Christian D. Eriksen
Moderator: mods
Re: Christian D. Eriksen
Het is rustig rond Eriksen, ben alleen bang dat Liverpool nog concreet gaat worden... Aangezien hij Leverkussen al heeft afgewezen, verwacht jullie dat Chris wel interesse heeft in Liverpool?
Interesse misschien wel, maar waarom zou hij Liverpool niet nog een jaartje in de koelkast zetten? De koopzucht van de Reds zal de komende tijd heus niet verdwijnen, het gebrek aan prestaties zal nog wel minimaal één of meerdere jaren aanhouden schat ik zo in...
Als Liverpool komt is hij weg. Daar maak ik me geen illusies over.
Hij wilde niet naar Bayer Leverkussen terwijl zij CL spelen i.t.t. Liverpool, of zal hij dat niet belangrijk vinden?
Eriksen heeft al gezegd dat hij Liverpool geen verkeerde club vond.
Hoe zou hij zich nu voelen? Hij zit wel de hele zomer in spanning. Zet hij er op een gegeven moment een streep onder of blijft hij tot het bittere eind hopen op een mooie club?
Hoe zou hij zich nu voelen? Hij zit wel de hele zomer in spanning. Zet hij er op een gegeven moment een streep onder of blijft hij tot het bittere eind hopen op een mooie club?
Overigens stond er vanochtend in twee Engelse kranten juist weer dat Liverpool was afgehaakt voor Eriksen... Als je elk bericht in de transfercarrousel gaat volgen lees je voor 98% dingen die totaal niet waar zijn en over een hele rits spelers die in verband met een club worden gebracht een stuk of 6 keer ja, nee, ja, nee, ja, nee, misschien, nee, misschien, ja, misschien, toch niet...
Vraag is vooral met welke motivatie hij nog bij Ajax voetbalt. Krijg de indruk dat hij er echt op rekent dat hij deze zomer naar PL of andere mooie competitie gaat.Yopi schreef:Eriksen heeft al gezegd dat hij Liverpool geen verkeerde club vond.
Er is nog meer dan een maand te gaan, de carrousel tolt nog vrolijk door, dus hij zal nog niet wanhopen neem ik aan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Heb je hem die twee oefenwedstrijden in Duitsland zien spelen? Daar leek hij juist veel meer met het Ajax team bezig dan ik hem ooit heb zie doen... eindelijk was Eriksen echt een voortrekker.
Cruijff schreef:Overigens stond er vanochtend in twee Engelse kranten juist weer dat Liverpool was afgehaakt voor Eriksen... Als je elk bericht in de transfercarrousel gaat volgen lees je voor 98% dingen die totaal niet waar zijn.
Zo las ik ergens een bericht dat oorspronkelijk van een Engelse website kwam. Daarin werd gemeld dat Ajax 15 miljoen vroeg voor Eriksen, en dat Liverpool 14 miljoen wilde betalen. Ajax, zo stond er, zou vast genoegen nemen met die 14 miljoen, want Ajax en Liverpool stonden op goede voet sinds de transfer van Suarez. Ze vergaten erbij te vermelden dat er nu bij Ajax heel andere mensen zitten. Alsof Overmars Liverpool korting geeft omdat ze bij Liverpool goed konden opschieten met Van den Boog...
Er wordt zoveel onzin geschreven, ik zie door de bos de bomen niet meer.

Stick with De T. Zolang daar niets rondom evt. vertrek Eriksen verschijnt is het poppycock.Yopi schreef: Er wordt zoveel onzin geschreven, ik zie door de bos de bomen niet meer.
- InnerHarbour
Nou vriend Eriksen, als je zo blijft spelen zoals tegen AZ hoef je, jezelf geen illusies te malen.Als regisseur van Ajax leidde Christian Eriksen zijn ploeg naar de eerste prijs van het seizoen. De Amsterdammers koesterden het balbezit gedurende de hele wedstrijd, al leidde dat niet tot extreem veel kansen. 'AZ stond heel compact, op de counter te wachten. We moesten veel geduld hebben, we kregen weinig echte kansen', aldus Eriksen.
Een vrije trap van de Deen, in eigen doel gekopt door Jeffrey Gouweleeuw, bracht Ajax in de tweede helft terug in de race. De Amsterdamse club voorkwam daarmee een nieuwe sof tegen AZ, zoals afgelopen seizoen in de halve finale van het bekertoernooi. 'Ik denk dat we iets zuiverder speelden dan toen, maar AZ heeft het ons erg moeilijk gemaakt', bekende Eriksen.
Eriksen ging nog maar eens in op de transferperikelen. 'Alleen als een échte club komt, ga ik', zei hij. 'En anders blijf ik dit seizoen gewoon bij in Amsterdam. Of die echte club al gekomen is? Nee.' Eerder wees de spelmaker van de Nederlands kampioen een aanbod van Bayer Leverkusen af.
AD.nl
YNWA
Die in Boekarest schoot Christian in ieder geval onberispelijk binnen. Twee van zijn teamgenoten helaas niet. Stiekem hoopte ik gisteravond eventjes op een penaltyserie. Dan hadden we dat alvast weer een keer gehad dit seizoen en bij goede afloop zou dat een boost kunnen geven.
Bij Steaua uit kwamen we in die situatie, bleken we er welgeteld nul keer op te hebben getraind en vervolgens gingen we er vrij kansloos af...
Bij Steaua uit kwamen we in die situatie, bleken we er welgeteld nul keer op te hebben getraind en vervolgens gingen we er vrij kansloos af...
- Ajaciedjuh
Telesport

Jammer, als ze toch gaan (en die kans is groot), dan et liefst naar een club die het meeste geld neerlegt. Zeker wat betreft Toby. Eriksen zal misschien echt kieskeurig zijn, waardoor er een kansje bestaat dat hij blijft.RUSSEN GRIJPEN NAAST AJAX-DUO
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – Zenit St.-Petersburg, CSKA Moskou en Dinamo Moskou hebben zich vergeefs bij Ajax gemeld. De Russische topclubs wilden forse bedragen neerleggen voor Christian Eriksen en Toby Alderweireld, maar een transfer naar Rusland heeft op dit moment niet de voorkeur van de middenvelder en verdediger.
Alderweireld wees eerder het volhardende Norwich City af. Ondanks het duidelijke ’nee’ van de Belg blijven The Canaries proberen hem tot een overgang te verleiden. De Ajacied kiest er echter voor op clubs als Everton of Liverpool te wachten. Eriksen heeft voor zichzelf een kort lijstje opgesteld met interessante nieuwe werkgevers. De felbegeerde Deen gaat naar een topclub of tekent bij in Amsterdam. De verwachting is echter dat Eriksen vertrekt. ,,Daar ga ik wel vanuit”, zei Ajax-aanvoerder Siem de Jong na het duel om de Johan Cruijff Schaal.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Hoe groot is de kans als dat lijstje van Eriksen maar klein is? Ik denk dat het wel eens mee kon vallen. Of moet ik toch zeggen ik hoop dat het wel meevalt. Want het zou erg vervelend zijn als we straks ineens achter blijven met een zak geld maar zonder twee van onze betere spelers.
Nil volentibus arduum
Zijn toch steeds dezelfde berichtjes die op dit moment in de media verschijnen w.b. Eriksen ..
Blij met de punten ...
Club of 20? Spectrum RM, Bayern enerzijds en Liverpool, Valencia anderzijds, lijkt me... Waarbij de laatste kant van het spectrum realistisch is v.w.b. vertrek Eriksen.Marillion schreef:Hoe groot is de kans als dat lijstje van Eriksen maar klein is?
Hopen dat het domino-effect (transfer Bale of Suarez) uitblijft.
Je zit als club niet te wachten op het vertrek van je beste speler. Die transfersom kun je niet in de prijzenkast zetten en een gelijkwaardige speler is voor Ajax niet haalbaar.
Ben benieuwd hoe de komende weken gaan verlopen. En nog meer benieuwd of er echt een club komt van het lijstje van Eriksen.
Heb het vorige jaar rond deze tijd ook al eens gemeld. Blijf het bizar vinden dat een transfermarkt tot in september open blijft. Geldt uiteraard niet alleen voor Ajax en Eriksen maar wanneer je als club op het laatste moment je beste spelers ziet vertrekken...
Zou het niet handig zijn dat de markt sluit op het moment dat er een bindende wedstrijd is gespeeld? Dus vanaf vrijdag, na Ajax-Roda, sluit de Nederlandse markt. Op die manier dwing je misschien clubs ook door snel en slim te handelen.
In het amateurvoetbal werkt dat eigenlijk hetzelfde. Wanneer ik een bindende wedstrijd heb gespeeld voor mijn eigen cluppie kan ik niet meer verkassen naar het dorp verder op.
Heb het vorige jaar rond deze tijd ook al eens gemeld. Blijf het bizar vinden dat een transfermarkt tot in september open blijft. Geldt uiteraard niet alleen voor Ajax en Eriksen maar wanneer je als club op het laatste moment je beste spelers ziet vertrekken...
Zou het niet handig zijn dat de markt sluit op het moment dat er een bindende wedstrijd is gespeeld? Dus vanaf vrijdag, na Ajax-Roda, sluit de Nederlandse markt. Op die manier dwing je misschien clubs ook door snel en slim te handelen.
In het amateurvoetbal werkt dat eigenlijk hetzelfde. Wanneer ik een bindende wedstrijd heb gespeeld voor mijn eigen cluppie kan ik niet meer verkassen naar het dorp verder op.
Gaan we weer naar het scenario dat Eriksen uiteindelijk op de deadlinedag - 3 september geloof ik - om 20 uur getransfereerd wordt? Dat je dus ook meteen niets meer kan?
Los van de clubs waar hij heen wil, zou ik dus ook graag een deadline willen zien, bijvoorbeeld uiterlijk een week voor het einde van de deadline. Dan help je de club echt.
Voorlopig lijkt het er op dat we worden 'gegijzeld' door de vraag of Liverpool Suarez kwijt weet te raken.
Los van de clubs waar hij heen wil, zou ik dus ook graag een deadline willen zien, bijvoorbeeld uiterlijk een week voor het einde van de deadline. Dan help je de club echt.
Voorlopig lijkt het er op dat we worden 'gegijzeld' door de vraag of Liverpool Suarez kwijt weet te raken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Mee eens, het lijkt me niet meer dan redelijk om een deadline af te stemmen zodat Ajax ook nog iets kan. Al begin ik steeds meer het idee te krijgen dat Ajax helemaal niets van plan is, zelfs niet als hij vertrekt.
Nil volentibus arduum
999 schreef:Zijn toch steeds dezelfde berichtjes die op dit moment in de media verschijnen w.b. Eriksen ..
Inderdaad. Er is geen nieuws.
Hopelijk een duwtje in de goede richting... Guardian is geen sensatieblad à la DM, Sun, DE, DS etc.Suárez klopt niet aan bij Engelse competitieleiding en stelt Arsenal teleur
Woensdag, 31 juli 2013 om 09:57
De kans dat Luis Suárez komend seizoen voor Arsenal speelt lijkt er niet groter op te worden. Zowel the Gunners als de aanvaller en zijn zaakwaarnemers waren ervan overtuigd dat Suárez’ werknemer Liverpool verplicht is om te gaan onderhandelen, maar de Uruguayaan onderneemt geen actie.
Arsenal bood een bedrag van 46 miljoen euro en één pond en meende daarmee een clausule in het contract van Suárez te activeren, waarmee the Reds verplicht zou zijn om in ieder geval met de club uit Londen te gaan praten. Arsenal had gehoopt dat de voormalig Ajacied zich bij de competitieleiding van de Premier League zou melden, maar volgens the Guardian is dit niet gebeurd.
Suárez lijkt er dan ook niet alles voor over te hebben om een overgang naar het Emirates Stadium te forceren en stelt Arsenal daarmee teleur. Liverpool is van mening dat de clausule niet betekent dat men moet gaan onderhandelen, maar dat men alleen genoodzaakt is om Suárez van de aanbieding op de hoogte te brengen. Die blijkt echter niet van plan om de hulp van de Premier League in te schakelen om duidelijkheid te verschaffen.
- Ajaciedjuh
Suarez gaat wel weg. De vraag alleen zijn de geruchten mbt Eriksen en Liverpool waar!? Als deze kloppen, dan is hij deze transferperiode weg.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Bale dus (schijnbaar) van Spurs naar Madrid. Spurs halen Soldado en Morata. Er gingen geruchten dat Spurs achter Suarez aan zat, is blijkbaar niet het geval dus...Ajaciedjuh schreef:Suarez gaat wel weg.
Ik betrap mezelf erop dat ik de geruchten rondom clubs, waarvan ik denk dat ze interessant zouden kunnen zijn voor Eriksen, volg.

Dus: get a fuckin life.