PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

LucaS

Re: PSV 2012-2013

Bericht door LucaS » ma mei 13, 2013 5:08 pm

Ajax was die wedstrijd veruit superieur. Zelfs als Lens had gescoord, had Ajax die wedstrijd nog gewonnen. Of minimaal gelijkgespeeld.
I think I lost my fucking headache

elliquido

Bericht door elliquido » ma mei 13, 2013 5:27 pm

Voorin hoeft PSV niets te doen.

Met 3 gerichte aankopen op RB RM en CV zijn ze eigenlijk klaar. Ze kunnen eventueel nog 2 voorhoedespelers verkopen omdat ze dubbel bezet zijn. Toivonen en Matavz bevoorbeeld.

Ik zeg: Janmaat, Van Ginkel en v/d Hoorn en ze hebben toch een prima team

Zoet / waterman

? / ? ? / derrijck ? / Marcello Pieters / Willems

hutchinson / Strootman / Hiljemark

toivonen / wijnaldum

lens / narsingh locadia / matavz mertens / depay

verkoop:

Tyton
Manolev

einde contract

van bommel
engelaar
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

zeux

Bericht door zeux » ma mei 13, 2013 5:37 pm

Aan het begin van dit seizoen zagen heel veel mensen psv als een serieuze titelkandidaat. Twee dingen gingen mis: Van Bommel bleek niet de motor die psv op stoom hield en Advocaat bleek niet in staat een echt team op het veld te zetten. Vervolgens komt de club in een bad vibe en loopt alles uit de klauwen. De stap naar succes hoeft helemaal niet zo groot te zijn. Zoiets als elliquido voorstelt zal de ploeg al meteen tot een geduchte concurrent maken. De grote onbekende factor is Cocu. Prima lijstje resultaten als interim, maar volgend jaar drukt de volledige verantwoordelijkheid op zijn schouders, dat is dan toch weer anders. Als het hem lukt om rust te krijgen in de selectie en er een hechtere ploeg van te maken, is het een linke ploeg.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman

Bericht door Baseman » di mei 14, 2013 6:53 am

wimpey schreef:Thuis nipt winnen van NEC enzo. Bij RKC verliezen. Dat krijgen Dickie en Rutten ook nog wel gebakken.
Ik zeg nergens dat het PSV onder Cocu als interim weergaloos voetbal speelde en dat de resultaten fantastisch waren.
Jij past iedere post je mening aan...je geeft aan dat Cocu er als interim niets van bakte, wat gezien zijn resultaten onzin is. Dat toon ik aan, niets meer en niets minder.
Dus psv doet er verstandig aan Cocu eerst maar eens in de luwte te zetten.
Ik zal het wel gemist hebben, maar wanneer en door wie is gezegd dat PSV volgend seizoen de triple moet winnen?
Rishi schreef:Ze willen nu ieder jaar 750.000 euro extra in de jeugdopleiding stoppen. Wordt dit bedrag verdeeld over Lothar, Ruug en Andre?
Nee, dit bedrag wordt van de totale salarispot voor de spelers gehaald.
Die is dus verlaagd met 7,5 ton.
Marillion schreef:Gaan ze nu Cocu echt de tijd en ruimte geven om een aantal jeugdspelers in te passen. En blijven ze er ook rustig onder als dat een paar punten kost?
Het is afwachten, maar dit zou wel het geval moeten zijn.
De CL is niet noodzakelijk voor de financien, maar het zou wel prettig zijn aangezien PSV de extra miljoenen dan kan gebruiken om te kunnen doorselecteren. Nu is men afhankelijk van de verkoop van spelers en is het niet zeker dat alle 'rotte appels' vertrekken.
LucaS schreef:Ajax was die wedstrijd veruit superieur. Zelfs als Lens had gescoord, had Ajax die wedstrijd nog gewonnen. Of minimaal gelijkgespeeld.
Klopt en waarschijnlijk wel ja, al was de kans op een nederlaag dan natuurlijk wel kleiner geworden.
Een breekpunt zou ik die gemiste kans niet noemen, PSV heeft het laten liggen in andere wedstrijden. En wederom voornamelijk na de winterstop en in de uitwedstrijden.
Zeux schreef:De grote onbekende factor is Cocu. Prima lijstje resultaten als interim, maar volgend jaar drukt de volledige verantwoordelijkheid op zijn schouders, dat is dan toch weer anders. Als het hem lukt om rust te krijgen in de selectie en er een hechtere ploeg van te maken, is het een linke ploeg.
Mee eens.
De grote tegenvaller onder Advocaat was het ontbreken van een bepaalde basis als het niet liep. Hij zag ook dat de verdediging niet vooruit durfde te verdedigen, waardoor het veld veel te groot werd en het middenveld overlopen werd. Ik begrijp dan ook niet dat hij het spel niet aanpaste.
Als Cocu hier wel een evenwicht in weet te vinden, dan wordt PSV minder onstabiel en dat zal zeker helpen.

Waarbij het natuurlijk ook prettig is als er achterin wat vertrekt, zodat betere verdedigers aangetrokken kunnen worden.
Een rechtsback is sowieso noodzakelijk.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mei 14, 2013 7:51 am

De kans is groot dat het contract van Brands verlengd gaat worden, lees ik vandaag in het AD.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 14, 2013 8:03 am

Baseman schreef:
wimpey schreef:Thuis nipt winnen van NEC enzo. Bij RKC verliezen. Dat krijgen Dickie en Rutten ook nog wel gebakken.
Ik zeg nergens dat het PSV onder Cocu als interim weergaloos voetbal speelde en dat de resultaten fantastisch waren.
Jij past iedere post je mening aan...je geeft aan dat Cocu er als interim niets van bakte, wat gezien zijn resultaten onzin is. Dat toon ik aan, niets meer en niets minder.
Ik pas mijn mening niet aan: qua veldspel leek het nergens op. Tijdens Ajax - psv vorig seizoen was psv nog een stukkie slechter dan tijdens Ajax - psv dit seizoen. Dat je met slecht veldspel nog wel nipt van NEC wint, is logisch wanneer je je de selectie van psv aanziet. Daar heb je geen Cocu voor nodig, dat lukt Dickie en Rutten ook wel.
Ik zal het wel gemist hebben, maar wanneer en door wie is gezegd dat PSV volgend seizoen de triple moet winnen?
Dit seizoen moest en zou dat wel. Waarom volgend seizoen dan niet?

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 14, 2013 9:18 am

Nu heeft Brands een plan uitgestippeld, Wimpey :excited.gif:

@ Baseman: 2 nederlagen in 8 competitiewedstrijden komt neer op 8 nederlagen over een heel seizoen. Fantastisch :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di mei 14, 2013 9:34 am

Duke schreef:De kans is groot dat het contract van Brands verlengd gaat worden, lees ik vandaag in het AD.

Je méént het. :baaa.gif: :headbang.gif:

Baseman, ik verwonder me over jou. Jij hebt blijkbaar geen neiging tot cynisme. Denk jij nooit eens als de leiding van PSV met een propagandapraatje komt: het zal wel?

Ik vind de spelers van PSV echt niet zo goed. Het is geen toeval dat Rutten en Advocaat er niets van konden maken. Cocu moet hopen dat er een leegloop komt, zodat hij opnieuw kan beginnen.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di mei 14, 2013 9:54 am

Het is toch voetbalfan eigen om de zaken door een roze bril te bekijken. En hoe harder de tegenstander schreeuwt hoe klote het allemaal is bij je club des te harder ga je er tegenin. Als 'winnaar' is het alleen makkelijker vol te houden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 14, 2013 10:03 am

Raymon schreef:Het is toch voetbalfan eigen om de zaken door een roze bril te bekijken. En hoe harder de tegenstander schreeuwt hoe klote het allemaal is bij je club des te harder ga je er tegenin.
Tot je het op zeker moment ook wel hebt gehad... Die momenten heb ik regelmatig beleefd met Ajax. Toen ze Kuffour haalden bijv. :excited.gif:

Het houdt een keer op toch?? Dat je zoiets hebt van: zelfs ík zou het nog beter doen...

999

Bericht door 999 » di mei 14, 2013 10:04 am

Maar daar doen wij AJACIEDEN niet aan mee ... :wink.gif:
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » di mei 14, 2013 10:19 am

wimpey schreef:Ik pas mijn mening niet aan: qua veldspel leek het nergens op.
Dat zei je dus niet, je gaf aan dat Cocu er niets van bakte.
Wat gezien de resultaten dus niet waar is.
Tijdens Ajax - psv vorig seizoen was psv nog een stukkie slechter dan tijdens Ajax - psv dit seizoen.
Ja en?
Andere omstandigheden, andere spelers, andere trainer...alsof je als interim een slecht spelend en presterend team 'ff' geweldig voetbal laat spelen.
Cocu won tenminste nog de beker.
Dat je met slecht veldspel nog wel nipt van NEC wint, is logisch wanneer je je de selectie van psv aanziet. Daar heb je geen Cocu voor nodig, dat lukt Dickie en Rutten ook wel.
Dan heb je niet goed opgelet de afgelopen 4 seizoenen.
Met name in uitwedstrijden en na de winterstop kon PSV van iedereen verliezen. Notabene RKC is de huidige angstgegner.
Dit seizoen moest en zou dat wel. Waarom volgend seizoen dan niet?
Omdat PSV volgend seizoen niet het 100 jarige bestaan viert en omdat de leiding heeft ingezien dat het anders moet.
Yopi schreef:Baseman, ik verwonder me over jou. Jij hebt blijkbaar geen neiging tot cynisme. Denk jij nooit eens als de leiding van PSV met een propagandapraatje komt: het zal wel?
Jawel, maar ik kom hier niet om mijn club af te zeiken. Dat gaat jullie al heel goed af.
Ik kom hier voor een discussie, waarbij ik regelmatig opzettelijk positief ben. Als ik wil meehuilen dan kan ik net zo goed op het PN blijven.

Daarbij wordt er aan alle kanten nogal overdreven gereageerd.
Ajax is 3 jaar achtereen kampioen geworden met een vrij laag puntenaantal, wat al iets zegt over het gemiddelde niveau. PSV is 2 keer 3e geworden en dit seizoen dus 2e. Vorig seizoen werd de beker gewonnen, dit seizoen was men verliezend finalist. Als ik echter reacties zie en lees (zowel hier als op het PN), dan zou je bijna gaan denken dat we gedegradeerd zijn :excited.gif:

PS: Naast dit alles vind ik het wel komisch dat sommige mensen hier alles vanuit de leiding van PSV met negativiteit en cynisme aanpakken, terwijl alles van Cruijff het heilige woord is...subjectiviteit is niemand vreemd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di mei 14, 2013 10:19 am

Nouja, laten we niet doen alsof Baseman zoveel anders is dan wij.

In wezen is elke voetbalsupporter hetzelfde. Tegen je medesupporters zeiken op je eigen club, maar zodra iemand 'van buiten' kritiek heeft moet-ie verdomme wel z'n muil houden.

...Natuurlijk totdat je zelf inziet dat er geen enkele steekhoudende argumenten zijn, dan kun je het best je waardigheid behouden en maar gewoon cynisch meelachen.

Haha, als je trouwens terugkijkt hoe wij met z'n allen reageerden op Kuffour: http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic.php?f=45&t=9063

En zelfs in die donkere Ajax-jaren zijn er een paar (daartoe hoorde ik ook overigens) die overal wel -tegen beter weten in- iets positiefs in wilden zien. Kuffour, ooit een topper, ze zullen toch niet helemaal gek zijn bij Ajax? Ik weet nog dat ik toen als jochie van 23 net bij Ajax werkte en toen ook de persvoorlichting bij wedstrijden van het tweede moest doen. Hij had een heel gevolg van Afrikanen bij zich (waarvan 10 journalisten) die 'm supergraag wilden spreken. Hij speelde natuurlijk als een totale drol, en ik 'm na de wedstrijd smeken of hij nog wat interviews wilde doen. Hij schaamde zich dood, is toen ook gewoon door de achterdeur weggerend. Nou, toen zag ik het al helemaal niet meer zitten.

Iedere supporter krijgt geloof ik wel een keer in z'n leven zo'n klap met de hamer, een soort constatering van: 'volgens mij snappen ze werkelijk niet wat ze aan het doen zijn'. Ik denk dat de PSV'ers dit nu eindelijk ook eens herkennen. :hypocrite.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Baseman

Bericht door Baseman » di mei 14, 2013 10:44 am

:biggthumpup.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » di mei 14, 2013 3:23 pm

Na alle klappen hier en in de pers valt het cijfermatig best mee. Als team verdedigen volgend jaar met de linies kort opmekaar en PSV is een gevaarlijke klant. Pacos Ferreira loten voor de voorronde CL en hoppa de miljoenen kan je bijna ruiken.

De analyse van voetbalblog 'De Zestien' in de Volkskrant.
'Goed nieuws voor Phillip Cocu: PSV heeft vooral pech'

OPINIE - Sander IJtsma − 14/05/13, 15:49

PSV is doelwit van elkaar napratende journalisten die menen dat de club een revolutie nodig heeft. Wie dieper durft te kijken, ziet dat er eigenlijk niet zoveel aan de hand is. Phillip Cocu had zich geen betere entree kunnen wensen, schrijft Sander IJtsma (@11tegen11).

Phillip Cocu werd gisteren gepresenteerd als nieuwe trainer van PSV. De algemene heersende journalistieke opinie is dat hij veel werk te doen heeft, want het is goed mis bij PSV. De verdediging is zo lek als een mandje, de ploeg heeft moeite met 'de omschakeling', en bovenal ontbreekt het aan 'de echte wil om te winnen'.

Tsja.

In het Engels noem je deze analyse van PSV een 'narrative'. Bij gebrek aan een goed Nederlands synoniem: een populaire verhaallijn, die niet helemaal klopt maar wel goed klinkt, en het zodoende in de beeldvorming wint van de minder aansprekende, minder elegante, maar correctere analyses.

Als je er op gaat letten, blijkt de sportjournalistiek er bomvol mee te zitten. Het besef dat goede ploegen ook kunnen verliezen, of dat ploegen die slecht spelen ook kunnen winnen, lijkt te ontbreken. Maar proces en resultaat staan vrij vaak los van elkaar. Art Langeler, trainer van PEC Zwolle, zei het dit seizoen fraai: 'Je kunt als trainer alles goed doen en toch verliezen. En je kunt als trainer alles fout doen en winnen.'

Best goed
Ik zeg niet dat PSV dit seizoen de beste was, wel dat ze er lang niet zo ver vanaf zaten als de meeste journalisten en tv-analytici u willen doen geloven. Zo stond PSV 12 van de 34 competitierondes aan de leiding, scoorde het met afstand de meeste doelpunten (103), en had de ploeg het beste doelsaldo (+60). Uiteindelijk werd PSV tweede, én speelde het de bekerfinale.

Het keerpunt in het afgelopen seizoen was de thuiswedstrijd tegen Ajax, die met 2-3 verloren ging, mede door oenig verdedigen van Pieters en Waterman. De prestatieverschillen tussen PSV en Ajax waren klein, maar het verschil in beoordeling van die prestaties is groot: De Boer en Ajax zijn de winnaars-met-een-visie, Advocaat en PSV de verliezers; de prestatietrainer en de karakterloze koopclub.

Wie van simpel houdt, kan hiermee tevreden zijn. Ik kijk behalve naar de uitslag liever nog iets verder, naar het proces.

Volop kansen
PSV heeft dit seizoen de beste Totale Schot Ratio (0.664) van de eredivisie - PSV creëerde dus volop kansen - en is het meest doeltreffend (16,5 procent van de kansen werden benut). Het zwakste punt, en dat zal u niet zijn ontgaan na alle kritiek van de laatste weken, is de verdediging. Akkoord. Maar die verdediging is veel minder zwak dan je zou denken door alle verhalen.

Een cruciaal gegeven om dat te begrijpen, is dat PSV dit seizoen meer tijd op achterstand heeft doorgebracht dan Ajax, Feyenoord, Vitesse en Twente. Dat is niet per se de schuld van de verdediging; wel heeft de verdediging te lijden gehad onder die achterstanden. Ploegen die op achterstand staan nemen meer risico, en krijgen daardoor sneller goals tegen, waar de verdediging dan weer op aangekeken wordt. Er is dus sprake van een zichzelf versterkend effect, dat leidt tot onderschatting van de verdedigende kwaliteit van PSV.

Wie in 'narratives' denkt, heeft een reden nodig dat PSV vaker op achterstand heeft gestaan. Maar er hoeft geen reden te zijn. Het kan simpelweg pech zijn.

Pech
Kijk maar naar de cijfers: PSV heeft bij gelijke stand weliswaar een reddingspercentage van slechts 87 procent, maar het aantal tegendoelpunten waar dit percentage op is gebaseerd (17 goals tegen bij gelijke stand), is te klein om van veel belang te zijn. PSV compenseert dit bovendien met een uitstekende schotenratio bij gelijke stand (0.611), en is bij een gelijke stand doeltreffender dan welke ploeg ook (14,6 procent). Dit alles wijst erop dat PSV veel pech had.

Voor Philip Cocu is dit vrij goed nieuws. Het resultaat van PSV is dit seizoen teleurstellend geweest, maar met het proces is weinig mis. En wat is er nu makkelijker dan iets repareren waar weinig mis mee is?

De revolutie die volgens velen in Eindhoven nodig is, is dus.... inderdaad, niet nodig. Toch gaat de revolutie er naar alle waarschijnlijkheid komen. En het grappige is dat het allemaal weinig uitmaakt. Zonder revolutie gaat het waarschijnlijk ook wel goed komen, met revolutie ook - tenzij Cocu hele rare keuzes maakt en het succesvolle proces verstoort.

Kortom: voor Cocu liggen de credits in Eindhoven voor het oprapen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 14, 2013 3:30 pm

Als je dit stuk serieus publiceert ben je toch helemaal gestoord? Een ploeg die langer op achterstand heeft gestaan dan Ajax, 010, Vitesse en Twente heeft toch niet alleen pech? Om maar iets te noemen.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » di mei 14, 2013 3:44 pm

Jawel. Ssssht. Dalijk gaan ze andere verdedigers kopen. Pech houdt een keer op. Ook met deze selectie. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di mei 14, 2013 4:06 pm

Bijna 1 op de 3 wedstrijden in de competitie verliezen. Dat moet wel pech zijn. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Khraa

Bericht door Khraa » di mei 14, 2013 4:12 pm

PSV kan met name heel goed voetballen als ze 2-0 voorstaan volgens mij. Dat is inderdaad pech.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

LucaS

Bericht door LucaS » di mei 14, 2013 4:18 pm

Thijs schreef:Bijna 1 op de 3 wedstrijden in de competitie verliezen. Dat moet wel pech zijn. :smallgrin.gif:
....en dat verklaart gelijk dat ze langere tijd hebben achter gestaan dan bijvoorbeeld een ploeg die maar 2x heeft verloren.

999

Bericht door 999 » di mei 14, 2013 4:19 pm

Tjesus, dat jullie op dat stuk geneuzel-tekst reageren :) ..
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » di mei 14, 2013 4:21 pm

Ironisch dat hij zelf zegt verder te kijken dan de uitslag, maar vervolgens de nederlaag tegen Ajax afdoet als toevallig gepruts van Pieters en Waterman. Het feit dat Ajax daar verzorgd voetballend heerste en zijn eigen kansen creëerde terwijl de goals van PSV puur uit toevalssituaties voortkwamen zegt meer over de krachtsverhoudingen dan de kale statistieken. Maar goed, ze hebben daar het hele seizoen beweerd dat PSV op basis van de statistieken kampioen zou worden, dus dat zal ongetwijfeld de reden zijn achter dit recht praten wat krom is.

999

Bericht door 999 » di mei 14, 2013 4:34 pm

Tja, dat stuk is gewoon genuezel.Je moet niet naar de cijfers kijken maar naar het geschutter van de Psv spelers.En dat hebben we dit jaar toch allemaal zelf mogen zien.

Dan kan je daar natuurlijk de " cijfertjes " op loslaten maar dan weet de schrijver dus echt niet wanneer iets " pech " is en wanneer dat onkunde is ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di mei 14, 2013 4:47 pm

Of je kans maakt of mist, is natuurlijk wel degelijk helemaal afhankelijk van toeval ende geluk! :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » di mei 14, 2013 4:51 pm

Neem aan dat je dit niet serieus bedoeld ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie