafhankelijke commissie die de UCI gingen doorlichten, maar die commissie bleek te bestaan uit maatjes van McQuaid. Heel herkenbaar, zo gaan plucheplakkers te werk.
Wat dat betreft heb ik ook goede hoop, want Armstrong is waarschijnlijk gepikeerd omdat de UCI alle beslissingen van USAdA overgenomen heeft, terwijl UCI gewoon betrokken partij was bij het dopingprogramma.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 15, 2013 11:42 am

Probleem is natuurlijk wel dat Armstrong niet in z'n eerste leugen gestikt is, dus om alles wat hij nu ineens vertelt voor waar aan te nemen...

Maar dat er binnen de UCI verschillende mensen zijn die zich nu grote zorgen moeten gaan maken lijkt me duidelijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jan 15, 2013 12:30 pm

Jöhnk schreef:Dat zou inderdaad mooi zijn. En dan meteen de onderste steen boven aub. Zodat die Coronel lookalike van de UCI afgevoerd kan worden, samen met alles wat eromheen hangt. Laatst was er nog sprake van een onafhankelijke commissie die de UCI gingen doorlichten, maar die commissie bleek te bestaan uit maatjes van McQuaid. Heel herkenbaar, zo gaan plucheplakkers te werk.
Maffia, de sport zit er vol mee. Wat dacht je van het IOC?
Wat dat betreft heb ik ook goede hoop, want Armstrong is waarschijnlijk gepikeerd omdat de UCI alle beslissingen van USAdA overgenomen heeft, terwijl UCI gewoon betrokken partij was bij het dopingprogramma.
Het zou wat zijn als Armstrong zichzelf gaat neerzetten als slachtoffer. :smallgrin.gif: Armstrong heeft zijn rol met verve gespeeld, vaak ten koste van anderen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 15, 2013 12:40 pm

Ik zie Armstrong zeker niet als slachtoffer, maar ik zou het totaal niet erg vinden als hij de UCI meesleurde in zijn val.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 15, 2013 1:11 pm

Ik ben eigenlijk alleen maar geïnteresseerd in de rol van allerlei bobo's, bedrijven, bonden en organisaties hier omheen. Het blootleggen daarvan is toch velen malen interessanter dan de zoveelste sporter die bekend. Zelfs als het Armstrong is. Ik bedoel, er was toch zeker niemand die nog echt dacht dat hij onschuldig was?

De rol van de mensen die dopinggebruik faciliteren is veel interessanter. Vooral ook omdat dat wereldwijd en in allerlei sporten gewoon door gaat. Voor de naïevelingen onder ons, voer deze termen maar eens aan Google: Sotatercept, Aicar, AKB-6548, PBI 1402 en GW1516. Ga er daarbij maar van uit dat alles wat op de markt te krijgen is ook in gebruik is in de sportwereld. En dit is dan nog los van nieuwe producten die nog in de ontwikkelingsfase zitten.

We kunnen nu met z'n allen een prachtig toneelstukje opvoeren rondom Armstrong. Maar ook al is hij als sporter een grote vis, hij blijft slechts een onderdeel van het geheel.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie