PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Lionel

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Lionel » wo jan 16, 2013 3:59 pm

Sarcasme, El Clavo.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » wo jan 16, 2013 4:33 pm

Yopi schreef:
Mr. Ajax schreef:Vooral die 'Ik wil naar psv. Punt.' uitspraak vind ik echt om te kotsen. Ik kan daar echt pissig van worden.

Kwalijk inderdaad dat hij naar PSV wil. :1evil.gif:

Ik wil naar Ajax. Punt. Dat klinkt een stuk sympathieker. :hypocrite.gif:
Lijkt mij ook, maar de situatie is nou eenmaal zo dat Ajax niet geinteresseerd is in technisch begaafde creatieve voetballers die een veel hoger niveau dan de eredivisie aan gaan kunnen. Ook weet je als Marokkaanse Nederlander dat je begint met een negatief krediet en alles wat je zegt en doet in je nadeel wordt uitgelegd.

Ondanks dat is duidelijk uit zijn woorden op te maken dat hij een voorkeur voor Ajax heeft en best wel zou willen wachten tot de zomer, maar De Boer zal wel weer een vondst als Sana op het oog hebben voor als Eriksen vertrekt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 16, 2013 4:53 pm

:excited.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 16, 2013 5:01 pm

Lekkere binnenkomer daar, hij gaat naar PSV omdat Ajax geen interesse heeft.
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 16, 2013 5:04 pm

Le T. schreef:
Yopi schreef:
Mr. Ajax schreef:Vooral die 'Ik wil naar psv. Punt.' uitspraak vind ik echt om te kotsen. Ik kan daar echt pissig van worden.

Kwalijk inderdaad dat hij naar PSV wil. :1evil.gif:

Ik wil naar Ajax. Punt. Dat klinkt een stuk sympathieker. :hypocrite.gif:
Lijkt mij ook, maar de situatie is nou eenmaal zo dat Ajax niet geinteresseerd is in technisch begaafde creatieve voetballers die een veel hoger niveau dan de eredivisie aan gaan kunnen.

Oh? Heb je de exacte datum toevallig ook al?

Ook weet je als Marokkaanse Nederlander dat je begint met een negatief krediet en alles wat je zegt en doet in je nadeel wordt uitgelegd.

Het is echt een flinke tijd geleden dat ik je posts ben ingegaan, maar nu kon ik het weer even niet laten... In welke wereld leef je toch man?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

zeux

Bericht door zeux » wo jan 16, 2013 5:06 pm

Mr. Ajax schreef:
Ook weet je als Marokkaanse Nederlander dat je begint met een negatief krediet en alles wat je zegt en doet in je nadeel wordt uitgelegd.
Het is echt een flinke tijd geleden dat ik je posts ben ingegaan, maar nu kon ik het weer even niet laten... In welke wereld leef je toch man?

Ik denk (en vrees) dat Le T. een punt heeft, in zijn algemeen gesproken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 16, 2013 5:09 pm

Zeux schreef:
Mr. Ajax schreef:

Ik denk (en vrees) dat Le T. een punt heeft, in zijn algemeen gesproken.
Heel inhoudelijk, Zeux. :biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

jabu

Bericht door jabu » wo jan 16, 2013 6:35 pm

In tegenstelling tot in welke wereld leef je toch man?!

Le T.

Bericht door Le T. » wo jan 16, 2013 6:44 pm

Mr. Ajax schreef:

In een wereld waar het sinds Boukhari al niet botert tussen pers en (dus) publiek en de Ajacied van Marokkaanse komaf, die speelde ook ineens bevrijd toen duidelijk was dat hij zou vertrekken, met afstand de beste man van de play-offs (. We kunnen wel heel leuk romantiseren over straatvoetballertjes en schoffies, maar de realiteit is dat in Amsterdam en omstreken een groot deel daarvan een Marokkaanse achtergrond heeft en dat in de toekomst ook zal hebben. En die romantiek treft hen dan niet, maar wel heel makkelijk een Arnhems schoffie (schoft zeg maar gerust) bijvoorbeeld. De benadering is meteen heel negatief.

Neem nou een Aissaidi, die wilde gewoon in onderhandeling over zijn salaris, wat niet ongebruikelijk is in het profvoetbal, die is daar ook heel open en eerlijk over dat geld een factor is ondanks dat hij graag voor veel minder naar Ajax gaat dan hij in Turkije had kunnen verdienen. En dan wordt hem dat ontzettend kwalijk genomen, door supporters die het veelal prima vonden dat Jonk met Cruijff in de rug keihard onderhandelt over een salarisverveelvoudiging, ook tov zijn voorganger. Ik kan me überhaupt geen voetballer herinneren die verweten werd dat hij onderhandelde over zijn salaris, behalve El Hamdaoui dan. Die werd ook verweten dat hij, geboren in fucking Kralingen, niet wilde huichelen dat Ajax altijd zijn droomclub is geweest. Ik wil de hele geschiedenis niet oprakelen, maar er is wel snel en heel duidelijk partij gekozen en als je op Ajax netwerk kijkt dan is duidelijk dat zijn Marokkaanse achtergrond daar niet voor iedereen los van staat. Aissati mocht kennelijk ook niet in onderhandeling over zijn nieuwe contract. Onze huiskrant staat natuurlijk ook niet bekend als de spreekbuis van de multiculturele idylle, een groot deel van het publiek vindt het zelfs prima dat dat PVV-partijkrantje de club komt meebesturen.

Maher is het grootste talent van en in Nederland, hij speelt al anderhalf jaar erg goed en steeds beter, hij is al international die de keuze voor Nederland gemaakt heeft, het is een beleefde, een beetje verlegen welbespraakte jongeman die het wel ongeveer tijd vindt om het alsmaar leeglopende AZ te verlaten en in een interview zo'n beetje bedelt of Ajax alsjeblieft wil laten horen of ze geinteresseerd zijn om hem in de zomer over te nemen anders moet hij naar PSV. Wat wil je nog meer zou je zeggen, maar jij vindt hem arrogant en hij zou blij moeten zijn dat hij bij het fantastische AZ mag blijven. Wat vind je dan wel niet van de uitlating van Eriksen? Sowieso knuffelt Nederland liever die Deense ballerina dan vast te stellen dat hij nog geen goed seizoen heeft gespeeld ondanks dat hij er al een paar jaar bij is. Nee, dat zijn slechts kleine vormdipjes. Dat het grootste talent in de eredivisie sinds Van der Vaart niet voor Denemarken gaat spelen maar voor Nederland maakt nou niet bepaald dat hij gekoesterd wordt.

Dus als deze woorden van hem al zo uitgelegd worden kan hij zijn borst nat maken. Het is nou niet bepaald een warm bad wat hier klaar voor hem staat, maar toch wil hij want hij weet zelf wel wat hij kan. Maar interesse laten blijken voor van de zomer is al teveel gevraagd, is er een groot talent blij dat hij in zo'n mooi stadion hoopt te kunnen spelen, is het weer niet goed en moet hij er nog harder om smeken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 16, 2013 7:36 pm

Le T. heeft nog nooit van een salarisplafond gehoord. Zo'n plafond geldt trouwens voor spelers met een Marokkaanse - als voor spelers met een niet-Marokkaanse achtergrond.

En - quelle une surprise - 'de media' en van der Vaart komen ook nog even voorbij. Le T. gaat directemundo en route naar mon crap liste.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 16, 2013 7:49 pm

Het valt me sowieso op dat al die Marokkaanse jongens beter zijn gaan voetballen toen ze weggingen bij Ajax, zoals Le T. al schetst. Boukhari speelt voorlopig op amateurbasis bij RKC, El Hamdaoui is 4e spits van Fiorentina en Aissati zit bij Analyaspor. Ze voelen zich allemaal bevrijdt. Vooral van het spelen van wedstrijden.
Jaap de Groot moet sowieso maar eens goed gaan nadenken tegen welke spelers hij ja zegt, want anders kan hij niet langer als bestuurder bij Ajax aanblijven wat mij betreft.

En nu maar weer over PE ES VEE.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 16, 2013 7:58 pm

Peter schreef:Het valt me sowieso op dat al die Marokkaanse jongens beter zijn gaan voetballen toen ze weggingen bij Ajax, zoals Le T. al schetst.
Daarom is het ook zo goed dat Assaidi niet naar Ajax is gegaan. Zijn loopbaan heeft op de tribune van Liverpool immers een enorme boost gekregen.

Kennen we trouwens een europese topvoetballer met Marokkaanse roots? Iemand die het niveau Ben Arfa / Chamakh ontstijgt dus... :confused.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 16, 2013 8:03 pm

Geldt natuurlijk voor alle Noord-Afrikanen. De enige uitzondering is Zizou. Die was van absolute buitencategorie.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jan 17, 2013 12:27 am

El Clavo schreef:Ik snap de Mr. wel. Jochie komt net kijken en met zo'n uitspraak brengt hij AZ in een lastige situatie en daar heeft hij toch nog echt een contract mee. Of er nou psv of Ajax stond Yopi.
Wat ik wel erg frappant vind is dat meneer Maher in oktober zijn contract met heel wat jaren heeft verlengd? Wat denkt meneer dan eigenlijk? Hij zou over niet al te lange tijd transfervrij zijn geweest, tekent in het najaar voor 3 jaar bij en wil dan in de winterstop een breuk forceren...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jan 17, 2013 8:52 am

wimpey schreef:
Peter schreef:Het valt me sowieso op dat al die Marokkaanse jongens beter zijn gaan voetballen toen ze weggingen bij Ajax, zoals Le T. al schetst.
Daarom is het ook zo goed dat Assaidi niet naar Ajax is gegaan. Zijn loopbaan heeft op de tribune van Liverpool immers een enorme boost gekregen.

Kennen we trouwens een europese topvoetballer met Marokkaanse roots? Iemand die het niveau Ben Arfa / Chamakh ontstijgt dus... :confused.gif:
Nauwelijks, zijn over het algemeen zaalvoetballende kabouters.
YNWA

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jan 17, 2013 9:44 am

Cruijff schreef:
El Clavo schreef:Ik snap de Mr. wel. Jochie komt net kijken en met zo'n uitspraak brengt hij AZ in een lastige situatie en daar heeft hij toch nog echt een contract mee. Of er nou psv of Ajax stond Yopi.
Wat ik wel erg frappant vind is dat meneer Maher in oktober zijn contract met heel wat jaren heeft verlengd? Wat denkt meneer dan eigenlijk? Hij zou over niet al te lange tijd transfervrij zijn geweest, tekent in het najaar voor 3 jaar bij en wil dan in de winterstop een breuk forceren...
Er is niet verlengd, hij heeft een nieuwe overeenkomst getekend met dezelfde einddatum en een hoger salaris.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jan 17, 2013 10:23 am

Heeft iemand toevallig de VI app op zijn smartphone? Bekijk voor de grap even alle inkomende en uitgaande transfers van PSV inclusief de bedragen die ermee gemoeid zijn. Je valt werkelijk van je stoel.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 17, 2013 10:43 am

InnerHarbour schreef:
wimpey schreef:

Nauwelijks, zijn over het algemeen zaalvoetballende kabouters.

Laten we Nouri wegsturen. Dat wordt toch niets.

jabu

Bericht door jabu » do jan 17, 2013 11:02 am

De Dominee schreef:
Cruijff schreef:
Er is niet verlengd, hij heeft een nieuwe overeenkomst getekend met dezelfde einddatum en een hoger salaris.
Dan mag je verwachten dat hij wel begrijpt dat met het accepteren van een beter salaris voor hem er ook wat voor AZ tegenover moet staan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 17, 2013 11:17 am

Je kunt ook zeggen dat Maher een hele tijd onderbetaald is geweest. AZ verhoogt dat salaris niet voor niks zonder enige tegenprestatie te bedingen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 17, 2013 11:24 am

Maher verdiende als jeugdspeler, terwijl hij al een jaar onbetwist basisspeler was. Dat staat verder natuurlijk los van de vraag of PSV gewoon moet dokken als ze hem willen. PSV betaalt ongeveer veertien miljoen voor Strootman en Mertens. Dan is vijf miljoen voor Maher natuurlijk een grap, zoals Verbeek terecht stelt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 17, 2013 11:27 am

Precies. Die jongen was beter dan Strootman en Mertens toen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 17, 2013 1:04 pm

Het punt is dat die jongen niet per se naar PSV wil, Ajax is ook goed. Dat is voor AZ ongetwijfeld een reden om te wachten. Als Eriksen vertrekt, bestaat de kans dat Ajax zich meldt voor Maher en kan AZ Ajax en PSV tegen elkaar uitspelen. Dan betaalt Brands wel, al is het maar om de supporters te paaien.

Ik neem aan dat Brands het zo speelt omdat hij de bui ziet hangen.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 17, 2013 1:23 pm

Tegenwoordig bieden clubs amper tegen elkaar op. De speler plukt er de vruchten van.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 17, 2013 2:22 pm

Ajax niet maar PSV wel.

PSV zou vijf miljoen hebben geboden + een bonus als PSV de CL haalt. Wat vinden jullie van zo'n constructie? Stel (ik ken het competieschema niet uit mijn hoofd) dat PSV kampioen kan worden maar op het laatst nog tegen AZ moet spelen, AZ dus dat een paar miljoen vangt als PSV... Is dat geen onwenselijke situatie?

Plaats reactie