Christian D. Eriksen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Yopi » zo jul 14, 2013 8:53 am

Ja, hopelijk is dit flauwekul.

999

Bericht door 999 » zo jul 14, 2013 9:16 am

Lijkt me ook geen club voor de voetballer Eriksen ...
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo jul 14, 2013 9:23 am

999 schreef:Lijkt me ook geen club voor de voetballer Eriksen ...
Als iedere door Liverpool gekochte/gewenste speler komt, krijg je wel een totaal ander elftal!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

999

Bericht door 999 » zo jul 14, 2013 9:27 am

Demosthenes schreef:
999 schreef:Lijkt me ook geen club voor de voetballer Eriksen ...
Als iedere door Liverpool gekochte/gewenste speler komt, krijg je wel een totaal ander elftal!
Ja dat wel, lol ...
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » zo jul 14, 2013 9:41 am

Yopi schreef:Ja, hopelijk is dit flauwekul.
Zolang het niet in De T. staat, hoef je je niet druk te maken...

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo jul 14, 2013 10:20 am

:eusa_pray.gif:
15 mei 2011.

gaizka

Bericht door gaizka » ma jul 15, 2013 12:19 pm

Shaqiri van Bayern wordt nu genoemd bij Liverpool als mogelijke versterking, maakt de kans op een transfer van Eriksen weer kleiner :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 15, 2013 12:28 pm

Inderdaad. Die dude komt toch niet in aan de bak in München.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jul 15, 2013 8:58 pm

De Snor zegt: Eriksen heeft Bayer Leverkusen, waar hij een veelvoud van wat hij nu krijgt zou kunnen verdienen, afgewezen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jul 15, 2013 9:20 pm

Maar ja, we weten allemaal hoe goed de Snor geïnformeerd is. Maar laten we hopen dat het waar is, dan geeft het in ieder geval aan dat hij serieus nadenkt over zijn toekomst. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 15, 2013 9:25 pm

De Snor wordt geïnformeerd door Simon Zwartkruis.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 15, 2013 9:31 pm

Jöhnk schreef:De Snor wordt geïnformeerd door Simon Zwartkruis.
Die heeft nog nooit een primeur gehad. :smallgrin.gif:

Maar helaas komt er nog wel een club waar Eriksen wel naar toe wil. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 15, 2013 9:35 pm

Klopt, ik vind Zwartkruis ook een matige watcher die doorgaans niets meer weet dan de gemiddelde supporter. Maar hij is ook niet iemand die zomaar iets roept.

Tweede ben ik ook bang voor.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jul 15, 2013 9:59 pm

Eriksen is 21, hoeft zich financieel geen zorgen te maken (tenzij hij zwaar geblesseerd raakt), wil verlengen, m.a.w. "alles-komt-in-orde"?

Hij zit nu vijf jaar bij Ajax, tegen welke voorwaarden wil hij verlengen? Hij weet ook wel dat FdB hem niet in Jong Ajax laat voetballen (ondanks het dreigement en wat Sulejmani overkwam), want dan komt FdB ook aan het geld van de anderen in de selectie. Wil hij verlengen en een gelimiteerde transfersom van € 10.000.000? Minder? Hij stelt dan de eisen, niet Ajax.

Leverkussen afwijzen (als dat waar is) betekent rekenen op een grote club, maar het enige dat ik lees dat hij op de reservelijst van Barcelona staat, met zes anderen o.i.d. en of dat bericht klopt?

Dortmund kiest een ander, Bayern heeft hem niet nodig, RM denkt niet aan hem, AS Roma haalt liever "een Strootman", Liverpool shopt nu bij Bayern? De naam van Chelsea valt niet, m.a.w. Mourinho is niet zo onder de indruk? MU en City worden niet genoemd, de spoeling wordt dun.

Ik hoop op een extra-gemotiveerde Eiksen bij Ajax (zoals Vertonghen) of op een mooie transfer voor hem en Ajax, maar wat is voor hem mooi? De nummer drie van Duitsland blijkbaar niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 15, 2013 10:24 pm

Laten we van de extra-gemotiveerde Vertonghen geen urban legend maken. Zijn laatste seizoen speelde hij pas écht goed vanaf Manchester United uit. Zeker de eerste seizoenshelft had hij nogal wat slippertjes.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jul 15, 2013 10:27 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Laten we van de extra-gemotiveerde Vertonghen geen urban legend maken. Zijn laatste seizoen speelde hij pas écht goed vanaf Manchester United uit. Zeker de eerste seizoenshelft had hij nogal wat slippertjes.
In de CL speelde Vertonghen beter dan in wedstrijden tegen nummer "7 t/m 18" in de eredivisie, ik hoop dat Eriksen, mocht hij blijven, ook in die wedstrijden gemotiveerd is.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 16, 2013 5:42 am

Telesport
ERIKSEN: ’NEE’ TEGEN BAYER

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – Het Duitse Bayer Leverkusen heeft een duidelijk ’nee’ gekregen bij Christian Eriksen. De Deense international van Ajax kon bij de nummer drie van Duitsland, die komend seizoen in de Champions League uitkomt en een opvolger zoekt voor de naar Chelsea vertrokken André Schürrle, de komende vijf jaar een kapitaal verdienen. Maar Eriksen (21), die gevleid was door de interesse van de Duitsers, heeft netjes laten weten dat hij op dit moment geen verhuizing naar Leverkusen ambieert.

De interesse in de sterspeler van Ajax blijft groeien in het buitenland. Eriksen weet ook dat zijn naam bij Liverpool hoog op de verlanglijst staat. Probleem bij die club is dat er eerst een recordbedrag moet binnenkomen voor topscorer Luis Suarez. Die heeft te kennen gegeven dat hij met alle geweld wil vertrekken, omdat hij in het noorden van Engeland in zijn ogen door de media ’kapot is gemaakt’. Het tweede grote bijtincident in zijn loopbaan wordt Suarez niet vergeven. Arsenal wil een eerste bod van 30 miljoen deze week verhogen om de druk op Liverpool op te voeren. Als Suarez vertrekt, mag manager Brendan Rodgers pas weer nieuwe spelers aantrekken. Liverpool speelt in tegenstelling tot Bayer Leverkusen geen Champions Leaguevoetbal, maar het biedt spelers wel een grotere etalage om daarna weer een nieuwe stap naar de internationale top te maken. Daarom zou Eriksen tegen de ’Reds’ niet direct nee zeggen, zoals bij Leverkusen nu is gebeurd.

De Duitsers hoopten Eriksen met een fors aanbod te verleiden. Ze hebben een vermogen op de bank staan dankzij grote verkopen. In totaal is er al 35 miljoen euro binnengekomen deze transferperiode. Daarbij was Schürrle alleen al goed voor 22 miljoen. Als de ideale club niet voorbij komt voor Eriksen, kan hij altijd zijn contract bij Ajax verlengen. Voor trainer Frank de Boer is het alleen wenselijk dat hij snel duidelijkheid krijgt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Baseman

Bericht door Baseman » di jul 16, 2013 6:43 am

Leverkusen afwijzen, maar wel open staan voor Liverpool?
Is hij dan zo gehecht aan de PL of een club met voornamelijk een grote naam?

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 16, 2013 7:10 am

Baseman schreef:Leverkusen afwijzen, maar wel open staan voor Liverpool?
Hij wil gewoon niet naar het Duitse equivalent van psv. :biggthumpup.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » di jul 16, 2013 8:20 am

Baseman schreef:Leverkusen afwijzen, maar wel open staan voor Liverpool?
Ik kan het me wel voorstellen. Liverpool is toch een beetje een slapende reus, en met die Rogers zijn overschakeling naar ander voetbal zou die wel eens wakker kunnen worden. In de toch al fraaie PL kun je je met Liverpool gaan meten met een paar van de beste clubs ter wereld. Bij Leverkusen mag je gaan concurreren met Schalke, Werder, Stuttgart, BMG etc over wie er dit jaar het dichtste bij Bayern staat.

Maar ik denk dat Leverkusen wel ongeveer het niveau is waar Eriksen op dit moment aan toe is. Mensen doen nog steeds alsof die hype van een paar jaar geleden over dat hij meteen weggekaapt zou worden door Barca voor 60 miljoen ergens op sloeg.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 16, 2013 8:50 am

Le T. schreef: Ik kan het me wel voorstellen. Liverpool is toch een beetje een slapende reus,
Nog nooit kampioen van de PL geworden toch? Het Feyenoord van de UK: de trainer / spelers die met die club kampioen worden zijn op slag legendes. Een giga-uitdaging. Liverpool zou me, als ik speler / trainer zou zijn, meer aanspreken dan Man U, Chelsea, City etc. Liverpool is van oudsher dé club in de UK.
Maar ik denk dat Leverkusen wel ongeveer het niveau is waar Eriksen op dit moment aan toe is.
Er is weinig mis met Leverkusen, sportief gezien dan. Onder Heynckes 2e, onder Hyypiä 3e. Je speelt daar doorgaans CL-voetbal. Een club met een neus voor groot talent en een goed "Umfeld" om door te groeien en de stap naar een topclub of nationale ploeg te maken. Zie Schürrle, Bender nu, Lucio, Zé Roberto, Vidal, Ballack etc etc etc voorheen...

Sportief / financieel prima, maar als sportman zou ik Ajax ook verkiezen boven "Werksvereine" als Bayer, Wolfsburg, Parma, Philips etc.

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 16, 2013 9:22 am

Ook Bayer Leverkusen krijgt nul op rekest van Eriksen
16/07/2013 08:04

Christian Eriksen heeft een aanbieding van Bayer Leverkusen naast zich neergelegd. De Duitse topclub probeerde de spelmaker van Ajax drie jaar geleden ook al tot een transfer verleiden.

Tijdens de poging van vorige week wilde Leverkusen financieel ver gaan voor de 21-jarige Eriksen, maar de Deense international heeft technisch directeur Rudi Völler laten weten geen interesse te hebben. Leverkusen is niet de eerste club die ondanks een aanzienlijke salarisverhoging bot vangt bij de Deense international.

Naar nu blijkt heeft Zenit Sint-Petersburg al driemaal geprobeerd Eriksen vast te leggen, de laatste keer een half jaar geleden. Manchester City deed twee jaar terug een vergeefse poging.

'Christian zal Ajax alleen verlaten als hij daar sportief beter van denkt te worden', zegt zijn zaakwaarnemer Martin Schoots. 'Dat is zijn belangrijkste criterium. En Christian meent het als hij zegt dat hij Ajax niet zomaar verlaat.' (Simon Zwartkruis)

Le T.

Bericht door Le T. » di jul 16, 2013 10:14 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Ik kan het me wel voorstellen. Liverpool is toch een beetje een slapende reus,
Nog nooit kampioen van de PL geworden toch? Het Feyenoord van de UK: de trainer / spelers die met die club kampioen worden zijn op slag legendes. Een giga-uitdaging. Liverpool zou me, als ik speler / trainer zou zijn, meer aanspreken dan Man U, Chelsea, City etc. Liverpool is van oudsher dé club in de UK.
Het is een beetje een inschatting of daar wat moois staat te gebeuren of niet. Suarez schat dat of anders in, of het interesseert hem niet. We hebben het wel over een club die kortgeleden nog Dalgliesh aanstelde op basis van iconensentiment en hem 40 miljoen liet betalen voor Andy Caroll. Dus hoe stabiel is het beleid en hangt het alleen om Rogers?
Maar ik denk dat Leverkusen wel ongeveer het niveau is waar Eriksen op dit moment aan toe is.
Er is weinig mis met Leverkusen, sportief gezien dan. Onder Heynckes 2e, onder Hyypiä 3e. Je speelt daar doorgaans CL-voetbal. Een club met een neus voor groot talent en een goed "Umfeld" om door te groeien en de stap naar een topclub of nationale ploeg te maken. Zie Schürrle, Bender nu, Lucio, Zé Roberto, Vidal, Ballack etc etc etc voorheen...

Sportief / financieel prima, maar als sportman zou ik Ajax ook verkiezen boven "Werksvereine" als Bayer, Wolfsburg, Parma, Philips etc.
Hoe het daar zit week ik niet precies, behalve dat Bayer bij Lobith ons land binnenkomt en het gewoon een foute farmaceut is. Maar ik vind dat oude Philips juist heel sympathiek. Dat bedrijf heeft hele woonwijken gebouwd, studiefondsen voor kinderen van werknemers gemaakt en sportclubs opgericht. Dat vind ik een goede manier van industrieel ondernemen en als zo'n sportclub dan heel succesvol wordt dan gun ik dat ze, op zich. Daar heb ik veel meer mee dan met een club kopen en dan weer verkopen.

De Bundesliga doet het op zich prachtig, maar er is niet zoveel eer te behalen. Die grote clubs wisselen elkaar een beetje af in hun gooi naar een hoge plek op de ranglijst, dan wordt je een keer derde, in ieder geval achter Bayern en dan speel je CL en dat is het dan. Daarna is er weer een ander aan de beurt. Alleen Dortmund lijkt zich daar voorzichtig aan te onttrekken. Ik heb bij Leverkusen niet het gevoel dat het nu 'daar gebeurt'.
Wollt ihr den totalen Mensch?

gaizka

Bericht door gaizka » di jul 16, 2013 10:22 am

Mocht Liverpool Suarez verkopen lijkt de kans groot dat ze een deel van dat geld willen besteden aan Eriksen, anders zou hij zomaar nog eens 1 seizoen kunnen blijven!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jul 16, 2013 10:46 am

Le T. schreef:Maar ik denk dat Leverkusen wel ongeveer het niveau is waar Eriksen op dit moment aan toe is. Mensen doen nog steeds alsof die hype van een paar jaar geleden over dat hij meteen weggekaapt zou worden door Barca voor 60 miljoen ergens op sloeg.
Die hype is er nooit geweest. Ik moet de eerste persoon (in levenden lijve of virtueel) nog tegenkomen die zoiets verwacht of verwacht heeft.

Christian kan beter krijgen dan Leverkusen, dit jaar of volgend jaar. Hij leert nog elke dag, dat beseft hij heel goed.

Plaats reactie