Christian D. Eriksen
Moderator: mods
Re: Christian D. Eriksen
17 miljoen voor Eriksen, schoon aan de haak, is toch de target?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Vind 10 miljoen voor Eriksen aan de lage kant. Dacht dat hij 18 miljoen kostte.
Inderdaad, dat Milaan Psv zou uitschakelen is mooi, maar kan/mag toch niks met het transfer vergoeding voor Eriksen te maken hebben ..
Blij met de punten ...
Die 7 extra is wat Ajax zou krijgen omdat PSV zich niet kwalificeert. Heeft niets met de Eriksen deal op zich te maken.
Milan zou ongeveer 10 betalen voor Eriksen en omdat PSV zich niet kwalificeert pakken wij de volle mep uit de marketingpot. Dus alleen als Milan wint gaan ze volgens De Groot voor de transfer en pakt Ajax 10 van Milan voor Eriksen en 7 aan extra CL inkomsten. Als dat verhaal klopt heeft PSV dus de sleutel voor 17 miljoen aan inkomsten voor Ajax.
Veel meer dan 10 zie ik het ook niet worden. Hij heeft nog maar één seizoen contract natuurlijk.
Milan zou ongeveer 10 betalen voor Eriksen en omdat PSV zich niet kwalificeert pakken wij de volle mep uit de marketingpot. Dus alleen als Milan wint gaan ze volgens De Groot voor de transfer en pakt Ajax 10 van Milan voor Eriksen en 7 aan extra CL inkomsten. Als dat verhaal klopt heeft PSV dus de sleutel voor 17 miljoen aan inkomsten voor Ajax.
Veel meer dan 10 zie ik het ook niet worden. Hij heeft nog maar één seizoen contract natuurlijk.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Voor 10 miljoen zo ik hem niet laten gaan. Dat is hij rond de winterstop ook nog waard.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
AC Milan is toch rond met Honda?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Wat heeft het een dan met het ander te maken in dat verhaal van de Groot ?.Ik bedoel als Suarez weg gaat en Liverpool 17 wil betalen en Milaan Psv uitschakeld dan tikken we 24 miljoen op onze bankrekening, zo kan ik het ook :) ..Marillion schreef:Die 7 extra is wat Ajax zou krijgen omdat PSV zich niet kwalificeert. Heeft niets met de Eriksen deal op zich te maken.
Blij met de punten ...
Voor één jaar contract? Beetje los van de realiteit?Zeux schreef:17 miljoen voor Eriksen, schoon aan de haak, is toch de target?
Volgens Van der Gijp zou hij hooguit vijf miljoen opbrengen.
Tja, Van der Gijp heeft er kijk op....Jöhnk schreef:Voor één jaar contract? Beetje los van de realiteit?Zeux schreef:17 miljoen voor Eriksen, schoon aan de haak, is toch de target?
Volgens Van der Gijp zou hij hooguit vijf miljoen opbrengen.

Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Dat heb ik nu al twee keer proberen uit te leggen maar kennelijk zijn mijn didactische kwaliteiten vandaag niet zo sterk. Jaap de Groot stelt dat Milan hem alléén wil halen als ze de groepsfase van de CL halen. In dat scenario is het dus zo dat we afhankelijk zijn van het resultaat van Milan-PSV. Gaat Milan door dan betalen ze 10 voor Eriksen en krijgen wij en-passant de volledige marketingpot omdat PSV er uit ligt. Wint PSV dan komt Milan niet voor Eriksen én krijgen we niet de volledige marketingpot.999 schreef: Wat heeft het een dan met het ander te maken in dat verhaal van de Groot ?.Ik bedoel als Suarez weg gaat en Liverpool 17 wil betalen en Milaan Psv uitschakeld dan tikken we 24 miljoen op onze bankrekening, zo kan ik het ook :) ..
Nil volentibus arduum
-
Die € 10 miljoen lijkt mij te weinig, ook Eriksen zal denken dat hij meer waard is dan het bedrag waarvoor Ozbiliz van Krasnodar naar Moskou ging. Plaatst Milan zich dan wordt er toch veel meer verdiend dan die € 10 miljoen, volgens mij verdiende Juventus vorig seizoen een veelvoud ervan.
Op http://sport.infonu.nl/voetbal/48019-ch ... bs-op.html staat dat vorig seizoen de drie Italiaanse clubs bij elkaar meer dan € 100 miljoen hebben gekregen.
Op http://sport.infonu.nl/voetbal/48019-ch ... bs-op.html staat dat vorig seizoen de drie Italiaanse clubs bij elkaar meer dan € 100 miljoen hebben gekregen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Nee ik begrijp het.Marillion schreef:Dat heb ik nu al twee keer proberen uit te leggen maar kennelijk zijn mijn didactische kwaliteiten vandaag niet zo sterk. Jaap de Groot stelt dat Milan hem alléén wil halen als ze de groepsfase van de CL halen. In dat scenario is het dus zo dat we afhankelijk zijn van het resultaat van Milan-PSV. Gaat Milan door dan betalen ze 10 voor Eriksen en krijgen wij en-passant de volledige marketingpot omdat PSV er uit ligt. Wint PSV dan komt Milan niet voor Eriksen én krijgen we niet de volledige marketingpot.999 schreef: Wat heeft het een dan met het ander te maken in dat verhaal van de Groot ?.Ik bedoel als Suarez weg gaat en Liverpool 17 wil betalen en Milaan Psv uitschakeld dan tikken we 24 miljoen op onze bankrekening, zo kan ik het ook :) ..
Die 10 Miljoen is te weinig natuurlijk ....
Blij met de punten ...
Tuurlijk is 10 miljoen te weinig.
Zeventien miljoen wordt vrij breed als bedrag gezien. En werd ook als bedrag genoemd in de geruchten rond Liverpool.
Wel grappig. Op een site voor het Fifa-spel worden zijn 'waarden' voor de elementen van zijn spel gegeven. Voor wat het waard is. :-)
Zeventien miljoen wordt vrij breed als bedrag gezien. En werd ook als bedrag genoemd in de geruchten rond Liverpool.
Wel grappig. Op een site voor het Fifa-spel worden zijn 'waarden' voor de elementen van zijn spel gegeven. Voor wat het waard is. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
10 miljoen voor een jongen met een éénjarig contract is natuurlijk lang zo slecht niet.
-
Je bedoelt dat Lewandowski ook voor een dergelijk bedrag te koop is?Peter schreef:10 miljoen voor een jongen met een éénjarig contract is natuurlijk lang zo slecht niet.
Bron: Wikipedia.In de komende weken werd Lewandowski nog meerdere malen in verband gebracht met de Europese kampioen, maar medio juni maakte Hans-Joachim Watzke bekend dat Lewandowski in de zomer van 2013 niet uit Dortmund zou vertrekken. Hierdoor zal Lewa waarschijnlijk medio 2014 gratis de deur uit mogen lopen.
Ik vind het zo vreemd dat in het geval Eriksen blijkbaar niet de waarde van zijn spel bepalend is voor zijn transfersom, maar de lengte van zijn contract, terwijl ik toch echt het gevoel heb dat het bij de 25-jarige Lewandowski dat dan weer niet telt. Ik had die naam trouwens ook door andere namen kunnen vervangen.
Twee miljoen meer dan Norwich bereid was te betalen voor een verdediger als Alderweireld, een paar miljoen minder dan voor Vertonghen is betaald, ook die had nog een contract voor één jaar en is een paar jaar ouder. Eriksen is Ajax beste speler!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Compleet ander referentiekader inderdaad. Lewandowski en van Persie of een Nasri speelden bij clubs waar Eriksen nu wel graag naar toe wil, terwijl zij er juist waren/zijn 'uitgeleerd'. Stapje verder, stapje hoger.Rishi schreef:Lewandowski scoorde 4x tegen Real Madrid.
Zo'n Ozil ging met een eenjarig contract van Werder naar Real. Kosten? 15 miljoen. In mijn ogen was die jongen toen ook verder dan onze Eriksen.
Contractduur is niet alleen leidend, maar om nu maar even te denken dat we 20 miljoen voor Eriksen vangen is wat overmoedig. Ik denk dat we, gelet op de situatie, erg blij mogen zijn met 13-14 miljoen.
Lijkt mij ook, zeg.
17 miljoen, dat gaat niet gebeuren.
17 miljoen, dat gaat niet gebeuren.
-
Dat is in 1.48 uur (bericht over € 10 miljoen om 09.06 uur) toch al drie à vier miljoen meer.Ik denk dat we, gelet op de situatie, erg blij mogen zijn met 13-14 miljoen.
De vraag is of een club uit de Europese (sub)top hem wel wil hebben, laat staan dat er over bedragen wordt gesproken, maar om een transfersom op papier via de plaatsing van Milan met zeven miljoen op te krikken? Wat een onzin.
Eriksen is de beste speler van Ajax, maar Dortmund betaalt toch liever zo'n € 25 miljoen voor een Armeniër; Monaco, PSG, Barcelona, RM, MU, City, Chelsea hebben (nog?) geen belangstelling meer voor Ajacieden, voor wie leidt Ajax op? Norwich? Krasnodar? Celtic?
Strootman bracht 20 miljoen op. Hadden we ook niet gedacht.
Het is een rare wereld. 17 miljoen wordt regelmatig als 'waarde' genoemd, maar natuurlijk kan het ook 13 worden.
We hebben toch zijn woord dat hij bijtekent als hij niet verkast deze zomer? Dan is dat éénjarige contract ook academisch...
Het is een rare wereld. 17 miljoen wordt regelmatig als 'waarde' genoemd, maar natuurlijk kan het ook 13 worden.
We hebben toch zijn woord dat hij bijtekent als hij niet verkast deze zomer? Dan is dat éénjarige contract ook academisch...
Je leest slecht, Demo. Niemand krikt de transfersom op.
1. Als Milan de CL haalt willen ze 10 miljoen voor Eriksen neerleggen.
2. Als Milan de CL haalt betekent dit dat PSV de CL niet heeft gehaald.
3. Omdat PSV de CL niet heeft gehaald krijgt Ajax de complete Nederlandse pot, een bedrag à 7 miljoen.
4. En nu komt het. 10 plus 7 is 17 miljoen.
3. Omdat PSV de CL niet heeft gehaald krijgt Ajax de complete Nederlandse pot, een bedrag à 7 miljoen.
IK GELOOF!!!!!!
-
Het zijn twee zaken die niets met elkaar te maken hebben, je kunt die bedragen niet zo maar bij elkaar optellen. Stel dat Milan van PSV wint en Ajax minder punten pakt in de CL door het gemis van Eriksen, de kwartfinale niet bereikt en zo weer miljoenen misloopt, dan trekt toch niemand dat weer af van die € 17 miljoen.Rishi schreef:Je leest slecht, Demo. Niemand krikt de transfersom op.
De helft van wat Strootman opbrengt, een bedrag lager dan voor Mertens is betaald (of hetzelfde, ben het bedrag is mij even ontschoten) is gewoon laag voor de beste voetballer van Ajax en dat in een tijd dat Roma tientallen miljoenen uitgeeft, de Spurs en Liverpool blijven kopen, dat Norwich City bijna hetzelfde bedrag over heeft voor een rechtsback/centrale verdediger, dat Napoli tientallen miljoenen heeft ontvangen, kortom in een jaar dat er voor honderden miljoenen (naderen we het miljard als Bale wordt verkocht) wordt gekocht, is het bedrag van € 10 miljoen voor je beste speler, 21 jaar, Deens international veel te weinig.
Dat éénjarige contract is niet allesbepalend, want dat argument gebruiken zou betekenen: laat Eriksen bijtekenen voor één jaar en Milan is bereid het dubbele te betalen? nee, dat is onzin.
De laatste tijd leiden we op voor Liverpool (Suárez) en Tottenham Hotspurs (Vertonghen). Desbetreffende spelers zijn daar direct dragend geworden in het elftal. Maar naast dat elke voetbalclub een handelshuis is en de Arena een soort showroom van talenten, is het vooral te hopen dat Ajax ook voor zichzelf opleidt. Dus is het in mijn ogen maar het beste als Eriksen, Alderweireld en De Jong gewoon blijven. Bij Siem is dat het geval, een score van 2 uit 3 zou leuk zijn, 3 uit 3 een seizoen binnenboord houden lijkt me fantastisch.Demosthenes schreef:Eriksen is de beste speler van Ajax, maar Dortmund betaalt toch liever zo'n € 25 miljoen voor een Armeniër; Monaco, PSG, Barcelona, RM, MU, City, Chelsea hebben (nog?) geen belangstelling meer voor Ajacieden, voor wie leidt Ajax op? Norwich? Krasnodar? Celtic?
Het is inderdaad een rare wereld, het begrip 'waarde' is bullshit, het is gewoon koehandel en het draait om wat de gek ervoor geeft. Momentopnames. Als bij Ajax één speler opeens aan de lopende band gaat scoren en ook nog 2 of 3 leuke dingen doet in de Champions League, kan de zak geld zomaar opeens in de buurt komen van dat mega bedrag dat Liverpool voor Suárez neerlegde. Maar voor dit seizoen zou het het beste zijn als er geen enkele speler meer bijkomt en weggaat. En hoewel Duarte afgelopen weekend weer erg goed speelde zou Ajax wat mij betreft eventueel wel Luuk de Jong mogen halen.Zeux schreef:Strootman bracht 20 miljoen op. Hadden we ook niet gedacht.
Het is een rare wereld. 17 miljoen wordt regelmatig als 'waarde' genoemd,
Transferbedragen zijn onderling haast niet te vergelijken. Zeker niet als er hier en daar een doorgeslagen oliesjeik of duistere Rus zijn portemonnee trekt. Tref je één van die types heb je geluk. Anders gaat het al snel over hele andere bedragen.
Ach, we horen het wel. Voorlopig is het nog niet meer dan een verhaal van Jaap de Groot en volgens dat verhaal zijn we minimaal tot volgende week verder om af te wachten of Milan wel budget gaat hebben.
Ach, we horen het wel. Voorlopig is het nog niet meer dan een verhaal van Jaap de Groot en volgens dat verhaal zijn we minimaal tot volgende week verder om af te wachten of Milan wel budget gaat hebben.
Nil volentibus arduum
Kijk, je weet het nooit. Een club kan wanhopig zijn en meer betalen dat de marktwaarde, zoals in het geval van Strootman is gebeurd. Feit is echter ook dat Strootman nog een langlopend contract had.Zeux schreef:Strootman bracht 20 miljoen op. Hadden we ook niet gedacht.
Dat eenjarige contract is niet academisch, want we weten niet onder welke voorwaarden Eriksen wil bijtekenen. 'Niet gratis de deur uitlopen' wil niet zeggen dat Ajax de hoofdprijs voor hem kan vangen. Ongetwijfeld wil hij een clausule in zijn contract, hij is niet gek.